Stiri auto de tot felul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • prometheus
    replied
    Acum cu strarea de urgenta folosesc masina doar pentru nevoi strict necesare DAR pot sa ma duc s-o spal ? ca pana la urma optez pentru un self washing unde nu este nimeni, mai ales acum ! Consider ca si asta este o necesitate, merg asa cu masina pana cand am tona de miserie si praf pe ea ? adica daca ITP-ul este o necesitate si curatenia masinii mi se pare la fel de importanta, sau las corona pana se "evapora" din praful depus ? spalatoria este oricum pe traseul urmat catre cumparaturi de stricta necesitate.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Si pe un site de juridice a aparut intrebarea. Si comentariul este ca autoritatile se feresc sa spuna clar ce trebuie facut, desi, zic eu, sentinta ICCJ este extrem de clara. Din nou, asta este statul pe care il avem, ne abuzeaza cu fiecare procedura pe care o nascoceste.

    "Deoarece am primit mai multe intrebari in acest sens, facem precizarea ca, pana in acest moment, autoritatile competente nu au luat nicio decizie care sa schimbe in vreun fel legislatia in vigoare cu privire la valabilitatea inspectiei tehnice periodice (ITP)", a transmis RAR.

    Asadar, pentru ca autoritatile se feresc sa comunice in clar informatia, intelegem ca ITP-ul trebuie refacut odata ce expira.
    .....

    „Nu se prelungește valabilitatea ITP-ului, conform deciziei Registrului Auto Român. Deplasarea pentru efectuarea verificării ITP la stațiile agreate se poate face, fiind considerată activitate pentru acoperirea necesitatilor de baza ale persoanelor, situație prevăzută la punctul 2 al declarației pe proprie răspundere”, anunță Grupul de Comunicare Strategică într-un răspuns publicat după ce HotNews.ro a întrebat luni despre această situație rămasă neclară.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Problema de fapt este alta. Va dati seama ca nu o sa puteti avea o discutie juridica cu politistul de la circulatie. Acesta, cel mult o sa dea telefon la superior, acesta o sa decida, in lipsa unor directive, ca "ia-i talon, da-i amenda".... si ramai cu masina pe dreapta sau chemi platforma.... pana te judeci cu organele sa demonstrezi ca ai dreptate.

    Cineva din MAI trebuie sa intervina public, sa citeasca decizia ICCJ si sa dea ordin public ca ITP este parte din actele ce raman valabile. Altfel, ne asumam un mare risc.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Dupa ce ieri Guvernul a decis inasprirea pedepselor pentru incalcarea regulilor de iesire din casa, a iesit Danca purtatorul de cuvant si a spus asta:
    El a precizat şi o măsură luată în domeniul ordinii şi siguranţei publice, pentru a diminua deplasarea cetăţenilor în acest moment pentru obţinerea diverselor autorizaţii şi certificate.

    „Valabilitatea documentelor de orice fel eliberate de instituţiile şi autorităţile publice se prelungeşte pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgenţă”, a explicat Dancă.
    Bine, bine, dar seful RAR are si el aparent dreptate. RAR nu este o autoritate publica. Este o regie autonoma care functioneaza ca o societate comerciala. Na, ptiu.

    Art. 1. - Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale.
    Art. 2. - "Registrul Auto Roman" - R.A. este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si isi desfasoara activitatea pe baza prezentului regulament.
    b) autoritate publică — orice organ de stat sau al unităţilor administrativ-teritoriale care acţionează, în regim de putere publică, pentru satisfacerea unui interes legitim public; sunt asimilate autorităţilor publice, în sensul prezentei legi, persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obţinut statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, în regim de putere publică;
    https://legeaz.net/monitorul-oficial...gea-finantelor

    Cine are chef sa isi bata capul cu probleme de drept, daca o regie autonoma/societate comerciala care face un serviciu impus ca putere publica, este sau nu autoritate publica.... se pare ca practica juridica din tara este neuniforma, unele instante au zis ca da, altele ca nu.
    C. Un punct de vedere distinct, nuanţat a formulat Tribunalul Prahova — Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, conform căruia:
    a) problema supusă dezbaterii la pct. 1 din sesizare (nota: adica ce ne intereseaza pe noi despre RAR/ITP) nu este nouă, fiind reflectată într-o practică neunitară în urmă cu aproximativ 10 ani, în litigiile având ca obiect pretenţii rezultate din contracte încheiate între furnizorul de utilităţi şi beneficiar,
    Ei bine, ICCJ a concluzionat ca, lucru foarte important,
    53. Din această perspectivă rezultă că actele încheiate de furnizorul serviciului de apă şi canalizare constituit în societate pe acţiuni nu sunt întotdeauna acte administrative, deşi se poate afirma că este o autoritate publică asimilată conform art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 554/2004.


    Deci, RAR este o autoritate publica care emite un act administrativ, respectiv avizul de circulatie a masinii. A spus-o ICCJ prin decizia din 2017.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Asa este. Eu as bifa doua dintre motive pe formularul OM3: motivul profesional (daca sunt angajat si folosesc masina sa ajung la serviciu), si motiv justificat (expira ITP si pot primi amenda). Daca as fi pensionar, as bifa doar motivul justificat si as iesi doar intre 11-13 la ITP.

    Leave a comment:


  • anduvirgil
    replied
    Atenție!
    Modelul declarației pe proprie răspundere nu prevede rubrică pentru astfel de situații - https://www.mai.gov.ro/formular-sts-...-de-angajator/
    Era valabil in prima variantă https://www.mai.gov.ro/modelul-decla...in-21-03-2020/

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Asta este foarte important. Eu chiar am ITP care expira in perioada starii de urgenta. Si era chiar Vela care spunea ca se prelungeste ca asa spune Ordonanta Militara. Se pare ca nu este asa.

    https://www.bugetul.ro/document-excl...ii-de-urgenta/

    Concret, directorul general al Registrului Auto Român, Radian Tufă, i-a transmis șefei Direcției Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Adriana Kalapis, că valabilitatea ITP-urilor nu se prelungește pe perioada stării de urgență.

    „În atenția doamnei Director Adriana Kalapis,

    Ca urmare a necesității clarificării situației valabilității Certificatului de Inspecție Tehnică Periodică (ITP), vă transmitem în continuare punctul de vedere al Registrului Auto Român (RAR) pe acest subiect.

    Având în vedere următoarele considerente:

    Certificatul de ITP nu intră sub incidența ordonanțelor militare de până acum, agenții care le emit nefiind autorități publice;
    Siguranța deplasării pe drumurile publice trebuie să rămână o prioritate și în această perioadă;
    Necesitatea limitării efectelor financiare negative ale stării de urgență;

    RAR concluzionează că nu există suport juridic pentru ca valabilitatea certificatelor ITP să fie prelungită.

    În ceea ce ne privește, RAR va asigura permanent în reprezentanțele sale personalul necesar, astfel încât vor fi efectuate toate activitățile solicitate pentru clienții care dețin o programare valabilă.
    Va completati o declaratie pe proprie raspundere unde spuneti ca mergeti pentru o urgenta la ITP.
    Last edited by gecmc94; 29 March 2020, 01:36.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Ba suntem afectati. Cu totii din UE.

    „Industria are nevoie de suport pentru a depăşi această perioadă“. În sectorul auto lucrează 230.000 de oameni.

    În următoarele zile cei mai mulţi dacă nu chiar toţi cei peste 400 de furnizori de componente auto care produc în România îşi vor opri activitatea şi vor trimite cei peste 230.000 de salariaţi din industrie în şomaj tehnic, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Numai astăzi Dacia a anunţat oprirea până pe 5 aprilie a producţiei şi implicit trimiterea în şomaj tehnic a celor 18.000 de angajaţi de pe platforma de la Mioveni, Pirelli la fel cu 4.000, iar Ford ieri cu 6.300 de salariaţi.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Companiile auto nemtesti sufera de la virusul asta nou, nu mai au piese, componente de asamblare fabricate de chinezi pe la bmw, mertzane ... nu mai muncesc chinezii pentr ei !
    toutsi dacia nu are asa multe componente cu furnizori din china, sa speram ca nu va fi foarte afectata... sau nu ?!?

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Inceputul a fost pe la mijlocul anului trecut. Se pune intrebarea cat de grea va fi criza, acum intervenind si virusul paralizand lantul furnizorilor din China.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Si alte marci au raportat pierderi si\sau scaderi. Inceputul unei mici crize in domeniul auto?

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Renault a trecut pe pierderi financiare de 140 mil pentru prima oara in ultima decada.Veniturile au scazut cu 3.3%. CEO-ul a spus ca nu exclude posibile inchideri de sedii. Dividendele au fost reduse de la 3.55€ la 1.10€.

    Leave a comment:


  • Gabi GL
    replied
    In afara, preturile sunt mai mici decat in tara , iar in unele tari inca se comercializeaza motorizarea 1.6 Sce , pe cand la noi ...pauza

    Leave a comment:


  • anduvirgil
    replied
    Este disponibil si in Romania, dar interesant e pretul de pornire
    in sk 9990e access
    in sk 12190e iar in ro 13550e - echipare essential ambele cu acelasi motor de 1l

    Leave a comment:


  • leutzul
    replied
    De aproximativ 1 luna se poate configura/cumpara Duster cu acest motor pe dacia.sk
    Last edited by leutzul; 7 August 2019, 13:04.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google