Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La o urmatoare recalibrare voi fi prezent ,dar nu se va face contra cost, ci pe garantie,mai am aproape 2 ani de garantie.

    Comment


    • Salutare, revin si eu cu noi impresii dupa o absență mai maricica. Saptamana trecuta am avut la discretie Loganul MCV 0.9 cu easy-R cu care am mers vreo 600 km, masina mea diesel Easy-R fiind in service pentru schimbarea barii spate (sotia a fost pupata de unul).
      nu am reusit deloc sa sa impac cu ea, in afara e ok desi consumul e cam mare, a 6-a treapta se simte la diesel.
      Turatia este foarte mare, cand activam cruise controlul si reporneam functia la viteza setata (140 km era) se tura pana in 6500 ture, eu incercand sa minimizez acest lucru, masina avand doar 1500 km la momentul respectiv.

      Ma vaitam de 7% la a mea in oras insa asta sub 8.4 nu vrea sa scada neam, consum mixt, poate cand se mai rodeaza va mai scadea.

      Cutia mi-a lasat o impresie nu tocmai placuta, daca nu as fi mers pe diesel nu cred ca as fi sesizat insa avand comparatie pot spune ca schimba mai ciudat.
      Masina este mai sportiva, mereu mi-a placut benzina si imi place sunetul pe care il scoate. Problema e ca se aude dar nu prea se simte in forta, Solenza cu acei ponei parca avea alta forta.
      Si totusi revin la cutie, cupleaza foarte violent in unele situatii, desi tin acceleratia moderat de multe ori simt cum da drumul brusc la ambreiaj. Pe de alta parte la diesel imi da impresia ca de multe ori patineaza cam mult ambreiajul, de aici si senzatia de vibratie.

      Oricum am vorbit mult si prost, concluzia finala este ca este ok si masina pe benzina cu easy-R insa clar daca as avea din nou de ales tot modelul diesel l-as alege, este altfel, am trecut de 33.000 km cu ea si ambreiajul este inca ok, car la greu cu ea si motorul nu da semne ca ar fi chinuit ca benzina iar consumul extraurban facut pana la Alexandria si retur a fost de 4.8, asta pentru ca am stat cu motorul pornit o perioada buna de timp, cel mai probabil fiind de 4.6 masina plina si cu 4 adulti si 1 copil.

      Si un mic offtopic - mi-a luat 10 min sa scriu povestea si inca 10 sa o corectez, de ce scriu una si in spate mi se modifica? De cand cu mutarea asta am sesizat...imi tripleaza cuvintele, le modifica...groaznic, doar la mine face?

      Comment


      • Intr-adevar sunt situatii cand cuplarea se face violent, in special cand motorul este rece. Sunt situatii in care am ajuns in decelerare, fara frana, la 30km/h si ea a tinut treapta a 4-a pana pe la 25km/h dar nu cuplata, ci ca si cum ai sta cu ambreiajul calcat. Subturarea este enorma cand motorul este rece, ajungand catdeodata sa dea a 5-a la 50km/h, dar nu am reusit sa reproduc tot timpul acest fenomen. In momentul in care intra in parametri normali, se comporta normal cutia, face frana de motor trecand prin toate vitezele pana la 1, dar cand e rece am vazut ca nu prea se pricepe in a face frana de motor, tine o viteza cu ambreiajul cuplat pana aproape de turatia de relantiu, ceea ce duce la o usoara zdruncinare a masinii din cauza ca nu are cuplu suficient sa tina masina la turatia de relantiu, cu ambreiajul cuplat. Ce solutie am gasit eu la asta e ca in primele cateva minute de condus, sa merg in manual, astfel sa controlez eu schimbarea vitezelor, ceea ce duce la un comfort imbunatatit.

        Momentan la mine are 27.000 km masina, la 24.120 de km a primit al treilea kit de ambreiaj + volanta, momentan nu mai am trepidatii. Vom vedea pe parcurs daca mai apare ceva, incerc catdeodata dimineata sa plec cu a 2-a de pe loc, de 2 ori si am vazut ca se imbunatateste comfortul pe durata drumului, dupa. In rest, in afara de greierii care ii are, nu sesizez alt zgomot, la motor. Ceea ce aud si simt e in momentul in care trece din treapta 2 in 1, se simte in volan si se aude parca, daca esti atent, o vibratie scurta, nu stiu daca problema e similara cu cea care am avut-o pe Solenza, cand schimbam in treapta a 3-a era sincronul uzat si efectiv caraia indiferent cum tineam ambreiajul apasat.

        Comment


        • Am ajuns la 22 000 km(easy-r) , am schimbat placa si discul (fara volanta) la cca. 15 000km . Vibratiile au disparut definitiv de cand pornesc din cand in cand in tr.II-a manual.
          Schimba vitezele mai bine si mai lin decat schimbam eu la cutia manuala , paharul de apa de pe bord s-ar varsa mult mai rar. Accelereaza linear foarte bine pana aproape de 6000 ture , ajutata de cuplul mare(pt. benzina) de 140N/m , de motorul in 3 cilindri cu inertie mica si frecari reduse. A compara acceleraria 0.9 benzina cu 1.5 Diesel este hazardata si se poate citi clar in specificatiile masinii , 0.9 accelereaza mult mai bine , mai ales daca stii sa tii turatia in zona cuplului maxim.

          Comment


          • Nu e diferenta mare intre motoare. MCV cu 0.9 accelereaza 0-100 in 11.1 sec iar 1.5dci 90 CP in 11.8. La reprize dieselul e mai bun, iar daca incarci masina sau la deal e evident mai bun dieselul.
            Dar si diferenta de pret intre ele e mare. Si consumul.

            Comment


            • Vali , daca dieselul ar avea reprize mai bune toate masinile destinate curselor ar fi diesel , dar ... De la 11.1 la 11.8( acceleratie de la 0 la 100km/h , de la 0 la 1000m se schimba datele problemei) este nevoie de mult efort tehnic , inclusiv de bani . acuma , din experientele mele de pana acum ,"dieselistii" sunt mult mai fanatici decat "benzinarii ". Disputa este interminabila la nivel de amatori. S-au facut demonstratii ca pe anumite portiuni de drum un Matiz depaseste un BMV cu tractiune pe spate . Diferenta o face omul care conduce si stie sa stoarca tot dintr-o masina , mai ales din cutia de viteze.

              Comment


              • Am avut masini diesel si benzina. Si conduc ambele variante frecvent chiar si de la Dacia. Imi place motorul de 0.9, e foarte ok la acceleratii si reprize. Dar imi place si dieselul, merge bine si accelereaza si el ok. Ultimele variante de dci sunt destul de rapide si au consum foarte bun. Nu sustin insa vreo varianta, dar atunci cand am ales am luat diesel fara ezitare. Si mersesem suficient cu ambele.
                ​​​​Sunt de acord cu tine in legatura cu cutia de viteze. Aici vreau sa spun ca am mers 20 de ani cu manuala si doar ocazional cu automata. De vreo 4 ani merg cu automate mai frecvent si mi se par o varianta excelenta, exploateaza mai bine motorul, acesta pare mai puternic.

                Comment


                • Sa ne intelegem, eu nu am vrut sa denigrez benzina, toate masinile le-am avut pe benzina si nu as fi trecut pe diesel nici in ruptul capului daca nu as fi facut km multi cu masina si nu as fi mers cu ea mai mereu plina. Stiu ca o eventuala comparatie intre diesel si benzina e ca si cum ai compara mere cu pere. Ce pot spune e ca treapta 6 la diesel face toti banii iar cand vine vorba de urcat un deal nici nu il simte.

                  Este foarte ok si 0.9 cu Easy-R insa nu m-a convins asa de tare incat sa renunt la 1.5 cu Easy-R.

                  Cat despre asta recunosc ca imi e dor sa aud sunetul de motor turat cum il avea Solenza la 5500 ture in depasire, dieselul taie orice farmec atunci cand schimba la maxim 4000 (si atunci am impresia ca ii ies pistoanele prin capota). Dar hey..am familie, copil, nu mai sunt pustan sa fac tampenii asa ca dieselul ma calmeaza si ma aduce cu picioarele pe pamant.

                  Comment


                  • Sa inteleg ca eu fac ceva gresit daca am mers 7 mii km cu 0.9 manual schimband la maxim 2500 in oras (coborand pana la 1800 dupa) atingand 3500 in depasiri in exterior (hai 4mii rar)…? Merg subturat?
                    Last edited by iatagan; 24 January 2019, 15:46.

                    Comment


                    • Nu. Sa mergi subturat inseamna mai ales sa accelerezi puternic la o turatie a motorului redusa. Sau sa nu schimbi atunci cand simti ca trepideaza / vibreaza deoarece e turatia scazuta. Subturarea afecteaza mai ales motorul diesel, care elimina mai multa funingine ce se depune pe turbina sau in filtru de particule si omoara prematur volantele cu masa dubla de la diesel. Daca mergi linistit e ok asa cum schimbi tu.

                      Comment


                      • De acord cu definitia data mai sus. Mai ales dauneaza acceleratia din regim de mers cu turatii scazute. Preferabila acceleratiei este de fapt retrogradarea treptei dintr-un astfel de regim si de acolo se accelereaza.

                        Comment


                        • Originally posted by iatagan View Post
                          Sa inteleg ca eu fac ceva gresit daca am mers 7 mii km cu 0.9 manual schimband la maxim 2500 in oras (coborand pana la 1800 dupa) atingand 3500 in depasiri in exterior (hai 4mii rar)…?
                          Nu e gresit, dar totusi e pacat sa folosesti motorisca doar pe jumatate. E un motor care se tureaza repede si frumos si caruia "îi plac" turatiile ridicate ! La 3500 rpm abia se trezeste!
                          Last edited by DannyMC; 24 January 2019, 22:30.

                          Comment


                          • Cam asa schimb eu la diesel...

                            Comment


                            • Felicitari baieti ! Vedeti, putem fi si obiectivi . Nu exista " cea mai buna masina" ( fiindca ar ramane singura pe piata) ci doar una dintre "cele mai bune" . Sunt unele situatii cand mi-as dori sa conduc un diesel si alte situatii cand m-ar place sa fiu intr-un benzinar . Dar nu le putem avea pe toate . Important este sa incercam sa ne multumim cu ceea ce avem , altfel vom fi "vesnic nefericiti".
                              Numai bine baieti si sa auzim numai de bine , de la toti si despre toti.

                              Comment


                              • Am cumparat Logan MCV 0.9 EASY-R in iunie 2018.
                                Acum am 12000 km, mai mult prin oras. Acele trepidatii la pornire le prezinta si masina mea, dar pe masura ce se incalzeste motorul, dispar. Problema este alta si m-am ingrijorat, in sensul ca se aud zgomote (batai) la sistemul de directie. Am intrebat colegii de la serviciu sa isi "dea cu parerea". Unii au zis ca ar fi caseta de directie, altii ca sunt capetii de bare...
                                Orice ar fi, ma duc la service sa vad ce s-a intamplat in doar 7 luni!
                                Acopera garantia piesele de la sistemul de directie? Dealer-ul Dacia mi-a zis ca am 5 ani garantie la masina!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google