Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Silviu View Post

    Exact ce ai face si tu la o manuala, jocul din pedala de ambreiaj + acceleratie, sa rulezi cu pana in 7-8km/h.

    La 0.9TCe banuiesc (calculat in functie de raportul tr.1, cutie JS3; n-am avut acces la o masina sa fac o citire pe CAN) ca merge cu ambreiajul cuplat 100% iar la diesel/TS4 face patinare cu discul cuplat la 75% (observat pe CAN cu datele generate de ECU cutie).

    Acesta pare sa fie si motivul pentru care vibratiile puternice apar diferit la cele doua. La TS4 apar dupa crawling cand este accelerata si cand se face ambreierea completa. La JS3 apar in crawling deoarece ambreierea completa se face atunci.
    Multumesc. Da, eu folosesc pedalele de ambreiaj + frana, dar mai zic ca peste actiunea mea se suprapune la momentul "aproape cuplat" o actiune din partea sistemelor masinii. Un crawling sa-i zic.
    Pe forumul Dacia din GB chiar asa scrie un user (unde nu se comercializeaza easy-r) : "eram in crwling ...". Poate ca se denumeste la fel si mersul incet din ambreiaj+acceleratie, nu stiu.
    Dar stiu ca motorizarea mea 1.0 poate sa mearga fara sa accelerez din pedala, in tr.1 (chiar si tr.2), asa din reglaj automat. Se vede si in clipul

    Comment


    • Motorizarea mea 1.4 pleaca pe o suprafata orizontala cu tr.1 fara sa ating acceleratia, urca o rampa de aproximativ 30 grade, ruleaza orizontal, schimba tr. 2 si ruleaza in continuare orizontal totul fara sa ating acceleratia si fara urma de vibratii.

      Comment


      • dar ruleaza lin sau o face in "suturi"? Adica simti niste mici hopuri? La vechiul Logan, 1.6MPI, mergea in ralanti in tr.1 si 2 dar sacadat.

        Mai mult, vorbim de 6-8km/h si nu 10+km/h cat cred ca ai normal in ralanti.
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • merge lin fara niciun soc

          la plecare, de pe suprafata orizontala, trebuie ridicat incet piciorul de pe ambreiaj ca sa nu se opreasca motorul
          rampa o urca fara probleme chiar daca masina porneste de la baza rampei, de pe suprafata orizontala, si nu are viteza mare cand intra pe rampa
          am incercat sa plec fara sa accelerez si la semnafor dar nu merge deorece masina este foarte lenta si ma claxoneaza cei din spate iar daca incerc sa ma grabesc putin, sa ridic mai repede piciorul de pe ambreiaj dar tot fara sa accelerez, motorul se opreste
          toate astea le fac cand sunt singur in masina si portbagajul gol

          Comment


          • ... am postat accidental, inainte de a incheia ideea si nici nu s-a lipit continuarea.
            Faceam trimitere la clipul facut de turatii.ro pentru sandero 1.0. Probabil si la 1.4 cum spune abc , dar o fi alt ambreiaj, important este momentul "aproape cuplat". Aici sistemul poate deveni instabil (cu sensul folosit in teoria reglajului automat).

            Sa reiau, ceva adevar poate fi in rationamentul meu, intrucat am incercat si eu manevra cu frana de mana trasa 1 dinte si a avut efect asupra mersului incet (nu mai smuceste), s-a dezactivat asazisul crawling (?).
            Fiind cutie manuala, din pedale pot totusi provoca trepidatiile. Deasemenea le pot si evita, dar nu intotdeauna.
            Inclusiv functionarea AC are efect in evitarea trepidatiilor, la fel ca la robotizate.
            ​​​​​​

            Comment


            • torquemada mentiona ca se poate seta relanti-ul la 1100 de RPM (mod auto-utilitara). Cand e A/C-ul pornit motorul sta la fix 1000 de RPM si intr-adevar ajuta la evitarea trepidatiilor.
              In aceste conditii are creste consumul cu doar 10% si doar cand nu ai piciorul pe acceleratie, adica in stationare sau in trafic greu.

              Comment


              • numai ca la climatizarea automata dar si la cea manuala de pe motorul de 0.9 aerul conditionat nu sta permanent pornit

                Comment


                • Silviu
                  In tr.1 sigur nu merge sacadat si merge si in urcare, cum zice abc. Dar nu prea folosesc mersul asta, e impotriva reflexelor dobandite si oricum, la un moment dat traficul impune o viteza mai mica sau oprirea. Atunci, la calcarea ambreiajului apare un fel de soc, o accelerare a motorului (un suprareglaj de turatie).
                  A folosit un coleg o expresie f. plastica, legat de inhibarea crawling "sa taie tendinta masinii de a merge inainte".

                  Comment


                  • Originally posted by abc View Post
                    numai ca la climatizarea automata dar si la cea manuala de pe motorul de 0.9 aerul conditionat nu sta permanent pornit
                    Acum, de cand a venit caldura sta pornit aproape tot timpul. Cel putin asa arata turometrul.

                    Comment


                    • Nu sta tot timpul pornit, doar ca ar fi ineficient ca dupa dezactivarea compresorului, relantiul sa scada la 750RPM ca sa urce la 1000RPM 1 minut mai tarziu, astfel indiferent de cuplare/decuplare compresor AC, turatia sta la 1000 tocmai sa nu faca oscilatii din astea

                      Comment


                      • Multumesc pentru informatie, are sens. Turatia crescuta ajuta la plecarile de pe loc doar prin eliberarea pedalei de frana. Sunt curios cum ar fi si la 1100 de RPM.

                        Comment


                        • 1100 rpm este turatia la care motorul 1.0 de obicei "bate" (in partea dreapta). De 0.9 nu s-a plans nimeni cred.

                          Comment


                          • Nu trebuie sa forțezi daca vezi că nu se tureaza mai ușor de 2000 sau 1500 ture la tine repeți iar dar atunci vei avea ambreiajul curățat același lucru îl fac și colegi meu cu manuale am un tovarăș cu mașina noua 12000 k manuala trepideaza mai rău că asta a mea face cum am scris mai sus și scăpa de vibrații pe mine nu mă interesează ce date se înregistrează în ecu masinii mă interesează să mă deplasez cu mașina în siguranță nu să îmi musc limba când când plec de pe loc la garanție am renunțat oricum din prima săptămână după ce am montat gpl manopera pentru un schimb de ambreiaj în service Dacia costa 580 lei un kit Sachs costa 600 total 1180 eu daca pierd timp cu teste să vadă dacă trepideaza și plus după să îmi țină mașina în service câteva zile pierd mult mai mult decât aș plati să îmi schimb eu ambreiajul deci îl patinez intenționat să îl curat deja am 30000 k nu este nevoie sa îl schimb daca mai tine inca atât perfect daca nu asta e la Sandel cel vechi mai mult de 50000 nu mă ținea în regimul meu de taxi

                            Comment


                            • Originally posted by jr65 View Post
                              Sa reiau, ceva adevar poate fi in rationamentul meu, intrucat am incercat si eu manevra cu frana de mana trasa 1 dinte si a avut efect asupra mersului incet (nu mai smuceste), s-a dezactivat asazisul crawling (?).
                              ​​​​​​
                              Pai tu nu ai crawling la cutia manuala ca nu are cine sa-ti controleze ambreiajul automat.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • Nu sunt de acord cu faptul că în cele ce am spus am inversat lucrurile şi le-am dus la extrem dar este dreptul fiecăruia să poată crede ce vrea.
                                Am spus că la mine frâna de mână trasă la un dinte nu are niciun efect în imobilizarea maşinii şi că aceasta poate fi împinsă lejer cu mâna. Dacă şi la voi este la fel, este atât de evident faptul că posesorii de Easy-R nu reprezintă un pericol în trafic aşa cum, cu exces de amabilitate, sugera colegul George încât nici măcar nu a mai meritat efortul de a sublinia acest lucru. Neplăcerea este cauzată doar de martorul acustic. Azi am făcut această încercare, tragând frâna la un dinte atât pe loc cât şi în trafic. Maşina nu frânează deranjându-i pe cei din spate iar bipăitul dispare după câteva secunde. Mi-am exprimat nedumerirea în privinţa efectului avut în mers de tragerea frânei la un dinte. Dacă vibrează doar la pornire este justificată dar dacă în mers nu vibrează ce sens are sa mergi aşa? Poate doar ca în mersul bară la bară să mai poată fi aplicată.
                                Apoi am făcut un" inventar" al metodelor găsite de colegi pentru ameliorarea situaţiei.
                                Metoda 1. "Primul dinte"
                                Maşina nu pleacă din loc decât dacă apeşi acceleraţia. Plecarea a fost azi, cel puţin pentru mine, aproape la fel de lină ca şi la o plecare normală depinzând doar de forţa aplicată acceleraţiei. De remarcat că a dispărut şi acel sentiment de huţa-huţa avut avut uneori la primele schimbări când pleci mai energic. În trafic s-a resimţit doar ca o simplă frâna de motor deoarece am luat piciorul de pe acceleraţie când am tras frâna la primul dinte. Concluzia mea este că ar putea fi luată în calcul şi de cei la care nu au apărut vibraţiile ca un element de prevenţie dar numai pe o distanţă scurtă.
                                Metoda 2. Plecarea cu a doua. Nu am încercat, aşa că nu mă pronunţ.
                                Metoda 3. Portiera întredeschisă. Am încercat dar nu-mi place, mă deranjează bipăitul, se fac prea multe mişcări şi imi este distrasă atenţia de la condus ducând la un sentiment de insecuritate. Este preferabilă metoda 1.
                                Metoda 4. Patinarea ambreiajului
                                Nu am încercat-o dar ar trebui să fie evident pentru oricine că o patinare excesivă duce la o uzură mult peste limitele normale iar la un moment dat poate apare şi un miros caracteristic. Din acest motiv am întrebat şi despre timpul alocat acestei "curatari". La ambreiajele vechi unde era folosit azbestul, mirosul era inconfundabil. La astea noi nu stiu cum miroase că nu am ajuns până acolo. Nu recomand decat ca o masura extrema in cazuri disperate atunci cand trepidatiile devin imposibil de evitat altfel.
                                Metoda 4. Rampa
                                Pur şi simplu nu am priceput-o ca acţiune în sine şi implicit ca utilitate. Văd că Silviu a avut amabilitatea şi răbdarea de a explica aşa că am băgat la cap şi poate curiozitatea (sau nevoia) mă va împinge cândva să o încerc. Poate chiar saptamana asta ca tot am sa plec la Sibiu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google