Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by abc View Post
    Ma intreb si va intreb daca nu cumva schimbarea softului in sensul cresterii turatiei nu ar avea ca efect cresterea emisiilor suficient de mult incat sa nu se incadreze in norma de poluare?
    M-am gandit si la asta, dar nu cred. Cei cu cutie manuala pleaca cu pedala de acceleratie usor apasata. Nu cred ca e nimeni care pleaca doar din pedala de ambreiaj.

    Comment


    • Mie la discul acela de ambreiaj imi pare zona S-E mai tocita, la fel si partea "omoloaga" N-V fata de celelalte zone. Uitati-va la canalele de pe ferodouri.
      Poate sa fie si iluzie optica din cauza distorsiunii imaginii dar imi pare o oarece uzura mai accentuata pe diametrul S-E/N-V fata de celalalt.
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Originally posted by nickey1982 View Post

        M-am gandit si la asta, dar nu cred. Cei cu cutie manuala pleaca cu pedala de acceleratie usor apasata. Nu cred ca e nimeni care pleaca doar din pedala de ambreiaj.
        Stai putin: vrei sa spui ca la softul actual nu creste deloc turatia la plecare? Se pleca de pe loc cu motorul ralantii??? La softul actual motorul se tureaza la plecare si presupun ca o turatie si mai mare la plecare ar elimina vibratiile. Ma intrebam doar daca aceasta diferenta de turatie nu ar face ca masina sa nu se mai incadreze in norma de poluare.

        Pe de alta parte comparatia cu o cutie manuala nu cred ca este corecta doarece cand s-a trecut de la norma de poluare Euro 6b la Euro 6c cutia robotizata de pe diesel a fost scoasa de la vanzare pentru ca masina nu se incadra in norme, in vreme ce cutia manuala tot cu motorul de 1.5 diesel a ramas (valabil si pentru EDC de la Duster)

        Eu scot frecvent masina (motor 1.4) din subsol pe o rampa de aproximativ 30 grade cu plecare de pe loc fara sa apas acceleratia (doar din ambreiaj) - fara probleme/vibratii.

        Comment


        • Cum am spus mai devreme, acum masina pleaca cu 1100 de rpm, dar se pare ca nu e suficient. Eu daca accelerez usor si plec cu 1250 de rpm la fiecare plecare, oare nu ma mai incadrez in norma de poluare?
          La diesel cred ca e totusi alta poveste, acolo s-au facut modificari si la motor prin adaugarea de AdBlue.
          De plecat, se poate pleca finut si doar din ambreiaj, dar cand mergi bara la bara si tot repeti plecarea, cred ca este mai greu sa iti reuseasca perfect de fiecare data. Cu acceleratia usor apasata poti sa compensezi eliberari usor diferite de ambreiaj.

          Comment


          • Vreo robotizata buna exista in alta ograda?
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Originally posted by abc View Post

              Eu scot frecvent masina (motor 1.4) din subsol pe o rampa de aproximativ 30 grade cu plecare de pe loc fara sa apas acceleratia (doar din ambreiaj) - fara probleme/vibratii.

              "30 de grade" inseamna aproape 60% (in aceleasi conditii in care 45 de grade inseamna 100%).
              doar cu tancul urci pe asa ceva.
              si nici cu 30% nu prea merge pentru ca asta inseamna ca la fiecare 100 metri, tu, urci 30 de metri -> la fiecare 3 metri urci 1 metru.
              drumurile normale nu se proiecteaza la o inclinatie mai mare de 12%.


              Comment


              • Originally posted by nickey1982 View Post

                Atat timp cat refuza sa modice softul cutiei astfel incat motorul sa accelereze mai mult la plecarea de pe loc (minim 1250 rpm in loc de 1100 rpm in present) nu cred ca se va rezolva problema.
                Si acum de ce nu se poate?
                Daca tineti frana apasata atata timp cat accelerati pana la turatia dorita, apoi eliberati frana, nu merge?

                Comment


                • Dacă ar avea doua "picioare drepte" poate ar merge!
                  Ai călcat vreodată frâna cu stângu?

                  Comment


                  • Sigur ca da.
                    Eu conduc automata "de o viata", dar ce-i drept nu tipul asta.
                    Dar cred ca e fezabil.

                    Comment


                    • Si eu am condus de vreo 28 de ani hidramate si apoi robotizate, dar asta cu apasarea concomitenta am incercat-o de vreo doua ori de amuzament cand eram mai tinerel. Secventele franare-accelerare functie de dinamica masinii este altceva.
                      La 27 k nu am trepidatii iar din ce spun colegii, aparitia si amplificarea lor ar fi in doua situatii: pornirea-plecarea de pe loc la temperaturi foarte scazute respectiv mersul bara la bara (ambreiaj incins). De acord cu ce a spus nickey1982 turatia scazuta nu ajuta (la altele aveam si 1500 rpm), insa se poate compensa cat de cat din acceleratie. Insa inclin sa cred ca ambreiajul slab calitativ (materiale antifrictiune, arcuri,...) ar fi principala cauza. Mai am un an de garantie , daca e sa apara voi incerca sa il schimb pe garantie (tinand cont si de experienta lui Silviu). Dar apoi cred ca m-as orienta spre alt producator pentru ca sunt multumit de masinuta asta.

                      Comment


                      • Originally posted by mumus View Post
                        Vreo robotizata buna exista in alta ograda?
                        Robotizata = Transmisie manuala automatizata (AMT). Robotizat vine din franceza.
                        In afara de aceasta de la Renault ultima de care stiu eu a fost Easytronic de la Opel. In zilele noastre, cel putin in Europa, numai Dacia mai are asa ceva.
                        La fostul loc de munca aveam un vecin foarte priceput in special pe partea electronica si in mod deosebit la masinile nemtesti. Anul trecut a fost rugat de un prieten de-al lui sa faca conversia de la un Easytronic la o manuala obisnuita. Operatia a fost facuta cu succes.

                        Comment


                        • Corect gabrieln1960, eu am numit-o generic "robotizata" pentru a face diferenta (unii numesc si celelalte tot automate si s-ar creea o mica confuzie). Acum un an am atasat si o descriere a transmisiei manuale automatizate (asa o numeau ei, altii secventiale). Apoi fiecare au denumirea lor: Easytronic, Tiptronic, QuickShift, Easy-R,.... In Europa mai sunt si altele in afara de cele de la Opel si Renault.
                          Fiind si fost posesor de Opel Easytronic pot confirma ca trecerea la o manuala obisnuita se face destul de usor (adaptoare, cablu, timonerie) si costa acum ceva timp vreo 700-800 euro. Stiu destui fosti colegi de forum care au facut asta din cauza problemelor (soft, senzori, actuatoare). Si sunt cateva persoane prin tara care sunt priceputi la asta.
                          Mai mult ca sigur si la Dacia s-ar putea face asa ceva. Pentru mine nu este o varianta. Raman la "automatele" mele.

                          Comment


                          • Originally posted by mumus View Post
                            Vreo robotizata buna exista in alta ograda?
                            Incerc sa raspund la intrebare desi ar fi discutabil si tine de optiunile fiecaruia. Da, sunt dar la alt pret. La Dacia e o diferenta de 500 euro, la celelalte (EDC, CVT, DSG,...) diferenta incepe de la vreo 1 500 euro. Plus ca adaugi si costul marcii. Apoi "automatizatele" astea majoritatea le pun pe echiparile superioare. Iar cele cu convertizor de cuplu sunt de obicei pe motoare cu capacitate cilindrica mare (am avut si din astea dar SH, acum nu as mai lua asa ceva). Mai adaugam si asta cu respectarea normelor de poluare din ce in ce mai exigente.
                            Am cochetat, prospectat si chiar testat si celelalte marci. Eram dispus sa merg pana la vreo 20 000 euro sau chiar putin mai mult daca pica una cu tronc. Dar cred ca am ales bine (probabil ca daca aparea Grandland sau Crossland mai vedeam).
                            Legat de fiabilitate am spus acum ceva timp ca "am auzit prin targ" (si am fost inteles gresit) ca au fost patru Easy-R cu tija actuatorului rupta. Era din sursa Dacia. Consider asta o problema de siguranta fata de care problema trepidatiilor e mult-mult mai mica.

                            Comment


                            • Gil26
                              Recunosc ca eu sunt unul dintre cei care te-au inteles gresit in privinta informatiei despre tijele rupte. Precizarea ca sursa a fost chiar din interiorul Dacia este extrem de importanta si daca este posibil sa ne oferi si alte informatii suplimentare, ti-am ramane recunoscatori.
                              In privinta celorlalte cutii numite de tine cred ca ar fi bine sa aducem cateva lamuriri suplimentare pentru a nu se crea confuzii.
                              EDC si DSG sunt cu dublu ambreiaj si sunt diferente majore atat de constructie cat si de functionare fata de Easy-R. Este adevarat ca pot fi numite si robotizate dar exista totusi diferente. In primul rand, din punct de vedere constructiv nu sunt la fel cu suratele lor manuale ci sunt practic doua cutii de viteza (una pentru treptele impare si alta pentru treptele pare) si doua ambreiaje care lucreaza in tandem. Cutia noastra de la Easy-R si ambreiajul sunt identice cu cele de la manuala obisnuita. In al doilea rand, difera si din punct de vedere al functionarii. Cele cu dublu ambreiaj asigura un flux continuu al puterii transmise la roti si din acest motiv schimbarile sunt mult mai line si extrem de rapide. Se spune chiar ca DSG-ul este cea mai rapida cutie automata din industrie. In paranteza fie spus am avut placerea de a merge suficient de mult cu una si mi-a placut la nebunie. In plus, daca activezi si Auto Hold este o adevarata incantare sa conduci. La noi fluxul de putere catre roti este intrerupt in momentul schimbarii si de aceea acestea sunt resimtite de catre sofer in mod identic ca la manuala. Diferenta este ca la manuala nu le iei in seama pentru ca esti obisnuit cu ele iar la Easy-R te iau uneori prin surprindere pentru ca nu stii cand schimba masina. Dupa o perioada de acomodare nici la noi nu mai sunt luate in seama.
                              Cat despre CVT este o transmisie cu variatie continua care are un numar infinit de rapoarte. In Europa nu prea este apreciata aceasta cutie din cauza faptului ca turatia motorului se mentine constanta in timp ce viteza creste iar cum noi suntem obisnuiti cu cutiile in trepte nu prea ne place acest comportament. Am citit ca pentru a contracara acest asa-zis neajuns european se poate face o simulare electronica astfel incat sa para ca vitezele se schimba ca la manuale/automate/robotizate.
                              Despre automatele clasice cu convertizor de cuplu nu are rost sa discutam pentru ca sunt complet diferite din punct de vedere constructiv fata de toate cele de mai sus.

                              Comment


                              • Originally posted by nelu_242000 View Post
                                Dacă ar avea doua "picioare drepte" poate ar merge!
                                Ai călcat vreodată frâna cu stângu?
                                se referea la altceva: calciiul in podea, tii "degetul mare" pe frina si accelerezi cu "exteriorul" - un "hill hold control" efectuat de om. cea mai mare variabila e distanta dintre pedale, nu se poate chiar la toate.
                                si, da, frina se calca si cu stingul - cel mai de preferat la automate "adevarate". se poate merge chiar lejer in felul asta.
                                am prestat in ambele situatii, de-asta zic.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google