Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gabrieln1960 la un dinte nu pleaca in D sau R pentru ca e dezactivat crawling-ul, nu pentru ca opune rezistenta prin franare. Asta se poate vedea si pe turometru, ca nu creste turatia deloc, semn ca masina nici nu incearca sa demareze.

    Comment


    • Asta am inteles deja din explicatiile anterioare. Am vrut doar sa subliniez ca frana de mana la primul dinte oricum nu este eficienta (cel putin la mine la 13000 km) si ca nu mai este nevoie de alte experimente de genul ridicarii pe cric pentru a ne convinge de acest lucru.
      Si pentru ca tot vorbim de frana de mana as vrea sa-i atentionez pe cei mai noi in materie de Easy-R de o deosebire esentiala fata de cutia manuala. Pentru ca masina sa ramana imobilizata in timpul stationarii trebuie sa trageti frana de mana cu maneta in D sau R si dupa aceea sa luati contactul pentru ca altfel masina o ia la vale. Vezi cazul unei soferite din Targovioste care si-a gasit acum vreo doi ani Stepway-ul pe cealalta parte a drumului desi sustinea ca a tras frana de mana.
      Last edited by gabrieln1960; 23 April 2019, 15:53.

      Comment


      • Am recitit ce am scris mai sus si recunosc ca nu este prea clar asa ca reformulez. Pentru ca masina sa ramana cuplata intr-o anumita treapta de viteza in stationare este obligatoriu ca inainte de a decupla contactul sa aveti maneta in D sau R. Daca decuplati contactul cu masina in N si apoi mutati maneta "la rece" nu "o bagati in viteza" asa cum se intampla la o manuala obisnuita.

        Comment


        • Pai astea nu au si P?

          Comment


          • Robotizatele cu un singur ambreiaj nu au P. La noi frana de mana tine loc de P.

            Comment


            • Originally posted by jr65 View Post
              Oare ? Crezi ca se intinde cablul de frana ?
              Nu cred , sunt sigur fiindca stiu cum arata si cum functioneaza o frana de mana pe cablu.

              Comment


              • Mai completez... cablul ca atare nu se intinde fizic ci roata care "cade" in jos trage de cablu si apropie sabotul de tambur . Maneta in D sau R apoi contact taiat , egal masina "in Viteze", exact ca la cutia manuala . Eu nu trag frana de mana decat la temperaturi pozitive si cand sunt in panta accentuata . Am incercat sa imping masina impreuna cu un vecin (fara frana de mana), nu am reusit. Incercati si voi.
                Cad apasam frana de serviciu moderat franeaza doar fata , fiindca masina are un repartitor de franare , intai intra fata si apoi spatele (un pic altfel cand masina este foarte incarcata pe spate)
                La mine la 23000km frana de mana incepe sa tina de la al treilea dinte. Oricum chiar daca sunteti ceva mai "uituci" si nu coborati maneta franei , nu se va intampla nimic.
                Observatie personala: patinarea ambreiajului este mai lunga prin eliminarea crawling-ului si deci este foarte posibil ca discul sa se autocurate mai bine si chiar daca uiti sa tragi frana sau sa "crapi" usa, masina nu va mai trepida. Incercati si ... exprimati-va rezultatele .

                Comment


                • Eu testez si revin. Am facut descoperirea abia acum 3 zile.

                  Comment


                  • Originally posted by georgstelsib View Post
                    Mai completez... cablul ca atare nu se intinde fizic ci roata care "cade" in jos trage de cablu si apropie sabotul de tambur . Maneta in D sau R apoi contact taiat , egal masina "in Viteze", exact ca la cutia manuala . Eu nu trag frana de mana decat la temperaturi pozitive si cand sunt in panta accentuata . Am incercat sa imping masina impreuna cu un vecin (fara frana de mana), nu am reusit. Incercati si voi.
                    Cad apasam frana de serviciu moderat franeaza doar fata , fiindca masina are un repartitor de franare , intai intra fata si apoi spatele (un pic altfel cand masina este foarte incarcata pe spate)
                    La mine la 23000km frana de mana incepe sa tina de la al treilea dinte. Oricum chiar daca sunteti ceva mai "uituci" si nu coborati maneta franei , nu se va intampla nimic.
                    Observatie personala: patinarea ambreiajului este mai lunga prin eliminarea crawling-ului si deci este foarte posibil ca discul sa se autocurate mai bine si chiar daca uiti sa tragi frana sau sa "crapi" usa, masina nu va mai trepida. Incercati si ... exprimati-va rezultatele .
                    Mașinile cu ABS nu mai au repartitor...franeaza toate

                    Comment


                    • Au repartitor electronic.

                      Comment


                      • Nu e vorba de frana de serviciu, hidraulica , care are sau nu are repartitor. Si care tine seama de incarcarea puntii spate.
                        Despre frana de mana pe cabluri spune Georg-La multi ani ! Nu-l mai contrazic de onomastica lui.

                        Comment


                        • Multumesc jr65. Daca metoda / metodele de mai sus trec proba timpului , atunci pentru inceput se poate incerca un artificiu. Levierul franei se mana actioneaza un contactor "fara retinere" . Ce putem face ? legam in paralel cu acesta un intrerupator "cu retinere" de data aceasta undeva la indemana , sau putem identifica cei doi conductori care pleaca de la levier si vedem pe unde ajung sub bord de unde putem adauga intrerupatorul. In acest fel putem simula comportamentul de frana trasa fara sa ridicam un dinte levierul . Daca cineva are rabdare sa demonteze carcasa mediana si sa identifice cei doi conductori , ar fi de mare ajutor.

                          Comment


                          • Sau poate putem mai usor simula deschiderea unei usi. Cred ca cel mai usor ar fi la portbagaj.

                            Comment


                            • Da, cred ca mai bine , Trebuie de identificat un "buton orb" in bord , pentru a nu interveni "distructiv" si a pazi garantia.

                              Comment


                              • Oricum, acum avem certitudinea ca se poate dezactiva crawling-ul. Cel mai usor ar fi din software, daca exista optiune dedicata.
                                Ideea cu frana de mana mi-a venit de pe forumul german, unde povesteau ca la Smart nu exista crawling deloc, iar la manevre de parcare, te poti ajuta de frana de mana pentru a frana, in caz ca nu poti controla fin din acceleratie.
                                Cui ii este frica sa controleze deplasarea doar din acceleratie, poate tine mana pe frana de mana, iar la nevoie, o poate ridica complet pentru a frana.
                                Dar, din ce am testat eu, nu cred sa fie probleme, cel putin eu nu am simtit nesiguranta in niciun moment. Dar, poate altcineva are piciorul mai greu decat al meu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google