Announcement

Collapse
1 of 2 < >

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Loganclub.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Loganclub au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Loganclub nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Loganclub (dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Loganclub(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
2 of 2 < >

***REGULAMENT***

Acest regulament a fost modificat la data de 19-11-2006.
Reguli privind utilizarea forumului LoganClub&ClubSandero

Motto: Se urmeaza, se respecta sau .. se cauta alt forum.

1. Principii generale

Forumul de fata a luat nastere din munca unor entuziasti, dornici de a crea o noua comunitate în Internet-ul românesc, existând atât asemanari cât si deosebiri fata de alte comunitati similare. Daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, esti rugat sa parcurgi urmatoarele rânduri, pentru a nu aparea pe viitor neplaceri de nici un fel.

În continuare, dorim sa lamurim un principiu care guverneaza orice comunitate sau, mai general, orice site de pe Internet. Din momentul în care ai tastat adresa site-ului, ai intrat pe o proprietate privata, unde gazda are dreptul de baza al oricarei societati democrate, acela de a si-o administra dupa cum crede de cuviinta. Nu trebuie ca aceste cuvinte sa te sperie, nu am creat forumul doar pentru noi însine ci dorim sa formam o comunitate bazata pe oameni care respecta regulile noastre. De aceea trebuie sa stii ca, daca doresti sa te integrezi în aceasta comunitate, trebuie sa te supui regulilor de mai jos, ce au fost create de niste oameni, pentru niste oameni. Daca un principiu enuntat nu coincide cu un principiu de-al tau la care nu poti renunta, esti invitat, fara suparare, sa renunti frecventarea forumului, eventual sa-l frecventezi doar citindu-l si fara a interveni în nici un fel.

Sa lamurim acum cine sunt gazdele acestei comunitati:

Administratorii
a) Administratorii sunt persoanele care detin acest forum si se ocupa atat cu partea tehnica a sa cat si cu partea administrativa.
b) Statutul de administrator poate fi acordat doar in situatii speciale si doar la propunerea celorlalti administratori.
c) Administratorii au dreptul de a gestiona orice mesaj de pe acest forum si nu raspund in fata celorlalti membri pentru actiunile lor.

Moderatorii
a) Moderatorii sunt persoane care au dreptul de a gestiona mesajele celorlalti utilizatori ai forumului.
b) Moderatori se supun, ca oricare alt utilizator, acestui regulament si au grija ca el sa fie respectat.
c) Gestionarea mesajelor se face respectand prezentul regulament, abaterile grave sau repetate de la aceasta regula soldandu-se cu retragerea dreptului de a modera.
d) Functia de moderator nu implica privilegii ci responsabilitati. Functia de moderator implica posibilitatea de a edita, muta, sterge sau bloca mesajele celorlalti utilizatori.
e) Functia de moderator este propusa si acordata doar de catre administratori si nimeni nu poate interveni in privinta aceasta.
f) Moderatorilor li se poate retrage dreptul de moderare doar de catre administratori. Destituirea se poate face fara un motiv anume insa acesta actiune va fi comunicata.
g) Desi nu este necesar, moderatorii pot da explicatii pentru actiunile lor.
h) Este necesar ca moderatorii sa dea explicatii pentru actiunile lor atunci cand un utilizator cere expres acest lucru.

Super moderatorii au aceleasi drepturi ca si moderatorii, cu diferenta ca aria lor de acoperire este reprezentata de întreg forumul.

Orice membru poate obtine una din functiile de mai sus daca se remarca în mod pozitiv pe o perioada îndelungata si implicarea sa în forum este însemnata.

Nota: În mod implicit, dreptul de postare în cadrul tuturor sectiunilor forumului este restrictionat.

2. Reguli si recomandari

1. Forumul LoganClub&ClubSandero este deschis tuturor persoanelor, indiferent de nationalitate, sex, religie, clasa sociala etc. Totusi, cunoasterea foarte buna a limbii române scrise este obligatorie. Recomandam, de asemenea, cunoasterea limbii engleze la un nivel suficient pentru a întelege un text tehnic. Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.

2. Pe lânga cunoasterea limbii, este necesara cunoasterea regulilor de baza ale limbajului scris (majoritatea valabile în orice limba), dupa cum urmeaza:
- scrierea cu înflorituri (k, sh, tz, y) este interzisa, cu exceptia cazurilor în care pot aparea confuzii;
- spatiu se lasa dupa si nu înainte de semnele de punctuatie; semne de punctuatie sunt considerate inclusiv semnele de exclamare si întrebare;
- nu se lasa spatiu dupa prima paranteza, nici înaintea celei de-a doua; se lasa, în schimb, înaintea primei paranteze;
- un singur semn de exclamare sau de întrebare este de cele mai multe ori suficient, trei semne sunt considerate maximul admis, un numar mai mare ducând la enervarea cititorului; desigur, uneori se impun si exceptii, important e ca exceptia sa nu devina regula;
- orice propozitie începe cu litera mare, orice nume propriu începe cu litera mare (acest punct este doar o recomandare);
- numarul punctelor de suspensie este trei, nu doua si nici mai mult de trei;
- scrierea cu diacritice este optionala;
- scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, cu culori sau alte artificii este interzisa.
În general, tineti cont de faptul ca un post trebuie sa poata fi citit rapid.
Orice abatere de la regulile de mai sus îngreuneaza parcurgerea textului si enerveaza inutil cititorul. Cine doreste cu orice pret sa iasa în evidenta, o poate face în alt mod, nu "chinuind" ceilalti membri ai comunitatii.

3. Fiecare utilizator este identificat printr-un singur nume de utilizator (user). Înregistrarea sub alt nume a aceleiasi persoane se numeste "clona";
clonele sunt interzise. Daca ai uitat parola, exista o functie pentru recuperarea ei pe care esti rugat sa o folosesti sau, în cel mai rau caz, poti apela la un administrator care te va ajuta.

4. Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri sau injurii altor utilizatori sau unor institutii. Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.
Nu sunt acceptate discutiile explicite privind promovarea oricarui tip de activitate ilegala sau imorala (warez, pornografie, xenofobie, rasism etc).

5. Posturile monosilabice, care nu aduc nimic bun discutiei ("cool", "de acord", "super", "rulz", "vreau si eu d-ala") sunt interzise. Nu suntem pe un canal de IRC ci pe un forum, daca nu va puteti abtine cautati alte comunitati în care aceste lucruri sunt permise.

6. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.
Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

7. Nu se ofera nici un fel de premiu celui care posteaza cit mai multe mesaje. Nu se face nici o diferentiere intre cei care posteaza mai des si cei care posteaza mai rar. In afara de citeva titulaturi care sint doar cu numele si nu confera nici un fel de alte facilitati nu se face nici o distinctie intre cei cu posturi multe si cei cu posturi putine. In concluzie, scrieti numai daca aveti ceva de spus.

8. Ne rezervam dreptul ca, dupa un numar variabil de posturi (ce de regula nu va fi mai mare de 10-20) sa retragem dreptul de a posta pentru userii care nu corespund cerintelor noastre. Faptul ca ai câteva categorii unde poti posta liber, nu înseamna ca poti sa te complaci în postura de membru si sa "poluezi" astfel discutiile fara a respecta regulamentul.

9. Înainte de a deschide un thread nou, este recomandat sa urmezi etapele descrise în continuare:
- apeleaza la functia Search a forumului pentru ca e posibil ca subiectul sa mai fi fost discutat;
- daca ai posibilitatea si rabdarea necesara, citeste mai multe discutii legate (chiar si vag) de subiectul pe care intentionezi sa-l deschizi; s-ar putea sa gasesti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cauti si care nu apare la cautare.

10. Daca te-ai decis sa deschizi un thread nou, ai grija ca titlul sau sa fie scris citet si sa reflecte pe cât posibil subiectul abordat. Asadar, titlul "Problema cu ambreiajul" este de preferat fata de "Am o problema".

11. Daca thread-ul se refera la o problema, ofera cât mai multe detalii despre aceasta si nu astepta ca ceilalti utilizatori sa-ti ceara detaliile. Spre exemplu, enunta de la început anul de frabricatie, motorul, codul motorului etc, facând referire inclusiv la componentele care nu-ti par importante, e mai bine sa oferi detalii în plus decât în minus.

12. Citeste, daca se poate, tot ce s-a discutat într-un anumit thread. Este scuzabil repetarea unei întrebari la care s-a raspuns în ce-a de-a saptea pagina din cele 40 dar este inacceptabil pentru un thread de 2-3 pagini.

13. Pentru ca ideea postului sa fie mai clara, poti apela la smilies, însa nu abuza de ei. Ca si semnele de exclamare, folosirea lor repetata si în numar mare deranjeaza.

14. Butonul Quote ("citat") ajuta în momentul în care se doreste citarea unui pasaj din alt post (propriu sau apartinând altcuiva), pentru a face referire la el. Acest lucru are sens doar daca acel post nu este chiar ultimul, în caz contrar acesta se va repeta în mod inutil.

15. Daca doresti sa editezi (modifici) un post, ai la dispozitie o ora( pentru aceasta. Totusi, daca dupa acel post exista interventii ale altor utilizatori, iar prin modificare sensul postului tau este schimbat total, acea succesiune de posturi nu va mai avea nici un înteles. Este, asadar, interzisa aceasta practica.

16. Remarcile "paternale" sunt acele remarci facute de catre utilizatorii obisnuiti care se erijeaza în "conducatorul absolut", fara a avea acest drept. Nu trebuie uitat faptul ca cei desemnati sa faca ordine sunt moderatorii. Cel mult, se va acorda acest drept membrilor de valoare si cu vechime.

17. Scandalurile pornite împotriva unor dealeri/service-uri sunt interzise.
Daca o firma te-a nemultumit si doresti sa pornesti o discutie pe aceasta tema, trebuie sa o faci civilizat, cu argumente solide (mergând pâna la prezentarea de documente doveditoare, în caz ca ti se cere acest lucru). Chiar si faptul ca firma respectiva are o atitudine reprobabila nu justifica un comportament jignitor la adresa ei.

18. Anunturile publicitare trebuie însotite de detalii complete, incluzând pretul, modalitatea de contact, eventual specificatiile complete ale produsului si/sau imaginea sa. Titlul thread-ului trebuie sa specifice explicit actiunea de cumparare/vânzare si produsul (produsele) în cauza. Sunt interzise comentariile pe marginea unui produs, nu iti convine pretul/starea lui, nu te obliga nimeni sa-l cumperi.
Nu se permite "UP" la mai putin de 24 de ore.

19. Semnatura este un text optional ce va fi atasat fiecarui post, la sfârsitul acestuia. Nu se accepta semnaturi lungi (maxim 3 linii). Introducerea unui link spre un alt site este permisa numai cu agrementul moderatorilor forumului. Se accepta imagini in semnatura la dimensiunea maxima de 150 x 15 pixel. Orice depasire a acestei dimensiuni poate fi sanctionata cu un warning. Moderatorii au dreptul de a edita semnatura fara o instiintare prealabila a userului.

20. Daca nu poti sau nu doresti sa respecti acest regulament, singura solutie consta în încetarea participarii la acest forum. În caz contrar, vom fi nevoiti sa luam toate masurile necesare pentru ca forumul LoganClub&ClubSandero sa-si desfasoare existenta în bune conditii, incluzând interzicerea dreptului de a mai posta (ban-area), temporara sau pe termen nelimitat. Încetarea activitatii pe forum se face "ca atare", fara a fi întreprinsa nici o actiune din partea nimanui. Asadar, nu cere sa-ti fie sters user-ul, nu-ti sterge propriile posturi, nu scrie posturi kilometrice pline de acuze la adresa administratiei, nici aici si nici pe alte forumuri. Cu alte cuvinte încearca sa parases,ti decent comunitatea iar membrii acesteia sa-si aduca aminte cu placere de activitatea ta.

21. Administratorii si moderatorii forumului vor avea intotdeauna ultimul cuvint si nu sint obligati sa dea explicatii. Este frumos din partea lor atunci cind se explica dar de cele mai multe ori, explicarea fiecarui gest in parte ar necesita mult prea mult timp - iar timpul este un material pretios, cel putin pentru noi. Daca cineva se simte cu totul si cu totul nedreptatit sau abuzat este rugat sa trimita un email administratorilor forumului si va fi tratat cu toata atentia cuvenita.

22. Ultima si cea mai importanta dar oarecum evaziva regula - se recomanda mentinerea discutiilor in cadrul obiectivului principal al acestui forum - MASINILE Logan- vor fi descurajate in mare masura discutiile total pe dinafara. Se admit exceptii in cazul unor subiecte de interes pentru toata lumea - care sint acestea - ramine a se stabili de catre moderatorul forumului in cauza, la fata locului.
23.La sectiunea "My ride" nu se accepta comentarii inutile de genul "Sa o stapanesti sanatos" , "sa-ti traiasca masina" , "multi kilometrii" etc.
Rugam sa va rezumati strict la intrebari si comentarii legate de masina
24.A se completa Locatia corecta la profil.
Concluzii

Nu trebuie sa consideri aceste reguli ca fiind îndreptate împotriva ta. Nu sunt decât niste masuri menite sa creeze un forum de calitate.Din pacate, experienta a demonstrat ca, daca se porneste de la premisa ca noul-venit sa aiba drepturi egale cu membrii vechi, forumul a suferit o scadere drastica de calitate, aceasta pe lânga necesitatea unei munci titanice din partea moderatorilor pentru a se mentine ordinea. De aceea am adoptat masurile de mai sus care presupun, pentru membrii de valoare, un mic efort în primele zile de la înscriere. Speram ca acest efort sa fie din plin meritat.

Se accepta sugestii de imbunatatire (si e chiar recomandat sa o faceti fiind in interesul vostru) atat in ceea ce priveste prezentul regulament cat si in ceea ce priveste forumul sau site-ul ca functionalitate sau continut.

Speram sa te simti bine în aceasta comunitate, sa facem schimb de experienta legata de marca Logan.
See more
See less

Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by georgstelsib View Post
    Eu am parcurs(experimental) peste 100 m fara sa accelerez si fara sa am piciorul pe frana . Nu am simtit ca masina mergea cu abreiajul patinand. Nu stiu ce-i cu crawling-ul asta , nici nu-i stiu definitia corecta . O explicatie pe limba mecanicului roman s-ar dovedi de folos. Din experienta mea am simtil ca apasarea completa a franei = ambreia decuplat , eliberarea partiala a franei = patinare , eliberare completa fara apasare acceleratie = ambreiere completa .
    "crawling" este "tîrîre" -- ambreiajul cuplat si motorul este alimentat doar atit cit sa nu-ti "moara"; o viteza, in general de 5-6 km/h (viteza omului mergind).
    "la relenti, in tr. I", daca vrei sa-i zici si asa.
    Last edited by devreg; 1 week ago.

    Comment


    • Ei, asta este . QED . Ce o tot dam dupa "crawling/cires" , ambreiajul este cuplat la eliberarea totala a franei urmand ca la apasarea acceleratiei sa inceapa din nou sa patineze mai mult sau mai putin in functie de apasarea pedalei de acceleratie.
      Urmeaza ca la iesirea din garantie sa schimbam kit-ul Valeo cu un Luk sau mai bine Sachs . Asta in cazul in care Renault nu va mai scoate un update la cutie , in care sa mareasca turatia si patinarea la cuplarea tr. I-a dupa exemplu "marsarie-ului"

      Comment


      • Originally posted by georgstelsib View Post
        ...ambreiajul este cuplat la eliberarea totala a franei urmand ca la apasarea acceleratiei sa inceapa din nou sa patineze mai mult sau mai putin in functie de apasarea pedalei de acceleratie.
        De crezi ca se mai patineaza ambreiajul dupa cuplarea completa la apasarea acceleratiei? Mi se pare complet inutil sa faca asa si ar fi o sursa suplimentara de uzura a discului.

        Comment


        • Eu am invatat sa simt daca discul este curat sau nu.
          Cand e curat, plecarea de pe loc prin eliberarea pedalei de frana se face perfect liniar.
          Cand e murdar, dupa plecarea de pe loc si dupa ce masina parcurge cam 2-3 metri, se simte un mic tremurat scurt (nu trepidatie) nederanjant.
          Inainte de update-ul softului, acel tremurat se simtea tot timpul si mi se parea normal deoarece masina pleca fara sa accelereze.
          De curand, am mers cu o cutie manuala, tot benzina si am reusit sa reproduc acel tremurat de fiecare data, la eliberarea completa a pedalei de ambreiaj, daca nu acceleram, oricat de lent eliberam pedala. Daca acceleram usor, puteam elibera mai brusc pedala de ambreiaj fara sa se mai simta acel tremurat.
          Acest tremurat de care vorbesc e oarecum similar ca atunci cand motorul da sa moara, dar e foarte finut si scurt, aproape insesizabil, daca nu esti atent.

          Comment


          • Originally posted by DannyMC View Post

            De crezi ca se mai patineaza ambreiajul dupa cuplarea completa la apasarea acceleratiei? Mi se pare complet inutil sa faca asa si ar fi o sursa suplimentara de uzura a discului.
            Pentru ca-l simt cum patineaza. Uneori mai mult , alteori mai putin , cateodata deloc , in functie de cum apas acceleratia si in functie de sarcina/rampa. Intr-adevar poate uza suplimentar ambreiajul dar este necesar fiindca daca "scap brusc piciorul in pedala" masina ar smunci inacceptabil de brusc (sau ar da in nas) . Asa chiar daca apesi pedala la fund acceleratia este lineara , fara urme pe asfalt , desi cateodata mi-ar fi placut sa fie asa.
            Incercati si voi , ascultati cu atentie si faceti si o corelare intre viteza de deplasare a masinii si turatia motorului. Cred ca nu ma insel.
            Last edited by georgstelsib; 6 days ago.

            Comment


            • Cam asta este, neavand CLIP ne bazam pe simturi. Primul lucru pe care l-am remarcat cand am plecat cu masina din reprezentanta a fost "tararea" foarte lenta (chiar mai incet decat spunea devreg) comparativ cu altele. Acum dupa ultima revizie (verificare si cu calculatorul) am vazut ca a revenit la obiceiurile initiale urate (lag si intarziere 2-3, 5-6) dar dupa doua saptamani ne-am impacat iarasi.
              Vorbind despre momentul eliberarii franei si accelerarii am mai spus ca subturarea nu ajuta. Asa si o blonda poate "pune pe chituci" un ambreiaj manual destul de repede. Mai ales daca componentele sunt si de o calitate mai slabuta. Iar patinarea se poate face si cu ambreiajul "incins" in sarcina mare, panta si accelerare neuniforma.
              Eeei, iar prin targ au aparut si cateva JS3 cu tija actuatorului drive rupta.

              Comment


              • Ambreierea incepe din momentul in care frana este complet decuplata (se poate verifica cu stopul de frana). Nu se poate controla ambreiajul cu pedala de frana. Crawling inseamna mers in tr. 1 cu viteza de 7km/h. La TS4 acest lucru se face patinand ambreiajul deoarece turatia este prea mica pentru a mentine viteza de 7km/h cu ambreiajul complet cuplat.

                La JS3 ce turatie a mentinut in mers in tr.1 cu acceleratia libera?
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Originally posted by devreg View Post

                  [FONT=verdana]"crawling" este "tîrîre" -- ambreiajul cuplat si motorul este alimentat doar atit cit sa nu-ti "moara"; o viteza, in general de 5-6 km/h (viteza omului mergind).
                  Mai corect ar fi: ambreiajul este cuplat la un nivel cat sa nu moara motorul (adica in patinare). La 5-6km/h ma indoiesc ca nu moare sau ca poti sa mentii o miscare lenta (fara smucituri), mai ales la un benzinar.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • Nu se poate controla ambreiajul cu pedala de frana
                    Nu am ODB si ma bazez asa cum au spus si colegii doar pe simturi.
                    Sunt in treapta 1, accelerez, tinde sa schimbe treapta 2, franez dar nu total (masina se mai misca), eliberez frana si accelerez. Ce face ambreiajul? Filmuletele postate au fost de ajutor, dar cred ca timpii in care se executa sunt importanti. Apoi mai adaugam si ceilalti factori. De acord cu diferentele intre TS4 si JS3
                    Last edited by Gil26; 6 days ago.

                    Comment


                    • Originally posted by Silviu View Post

                      Mai corect ar fi: ambreiajul este cuplat la un nivel cat sa nu moara motorul (adica in patinare). La 5-6km/h ma indoiesc ca nu moare sau ca poti sa mentii o miscare lenta (fara smucituri), mai ales la un benzinar.
                      si mai corect ar fi fost sa spun, de la-nceput, ca ma refeream la cutii manuale si la "automate adevarate" (cu convertizor de cuplu).
                      si, mai ales, la benzinare nu pleci de pe loc fara sa apesi pe acceleratie. se simte dubios chiar si la automate veritabile cu motoare de doua ori mai mari. la semi-automate care "negociaza" permanent intre a tine motorul viu si ambreiere totala -- e chiar nasol. sint convins ca cine apasa acceleratia face economie de ambreiaj, benzina/motorina consumata in regim de sub-turare ajunge sa coste mai mult pentru ca minunatia aia de calculator de motor o sa "bage" in felu` lui ca sa nu se opreasca agregatu`.
                      pe linga toate astea... exista o "cursa moarta" a pedalei de frina - exista un decalaj intre aprinderea becului si inceperea frinarii propriu-zise (cam la orice masina); are rol de avertizare a celui din spate ca "s-ar putea intimpla ceva"; becul se-aprinde primul si frina incepe sa prinda dupa alti 2mm (?) de apasare.

                      Comment


                      • Originally posted by Silviu View Post

                        La 5-6km/h ma indoiesc ca nu moare sau ca poti sa mentii o miscare lenta (fara smucituri), mai ales la un benzinar.
                        0.9 pe cutie manuala merge destul de relaxat la ralanti cu ambreiajul complet cuplat. Nu mai stiu exact cat e viteza dar e pe acolo.
                        Last edited by DannyMC; 6 days ago.

                        Comment


                        • Originally posted by Gil26 View Post
                          Sunt in treapta 1, accelerez, tinde sa schimbe treapta 2, franez dar nu total (masina se mai misca), eliberez frana si accelerez. Ce face ambreiajul?
                          Cat timp esti peste 1000-1150rpm ambreiajul ramane cuplat in decelerare cu sau fara franare.

                          Originally posted by devreg
                          pe linga toate astea... exista o "cursa moarta" a pedalei de frina - exista un decalaj intre aprinderea becului si inceperea frinarii propriu-zise (cam la orice masina)
                          La Easy-R se poate verifica usor in crawling: in momentul in care se aprinde becul imediat incepe franarea. (am verificat si pe CLiP ce face unitatea ABS: cand se activeaza prima treapta de apasare a pedalei franeaza).

                          0.9 pe cutie manuala merge destul de relaxat la ralanti cu ambreiajul complet cuplat. Nu mai stiu exact cat e viteza dar e pe acolo.
                          Poate are cineva rapoartele cutiei JS3. Am putea calcula turatia exacta la 6-7km/h.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Si totusi... la eliberarea totala a franei eu simt ambreiajul complet cuplat . Pe ce ma bazez ? pe simturile mele de sofer batan si pe cunostintele de mecanic amator. Sa nu uitam cuplu de 140 N/m care este destul pentru o masina usoara. Intr-adevar injectoarele debiteaza mai mult carburant in asemenea situatie , la fel cum o face in tr V-a la viteza de 50 km/h incercand astfel sa depaseasca sarcina mare tinzand sa aduca motorul mai aproape de cuplul optim .

                            Comment


                            • Poate ajuta aceste date de pe forumul german: https://www.dacianer.de/threads/kupp...51/post-719795

                              Si mie mi se pare ca ambreiajul se cupleaza complet in maxim 5 metri dupa plecarea de pe loc.
                              Cum am mai zis, trepidatiile imi par mie ca apar exact la ambreierea completa. Cred ca daca ar patina ca la diesel, nu ar mai aparea deloc.
                              In timpul plecarii de pe loc, turatia creste usor (dar nu suficient) si dupa acei 5 metri (cand masina s-a pus in miscare) scade.

                              Comment


                              • Originally posted by Silviu View Post
                                Poate are cineva rapoartele cutiei JS3. Am putea calcula turatia exacta la 6-7km/h.
                                Din datele furnizate de t0rquemada rapoartele cutiilor sunt:
                                Originally posted by t0rquemada View Post

                                tip-I-II-III-IV-V-R-Dife
                                JH3336-11/41-23/45-30/37-31/28-47/31-11/39-14/63
                                JS3002-11/39-21/47-28/41-30/29-47/31-11/39-14/69

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google