Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ mosoru , bine ai venit printre noi.
    Ar fi interesant si util daca ai prezenta putin din experienta ta. Din ce an e masina, cati km parcursi, impresii, detalii.
    Si eu consider EasyR-ul un pas inainte facut de Dacia. Sunt totusi rezervat in privinta succesului cu toate ca s-au vandut multe. Cu doi ani in urma termenul de asteptare la JS3 era mai mare cu peste o luna (mai ales daorita vanzarilor in vestul Europei) decat la cele manuale sau TS4. Iar Dacia e pe cale sa isi retraga de pe piata "succesul". Neavand cifre exacte e greu de spus cat de relevant sau irelevant este procentul celor celor cu probleme.
    Apoi desi sunt nationalist iar cifra vanzarilor este bunicica, este in top, totusi Dacia nu poate fi considerat un gigant auto. Chiar si sub umbrela Renault de care se bucura si marocanii.
    Last edited by Gil26; 18th May 2019, 17:45.

    Comment


    • Am comandat masina pe 2 Mai si o sa ajunga pe la mijlocul lui Iunie, nici test nu am facut.

      Comment


      • Apropo de trepidatii, inteleg ca filmat de afara s-ar vedea mult mai bine cum trepideaza, sunt oameni pe aici care au spus ca au speriat pietoni cu intensitatea trepidatiilor, nu ar putea filma din exteriorul masinii?

        Comment


        • So far so good. Deja 400 km. Consum mediu 7,8. Un drum de Pitești dus întors restul frecuș in Bucureștiul magic.
          Foarte mișto cutia. Sigur nu este un DSG sau EDC (dublu ambreiaj) dar se achită cu brio de sarcină. Me happy, piciorul stâng e in Rai.
          Am mers in toate felurile încercând să nu depășesc 3500 rpm. E greu in modul normal, la tipul meu de a apăsa cu toate restricțiile schimbă în jur de 3500. Cu Eco activitat merge treaba. Se mulează pe rodaj dar mă scoate din minți cat de subturat este motorul.
          Rămâne senzația primă, anume că Dacia a făcut un mare pas înainte.
          Drumuri bune vă doresc fără nici o problemă

          Comment


          • Sa o folosesti sanatos!
            Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

            Comment


            • Originally posted by mosoru View Post
              Apropo de trepidatii, inteleg ca filmat de afara s-ar vedea mult mai bine cum trepideaza, sunt oameni pe aici care au spus ca au speriat pietoni cu intensitatea trepidatiilor, nu ar putea filma din exteriorul masinii?
              Atat timp cat problema e una generala, toata lumea care s-a regasit in descrierea ei nu s-a mai obosit sa faca filmari. Cu ce ar ajuta o filmare din exterior?
              Comportamentul ar fi similar cu un sofer incepator care rateaza plecarea de pe loc cu o cutie manuala, pentru ca da drumul prea repede la pedala de ambreiaj, fara sa apese tare si pedala de acceleratie. Pe romaneste, masina merge in suturi.

              Comment


              • Originally posted by nickey1982 View Post

                Tocmai citeam acum pe forumul German despre o persoana din Rusia care se plangea de acceasi problema, spunand clar ca el are cutia EasyR pe motorul de 1,6l si eliminand astfel motorul ca o posibila cauza.
                La ruși era K7M812(1,6 8v MPi) euro5 + JS3001 iar la noi se discută de H4B408 euro6 + JS3002
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • O sa pun in engleza (traduse din germana), pentru ca in romaneste nu prea face sens, ultimele discutii de pe forumul german:

                  Hello! I'm from Russia and I speak no German, but I would like to share the same problem as on your car and ask for advice. I can write in English, but it will be probably unpleasant. Therefore, I'll use Google Translator, I apologize in advance for errors. I have a gearbox JS3, just like you, and also when starting suffers from jerking. Mileage - 36,000 km, but it is a problem with approx. 20,000 km. In Russia such a box only with the 1.6 K7M offered motor, so I think that the problem is not the motor is located, as they have previously accepted. It is only in the clutch, or rather in the algorithms of its work. Interestingly the problem disappears from time to time by itself and may only occur after one or two weeks, but then it occurs again and again. I can identify the cause. I can find no manual or no TechNote for this box. In Russia, the dealers have made no updates of the EasyR management programme. Tell me please, there was a solution for the problem with idiots, when I started from the place? Is it possible just to reset the settings of the software or completely replace? Adapts to EasyR itself? Thank you for the answers in advance.

                  Thank you!
                  Yes, I've seen this message. I haven't tried it out yet. In Russia, there are quite a few cars with similar robots. These designs are similar to, but not equal. The LADA Granta derivative, Vesta and X-ray with official transfer, and it is officially recommended every 30,000 km an adjustment / calibration perform. For EasyR there is no approvals for Renault / Dacia, but in Russia we're used to that of the producers disregarded the buyer. It would be interesting to know your opinion for the European consumer.
                  I understand correctly that they have found no clear solution to the problem in your community? If you change the clutch, this is enough for 15-20000 km and the problem will come back? Which program is the adjustment / calibration? Can you make it yourself?
                  I would like to add that under the Russian owners of Renault and Dacia the opinion widely used is that the factory Valeo clutch often suffers from such a problem, which is known as "Vibrostart". It looks like a lottery – some people have a problem, others do not. Those who came this, changed her grip to Sachs or Luk. This solved the problem. Not just Logan / Sandero, but also Megan 2, symbol.
                  P.S. I apologize for the odd translation of 'problem with idiots' in the previous message. I thought the problem with vibration during start-up.

                  I've used pyrene 180 + to activate features via OBD, but no transfer functions were displayed there. Check again. I think a good try would be to replace the clutch Assembly to Sachs. In Russia, it costs around 200 euros - spare parts and replacement service.
                  My vibration is evident mostly when engine is cold. 1.6 K7M has good traction at low speeds. Therefore I believe that the causes of vibrations only 2 - a) poor performance of the coupling b) a wrong algorithm for the operation of the drives in some modes can be.
                  LADA in the initial phase of production, by the way, had a similar problem in the years 2015-2017,. After she had pressed the modified clutch, the problem disappeared. Dacia worth to be learned.

                  Comment




                  • Originally posted by t0rquemada View Post

                    La ruși era K7M812(1,6 8v MPi) euro5 + JS3001 iar la noi se discută de H4B408 euro6 + JS3002
                    Si in afara de posibil alte rapoarte mai exista vreo diferenta intre ele?



                    Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk

                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Sau mai pe scurt: ca e K7M, ca e H4B sau K9K se pare ca la toate, mai devreme sau mai tarziu, incepe tremuriciul la Easy-R (si JS3 si TS4). Cel electrohidraulic pare ca duce ceva mai mult. Si cand te gendesti ca Dacia spunea ca la toate ambreiajul trebuie sa tina cel putin 100 K. Tot pe la mijlocul lui 2016 spuneau si asta:
                      „Cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acţionare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradiţională“, precizează Dacia.
                      Dar au oferit garantie la ambreiaj iar dupa doi ani si ceva au aruncat si pastila cu noxele diferite.
                      Lasand la o parte marketingul, pana la urma baietii de la Titu au facut o treaba buna. Au reusit sa proiecteze minunatia incadrandu-se in 500 euro. Plus ca au facut compromisuri si pe parte de soft.

                      @ mosoru, multumim. Asteptarea e grea dar pare destul de scurta. Apoi asa cum spunea rodavidoff, comoditatea oferita merita cei 500 euro. Este bine ca face rodajul in regim mixt. A experimentat si subturarea de care tot vorbeam noi pe aici (faptul ca motorasul este unul de turatie este alta discutie). Si ia putin timp pana cand te obisnuiesti cu ea si ea cu tine. Asta o spune unul care a condus cu trei pedale doar in scoala de soferi pe vremea impuscatului.

                      Si tragand linie eu apreciez efortul celor de la Dacia de a oferi EasyR-ul, iar problemele fac parte din "chinurile nasterii".
                      Last edited by Gil26; 19th May 2019, 13:36.

                      Comment


                      • Hai sa vedem ce spune si prietenul nostru cu K7M812(1,6 8v MPi) euro5 + JS3001. Pe la 20 K au inceput sa ii clantane si lui dintii mai ales cu motorul rece. Apoi sunt care au tremuriciul, alti care nu il au si nu are treaba cu motorul. Cei care au schimbat ambreiajul cu Sacks sau Luk se pare ca au scapat. Costul schimbului de ambreiaj la ei e vreo 200 euro. La noi vreo 650 euro (Silviu la TS4) si cam tot atata la nemti sau englezi. Ei bine la toti se pare ca e acelasi cliseu ca la noi. La unii il schimba pe garantie, la altii le cere cota parte variabila functie de cum bate vantul, iar la altii le cere plata integrala. Si asta ar fi cel mai urat lucru din partea Dacia. Merg cu ocaua mica daca nu te lupti cu ei.

                        Comment


                        • Pentru a demonta mitul noxelor am adunat cate ceva de prin Germania (acolo unde au fost vandute foarte multe JS3). Ce spune un posesor:
                          The 1st workshop wants 2000 euros, the 2nd less. Ironically, in the 1st workshop I should perceive the goodwill offer of Dacia (1200 euros) . Then I pay 800 euros. In a free workshop, everything costs 700 euros. So I did not go to the goodwill offer, but to the lawyer.
                          Sau un altul:
                          After about 18 months (about 14 000 KM) he started to jerk. In the winter, the jerking started again. The workshop suspected a clutch wear. No warranty when worn. Repair costs 2000 euros
                          Nu e mai logic ca decat sa scoata 2 000 euro pentru o inlocuire ambreiaj pe garantie Dacia a preferat sa retraga de pe piata minunatia?

                          Recomandarea mea pentru cei care nu avem inca trepidatii, pentru cei care au achizitionat recent sau vor achizitiona EasyR, ar fi sa mergem la biserica si sa aprindem o lumanare, sa nu apara zguduielile. Si inca una pentru cazul in care apar in perioada garantiei, Dacia sa fie milostiva si sa absoarba integral costul asa cum a promis.
                          Sau daca nu doriti la preot, atunci hai la avocat. Si luat la tranta cu "gigantul".

                          Comment


                          • Din ceea ce stiu eu, singura contributie a romanilor la Easy-R este numai la Diesel unde au fost implicati in dezvoltarea softului pentru cutia cu sase trepte dar tot sub indrumarea francezilor. Este proiectata in Franta si fabricata in Spania iar Dacia a fost aleasa ca si cobai deoarece intentia grupului a fost sa "inunde" piata din India cu aceasta transmisie montata pe motoare de cilindree mica. Ca este adevarat sau nu, numai cei din alianta pot sa stie aceste lucruri. Eu cred ca odata cu scoaterea la pensie a lui 0,9 TCe si aparitiei Logan/Sandero 3 nu vor mai insista cu Easy-R. Poate, spun doar poate pentru ca este doar o speculatie de a mea, sa avem pe motorul de 100 CP si combinatia cu CVT.

                            Comment


                            • @ gabrieln1960, stiam ca la Titu s-a lucrat la TS4. Mea culpa, nu am stiut ca doar la soft. Daca "frantuziii" au proiectat-o atunci pisica e la ei. Uite ce spune unul si despre proiectare (si se pare ca are un sambure):
                              The second problem - and as written "welcome to the club" - is the clutch picking. From the point of view of the affected the excessive clutch wear is quite a guarantee error. The clutch was not designed for the additional load caused by the creep function and therefore prematurely fails due to excessive wear. At the moment there is no clear picture, because nobody has dealt with it legally so far. When will excessive wear be a defect that needs to be rectified? To what extent is a wearing part a guarantee case if the wear was intentional or negligent (due to faulty construction)? And to what extent does the manufacturer have to adjust the overall design if necessary to remedy the defect? Or are they enough?
                              The thread has mixed results. Some have changed the clutch to warranty (or goodwill), some even with allegedly adapted spare parts. Others, in turn, have paid themselves or sold their vehicle.
                              Bine, si executia toreadorilor poate avea ceva bube.

                              Comment


                              • Originally posted by aurbrz View Post
                                Poate că diferența de greutate este destul de mica(15 kg) la JS3 fata de manuala și n-ar trebui luată în calcul dar de schimbat treptele sigur o face la turații mai mari decât aș face-o eu in modul manual și nu mă refer aici la modul eco.De obicei in modul automat schimba intre 3000-3500 de ture iar eu in manual schimb până la 3000 de ture .Iar la coborârea în panta, nu o dată m-a ținut cu treapta a doua până la 5000 de turații deși se cerea schimbarea în treapta a treia și a trebuit să o fac eu manual.
                                Oare doar noi doi am constatat comportamentul easy-r la drum montan ? Ca-i mult prea turat in modul "normal" ? Inacceptabil de turat . Consumul si poluarea cresc exact din aceste motive. Si da , nu numai la coborare te poate tine in 5000 ture tr.II-a ci si la deal , exact la fel . Chestea cu pedala nu este valabila la deal (sic).
                                Silviule , modul ECO nu modifica cuplul nu modifica puterea si nu lucreaza pe diagrama distributiei . Apoi , experienta cuiva nu poate fi apreciata obiectiv decat in anumite conditii , conditii pe care nu le intrunesti.
                                Last edited by georgstelsib; 19th May 2019, 19:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google