Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scuze ca n-am observat intrebarea . Frana de mana la maximum , 15 sec (cca.) pana la 2000 de ture fiindca mai sus invinge rezistenta franei si pleaca inainte . Da , miroase putin a ars , mirosul acela urat al noilor garnituri de frictiune . Sa nu va fie frica ca " se consuma ferodourile" .Fata de o cutie manuala schimbarile automatei sunt mult , mult , optimizate si uzura discului este mult intarziata.

    Comment


    • Multumesc!
      Din Configuratorul Dacia s-a scos Easy-R si de pe Logan. A mai ramas pe MCV si MCV Stepway. Asta daca si acolo e actualizat. S-ar putea sa nu mai fie deloc.

      Comment


      • Ford ar putea fi acuzata de frauda, pentru ca au vandut cu buna stiinta o cutie de viteze robotizata, cu defect de fabricatie https://www.autoevolution.com/news/f...ns-137992.html

        Comment


        • Originally posted by georgstelsib View Post
          Am trecut de 30 000 km si 15 000 km de la schimbarea kitului de ambreiaj . Obicei capatat: de cate ori mi-aduc aminte pornesc in tr. II-a manual . Daca simt usoare trepidatii (asta extrem de rar) atunci cand pornesc in tr. II-a trag frana de mana la maximum si accelerez progresiv timp de cca. 15. sec. (prin patinare se curata suprafetele de stratul cu coeficient de frecare ) . In felul acesta cred ca pot sa o duc mult si bine intr-un mod satisfacator fiindca la cald functionarea este ireprosabila in toate treptele de viteza .
          Metoda ta functioneaza bine, insa, asa cum ziceai mai sus, depasirea a 2000 turatii va muta masina din loc.
          Eu incerc in parcare, cu piciorul stang pe frana, sa nu plece de pe loc si ma duc si mai sus de 2000 turatii, nu foarte mult si tin constant ~10 secunde.
          Am masina de 8 zile, cu aceasta metoda 2 au fost cu trepidatii, 6 fara si tind sa cred ca nu o sa mai am mari probleme cu acest lucru. Astazi am mers 3 ore prin Bucuresti si la mersul bara la bara am mers fara accelerare, am facut asa, un test sa vad daca trepideaza si va spun ca deplasarea am facut-o numai din frana unde a fost aglomerat 70% din timp si nu am avut nicio trepidatie.

          Comment


          • Foarte bine face grupului motopropulsor asa un tratament abuziv, o sa fiti voi fericiti cu alte probleme, nu foarte departe momentul ala. Vorbiti cu un instructor de scoala de soferi ce se intimpla la o masina care sufera un astfel de tratament, exact asa fac si elevii care invata sa conduca, tot cam la fel abuzeaza de masnile de scoala, doar intrebati ... si mai ginditi-va ! CID de la uzina Dacia garantat 1000% PA !

            Comment


            • Ai mers cu un astfel de experiment sa vezi ce senzații trăiești? )
              Prefer sa schimb ceva, gen ambreiaj sau orice altceva la peste 50.000 km decât sa îmi clantane dinții. Și dacă te uiți mai înapoi, o sa vezi ca unii fac treaba asta o data la vreo 3 săptămâni.
              Am luat permisul în 2012 și mașina în 2013,deci începător extra.. Am schimbat un ambreiaj în 200.000km.
              Nu știu cum sunt ceilalți, dar pe mine nu ma interesează garanția lor, mi se pare inutila și gusturile nu se discuta. La ce am garanție dacă plătesc sa schimb ceva defect?

              Comment


              • Pentru prima data, am facut si eu o curatare corecta. Pana acum am mai incercat cu frana de mana trasa si cu treapta 2, cu accelerari bruste pana la 2000 de rpm pentru o secunda, maxim 2, dar fara sa observ vreun rezultat.
                Azi, la fel cu frana de mana trasa si cu treapta 2 am accelerat usor pana la 1750 de rpm unde am simtit ca masina ar vrea sa cupleze si am ramas asa maxim 10 secunde. Nu am numarat secundele, dar m-am bazat pe faptul ca daca la inceput cuplarea se simtea usor intrerupta, dupa am simtit ca merge perfect rontund si m-am oprit.
                Nu a mirosit deloc a incins nici din masina nici de langa masina sau din lateralul ei.
                Pot sa zic ca dupa ce m-am plimbat vreo 2 ore pe jos, cand m-am intors, masina a plecat perfect de pe loc fara pic de tremur, cum sincer nu ma asteptam. In plus de asta, in toate treptele s-a simtit o imbunatatire, nu pot sa zic ca inainte schimba rau sau agata in treptele superioare, dar acum a schimbat atat de lin incat la accelerari usoare nici nu imi mai dadeam seama cand schimba.

                Comment


                • Același lucru l-am făcut și eu doar că eu am simțit si miros de ars.Nu știu ce repercusiuni poate avea acest lucru asupra transmisiei și cablului de frana dar ntr-adevar se simte o reală îmbunătățire in comportamentul mașinii atât la rece cat și la cald.
                  georgstelsib are dreptate,nu bateria și sacadările actuatorului sunt de vina ci materialul discului de ambreiaj care-și modifica proprietățile in funcție de temperatură și conditiile de drum. Din păcate și Luk și Sachs au discuri de ambreiaj pe care scrie Valeo așa că dacă schimbam marca de ambreiaj nu știu dacă scăpăm de problema.

                  Comment


                  • Nici eu nu stiu ce repercusiuni are asupra transmisei sau a cablului franei de mana aceasta procedura, dar stiu clar ca trepidatiile au repercusiuni negative asupra planetarelor, suportilor motor, cat si poate asupra amortizoarelor. Kitul de ambreiaj stim cat costa, ma gandesc ca un cablu de frana de mana nu poate fi mai scump de cateva sute de lei. Trebuie sa punem in balanta ce vrem sa sacrificam si ce vrem sa protejam si sa facem alegerea cea mai avantajoasa.
                    Eu am intors problema pe toate partile si pana la urma nici discul nu cred ca e vinovat, ci in final doar softul. Softul trebuie sa previna formarea acestor depuneri ale discului. Softul trebuie adaptat sa colaboreze cu discul de cand e nou si pana se consuma tot. Inteleg ca pot fi anumite situatii cand se pot aduna depuneri, in conditii de trafic greu, temperatura extrema sau umiditate, dar cand revii la conditii normale de utilizare, acele depuneri trebuie sa se elimine automat, asemeni discurilor de frana care ruginesc la suprafata, dar dupa cateva franari, se revine la normal.

                    Comment


                    • La cate trepidații am avut eu in decurs de 3 ani și aproape 60000 km ar trebui să-mi fie varza planetarele și suporții motor dar deocamdată totul este ok..In ceea ce privește softul care ar trebui să prevină depunerile probabil că ai dreptate.Ma gândesc acum la mașină soției care este manuala și care la mers bara la bara incepe sa trepideze iar reacția ei este sa tureze motorul și să patineze mai mult ambreiajul și astfel dispar trepidatiile. Probabil că același lucru ar trebui sa se întâmple și la robotizate le noastre.

                      Comment


                      • Am mai spus ca si eu din cand in cand, de voie\nevoie, folosesc metoda mai ”moale”: patinarea in cuplu. Cand imi vor clantani si mie dintii in gura pe tractorasul meu insa voi mai vedea ce si cum, dar bine ca sunt variante si optiuni. De aceea sunt de acord cu ce s-a spus si mai devreme. Acum depinde de fiecare ce alege (posibila uzura, zdruncinaturi, bataie de cap, etc).

                        Cu frana de mana, de vreo 3-4 ori, am dat sa plec si eu de pe loc cu ea trasa (din graba, neatentie, capul in nori). Cum orice rau e spre bine m-am bucurat ca totusi tine. O data insa am turat chiar mai mult si se pare ca asa e dupa 2000rpm tinde sa plece. Iar acum CID scrie pe mine. Nu ca as pune foarte mare pret pe ce a mai ramas din garantie dar si cu modificarile (inclusiv remaparea) trebuie sa mai astept. Altfel apropape un an voi manca doar „senvisuri reci”. Ca deh, eu sunt ”cocosul” si cum sa modific ceva la „masina noua in garantie”?

                        Comment


                        • Citez un post al colegului gabrieln1960 (toata stima) ce a trecut aproape neobservat pe topicul de probleme tehnice:
                          „Azi, la 19006 km am "sarbatorit" o prima "sincopa" a motorului in trafic. Am oprit in intersectie sa dau prioritate si in secunda cand am luat piciorul de pe frana si am apasat acceleratia masina s-a zdruncinat si a aparut pentru doua trei secunde martorul luminos de alerta portocaliu. Explicatia gasita de mine a fost aceea ca probabil S&S a dat sa intre in functiune exact in acea fractiune de secunda si a intrat "in conflict" cu acceleratia. De mentionat ca la Easy-R S&S intra in functiune doar daca masina este oprita complet si daca se apasa cu o anumita intensitate pedala de frana.”
                          Putin ciudat, in mod normal ar trebui sa fie o intarziere de 1-1.2 secunde. Despre S&S s-a explicat si discutat. Dar atasez cateva capturi de pe masina mea pentru a intelege ce face si drege acesta pe Easy-R (pe TS4 al meu dar sunt multe comune si cu JS3). Au fost facute cu motorul oprit, ma interesa cu totul alceva, am atasat doua din demo si m-am limitat doar la acestea. Nu am subliniat nimic pentru ca las la aprecierea fiecaruia.
                          ”Avantajele” S&S sunt clare: asa a fost proiectata si construita masina (deci se poate folosi), economie de carburant in anumite cazuri, prietenos cu mediul,.... Dezavantajele nu le comentez, dar eu in mai bine de doi ani dupa fiecare pornire de motor il dezactivez (doar de vreo 5-6 ori am uitat asta). Pana acum m-am bazat pe „flerul batranesc”, acum cu ajutorul acestui program am si confirmarea. E limpede insa ca nu S&S este principala cauza a „zdruncinaturilor” dar poate fi acea „picatura” mai ales in traficul bara la bara (se pot vedea si conditionarile aferente). Astfel sper ca am raspuns si banuielilor lui nickey1982
                          Referitor la program as dori sa multumesc unui bun coleg de forum, adevarat programator, care mi-a oferit ajutorul benevol si dezinteresat (nu era interfata ci programul\baza de date). Toata stima si aprecierea pentru astfel de oameni. De fapt cred ca acesta ar trebui sa fie si spiritul forumului: sa schimbam informatii, opinii, cei cu mai multa experienta sa ii ajute pe cei cu mai putina (ca si mine). Si cu cat primii sunt mai numerosi cu atat forumul devine mai puternic, la fel ca celelalte (mai ales cel rusesc sau german).

                          PS: Daca se considera necesar acest post se poate sterge complet.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Pana acum CID-ul e doar o sperietoare. Nu cunoasteam nici un caz in care Dacia sa fi scos cutia Easy-R din garantie, ci doar ca a incercat sa mai ciupeasca prin cota de participare la reparatie.
                            Plus ca daca vrem sa urcam o bordura sau sa facem balans pentru a iesi din zapada sau noroi, mie personal mi se pare ridicatul franei un dinte o solutie buna, pe care as folosi-o. Nu cred ca softul poate face diferenta intre un dinte ridicat sau toti dintii, 5-6 cati or fi ei.
                            Acum sa fim seriosi, cred ca tuturor ni s-a intamplat de cateva ori in viata sa uitam sa coboram frana de mana si sa incercam sa plecam, fara sa vrem cu ea trasa.

                            Comment


                            • Originally posted by Gil26 View Post
                              Astfel sper ca am raspuns si banuielilor lui nickey1982
                              Teoria mea se baza pe faptul ca daca atunci cand invarti stanga-dreapta de volan cu farurile aprinse, se vede din intensitatea lor o scadere, daca mai adaugam si consumul actuatorului genereaza o scadere mare a tensinii si un o functionare neliniara. Dar, aceasta teoria avea un punct pe care nu puteam sa il explic: de ce la schimbarea discului cu unul nou, problema disparea temporar 3-5000 de km. Deci, aici cam pica teoria mea.
                              Noi pe forum cred ca ne-am batut mult mai mult capul decat cei care au proiectat cutia, sau au incercat sa rezolve problema emitand diferite pareri/teorii/posibile explicatii logice. Pacat ca aceasta cutie, exceptand problema trepidatiilor, pentru mine cel putin e raportul ideal intre banii platiti si confortul oferit.
                              Acum cred ca problema e generata ori de patinarea prea scurta la schimbarile in treptele 2-3-4-5, ori poate din acele retrogradari 5-4-3-2-1 la oprire. In unul din cazuri, pe disc se formeaza acele depuneri. Varianta cu retrogradarile cred ca se poate testa (desi nerecomandat, dar nici periculos) prin scoaterea pe liber din treapta 5 inainte de opriri.

                              Comment


                              • Dar o parere oficiala, pertinenta, de la vreun priceput, din interiorul fabricii nu exista? Ca aceasta cutie cred ca a fost si pe renouri demult, dau ceva asemanator, si acolo nu auzisem plangeri.
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google