Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts


  • chiar si-asa: plecarea din rampa se face cu acceleratie si ambreiaj eliberat treptat, nicidecum doar cu frina si ambreiaj.
    iar aia care te invata sa pleci in rampa doar din ambreiaj ar fi bine sa aiba macar "sdi-uri". un benzinar de mai putin de 2,5-3 litri n-o sa urce nicicind o rampa de 5% doar din frina+ambreiaj.
    mnah... detaliile care ne-ncrunta perspectiva asupra vietii.

    Comment


    • Am avut un Duster acum 3 ani, pe GPL, doua persoane, pe care l-am lasat din ambreiaj sa urce o rampa. N-as putea spune cu siguranta daca era 5% dar cred. Eu cu dCi-ul n-am probleme la rampe. Acum vreo doi ani eram curios de starea ambreiajului si am facut mai multe experimente in faimoasa zona a examenelor auto din Parcul Carol. Atunci am cautat povesti pe forumurile cursantilor si probele de examen. Am aflat astfel ca in zona mai de sus a strazii Canadiano Popescu, cand sunt pusi de examinator sa plece in rampa, toti pleaca cu frana de mana. Si cineva povestea ca un examinator i-a criticat la un moment dat ceva de genul "asa va invata la scoala, cu frana de mana, nu va mai invata ambreiajul". Acolo am facut teste si am plecat doar din ambreiaj.

      Comment


      • Cu frana de mana eu plec numai atunci cand masina este stationata in rampa: ridic piciorul de pe ambreiaj pana la punctul in care motorul apoape "moare" - masina nu trepideaza deloc, eliberez frana de mana, in acest moment masina sta "in echilibru", dupa care accelerez si eliberez ambreiajul iar masina pleaca fara probleme.
        In trafic, la oprirea in rampa - in pasaje, cand este coloana, ce rost are sa folosesc frana de mana (de stationare)? In astfel de situatii: opresc masina cu frana de serviciu si tin piciorul pe frana. Cand vreau sa plec, cuplez viteza 1 si ridic piciorul de pe ambreiaj pana motorul aproape "moare" dupa care mut piciorul de pe frana pe accelaratie (masina nu merge nici macar un centimetru cu spatele!), accelerez si eliberez complet ambreiajul.
        La masinile mai scumpe (dar nu cu mult) frana "de mana" cupleaza automat. Exista si actionare din buton (nu levier).

        Comment


        • E gresit ce faci. Nu ridici ambreiajul pana nu accelerezi. Daca panta e accentuata folosesti frana de mana pentru siguranta. Dar nu incerci sa tii masina din ambreiaj niciodata fara sa accelerezi.

          Comment


          • Se poate tine masina pe o rampa din ambreaj pana muti piciorul de pe frana pe acceleratie, a explicat mai sus ABC in detaliu cum se face. Eu zic ca nu este gresit, chiar este comod si usor.

            Ps: de vreo 13 ani minim deja multi instructori asa te invata... Si chiar pe masina lor. Daca era gresit sau rau, nu te invata nimeni asa.
            Last edited by mumus; 29 April 2019, 07:44.
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Noi la masinile noastre avem HSA, asa ca plecam in rampa doar prin mutarea piciorului de pe frana pe acceleratie. La noi, frana de mana se foloseste la stationare sau daca astepti intr-o rampa la semafor si nu vrei sa stai cu piciorul pe frana.
              Mai nou, i-am gasit cu adevarat utilitatea, la manevrele de parcare, unde masina mai trepida, in special ma miscari repetate fata-spate.

              Comment


              • Procedura pentru plecarea din rampa este asa cum a explicat abc. Asa se invata si la scoala (old school ?).
                ​​​​​​Daca accelerezi inainte de ambreiere, in rampa, frana e eliberata in timpul acesta, iar masina nu ar pleca in spate ? Sau consideram ca avem toti HSA si ne bazam pe asta? La plecarea din frana de mana nu mai avem HSA.
                De fapt, chiar si la cutia manuala, asta e momentul in care pot aparea trepidatiile, cand e miscare la roti cu amreiajul partial cuplat . Daca nu e miscare la roti, poti patina ambreiajul fara probleme.
                Poate ca are legatura cu subiectul, in cazul nostru vorbim de soferi cu experienta deja, dar cum ar fi sa faci scoala pe noua Dacie si sa-ti faca figuri ambreiajul ? Sau cat ar tine ambreiajul in regim de scoala de soferi? Asta sa fie motivul ca nu prea mai vad Dacii pe masini de scoala?

                Comment


                • Am sunat azi pentru o programare in service-urile autorizate Dacia: la Serus e full pana miercuri, la Dacoserv nu au loc pana joi, la Meridian la fel. Cert e ca din tonul lor, toti stiu de problema cutiei Easy-R. Cei de la garantie se pare ca sunt asaltati de problema asta. La fel de sigur e ca nu suntem singurii cei de aici de pe forum care avem problemele astea. De abia am gasit un loc la Dacoserv marti dupa-masa ptr o verificare a existentei unei noi variante de soft. Mi-a spus de la garantii ca daca problema persista se va merge mai departe, probabil schimbare de ambreiaj...

                  Comment


                  • Schimbarea ambreiajului nu ajuta decat daca trepidatiile se pot reproduce la orice plecare de pe loc. Daca trepidatiile se pot reproduce doar in anumite situatii (gen la prima plecare dimineata, cand e foarte cald afara, sau dupa un mers bara la bara), cel mai probabil, problema e cauzata de o curatarea insuficienta a discului.
                    Eu de cand folosesc frana de mana trasa un dinte la fiecare parcare, pot confirma ca simt discul foarte curat la plecarile de pe loc.

                    Comment


                    • Corect. Curatarea insuficienta si mai ales neuniforma pare a fi cauza principala a trepidatiilor. Si colegii valioglu si DannyMC au explicat asta. Si la cele manuale pot aparea trepidatiile. Se pot diminua sau evita din turatie, timp patinare si eventual viteza/sarcina. Dar si astea trebuie facute cu moderatie, altfel asa ca la manuale, se poate "curata" foarte repede si de tot ambreiajul.
                      Cand am spus ca un material de frictiune bun la temperaturi ridicate (ambreiaj "forjat") degaja un miros specific au fost colegi care au sarit in sus si au afirmat ca la ei nu e cazul. Si apoi ne plagem ca se uzeaza neuniform. Dar pe langa asta eu banui in unele cazuri si rulmentul de presiune eventual arcurile (neimperecherea lor sau variatia constantei cu temperatura).
                      Legat de subturare, colegul nickey1982 a dat detaliile (bine ca a scapat de asta). Nici eu nu stau cu ochii pe turometru (am facut-o de cateva ori doar pentru a confirma sau nu unele afirmatii de pe forum si atat). Dar motorul e clar subturat la 1200-1300 rpm in drive si treapta 6 (sau 5). Daca unii nu sesizeaza sau nu dau importanta este altceva. La fel si despre patinare. Si despre kick-downul de doua trepte (apropo, si la mine a devenit o "raritate").

                      Comment


                      • Revin cu experienta mea de azi de la Dacoserv. M-am prezentat la locatie conform programarii unde am fost preluat de un domn inginer, care dupa ce a verificat garantia, s-a suit la volan si am facut un tur prin zona. Ce credeti?? Trepidatiile nu s-au manifestat decat foarte putin si cu intensitate foarte redusa ) Mi-a spus ca masina se comporta firesc, ca nu are ce reprosa. Ne-am intors la service unde a conectat bateria masinii la incarcare (n-am inteles de ce) si dupa ce a lasat o asa vreo 40 de minute a binevoit s-o conecteze si la un calculator. L-am intrebat ce face, o resetare a soft-ului deja existent sau un update de soft? Mi-a spus ca incearca sa faca un update. La scurt timp mi-a aratat ecranul calculatorului care spunea ca "calculatorul masinii a fost deja reprogramat" si deci nu are ce resetare sau update sa-i mai faca. Precizez ca in decembrie, la prima revizie, mi-au facut o "resetare" la soft la Meridian. Normal ca nu a trebuit sa platesc nimic (ar fi fost culmea!) i-am si spus inginerului ca ramane ca la inceput, la care a ridicat din umeri si mi-a raspuns ca daca trepidatiile se mai manifesta sa revin in service si vom discuta atunci (n-a exclus nici inlocuirea de ambreiaj). Culmea, azi nici pe drumul catre service, nici la tura cu dom' inginer si nici la inapoiere trepidatiile nu s-au manifestat aproape deloc si cu intensitate extrem de redusa, as zice in parametri normali

                        Comment


                        • Am uitat sa va spun un mic amanunt: in timp ce masina era in service, am vorbit cu un mecanic cu care ma cunosc mai demult. A clatinat din cap cand i-am spus ca am cutia robotizata si m-a spus ca Dacia nu va admite NICIODATA ca are o problema cu aceste cutii robotizate.

                          Comment


                          • Am avut si eu parte de acel inginer de la garantii.Un ingamfat si cu o atitudine gen de te privea de sus.Chiar l.am intrebat pe domnul de la receptie,domn cu mustata,si mi a comunicat ca nu s singurul ce am reclamat atitudinea.Problema este ca depinzi de ei..el..
                            Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

                            Comment


                            • Voi de care Dacoserv vorbiti?

                              Comment


                              • Nu am vrut sa fiu mai specific, dar e vorba de Dacoserv Preciziei. Da, acel inginer de la garantii, un tip cu ochelari e cam ingamfat (m-a intrebat in masina in timp ce faceam turul de testare " ce meserie aveti?" ) ) si mi s-a parut si cam "pe dinafara"...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google