Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cbota
    replied
    Bună,
    Am cu LOGAN 1.0SCE din 2018 85.000km și m-am gândit să-i schimb curelele de accesorii deși cred că mai merg. Vizual sunt ok. În fișa de întreținere scrie citez ” înlocuire curea de accesorii și galeți” la 4 ani sau 80.000km. Am înțeles ce e cu curelele (2 la număr), dar pe net nu am văzut unde sunt ”galeții”....toate tutorialele, pe care le-am văzut, toți au schimbat doar curelele.
    Vă rog lămuriți-mă ce e cu ”galeții”. Sau trimiteți-mă la postarea cu pricina, dacă există.
    Îmi cer scuze de deranj...sper că nu e prea ”prostească” întrebarea.....
    Mulțumesc.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Exista dispozitive specializate de aerisire frine fara facut pedala la aerisire, care habar nu aveti, uite de exemplu aici scula profesionala :

    Cumpără Pompă de vidare cu accesorii 22buc 1/3BAR Yato YT-0674 de pe MagazinulCuScule.ro la numai 197.00, preț de importator. Alege dintr-o gamă variată de produse la prețuri avantajoase! Garanție 24 luni. 6 rate fără dobândă. Livrare rapidă și gratuită pentru comenzi >300 lei.

    Last edited by george.sce; 29 March 2023, 16:28.

    Leave a comment:


  • sunshine
    replied
    Așa au procedat și la mine ultima dată la Dacoserv Preciziei, în București. Se umple vasul de lichid de frână cu lichid nou și apoi se dă drumul pe rând la fiecare aerisitor și se lasă să curgă până când își schimbă culoarea presupun, timp în care se mai completează de câteva ori în borcan cu lichid nou (practic nu lasă să intre aer în circuit). Frânele s-au comportat ok după schimb deci presupun că procedura este corectă. S-a făcut, evident și test pe standul de frâne de la stația lor itp după accea.

    Leave a comment:


  • gabrieln1960
    replied
    Originally posted by clivius View Post
    Salutare,
    Ii rog pe cei priceputi sa-mi dea un sfat bun vizavi de urmatoarea problema: am masina Logan 0,9 TCe de 8 ani si desi am vrut de mai multe ori sa-i schimb lichidul de frana la reviziile anuale din ultimii ani, mecanicii m-au convins ca "nu e nevoie"! Mi-a expirat si lichidul de frana cumparat, am luat altul, mai e putin si-mi expira si asta, din ce am citit eu pe net lichidul asta de frana chiar trebuie sa-l schimb, desi franele merg bine, sunt deci ferm hotarat sa-l schimb!
    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
    Multumesc anticipat!
    Daca ai din intamplare drum prin Buzau, fa o programare la Dacia Autocom cu cateva zile inainte si-l schimba ei fara probleme. Nu se da sub nicio forma la pedala. Se face la sfarsit si test la frane pe stand si nu prin ture in curtea reprezentantei. Operatia se numeste "Purjare circuit de franare" si este normata cu 0,4 h.

    Leave a comment:


  • clivius
    replied
    Multumesc tuturor pt. informatiile privind inlocuirea lichidului de frana!

    Leave a comment:


  • gabrieln1960
    replied
    Cauta dupa acest cod: 224019133R

    Leave a comment:


  • emilian_rks
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post
    La 0,9TCe nu ai decât NGK ILKAR7DG iridium (punct). Nu există altceva.
    Codul asta de unde e? ca nu gasesc pe net nici o bujie cu acest cod.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Asa este, nu e chiar ”rocket science”, trebuie doar respectate \facute cateva lucruri in mod conform, atata tot, atasat si diagrama de operare, iar informatii despre aceasta operatie se gasesc destule si pe acest forum, ex si un tutorial aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...rana#post50138
    Ori aici: https://www.loganclub.ro/forum/forum...rana#post14831
    Sau aici: https://www.loganclub.ro/forum/lucru...51#post2099351
    Sau aici: https://www.youtube.com/watch?v=pgnz1exV8mc
    Etc...

    PS: iar pentru ca s-a mentionat in acele discutii atasez si (doar) un extras din procedura de purjare a circuitului secundar (ABS) din diagnoza (doar ca info).

    Attached Files

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Ideal e sa se creeze vidul, pt a evita aerul și pt a elimina tot lichidul vechi. Într-adevăr nu este lifetime, pt ca absoarbe umiditate(apa) și îi scade punctul de fierbere.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Originally posted by clivius View Post
    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
    Multumesc anticipat!
    Se face si prin scurgere, fara sa dai la pedala deloc. Eu asa il schimb. Mergi linistit si schimba-l, nu e nevoie de nici o pompa, e mult mai simplu decat crezi.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Subscriu referitor la schimbul fluidelor (chiar daca unii ”specialisti” spun\scriu ca nu este nevoie, e ”lifetime”, etc. ), iar despre lichidul de frana chiar producatorul auto in fisa de intretinere specifica intervalele maxime de schimb (ex 4 ani sau 120000 km), atasat un extras dintr-o astfel de fisa plus procedura de purjare cu ”pompita” (se poate folosi si metoda ”clasica”), ordinea de aerisire, etc., o vedere explodata si lista componentelor, asa cum s-a scris anterior (plus in alte posturi de pe forum) important este sa se schimbe tot lichidul, sa se aeriseasca bine, pedala sa fie ferma, sa se faca un test corespunzator, ...

    Attached Files

    Leave a comment:


  • 77sky
    replied
    Am vazut si auzit atatea povesti...Persoane care lucreaza in domeniu si sfatuiesc prost si foarte prost, dand astfel de lucru mecanicilor schimband piese foarte scumpe, care printr-o menentanta la timp si adecvata nu s-a fi intamplat.
    Tot ce este fluid se schimba la o masina: ca este ulei de servodirectie, lichid de frana, ulei in CV automata (Da...!), agent frigorific etc...
    Sunt utilizatori de CV automata care au insistat la reprezentanta pentru schimbul de ulei si li s-a spus ca nu e nevoie, e ..."garantat pe viata!" Si au ajuns in atelier specializat cu CV tocana (daune de mii de EUR).

    Lichidul de frana, daca este sa fim scrupulosi, facem test la cca 2 ani iar la maxim 3 ani schimb. Fara regrete!
    Metoda cea mai indicata, este ca in care se extrage lichidul vechi din bidonul dedicat, apoi se purjeaza lichid proaspat in instalatie la cca 2 bar, respectand un anumit algoritm al aerisirii rotilor. La final pedala de frana trebuie sa fie ferma, nu elastica, nu sa tina jos (!).
    Personal am aplicat metoda combinata: vacuumarea fiecarui cilindru de frana si la final metoda pedalei (nu este gresita deloc, doar ca trebuie eliminat complet lichidul vechi-se observa culoarea diferita). Am schimbat de mai multe ori astfel, nu doar la o masina, franarea este excelenta.
    Asadar, atentie la: eliminarea completa a lichidului vechi si fermitatea pedalei

    Leave a comment:


  • clivius
    replied
    Salutare,
    Ii rog pe cei priceputi sa-mi dea un sfat bun vizavi de urmatoarea problema: am masina Logan 0,9 TCe de 8 ani si desi am vrut de mai multe ori sa-i schimb lichidul de frana la reviziile anuale din ultimii ani, mecanicii m-au convins ca "nu e nevoie"! Mi-a expirat si lichidul de frana cumparat, am luat altul, mai e putin si-mi expira si asta, din ce am citit eu pe net lichidul asta de frana chiar trebuie sa-l schimb, desi franele merg bine, sunt deci ferm hotarat sa-l schimb!
    Am constatat insa ca la vreo 5 reprezentante Dacia din Bucuresti nu au pompita aia minune si nu prea stiu ce sa fac pt. o inlocuire sigura si profesionista a lichidului de frana, sa accept sa mi-l schimbe fara pompita aia, prin datul la pedala, sau sa caut un alt service, chiar daca nu e reprezentanta Dacia si sa-l schimb acolo daca au pompita ? Oricum, dupa schimbare am sa fac pt. siguranta si un test de franare!
    Multumesc anticipat!
    Last edited by clivius; 26 March 2023, 13:16.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    La 0,9TCe nu ai decât NGK ILKAR7DG iridium (punct). Nu există altceva.

    Vizavi de piese și prețuri și țară fiecare își face calculele cum vrea.

    Leave a comment:


  • CiprianDP
    replied
    Salut, si multumesc pentru sfaturi (pana acum).

    In legatura cu mecanicul, parerea mea e ca nu cred ca e tocmai fair-play cum l-ai judecat. Pana la urma, eu sunt cel care m-am dus la om cu filtrele si uleiul in brate - na pune-mi-le, si omul mi le-a pus, ce sa faca - la cerinta mea. Apoi a doua oara iarasi m-am dus la om cu aceleasi filtre si acelasi ulei in brate, fa din nou acelasi lucru - ce era sa faca omul? Nu este el responsabil de masina mea, eu sunt, si ce i-am dat sa-mi puna aia mi-a pus. Sigur, a doua oara, avand ceva timp, am stat langa el si i-am mai pus unele intrebari eu fiind paralel cu mecanica, l-am intrebat din experienta lui la cat timp se curata tamburii, si el s-a oferit sa mi-i desfaca, sufle, perieze curete sprayeze etc. Si apoi cand punea filtrul de aer la motor, tot asa l-am intrebat - ce parere ai, ce crezi ca poate ar mai trebui schimbat la masina ca si consumabile in afara de ce ti-am adus pana acum? La care omul mi-a recomandat sa schimb bujiile daca sunt originale (si da, sunt), si daca nu am schimbat niciodata discurile, ar fi recomandat tot asa sa le schimb. Si l-am intrebat si eu cum arata discurile si mi-a aratat omul. Eu unul nu-i sar in cap, omul m-a ajutat de buna credinta, mi-a dat si niste sfaturi zic eu bune, si sper sa mai pot apela la el pe viitor, macar la astfel de lucruri simple unde mai pot salva niste bani.

    Si da, despre bani este vorba evident, pentru ca daca ai de ales intre a da aprox. 7k coroane daneze la reprezentanta si a lua piesele tu cu 4-5 sute si a-i mai da lui 300, doar pentru niste filtre banale si un ulei pe care eu nu ma pricep sa le pun si nici nu vreau sa-mi bat capul - ghici ce ai alege? Da, lucrez in Danemarca cinstit, am copil la scoala aici si incercam sa ne punem pe picioare un trai mai bun ca in Ro, dar asta nu inseamna ca ne batem joc de bani, ca nu se fac usor - incercam doar sa luam, dupa puterile noastre desigur, cele mai bune decizii in situatia noastra.

    M-am gandit si la varianta de a lua din Romania niste piese cand mai are drum sotia la un viitor praznic, si sa le aduca cu ea la bagaj cala - dar mi-e cumva frica sa nu mi le arunce, tranteasca, sparga - la penultimul drum a venit cu troller-ul varza, fara 2 roti, ce sa mai, am crezut ca poate cazuse din avion.

    Anyway, iti multumesc pentru raspuns, stiu ca in esenta ai fost bine intentionat. Poate totusi cineva imi poate da o parere si in legatura cu acele piese din pozele mele, difera codul si spre exemplu la placute si dimensiunea? Eventual la bujii? Sa merg pe varianta mai scumpa Bosh, merita in general? De astia am mai auzit si eu...

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google