Manifestarile ABS-ului

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salut.Nu,atunci cand pui frana martorul din bord nu se aprinde.
    Se aprinde doar cand exista o problema in functionarea ABS-ului,de cele mai multe ori cand se aprinde,ABS-ul nu mai e activ,deci ai masina fara sistem antiblocare roti.
    Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
    My ride

    Comment


    • multumesc frumos o zi buna

      Comment


      • am facut azi testul cu si fara abs.
        mult mai bine opresti masina fara abs.
        pe week daca am timp si zapada ,fac test cu si fara , video si masuratori.

        Comment


        • Interesant,astept testul pe zapada.
          Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata..
          My ride

          Comment


          • Originally posted by CataFOF View Post
            am facut azi testul cu si fara abs.
            mult mai bine opresti masina fara abs.
            pe week daca am timp si zapada ,fac test cu si fara , video si masuratori.
            Si sa faci si testul cu pedala la fund (cu abs si fara) evitand un jalon...stiu ca stii raspunsul...dar fa-l totusi....si...nu a facut si Crististreulea un filmulet cu franarea?sau ma insel eu.
            Si ce am observat...la inceput cand franam si intra abs-ul aveam tendinta sa slabesc frana...invatat de la la scoala de soferi ca te timp de iarna nu bruschezi frana (si acceleratia)....acum nu...franez su "ambele" picioare.
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by CataFOF View Post
              am facut azi testul cu si fara abs.
              mult mai bine opresti masina fara abs.
              .........................
              Da si tu ceva detalii....zapada, gheata, viteza, alea alea.
              Eu prefer ABS-ul iarna ol za vei, mult mai comod ca sa zic asa, adica ma doare la banana daca apas prea tare pe frana (desi o fac destul de rar).

              Comment


              • faza e ca apesi degeaba tare , ca se duce mult mai mult fata de non-abs.
                am testat pe zapada , cu si fara.
                valeriu , streulea nu are abs , a facut test cu piciorul in blana , si cu imitatii gen abs.
                fac linie dreapta , fara ocolit jalon , ma intereseaza doar distanta de franare
                am zis si sustin , abs-ul este bun ca poti evita , dat pe o straduta stramta ? sau pe o banda unde nu ai cum sa virezi ca ai masina in stg si dreapta ?

                Comment


                • In orice situatie e mai bine cu abs! Puteti aduce orice argument,raman la aceasta parere.Rolul ABS? Din cate stiu: nu permite blocarea rotilor,pastrand astfel manevrabilitatea masinii.Ca intra abs mult mai devreme iarna e adevarat,dar tind sa cred ca in aceeasi situatie data cand intri cu masina cu abs in ceva,ai intra la fel si cu cea fara abs - sau mai tare...nu-mi pot imagina o situatie,cand fara abs te scoti si cu el nu.

                  Comment


                  • Originally posted by CataFOF View Post
                    faza e ca apesi degeaba tare , ca se duce mult mai mult fata de non-abs.
                    am testat pe zapada , cu si fara.
                    valeriu , streulea nu are abs , a facut test cu piciorul in blana , si cu imitatii gen abs.
                    fac linie dreapta , fara ocolit jalon , ma intereseaza doar distanta de franare
                    am zis si sustin , abs-ul este bun ca poti evita , dat pe o straduta stramta ? sau pe o banda unde nu ai cum sa virezi ca ai masina in stg si dreapta ?
                    Auzi CataFOF, poti cauta tu in orice carte de Dinamica Autovehiculelor, si o sa vezi ca cea mai buna franare este atunci cand roata ajunge la limita de adernta. Adica exact ce face ABS-ul. Tine roata la limita de aderenta in timpul franarii. Niciodata nu o sa vezi ca distanta de franare sa fie mai mica la sistem fara ABS. (Asta la o apasare la fund a pedalei de frana).

                    Si exact pe dandoaselea este sistemul ASR. La Dacia nu exista. Asta face ca la plecarea de pe loc sa nu se roteasca rotile in gol. Face sa le pastreze la limita de aderenta. Si o face tot prin ABS. Adica degeaba ii dai tu blana cu acceleratia, ca atunci cind roata ajunge la limita de aderenta si da sa patineze intervine ABS-ul si franeaza roata motoare. O franeaza cat sa o tina la limita de aderenta.

                    Originally posted by sanderizer View Post
                    In orice situatie e mai bine cu abs! Puteti aduce orice argument,raman la aceasta parere.Rolul ABS? Din cate stiu: nu permite blocarea rotilor,pastrand astfel manevrabilitatea masinii.Ca intra abs mult mai devreme iarna e adevarat,dar tind sa cred ca in aceeasi situatie data cand intri cu masina cu abs in ceva,ai intra la fel si cu cea fara abs - sau mai tare...nu-mi pot imagina o situatie,cand fara abs te scoti si cu el nu.

                    Abs-ul intra mai devreme iarna, deoarece la franare rotile ajung mai repede la limita de parinare. este logic. ABS-ul internine atunci cand una din roti atinge viteza 0.
                    Last edited by adicata2003; 17 December 2010, 23:55. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Salut,azi am patit o faza ciudata, m-am jucat pe zapada mai mult timp cu frana de mana si dintr-o data s-a aprins in bord martorul de la ABS si am pus frana sa vad daca merge ABS-ul si nu mergea, am oprit motorul si l-am pornit din nou si si-a revenit.Care ar putea fi cauza?
                      sigpic

                      Comment


                      • Cand tragi frana de mana, ABS-ul sesizeaza blocarea rotilor dar nu poate interveni. Ramane astfel o eroare. Dupa stingerea martorului, toate revin la normal.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • Mersi fain de raspuns, m-am gandit ca poate cine stie ce s-a stricat.
                          sigpic

                          Comment


                          • Originally posted by CataFOF View Post
                            faza e ca apesi degeaba tare , ca se duce mult mai mult fata de non-abs.
                            am testat pe zapada , cu si fara.
                            valeriu , streulea nu are abs , a facut test cu piciorul in blana , si cu imitatii gen abs.
                            fac linie dreapta , fara ocolit jalon , ma intereseaza doar distanta de franare
                            am zis si sustin , abs-ul este bun ca poti evita , dat pe o straduta stramta ? sau pe o banda unde nu ai cum sa virezi ca ai masina in stg si dreapta ?
                            Pe o straduta sau unde n-ai loc de manevra lovesti si cu si fara abs. Ce spui tu e vax albina, diferenta de distanta franare e insesizabila.
                            Doi ani am avut pe mana masina mea (cu abs) si masina fratelui (tot logan non abs).
                            Am facut enspe demonstratii de franare (chit ca kormoranuruile chiar se comporta mai OK pe zapada decat michelin) mai ales pe coborare de munte (Semenic) , nu e distanta mai mica de franare, e cel putin aceeasi pe drum cu zapada batatorita (faza cu zapada proaspata e prea rar).

                            PS: Si apropo, n-ai cum sa imiti abs-ul, cand o sa faci tu din picior aceeasi frecventa/secunda ca si abs-ul, eu ma fac popa .
                            Si masurat...care ar fi totusi diferenta? Sa vedem daca e ceva considerabil (cum nu e) sau ceva de dat cu picioru numai de dragu de a arata ca non abs e mai cool (cu imitatii sau fara) pe zapada la un trafic real, nu fabricat.

                            Comment


                            • octaviane , vezi ca imitatia a facut`o streulea intr`un tutorial , citeste umpic mai atent.
                              n`am zis ca fac eu imitatie de abs in trafic
                              explica`mi cum lovesti pe straduta chiar daca ai sau nu ai abs.
                              ma refer strict la un logan pus la punct tehnic , nu orice cazan care la prima frana il ajunge spatele din urma.

                              Comment


                              • problema este alta .Noi suntem convinsi ca simtim pedala si o calcam exact la limita ruperii aderentei , fara sa intre ABSul .Daca se franeaza asa , se poate sa fii o idee mai destept decat ABSul, care odata intrat mai pierzi un pic din suprafata .Dar imaginati-va ca va taie unul calea si va infigeti in frane, cat de controlata este forta aplicata pedalei de frana in situatia respectiva ? va zic eu ,pedala jos la maxim ) ,si ce directie mai ai cu rotile blocate?
                                Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google