Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @ Onixer multumim pentru detalii. Eu am citat doar procedura descrisa de colegii rusi (nu am facut pana acum calibrarea pentru ca nu am avut nevoie). Conteaza rezultatul, iar tu ai reusit si descris asta. Daca ar fi sa fac calibrarea probabil nici eu nu as opri\porni contactul intre etape dar as astepta descarcarea releului la sfarsit.
    Asa cum s-a mai scris cred ca importanta este si temperatura uleiului din cutie (grija si la incarcarea bateriei). Ar fi bine ca unii parametrii sa fie monitorizati (sper sa imi fac si eu timp pentru asta) mai ales in cazul trepidatiilor, inainte\dupa calibrare, etc., se poate face foarte usor in timp real chiar si pe telefon.
    Atasat cateva capturi de pe masina mea, nu m-am decis asupra formei finale, depinde si de baza de date folosita, poate voi incerca si cateva grafice, etc.

    PS: acum am vazut si cele doua posturi precedente. Subscriu.
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 21 April 2020, 09:49.

    Comment


    • Originally posted by georgstelsib View Post
      Multumiri . Asta dovedeste ca operatiunea nu este deloc critica . Eu voi folosi ecutweaker de pe telefon , voi initia operatiunea dupa un drum de cel putin 30 km cand tensiunea bateriei va fi de cel putin de 11,5 V (in repaus) si uleiul cald in cutia de viteze . De ce? Actuatoarele consuma curent si tensiunea va cadea , viteza si precizia actuatoarelot putand a fi influentata . Uleiul cald din cutie favorizeaza "imbucarea" perfecta a pinioanelor in diferitele trepte de viteza , precizia cursei actuatoarelor putand a fi astfel modificata ( aceste situatii sunt ipotetice dar perfect posibile)
      Atentie. O baterie cu 11,5 V in repaus e semn ca e descarcata.

      Comment


      • Daca nu are si alte probleme.

        Comment


        • Consider ca georgstelsib a scris destul de corect: "voi initia operatiunea dupa un drum de cel putin 30 km cand tensiunea bateriei va fi de cel putin de 11,5 V (in repaus) si uleiul cald in cutia de viteze" si este de notat acest lucru.
          Ideal ar fi ca in lucrul pe CAN atunci cand se fac modificari sa se conecteze un incarcator asemanator celor din reprezentanta. Insa pentru aceasta calibrare, cel putin e bine sa ne asiguram ca bateria este OK (parametrii acesteia se pot vedea foarte usor, iar colegul are si instrumentele necesare). O baterie "in mintile" ei dupa un asemenea drum va avea o tensiune mai mare, totusi e foarte indicat sa fie verificata.
          Si in captura mea se poate observa ca tensiunea este 12.2 V, gradul de incarcare era 89% in repaus dupa o scurta "fataiala" prin oras (dar nu am stat sa ma uit si la celelalte 10-15 valori inclusiv tensiunea calculatoarelor).

          Deasemenea inainte de orice modificare este recomandat sa se verifice sa nu fie erori in nici unul din ECU ale masinii (sunt si interdependente intre anumiti parametrii).
          Last edited by Gil26; 21 April 2020, 13:26.

          Comment


          • jr65 , daca nu ma crezi, pune un voltmetru de calitate pe bornele bateriei dupa o ora de la oprirea motorului , apoi la 6 ore si apoi dupa 12 ore . Sa-mi spui si mie rezultatele . O sa te surprinda.

            In soft se specifica 9 V minimum , dar in instructiunile Dacia se specifica obligativitatea de a pune robotul de incarcare pe baterie .

            Comment


            • Eu nu am vazut niciodata un voltaj atât de scăzut.... și eu mă uit de vreo 6 luni la baterie cu "ochii ca pe butelie".
              Și îmi notez în detaliu, am un jurnal foarte detaliat al stării de încărcare a bateriei. O supraveghez din aproape pentru că are vârsta venerabilă dar nu o izolez/carantinez ci îi dau voie să iși facă meseria.

              Cel mai mic voltaj, fiind cuplată la mașină, a fost iarna asta. Foloseam mașina în excursii de o zi, urmate de 1-2 zile de pauză. Iar în frig, temperatură de îngheț, dimineața, după două zile de repaus am găsit-o la 12.2 V. Acesta este cel mai mic voltaj găsit vreodată. Altfel, în circuit deschis, la câteva ore sau zile de la încărcare pe redresor, nu scade sub 12.6V.

              Comment


              • Felicitari! Si care e legatura cu acest topic?

                Comment




                • Ideal ar fi ca in lucrul pe CAN atunci cand se fac modificari sa se conecteze un incarcator asemanator celor din reprezentanta.

                  Adică cum, să nu mai fie ieftin și bun ?

                  - Acctiva Fronius Professional Flash 50A, link: https://www.renault-equipment.com/fr...eparation.html
                  - GYS Flash 50-12HF (mai avantajos), link: https://www.renault-equipment.com/gy...-50-12-hf.html


                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • "Rautaciosule" detin ceva asemanator si sunt multumit, isi face bine treaba.

                    (Oricum colegul Onixer nu a avut nevoie de asa ceva sa faca calibrarea.)

                    Comment


                    • gecmc 94, eu am vorbit despre un voltmetru de calitate , adica etalonat . Vezi ca scrie si in Google.

                      Comment


                      • Știu ce este un voltmetru de calitate și știu și ce eroare are un voltmetru de 20 de lei. Nu ai nevoie de unul de calitate pentru că îți va indica doar sutimi de volt în + sau - față de unul de 20 de lei. Mai bine ți-ai schimba bateria dacă ea îți indică zilnic 11.5V. Poate este în regim de taxi și stă mereu goală trei sferturi. Caută tu pe Google care este tensiunea așteptată la o baterie auto. Sau recitește subiectul despre acumulatori de pe forum unde sunt aceste informații.
                        Last edited by gecmc94; 21 April 2020, 16:58.

                        Comment


                        • Acum, stiu si eu cata calitate si precizie de microvolti vrei pentru o baterie de 12V ?
                          Pana acum ne-am descurcat cu ce avem. ​​

                          Comment


                          • Mi-am consumat cateva minute din timpul meu incercand sa fiu de folos cuiva (nu stiu cui). Cu regret am constatat ca mi-am pierdut timpul. Nu o sa mai recidivez. Gecmc94 nu a priceput nimic din "cei 11,5 V" mentionati de mine . De... , capacitatea de analiza si sinteza nu poate fi obtinuta numai prin accesarea Google . Multitudinea de situatii si particularitati trebuie stocate in sertaraserele creierului de unde le extragi ulterior , atunci cand ai nevoie. Si uite asa bunele intentii se pierd undeva in neant . Cunostintele despre aparatele de masura , atunci cand ai doar unul in mana, ti se par a fi suficiente . Situatia este alta cand ai avut zeci . Interpretarea datelor obtinute cu acestea iar este o treaba de persoana experimentata .De asta mecanicii experimentati te chestioneaza la fel ca medicul cu anamneza. Sa fiti sanatosi si impliniti , iar caderea net-lui sa nu va loveasca la fel de violent ca noul virus.

                            Comment


                            • Originally posted by gecmc94 View Post
                              ....Mai bine ți-ai schimba bateria dacă ea îți indică zilnic 11.5V. Poate este în regim de taxi și stă mereu goală trei sferturi. Caută tu pe Google care este tensiunea așteptată la o baterie auto. ...
                              De unde ai concluzionat ca indica zilnic 11.5V, regim de taxi, goala trei sferturi, etc. nu stiu. Iar despre ”tensiunea asteptata la o baterie auto” nu cred ca trebuie neaparat cautat de Google. Din diagnoza se poate vedea foarte usor. Atasez doar cateva capturi, ar trebui cel putin 12-15, sunt foarte multe si in diferite ECU.

                              Este iar offtopic, dar discutia a plecat de la tensiunea minima impusa in cazul calibrarii (de ceva vreme s-a introdus aceasta conditie in softurile de diagnoza). Colegul a scris (cred ca foarte corect) ca va face calibrarea aceasta dupa un drum mai lung.
                              Ei bine daca ar fi sa fac calibrarea as proceda la fel (cu grija si la temepratura uleiului din cutie si chiar la "starea" ambreiajului). Iar pentru resetare interval de revizie, activari\dezactivari simple, stergere erori, etc. nu as mai conecta si incarcatorul (desi o pot face foarte usor), as verifica insa tensiunea deoarece am si ceva consumatori. Asta pentru ca se poate ajunge si la o tensiune mica (vorba aia ”daca vrei cu adevarat poti”). Si clar ca in unele situatii voi conecta si ”robotelul”. Plus ca si in reprezentante pana se conecteaza cu Reprog ”creste barba” in cele mai multe cazuri.

                              Si despre ” Adică cum, să nu mai fie ieftin și bun ?” uite ca se poate acelasi lucru la fel de bine (daca nu chiar mai bine) care se face in reprezentante sau contracost de catre alti specialisti. Doar cu o chinezarie ieftina si un soft descarcat\instalat gratis.
                              Attached Files

                              Comment


                              • De unde am concluzionat? Pentru că dacă citești ce a scris colegul cu voltmetru etalonat, încerca să convingă pe jr65 că atât indică o baterie cu un astfel de voltmetru (#4960), care îi spunea că o astfel de baterie este goală (#4955). Citește mai cu atenție că altfel se supără unii că nu ai capacitate de analiză.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google