Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by georgstelsib View Post
    Silviule , modul ECO nu modifica cuplul nu modifica puterea si nu lucreaza pe diagrama distributiei.
    Mai citeste odata ce am scris: modifica punctele de maxim pentru cuplu si putere prin modificarea modul de interpretare al valorilor primite de la pedala de acceleratie (reducand valorile normale citite cu un coeficien). Asta inseamna ca nu vei mai ajunge sa ai aceeasi putere si cuplu la aceeasi apasare a pedalei (comparativ cu modul non-eco). Se intampla exact ce am spus prima data: alimentare "precara" tocmai pentru a reduce consumul. In plus mai modifica si modul in care Easy-R schimba treptele.

    Si cu asta am incheiat polemica cu tine pe acest subiect.
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Mult mai bine . Sa stii ca eu vad pe un ecran virtual cu cate zecimi de milimetu apas pedala ... Apas cat am nevoie in momentele respective.

      " In plus mai modifica si modul in care Easy-R schimba treptele " .Nu in plus , in principal .

      Comment


      • Departe de mine gandul de a baga batul prin gard si cu tot respectul pentru toti colegii implicati, as dori sa spun si eu parerea mea. Pentru a compara mere cu mere as cita cateva lucruri din de a spus gabrieln1960 in ultimele posturi deoarece conduce un JS3 si sustin ce a spus bazandu-ma si pe jurnalele sale:
        In marea majoritate a timpului excursiile si concediile montane (Transbucegi, Transalpina, Transfagarasanul, Cheile Bicazului, Muntele Rosu, Valea Buzaului, Lepsa-Tg. Secuiesc) le fac doar impreuna cu sotia si cu un bagaj nu prea voluminos. ....Au fost situatii cand am mers 5 oameni in masina si cu portbagajul plin si desi am mers in D am simtit ca masina se comporta mult mai bine cu modul Eco dezactivat.....
        Tot din experienta mea pot spune ca cel mai mult simti confortul cutiei robotizate tocmai in D pe drumurile montane virajate si mai ales atunci cand ai toata puterea la dispozitie. ..... Manualul il folosesti doar cand vrei sa te distrezi, cand vrei sa mai rupi din monotonia schimbarii automate sau cand vrei sa intri in depasiri rapide.....
        Si as mai vrea sa adaug ceva in legatura cu drumurile montane, in special cele foarte virajate si in urcare destul de abrupta. O sa aveti o mare surpriza daca sunteti atenti si la masinile din spate. Daca mergeti in D si fara ECO activat o sa observati, intr-o prima faza, cum creste considerabil distanta dintre masina voastra si cea din spate chiar daca aceasta este una mult mai puternica. ...
        Acum legat de turatii, colegul aurbrz spunea de turatii 3000-3500 la urcare si 5000 rpm la coborare, colegul georgstelsib de 5000 rpm in trepta 2 atat la urcare cat si la coborare. Am condus si hidramate mai potente (2500, 3200 sau 4500 cmc cand eram mai tinerel) si da, in pante se turau si ele, la fel ca si Sanderica. Intr-un fel e normal. Altitudinea, ECU stie doar de parametrii (turatie, pozitia pedelei de acceleratie,...) si nu ca suntem la deal sau la vale. Adevarat ca nu am condus in conditiile astea altele mai sofisticate cu senzori de altitudine sau alte bizbizuri.
        Nu sunt Titi Aur sa dau sfaturi dar se poate controla dinamica masinii astfel incat sa eviti turatiile mari dar sa ai cuplul sau puterea corespunzatoare. Si exemplul bun ar fi Easytronicul de 1200cmc cu care am tot urcat si coborat muntii. Da, daca o lasai se tura si ea de nebuna in treapta 2. Dar daca piscam frana sau acceleratia (in functie de caz) o tineam destul de usor in a treia sau chiar a patra. Cu Sanderica am urcat si coborat lejer in ac de par si doar in D. Au fost si multe cazuri cand am fost nevoit sa turez in a doua, dar nici sa ajung la limitare sau turatii foarte mari. Pentru ca practic o faceam degeaba. Si da, de vreo doua ori mi-am pus si eu piticii si am scos tot untul din el.
        Si repet: turatia, consumul sau ma rog poluarea cresc si la manuale in pante abrupte daca nu se tine cont de toate astea. Si nu cred ca cei de la Dacia retrag EasyR-ul din cauza greutatii mai mari cu 10 kg sau a consumului si polurarii mai mari in pante. Pentru ca este si modul M pe care manualul de utilizare il recomanda sa il folosim in aceste cazuri. Deci putem vorbi practic de acelasi lucru ca la o cutie manuala (doar fara a calca ambreiajul).
        Scuze pentru postul lung. Toata consideratia pentru toti colegii.
        Aici pun si eu punct acestei discutii.
        Last edited by Gil26; 19 May 2019, 21:23.

        Comment


        • Am uitat sa mentionez ca in drumetiile montane am folosit modul ECO doar la inceput de cateva ori sa vad cum se comporta masina. Apoi au fost cazuri distincte (turatie, cuplu sau putere) functie de conditiile de drum, urcare, coborare, daca aveam masina in fata sau in spate, daca doream sa depasesc, etc. In toate Sanderica s-a comportat destul de bine, chiar foarte bine.
          Last edited by Gil26; 19 May 2019, 22:23.

          Comment


          • 550 de km. Consum 7.5 % media orară 45km.
            Destul de turat motorul la viteze de autostradă (era minunată o treaptă a 6 a) la 3500 rpm 126 km/h pe pilot, aprox. 3600 rpm la 130km/h.
            ​​​​Motorul surprinzător nu se aude decât vag, in schimb celelalte zgomote de anvelope (Continental)ș vânt există destul de pregnant.
            Cutia schimba foarte frumos, am început să ne împrietenim și ne "ajutăm" reciproc
            Eco de degeaba, cel puțin pe autostradă, in schimb clima are un efect de aproximativ 0,8 spre 1 litru (deh, motorașul mic).
            ​​​​​​In oraș este o diferență majoră intre modul eco pornit și fără. Cu Eco pornit schimba foarte repede, in jur de 2000 rpm și motorul este clar anesteziat. Fără Eco e in funcție de talpă. Cea mai blândă atingere (posibilă la mine) înseamnă o schimbare in jur de 3000 rpm. O talpă "firească" mie înseamnă schimbare pe la 3500, 3600 rpm.
            Drumuri bune fără probleme să aveți

            Comment


            • Gil26 legat de ecu ca nu știe de deal sau vale, la manuala dacă sunt la vale semnalizează antiprostul de schimbare viteza în sus , apoi dacă dau rapid de deal automat se stinge sau semnalizează sa schimb în jos.
              As zice ca știe de acești parametrii.

              Comment


              • Originally posted by rodavidoff View Post
                Cea mai blândă atingere (posibilă la mine) înseamnă o schimbare in jur de 3000 rpm. O talpă "firească" mie înseamnă schimbare pe la 3500, 3600 rpm.
                Drumuri bune fără probleme să aveți
                Exact cum spuneam și eu că schimba cutia mea dar la drum drept, nu la urcare cum spune Gil26

                Comment


                • Urcări la mine nu o să vadă prea des. 99% din drumuri sunt pe plat. Sunt curios pe autostradă la Cernavodă, pe celebrele dealuri, cum se va comporta...
                  la vechiul 1.4 moi trebuia să dau 4 patra sa păstrez viteza

                  Comment


                  • JS3 și TS4
                    Attached Files
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • și partea a 2a
                      Attached Files
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Multumim Bogdan. Acum avem si confirmarea ca ai nostrii au facut o treaba mai buna decat toreadorii. Si s-au incadrat in acelasi pret.

                        @ nelu_242000, aici discutam despre modul automat (cum urca sau coboara masina si cutia in treptele de viteza). Si minunatiile noastre pe manual au antiprostul de schimbare viteza. Dar in ambele cazuri depinde de cel care apasa pedalele (doua sau trei). De obicei conduc batraneste si admir peisajul, dar sunt si dati cand conduc sportiv. Apoi si motorasul se comporta altfel pe la 2 300 de metri altitudine. Asta o spune unul care trebuie sa treaca muntii ca sa ajunga oriunde in tara. Desigur ca pot fi si subiectiv, dar ceva experienta am cu asta.

                        Comment


                        • Multumiri lui torquemada pentru clarificari.

                          Voi incerca sa profit in continuare de aceasta amabilitate punand cateva intrebari:
                          - care este/sunt diferenta/diferentele constructiva/constructive dintre o cutie de viteze manuala cu transmisie clasica si una cu transmisie automatizata (Easy-R)? Din ce stiu eu difera doar forma carcasa cutiei, cea automatizata permitand montarea calculatorului. Este corect sau nu? Nu discutam aici si de timonerie, desi nu ar fi rau sa stim si acolo care sunt diferentele, partile componente si codurile.
                          - componentele pentru transmisia automata montata la cutia de viteze de la Diesel (actuatoarele, calculatorul si ce mai intra pe acolo) se fabrica si in Romania sau doar in alta parte, la noi facandu-se montajul si calibrarea pe cutia de viteze produsa la Pitesti?
                          - stim deja ca suspensiile de la variantele Stepway sunt putin diferite de cele "normale". Poti sa ne spui exact ce componente intra si cu ce coduri?
                          - tot din informatii "pe surse" am aflat ca suportii de motor la Stepway sunt diferiti fata de ceilalti. Daca este adevarat, ne poti oferi codul lor?
                          - si la sistemul de directie am cules informatii ca ar fi unele diferente constructive, in speta la capetele de bara. Aceeasi intrebare, este adevarat sau nu? mai exista si alte deosebiri si daca da ce coduri ar avea piesele?
                          - discurile de frana de la Stepway au cumva alte dimensiuni (diametru, grosime)? Sunt ventilate sau nu?

                          Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

                          Comment


                          • Originally posted by nelu_242000 View Post
                            As zice ca știe de acești parametrii.
                            ECU calculeaza sarcina/incarcarea pe motor iar aceasta operatie nu face distinctie intre masina goala si panta sau masina plina si drum drept (putem avea aceeasi sarcina si implicit acelasi regim de mers din punct de vedere al motorului).
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Daca tot am intrebat despre discurile de frana, am masurat uzura la ambele roti: 1,1 mm/roata. Pentru aproape 14.000 km imi pare a fi cam mult. Inseamna ca la 30.000 km ar trebui schimbate. Chiar daca pun la socoteala ca am cauciucuri de 205 uzura tot mare consider ca este. La voi cum este?

                              Comment


                              • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                                Multumiri lui torquemada pentru clarificari.

                                Voi incerca sa profit in continuare de aceasta amabilitate punand cateva intrebari:
                                - care este/sunt diferenta/diferentele constructiva/constructive dintre o cutie de viteze manuala cu transmisie clasica si una cu transmisie automatizata (Easy-R)? Din ce stiu eu difera doar forma carcasa cutiei, cea automatizata permitand montarea calculatorului. Este corect sau nu? Nu discutam aici si de timonerie, desi nu ar fi rau sa stim si acolo care sunt diferentele, partile componente si codurile.
                                - componentele pentru transmisia automata montata la cutia de viteze de la Diesel (actuatoarele, calculatorul si ce mai intra pe acolo) se fabrica si in Romania sau doar in alta parte, la noi facandu-se montajul si calibrarea pe cutia de viteze produsa la Pitesti?
                                - stim deja ca suspensiile de la variantele Stepway sunt putin diferite de cele "normale". Poti sa ne spui exact ce componente intra si cu ce coduri?
                                - tot din informatii "pe surse" am aflat ca suportii de motor la Stepway sunt diferiti fata de ceilalti. Daca este adevarat, ne poti oferi codul lor?
                                - si la sistemul de directie am cules informatii ca ar fi unele diferente constructive, in speta la capetele de bara. Aceeasi intrebare, este adevarat sau nu? mai exista si alte deosebiri si daca da ce coduri ar avea piesele?
                                - discurile de frana de la Stepway au cumva alte dimensiuni (diametru, grosime)? Sunt ventilate sau nu?

                                Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
                                Posturile # 2237 și #2238 sin acest topic

                                La versiunele Stepway diferă TAV și TAR (taria arcurilor și amortizoarelor) - care vrea face cercetare pe timpul lui (bulinele colorate de pe arcuri și amortizoare)
                                Același
                                NA
                                Posibil 280X24mm (Lodgy) dar implică alt etrier, alte costuri

                                Atenție la data postării!
                                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google