Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Loganclub.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Loganclub au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Loganclub nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Loganclub (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Loganclub(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

***REGULAMENT***

Acest regulament a fost modificat la data de 19-11-2006.
Reguli privind utilizarea forumului LoganClub&ClubSandero

Motto: Se urmeaza, se respecta sau .. se cauta alt forum.

1. Principii generale

Forumul de fata a luat nastere din munca unor entuziasti, dornici de a crea o noua comunitate în Internet-ul românesc, existând atât asemanari cât si deosebiri fata de alte comunitati similare. Daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, esti rugat sa parcurgi urmatoarele rânduri, pentru a nu aparea pe viitor neplaceri de nici un fel.

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate sau, mai general, orice site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe o proprietate privata, unde gazda are dreptul de baza al oricarei societati democrate, acela de a si-o administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, fara suparare, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni în nici un fel.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii
a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b) Statutul de administrator poate fi acordat doar in situatii speciale si doar la propunerea celorlalti administratori.
c) Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii
a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori. Destituirea se poate face fara un motiv anume insa acesta actiune va fi comunicata.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.
h) Este necesar ca moderatorii sa dea explicatii pentru actiunile lor atunci cand un utilizator cere expres acest lucru.

Super moderatorii au aceleasi drepturi ca si moderatorii, cu diferenta ca aria lor de acoperire este reprezentata de întreg forumul.

Orice membru poate obtine una din functiile de mai sus daca se remarca în mod pozitiv pe o perioada îndelungata si implicarea sa în forum este însemnata.

Nota: În mod implicit, dreptul de postare în cadrul tuturor sectiunilor forumului este restrictionat.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul LoganClub&ClubSandero este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, de asemenea, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris (majoritatea valabile în orice limba), dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt considerate inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis, un numar mai mare ducând la enervarea cititorului; desigur, uneori se impun si exceptii, important e ca exceptia sa nu devina regula;
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie o ora( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul LoganClub&ClubSandero sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parases,ti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sint obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE Logan- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.
23.La sectiunea "My ride" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina
24.A se completa Locatia corecta la profil.
Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Logan.
See more
See less

Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai hai sa vedem. Un sofer (chiar si cel profesionist cu atestat) are masina parcata cu frana de mana trasa, Porneste masina si executa menevrele (ce includ si asigurarea) pentru plecarea de pe loc. Colegul Ireaza27 a spus ca tine frana de mana trasa, frana de picior apasata si accelereaza. Elibereaza acceleratia, frana de mana, pune in N si eventual elibereaza si pe cea de picior. Apoi efectueaza procedura clasica pentru plecarea de pe loc. De ce este un pericol public?

    Fara sa vreau, acum un an si ceva, am experimentat si eu asta in parcarea unui mall cand am vrut sa plec de pe loc. Frana de mana trasa (uitata), pus in drive si accelerat (din graba si capul in nori). Cred ca am ajuns la vreo 2000 rpm. Masina nu s-a miscat din loc, tin minte ca parca a aparut semnuletul pe CB si in mod cert asta s-a inregistrat in log-ul masinii.

    Comment


    • Nu stiu cum e reglata frana de mana la voi dar la mine, la primul dinte, poti sa impingi masina cu mana fara probleme. Noroc ca exista martorul luminos si mai ales cel acustic. Ce naibii efect sa aiba asupra Easy-R tragerea franei de mana in mers daca nu vibreaza decat la plecarea de pe loc? Imi vine greu sa cred ca cineva poate intelege asa ceva din ce s-a scris aici!
      Din ceea ce am citit eu am inteles urmatoarele:
      - pleci de pe loc cu frana de mana trasa la primul dinte. Cat trebuie sa mergi asa insa nu am priceput;
      - pleci de pe loc in manual direct in a doua treapta, mai ales la 1,5 dCi.
      - pleci de pe loc cu usa intredeschisa dar nu pricep cum de nu va deranjeaza atentionarea sonora si mai ales ca la un moment dat tot trebuie sa inchideti usa si cred ca nu este prea confortabil.
      - stand pe loc trageti frana de mana la maxim, apasati cu stangul pe frana de picior, bagati in D si apasati cu dreptul acceleratia pana la o anumita turatie si pentru o anumita perioada de timp. Intrebarea este cat timp faceti asta: pana incepe sa miroasa a ambreiaj incins sau doar cateva secunde?
      - ce nu inteleg este chestiunea cu rampa. La ce mai este nevoie sa cautati o rampa cand exista varianta precedenta? Sau este cu totul altceva?
      Last edited by gabrieln1960; 1 week ago.

      Comment


      • Si ca sa fiu mai clar:
        eu procedez așa , trag frana de mana țin frana apăsată bag in d și accelerez până în 2000 ture se accelerează greu după are o scăpare sa zic repet iar procedeul și gata curat discul și zero trepidați
        Colegul nu trage frana de mana in mers (cand deja se afla in D). Iar daca frana de mana este trasa, cea de picior apasata (desi nu stiu daca chiar trebuie) iar franele sunt bune, masina nu se misca de pe loc cand este turata la 2000rpm. De fapt cam asta ar fi ideea de patinare a ambreiajului.

        Comment


        • Subscriu si eu la ce a spus Gil26. Eu manevrele cu dinte tras frana de mana nu le fac niciodată in trafic, doar pe o straduta pustie, dupa o asigurare temeinica, deci nu incurc si nu pun pe nimeni in pericol. Si o fac/facem din necesitatea de a evita aparitia trepidatiile, Momentan alte solutii nu avem decat sa ne descurcam singuri. Din partea Dacia toate cele bune.....

          Comment


          • @ gabrieln1960, colegii au explicat mai pe larg procedurile astea.
            Eu nu am trepidatii, nu am avut nevoie de ele (inclusiv plecarea de pe loc in trepata 2). Iar rampele nu le-am cautat, le-am folosit doar uneori in traseele facute pentru a profita si curata/uniformiza usor ambreiajul. Daca am gresit sa nu, nu stiu. Daca cineva are alta opinie, sunt deschis si disponibil sa invat lucruri noi.

            Comment


            • gabrieln1960 Oare cine are rampa acasa si la servici scapa de vibratii??

              Comment


              • Sa-mi fie cu iertare, dar nimeni, absolut nimeni nu a spus pe acest topic ca a tras frana de mana in mers pentru a evita trepidatiile. Ca unii au interpretat cum au vrut asta, este cu totul altceva.
                Nu stiu ce nu s-a inteles la aceste proceduri. Pentru a scapa de trepidatii colegii le-au experimentat si utilizat cu moderatie (excesele clar ca nu sunt benefice). Si cativa dintre ei au spus ca au avut efect. Ca altii doresc sa le suceasca in fel si chip este altceva.
                Dar ce altceva, ce alternative ar avea cei cu trepidatii in afara de soft update (unul sau doua) si/sau schimbarea ambreajului (unul, doua sau chiar trei).
                Iar evitarea trepidatiilor chiar si de catre cei care inca nu le au nu cred ca este un lucru tocmai rau.

                @ abc. buna ironia.
                Last edited by Gil26; 1 week ago.

                Comment


                • Vreo 150 km, imi place cum schimba, imi place pauza aia dintre trepte, nu am observat nicio deosebire intre ECO si nonECO, am observat ca are o dilema la parcare cu spatele in panta, ar urca dar nu poate, ambalata usor incearca sa urce dar simt cum cupleaza si decupleaza pana cand nimeresti turatia de care are nevoie, o sa incerc sa evit genul asta de parcare, cu spatele in panta. 100 km afara, 50 in oras bara la bara, 7,9 consum. Imi place foarte mult stop-start-ul.
                  Am observat ca in stop motor, servodirectia functioneaza, o fi electrica?
                  Motorasul asta de 0,9 chiar are vlaga in el, m-a uimit.
                  Astea-s primele impresii, o iubesc, daca nu ar avea zgomotul de rulare asa de mare, m-as insura cu ea, asa ramanem amanti.
                  Sper ca extazul asta sa nu se transforme in agonie.

                  Comment


                  • Sunt proceduri diferite.
                    1. Procedeul exlicat de Ireaza27 se aplica cu masina in stationare. Este identic cu procedeul standard de verificare a eficacitatii ambreiajului.
                    Si eu, cu cutie manuala (si cu manifestari de vibrostart), il folosesc. Cand am scris prima oara despre problema mea cu ambreiajul (in septembrie), am amintit si cum am verificat daca tine ambreiajul. La manuala, piciorul stang controleaza ambreiajul, iar cu dreptul se apasa frana cu calcaiul si cu varful se conroleaza acceleratia (e din carti !).
                    ​​​​​​​Dupa patinarea aceasta, e mai bine pentru cateva zile, apoi treptat reincep trepidatiile.
                    Eu incerc sa o fac cat mai rar (la 1-2 luni).
                    Varianta fara frana de mana, se face incercand sa pleci din rampa, intr-o treapta superioara (tinand masina din ambreiaj sa nu plece in spate). Am gasit asta si pe forumuri straine.

                    2. Procedeul cu frana de mana trasa 1 dinte (doar ca sa semnalizeze) sau cu usa descisa (tot 1 dinte!) , anuleaza crawlingul (si HSA) si se aplica la prima pornire sau la parcare. Sau in mers incet bara-la-bara. Metoda da rezultate la cei cu robotizata.
                    Am experimentat si eu, cu cutia manuala si pot spune ca deschiderea usii nu are nici un efect.
                    Iar frana de mana 1 dinte, pare ca schimba ceva la mersul incet (nu mai smuceste, nu stiu cum sa spun), dar blocheaza si actiunea HSA.
                    ​​​​​​
                    Am o intrebare, poate cineva sa explice ce fac sistemele masinii in crawling ?

                    Comment


                    • @ jr65 un big like de la mine, bine explicat. Pe vremuri (acum nu stiu cum mai este) aceste lucruri se invatau teoretic si practic in scoala de soferi. Mai mult pentru controlul masinii decat pentru minunatele trepidatii.
                      Multi cu cutie manuala sau robotizata (Dacia, Renault dar si alte marci) s-au plans de trepidatii pe forumuri (atat autohtone cat si straine). Avantajul la cele manuale ar fi cea de a treia pedala cu care le poti estompa sau controla. La cei cu „automate” e mai greu, de aceea au aparut aceste „artificii”. Plus ca ai punctat foarte bine ca aceste lucruri trebuie facute cu moderatie, ajuta dar nu elimina cauza.

                      jr65, legat de crawling multi dintre noi ne-am dat cu parerea, doar Silviu a venit cu ceva concret. Aici ar fi cheia, iar softul cutiei nu a fost inca descifrat. Legat de asta eu voi incerca si o alta metoda permanenta pentru a evita trepidatiile. Un coleg a implementat-o si el. Teoretic ar da rezultate, mai vedem si practic, in timp. Desigur ca depindem totusi si de modul de utilizare. Iar la TS4 se pare ca ele apar mai ales la cald in mersul bara la bara.
                      Nu stiu cum arata ambreiajul la mine, dar pot spune despre frane. La revizia a doua, la 25 000 km mecanicul (batran de moda veche) s-a uitat la ele si m-a intrebat daca le-am schimbat de curand, i-am spus ca sunt cele din fabrica si a zis ca daca conduc tot asa ma tin pana la vreo 40K. De fapt cand eram mai tinerel am invatat si eu de la batrani ca orice frana inutila si orice „frecangeala” in plus a ambreiajului incins costa.

                      In postul #4192 lucrurile au fost inversate si duse la extrem. Eu am vorbit si practic cat si teoretic (energia disipată, uzura ambreiajului, diferenţa de turaţii între motor şi cutia de viteze, timpul de patinare si cuplul motor). Bine macar ca s-a admis ca un ambreiaj incins pute (la vremea respectiva am fost contrazis si cu asta).

                      Desigur ca si colegul abc poate sustine cu argumente practice si teoretice ironia sa. Ca altfel e doar bagatul batului prin gard. Oricum nu il voi contrazice.

                      Tragand linie unii se considera mai soferi decat ceilalti soferi, si doar ei detin adevarul absolut si pot oferi sfaturi. Acum, fiecare interpreteaza si intelege ce doreste. Apoi procedeaza in consecinta. Dar unele lucruri spuse pe acest topic ar putea fi utile celor care au achizitionat recent minunatia asta de Easy-R.

                      Scuze pentru postul mai lung dar cu asta inchei si eu discutia pe aici pe tema asta.
                      Last edited by Gil26; 6 days ago.

                      Comment


                      • Iar la final, va doresc tuturor trepidatii cat mai usoare sau insesizabile, ca de ele au „grija” oricum ambreiajele astea ecologice si „calitative”.

                        Comment


                        • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                          - ce nu inteleg este chestiunea cu rampa. La ce mai este nevoie sa cautati o rampa cand exista varianta precedenta? Sau este cu totul altceva?
                          As spune ca procedeul cu plecarea din rampa este mai bun deoarece nu blochezi si fortezi transmisia (prin franare si cu pedala de frana). Procedeul cu plecarea din rampa este oarecum echivalent cu cel cu frana de mana trasa la maxim dar fara apasarea si pedalei de frana.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Originally posted by jr65 View Post
                            ​​
                            Am o intrebare, poate cineva sa explice ce fac sistemele masinii in crawling ?
                            Exact ce ai face si tu la o manuala, jocul din pedala de ambreiaj + acceleratie, sa rulezi cu pana in 7-8km/h.

                            La 0.9TCe banuiesc (calculat in functie de raportul tr.1, cutie JS3; n-am avut acces la o masina sa fac o citire pe CAN) ca merge cu ambreiajul cuplat 100% iar la diesel/TS4 face patinare cu discul cuplat la 75% (observat pe CAN cu datele generate de ECU cutie).

                            Acesta pare sa fie si motivul pentru care vibratiile puternice apar diferit la cele doua. La TS4 apar dupa crawling cand este accelerata si cand se face ambreierea completa. La JS3 apar in crawling deoarece ambreierea completa se face atunci.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • Am incercat azi dimineata cu frana de mana trasa si pedala de frana apasata, nu prea trece de 1500 la mine, nu stiu cum a ajuns la 2000 la voi, insa mie parca mi-era prea mila

                              Comment


                              • Poti incerca cu frana de mana trasa un dinte, vreo 10 plecari consecutive, cu aceleratia apasata foarte fin. O sa vezi ca pe la 1500 de RPM incepe sa se puna in miscare. Dupa ce parcurgi vreo 5 metri, iei piciorul de pe acceleratie, franezi si repeti. Cel mai usor e intr-o parcare de supermarket sau pe vreo strada mai libera. Sau poti chiar incerca in trafic greu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google