Manifestarile ABS-ului

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Octavian___31 View Post
    Pai stii cum e, daca e franare violenta cu manevra de evitare, dar viteza e prea mare pt distanta respectiva, po' sa ai abs-ul pacii, ca tot intri in derapaj/dans valsat si scrasnesc rotile clar, de unde poate senzatia la colegul tau ca au inghetat rotile, el defapt a rupt aderenta pt ca a intrat in derapaj.
    Deci poti s-o faci sa danseze si daca ai abs, fara prea mari eforturi...
    Ai testat tu chestia asta?

    Hai sa-ti povestesc o mica aventura. Eram cu clio (are acelasi ABS ca si loganul plus AFU), in fata mea un camion, eu aveam cam 130km/h, camionul depaseste o masina aflata in pana pe dreapta, apoi eu observ ca din fata vin masini, iar camionul a redus atat de mult viteza ca aproape ca s-a oprit si eu il vedeam cum creste brusc in ochii mei. Am trantit piciorul pe frana (daca pasagerul din spate nu avea centura pusa, se alegea cu gatul rupt sau mai rau), ABS-ul a intrat facand scandalul de rigoare, am tras de volan dreapta, am intrat cu rotile din dreapta pe acostament (noroc ca aveam unde!), apoi am tras de volan stanga si m-am redresat. Pana sa termin camionul de depasit, pe acostament, masina aproape ca se oprise... deci... unde-i problema cu balansul? AAAA.... daca nu esti in stare sa tii de covrig... no comment!

    Comment


    • erai in Clio. este mult mai stabil decat loganul PUNCT
      banui ca aveai mai putin de 100/h cand ai inceput sa invarti de covrig
      sigpic

      Comment


      • Nu te baza pe faptul ca e mai stabil clio decat loganul! Cum ai dedus asta? Clio 1.2_16v are 1190kg, loganul are 1090kg, suspensia e aceeasi, dimensiunile sunt un pic diferite (loganul e mai inalt cu 2cm si mai lung cu 20cm), dar nu cred ca sunt atat de mari incat sa influenteze substantial comportamentul masinii.

        Comment


        • tu te-ai dat vreodata blana intr-un clio si intr-un logan de zici ca sunt la fel de stabile? nu te lua numai dupa datele alea de pe hartie, ca-s foarte inselatoare. un logan cu suspensii sport sta bine pe drum, un clio cu suspensii sport sta de te internezi la nebuni ca nu-ti vine sa crezi cum se tine pe sosea.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • Carcotas esti mai omule! si ca sa-ti raspund, am facut poligonul cu clio in 54" si cu loganul in 60" (asta din prostia mea! am uitat sa merg cu spatele cu un sedan!). Pentru cei care vor pune intrebari legate de viteza/turatie va precizez ca am tinut masinile numai in treptele 1 sau 2 cu maxim de 6000rpm.

            Comment


            • @vitriol: spuneai intr-un topic precedent, ca de la o anumita viteza ABS este nefunctionabil.
              De ce apare acest fenomen?
              De ce mi-as dori ca la o viteza ridicata ( sa spunem arbitrar: 170 km/h), sa mi se blocheze rotile, si prin urmare sa nu mai am control asupra carutei?

              Comment


              • @yo.steph: cu clio n-am avut ocazia sa merg blana, dar la drum normal, mi s-a parut superior loganului, ca tinuta de drum, cel putin.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • Ma doctore... ce ai vrea sa-ti spun? Nu am mai auzit pe nimeni care sa franeze la 170 km/h in asa hal incat sa intre/sa nu intre abs-ul. Asa ca eu unu' pana acum nu stiu decat ce mi-au spus cei din reprezentanta Skoda.
                  vitriol
                  Modelator
                  Last edited by vitriol; 22 December 2009, 01:14.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • Da-i in ma-sa pe incompetentii aia de la Skoda. Nu ei au inventat ABS-ul.
                    Sistemul este acelasi pt toate masinile, si anume ca impiedica blocarea rotilor la franarea de urgenta.

                    Atunci, sa o luam altfel: o franare de la 140 km/h, brutala. Abs-ul intra. Tot masina nemteasca, doar ca-i mai batrana: opel astra H. La asta de ce a mers?
                    SI revin cu intrebarea: " De ce m-ar interesa sa nu intre ABS-ul la viteze ridicate, si sa ma duc taras?". Puneti si tu intrebarea asta, dupa care suna-i pe aia de la Skoda, si trimite-i la tratament, ca au nevoie

                    Comment


                    • pot spune, din proprie experienta, ca ABS-ul la logan fuctioneaza si la 140/h
                      sigpic

                      Comment


                      • Depinde si de tipul de cauciuc cat de repede pierde aderenta ca sa intre abs.Dar daca abs nu ar functiona indiferent de viteza la ce dracu l-au mai inventat.Hai sa fim seriosi
                        sigpic
                        TM 01 DEO

                        Comment


                        • Cu cit anvelopele sunt mai uzate cu atat ABS-ul intra mai greu. Vorbim de o suprafata de rulare - asfalt uscat. Cu cit anvelopa este mai uzata, cu atat aria suprafetei de contact dintre anvelopa si asfalt e mai mare, si astfel forta de franare necesara atingetii limitei de aderenta este mai mare. Deci anvelopa atinge limita de aderenta la o forta de franare mult mai mare. Cand anvelopele sunt perfect netede (slick-uri), atunci ai aderenta cea mai mare, dar pe timp de ploaie faci aqvaplanare la viteze mici (dezavantaj). Invers cand esti pe zapada sau gheata, se atinge limita de aderenta mult mai devreme, la o forta de franare mult mai mica. De aceea observati voi ca intra ABS-ul mult mai devreme.
                          In concluzie, ABS-ul intra la orice viteza, si la 30km/h si la viteza maxima a masinii.

                          Comment


                          • ABS-ul intra la orice viteza...e de ajuns sa bagi piciorul in frana si sa blochezi rotile si apoi intra si ABS-ul ca sa nu te duci sanie pe asfalt...sau orice alta suprafata.

                            Comment


                            • "Cu cit anvelopele sunt mai uzate cu atat ABS-ul intra mai greu. Vorbim de o suprafata de rulare - asfalt uscat." - asta ar fi valabila pe o suprafata ideala, fara pietricele, nisip sau altele ce pot interfera in contactul cu anvelopa, lucru pe care nu-l intalnim pe minunatele noastre sosele.
                              Mai intervine o variabila: anvelopele nu se uzeaza mai niciodata uniform, suprafata de contact va fi anfractuoasa, asadar un minus in aderenta.

                              Comment


                              • plus ca, nu se compara aderenta unei gume normale uzate cu un slick de competitii, chiar daca ambele arata la fel. la slick-uri nu clantane abs-ul, pe cand la opinci bate in pedala ca turcii la poarta cetatii
                                oricum, explicatie pertinenta a colegului adicata, sa oriceapa toata lumea.
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google