Manifestarile ABS-ului

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ups, nu ma asteptam la asa raspunsuri de rapide si ferme ...
    Cu prima ocazie ma duc la service.

    Apropo, pentru cei din Iasi: (nu vreau sa deschid nici o polemica dar) ati fost vre-o data cu garantii la BRAS stiu ca si ei sunt autorizati din primavara asta pt gama Dacia-Renault .. sau ati fost doar la CAREMIL?
    Daca da, cum se comporta baietii? Merita sa nu-i mai "vizitez" pe cei de la CAREMIL? .. ca ma apuca jalea numai cand ma gandesc.

    Sorry again de offtopic dar vreau sa ma lamuresc in ce directie sa apuc ...ca sa nu mai postez in alta parte intrebarea.
    (Sau in cel mai rau caz ajutati-ma va rog un link de pe forum unde se discuta problema asta - in "cauta" topicurile m-au dus peste tot numai unde voiam nu)
    Multumesc si toate cele bune !

    Gata am gasit topicul dedicat ... ma duc la BRAS si am sa va spun care e treaba.

    Multumesc inca o data pentru opinii !
    raduroane
    Junior
    Last edited by raduroane; 2 November 2009, 08:36. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • mai nu mai mititi poporul cu "nu lasa urme pe asfalt abs-ul". ca lasa. si inca cum...doar ca nu e normal sa mearga sacadat. apropo, daca face asa la peste 20km/h posibil sa fie probleme, la sub 20km/h nu cred ca functioneaza abs-ul.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • la mine nu a lasat urme niciodata pe nici un tip de suprafata

        sigpic

        Comment


        • Sub 20km/ora a intrat ABSul pe gheata.A fost prima iarna cind am condus masina cu ABS si am ramas placut surprins.

          Comment


          • Oameni buni, pe nisip sau pietris si mie imi intra mai repede ABS-ul si clampane ceva mai des (testat de mine) ... dar pe asfalt, cand se franeaza de urgenta, intai imi lasa o dara frumusica (rotile le-am vazut clar ca erau blocate) si mai apoi "cloncane" (depinde de viteza).

            Intrebarea mea e daca rotile se blocheaza si apoi se deblocheaza intermitent (caz in care darele si pauzele de pe asfalt par logice) sau trebuie doar sa incetineasca tare pana la o rotire continua si foarte usoara a rotii fara blocare efectiva (caz in care, de asemenea, poti lasa dare continuie daca ai viteza, dar nu intrerupte - in genul cum am vazut eu).

            Oricum daca ajung in service nu cred ca reusesc luna asta, nu am cum ...
            Sper totusi sa nu creada mesterii ca imi bat joc de ei.

            PS: Sincer nu inteleg cum de nu lasati DELOC urme de franare .. poate ca nu ati avut viteza suficienta sa piarda cauciucul contactul cu soseaua ..
            raduroane
            Junior
            Last edited by raduroane; 2 November 2009, 16:31.

            Comment


            • abs-ul incearca sa urmareasca o curba presetata de franare cu aderenta maxima a rotilor si prin scaderea in rafale a presiunii din circutiul de franare ajunge sa aduca roata din starea de blocare in cea de franare la limita. alternand foarte rapid perioadele de blocare/franare cu perioadele de "eliberare" a rotilor, ajungi sa ai o frana in impulsuri, impulsuri al caror contur urmareste acea curba de franare cu maxima eficienta. calculatorul respectiv nu vede ce fel de asfalt e, daca e ud, daca e uscat, daca e piestris, zapada, etc. nu stie cat de grea e masina, deci va incerca sa tot slabeasca presiunea pana cand "vede" ca roata se invarte. apoi va incerca sa urce iar presiunea si daca roata se blocheaza, o scade iar. blocata, scadem din nou. deblocata ? urcam....si tot asa, de cateva zeci de ori intr-o secunda, pana masina se opreste. asta e abs-ul, privit "din avion". de aia lasi totusi urme, de aia vibreaza pedala, de aia pe pietris franezi mai prost decat daca s-ar bloca rotile complet, de aia cand franezi pe o linie de tramvai, in loc sa patinezi 2cm cat e linia de groasa si apoi sa te opresti, te mai duci juma' de metru inainte, din cauza ca linia respectiva, avand aderenta slaba, adeclansat buclarea sistemului abs.
              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

              Comment


              • Foarte corect ce ai spus Seba ... principiul de functionare il cunosc ..

                La mine nelamurirea vine din intervalul relativ mare (zic eu) in care se manifesta franarea rotii si elibererea acesteia ..
                Apropo, am incercat si eu cateva teste de frana... adevarul e ca nu aveam prea mare viteza dar rotile fata mi-au lasat urme in asfalt vre-o 20 centimetri apoi s-a simtit "tronc"ABS-ul si masina s-a oprit - adica mi-a intrat ABS-ul la final dupa ce am derapat, aproape in momentul in care s-a oprit masina.
                Ciudatel nu?
                Faza e ca nu pot spune la service ca nu functioneaza ABS -ar fi fost foarte convenabil nu?!, ci mai curand ca functioneaza asa cu eu nu am mai intalnit pana acum ...., va dati seama ce greutate are cuvantul meu fata de un "asa face toate" spus de un mecanic atotstiutor

                La opel se simtea evident altfel si de asta tot arunc cu intrebari.
                Cand ajung la service - pt ca voi m-ati determinat sa-i contactez - am sa va spun si care e varianta oficiala dar pana atunci mai ascult si eu opiniile colegilor ... de logan, doar-doar va spune careva ca nu mai e cazul de mers la "doctor"

                Toate cele bune !
                Radu

                Comment


                • Iar mă bag și eu în seamă cu povestea mea spusă mai sus. La mine astă iarnă pe zăpadă bătătorită aprox.20-25km/oră am pus frână și mi-a intrat ABS-ul.Îmi bloca-deloca roțile pe față la un interval scurt(cred că aprox2-3 ori/sec.) Ideea e că m-i se blocau. Pe spate cum am mai spus-o, se învârteau de mama focului.Până să intre ABS-ul ține și spatele, cum intrăABS-ul, îmi dă drumu' la roțile de pe spate.
                  sigpicVIAȚA ESTE SCURTĂ!!! TRĂIEȘTE-O LA MAXIM LA VOLANUL UNUI LOGAN

                  Comment


                  • Si ce ti se pare anormal?
                    Cel mai lent 1,6 8v

                    Comment


                    • M-a amuzat o expresie a unui coleg de serviciu, care a circulat cu un logan: "loganul asta are ABS pe fata"...Si imi relateaza patania lui, ce m-a contrariat...
                      O masina in fata lui franeaza brusc, individul meu franeaza si el, intra abs fata (blocaj, rulaj, blocaj, rulaj etc...) pe cand spatele l-a auzit cum scrasneau rotile continuuu (blocate permanent din momentul apasarii pedalei)...
                      Ciudat! ori nu a perceput el distinct fenomenul, ori avea ceva hibe acel sistem
                      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                      Comment


                      • Mai degraba a perceput el gresit fenomenul.
                        Testu se poate face pe zapada batatorita, mers incet cu 30-40, apasata frana ca neamu' prost si tras usor de volan stanga-dreapta (ca un minitest elan).
                        Masina vireaza stanga-dreapta (la mine) fara probleme, deci spatele nu se blocheaza, altfel as intra in derapaj necontrolat ca sa zic asa.

                        Facut acelasi test dar numai cu frana de mana trasa, virat stanga-dreapta, o pui de-a doua cand pe stanga cand pe dreapta, e fun ))

                        Comment


                        • A...si inca ceva (Uitasem, au trecut zile bune de la eveniment)...mi-a zis ca masina avea tendinte de "dans-valsat", cand dreapta, cand stanga, imi povestea ca de-abia a reusit sa mentina directia dreapta...
                          Asta m-a pus pe ganduri; caci daca era vorba doar de perceptie eronata, nu ii dansa masina, pe cand asa...
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • Originally posted by Octavian___31 View Post
                            Mai degraba a perceput el gresit fenomenul.
                            Testu se poate face pe zapada batatorita, mers incet cu 30-40, apasata frana ca neamu' prost si tras usor de volan stanga-dreapta (ca un minitest elan).
                            Masina vireaza stanga-dreapta (la mine) fara probleme, deci spatele nu se blocheaza, altfel as intra in derapaj necontrolat ca sa zic asa.

                            Facut acelasi test dar numai cu frana de mana trasa, virat stanga-dreapta, o pui de-a doua cand pe stanga cand pe dreapta, e fun ))
                            eu am franat brusc de la 50 km/h iarna cu cauciucuri de vara si masina s-a oprit normal fara derapaje stanga-dreapta,apropo de zicea Tavi

                            sigpic

                            Comment


                            • Originally posted by 77sky View Post
                              A...si inca ceva (Uitasem, au trecut zile bune de la eveniment)...mi-a zis ca masina avea tendinte de "dans-valsat", cand dreapta, cand stanga, imi povestea ca de-abia a reusit sa mentina directia dreapta...
                              Asta m-a pus pe ganduri; caci daca era vorba doar de perceptie eronata, nu ii dansa masina, pe cand asa...
                              Pai stii cum e, daca e franare violenta cu manevra de evitare, dar viteza e prea mare pt distanta respectiva, po' sa ai abs-ul pacii, ca tot intri in derapaj/dans valsat si scrasnesc rotile clar, de unde poate senzatia la colegul tau ca au inghetat rotile, el defapt a rupt aderenta pt ca a intrat in derapaj.
                              Deci poti s-o faci sa danseze si daca ai abs, fara prea mari eforturi...

                              Comment


                              • chiar si cu ESP se poate pierde controlul. daca abordezi curbe cu viteze excesive. deci totul are o limita.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google