Doar 2 linii pe indicatorul de temperatura lichid de racire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ibuzescu View Post
    mr.K, regret să te dezamăgesc, doar la evali_daniel e atât, în magazine una ca asta e 50-60 de lei în cel mai fericit caz.
    Evali_daniel are piese de origine nu ? din cate stiu eu?

    Comment


    • Da, sunt de origine.
      Dacă termostatul s-a dovedit a fi bun, nu mai există alt vinovat decât sonda.
      Last edited by ibuzescu; 5 November 2012, 16:52.
      sigpic

      Comment


      • Salut colegi
        Am si eu problema celor doua liniute,am schimbat urmatoarele:pompa apa ,curea distributie,termostat,sonda toate de origine +antigel
        Sa va explic ce face,daca merg normal,cam 10 km,pana in 300 rpm cateodata ajunge la 4 scade la 2 si creste la 4 dar dupa un drum lung;
        Ce as mai putea verifica?urmeaza o diagnoza cu leptopul,dimineata sa vad ce face.
        Daca cineva are vreo solutie rog un raspuns.

        Comment


        • Poftim exemplul concret din spusele colegului a schimbat atat termostatul cat si sonda si surpriza tot aia este)











          Nu este nevoie sa citezi postul anterior pentru ca se subintelege cui ii raspunzi.
          Last edited by vitriol; 5 November 2012, 17:50.

          Comment


          • am patit-o si eu cu termostatul. ramasese pe inchis si aveam ba 6 ba full liniutele din bord. acum a aparut alta problema dupa schimbarea lui: in bord apa sta cum trebuie la 4 linii, gmv-ul intra si isi face treaba cand trebuie dar in masina caldura doar ffff putin. de la ce sa fie problema, precizez ca antigelul este nou, butonul de pe rece/cald functioneaza.
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by RsA View Post
              Poi asa pot sa ma apuc sa inlocuies toate piesele))............................
              Inlocuieste termostatul, e cel mai probabil ca el sa fie vinovat, nu te baga direct la sonda.

              La diagnoza nu se vede daca e sonda sau termostatul, asa ca desteptii din service nu iti vor garanta ca e una sau alta.
              Mergi dupa procent , asta insemnand ca prima data schimbi termostatul si apoi vezi daca mai ai fluctuatii.
              Si la mine facea la fel si a fost indubitabil termostatul.

              Si acum dupa aprox doi ani face figuri dar in sensul ca urca greu la 4 linii, dupa care nu mai scade indiferent de frigul de afara.

              Comment


              • @gogoasha69:
                Cantitatea de antigel este suficienta?
                Aerisirea facuta corect/complet?
                Si la mine, cand am schimbat termostatul, desi am stat cu motorul pornit mai bine de 30 de minute pe loc, abia dupa ce am facut vreo 10 km cu masina in mers a inceput sa dea caldura normal.

                Comment


                • daca faci aerisirea corect dupa ce schimbi termostatul, in maxim 10 minute de stat cu motorul pornit pe loc ai 4 linii si caldura in masina.
                  Pe luneta mea sta semnu de la ''naic'' bine lipit

                  Comment


                  • Originally posted by Octavian View Post

                    La diagnoza nu se vede daca e sonda sau termostatul, asa ca desteptii din service nu iti vor garanta ca e una sau alta.
                    Daca service-ul are meseriasi pregatiti,vor garanta ce componenta trebuie inlocuita.E posibil acest lucru. Diagnoza nefiind suficienta.

                    Comment


                    • 1) RsA, ceva e dubios la deniss, nu știu ce dar poate află la diagnoză. Experiența mea a arătat că dacă piesele înlocuite sunt cu certitudine de origine și dacă aerisirea s-a făcut corect, ai 4 linii neclintite.

                      2) Acum că am 4 linii afișate permanent știu că temperatura e cea optimă. Dar ea era optimă și dacă nu schimbam sonda, doar că nu știam. Cu alte cuvinte, citirea corectă a temperaturii lichidului de răcire de către sondă mai are și alt rol afară de cel de afișare a nivelului temperaturii ? Influențează în vreun fel funcționarea motorului ?
                      sigpic

                      Comment


                      • si cum anume fac o aerisire corecta ???? helpp .. (
                        am observat ca furtunul care intra in radiatorul din interior este firbinte, dar cel care iese este rece, parca ar avea aer pe el sau apa nu are circula pe acolo. teava de la picioarele de la sofer este fierbinte nu poti pune mana pe ea. exista posibilitatea sa fie radiatorul din interior spart, fisurat ?
                        sigpic

                        Comment


                        • Ce vreau sa spun este ca ajunge la 4 liniute dar daca o fortez 4000 5000 rpm
                          Figuri face doar cand este frig,se duce la 4 liniute,scad 2,mai merg o perioada si dupa aceea se fac la loc cele 4 liniute.
                          Vreau sa mentionez ca piesele sunt de origine ,termostatul verificat prin fierbere,si sonda masurata cu multimetrul,si as mai vrea sa spun ca am aer conditionat montat in luna aprilie,schimbar radiator apa cu unul mult mai mare de 1,6[nu mai gasesc eticheta de pe el],instalatie electrica originala verificat conectori urme de oxidare.
                          Daca o pornesc si o las la relanti ,ajunge la 4 liniute
                          Un mecanic mi-a spus ca ar fii de vina si radfiatorul si faptul ca nu am deflectorul de aer de sus de la radiator ca ar raci motorul mai repede lipsa deflectorului[preferance nu avea asa ceva],iar radiatorul fiind mai mare atunci cand deschide,termostatul intra in motor aprox 2 litri de apa rece ,si ar explica fluctuatia liniutelor
                          Astazi am sa fac o monitorizare a temperaturei apei cu ddt sa vad ce si cum.

                          Comment


                          • Baietii de la service mi-au spus ca termostatul este 100% ok deschide si inchide cand trebuie la temperatura optima cu alte cuvinte "ca la carte" , faza conectorilor oxidati au zis ca nu prea e posibil deoarece nu a avut fluctuatia asta inainte de schimbarea termostatului vechi, dar de sonda nu au zis nimic.

                            Termostatul e nou de la reprezentanta are cateva luni nu cred ca are rost sa cumpar un altul .

                            As schimba si sonda numai ca nu prea imi place sa fac lucrurile la " ghici"

                            Comment


                            • Aerisirea circuitului de răcire

                              Originally posted by gogoasha69 View Post
                              si cum anume fac o aerisire corecta ????
                              Ca să sintetizez explicaţiile anterioare ale colegilor de forum coroborat cu instrucţiunile din manual iată cum se face:
                              1. Dacă trebuie completat nivelul în vasul de expansiune, atunci, cu motorul oprit şi fiind rece sau cel mult călduţ (cca.50°C), se deschide încet şi cu grijă buşonul vasului de expansiune şi se umple cu antigel diluat cu apă distilată (1:1, dar asta probabil ştiai deja) până la nivelul MAX. Se înşurubează la loc buşonul vasului şi se deschide apoi şurubul de purjare (1) (vezi attachment), doar atât cât să permită purjarea aerului iar când începe să curgă continuu lichid, se închide la loc şurubul.
                              2. Se porneşte motorul, se comută selectorul aerotermei pe încălzire la maxim şi se ţine turat motorul în 2500 de ture. După ce ventilatorul GMV va fi pornit pentru a treia oară (timp necesar pentru aerisirea automată a circuitului de răcire) aerisirea se consideră încheiată.


                              P.S. În manual, se specifică că şurubul de purjare nu trebuie deschis în timp ce motorul este pornit. Cu toate acestea eu l-am deschis şi am văzut că mai purjează aer pe acolo dar, sunt convins că nu este necesar pentru că purjarea se face automat graţie supapei vasului de expansiune.

                              RsA, nu văd care mai este acum ghicitoarea la tine. Dacă nu ai modificări de instalaţie ca la deniss de exemplu, e clar că sonda e de vină.
                              Attached Files
                              Last edited by ibuzescu; 6 November 2012, 13:09.
                              sigpic

                              Comment


                              • Am schimbat si eu vreo 3 ani termostate (cate unul pe an), pana am gasit pe un forum dacia ideea scurtarii axului termostatului. La montare arcul era ferm, cu degetele mari ale mainilor aproape nu reuseam sa-l deschid. In schimb la schimbarea termostatului, reuseam cu putin efort sa deschid termostatul. Probabil arcul se decaleste in timp si termostatul deschide la temperatura mai mica de 89 grade. Am pus si calorstat si de origine, acelasi rezultat: anul si termostatul. Ce am facut:
                                Cu bomfaierul am facut o taietura langa ax, am scos axul si l-am scurtat cu 1 mm, l-am montat inapoi, urechiusa taiata a ramas ca-n poza 3, unde pe umbra se vede taietura si l-am pus inapoi pe motor. Axul se tine numai intr-o ureche. Am facut aerisirea si am pornit motorul. Cu 4 linii in bord, termostatul nu a dat deschis decat cand a pornit ventilatorul. In mers stiu in orice moment daca ventilatorul e sau nu pornit, de la mufa ventilatorului am tras doua fire pana la stalpul de langa volan, iar in capat am pus un led 12v. Cand ventilatorul primeste curent pentru pornire, mi se aprinde ledul. Am facut un traseu mai lung (Siret-Botosani-Iasi-Suceava-Siret), nu s-a aprins deloc ledul, in bord permanent 4 linii, caldura suficienta. Va tin la curent daca vor aparea probleme sau nu in timp, daca va mai fi nevoie sa schimb termostatul vreodata sau va iesi golanul la pensie cu el taiat.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google