Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Speram sa nu trepideze sau sa aiba alte probleme cutia de la Dacia. Dar inca o data, nici cutiile alea scumpe nu sunt perfecte, mai smucesc uneori daca eziti, se simt schimbarile mai ales la rece.

    Comment


    • Nu am crezut ca voi spune asta vreodata, dar dupa 300 km INCA nu am trepidatii la plecarea de pe loc (in ideea in care cu al doilea ambreiaj trepidatiile au aparut pe la 200km), momentan merge bine masina, sa vedem cum se comporta in timp mai indelungat. Vorbisem cu t0rquemada cand am fost in Bucuresti si am reusit sa ma dezvat de crawling, las loc mai mult in fata mea si accelerez pana la cuplarea completa a ambreiajului (cand permite situatia bineinteles). Singurul lucru de care imi pare absolut rau e ca nu mi-am pus conductele de aer pe spate, chiar nu da bine aer la picioare plus consola centrala se incalzeste incredibil de mult la drum

      Comment


      • Ma gandeam ca poate o alta rezolvare ar fi, ca in treapta 1 sa nu cupleze total ambreiajul pana nu apesi pedala de acceleratie. Cu alte cuvinte, pentru deplasari bara la bara sau manevre fine la parcare sa mearga usor patinat. Stiu ca asta ar duce la o uzura prematura a ambreiajului, dar ar elimina trepidatiile. Eu personal as fi multumit daca ar tine discul 50-60.000 de km, dar fara trepidatii. As considera ca e ca un schimb de distributie mai costisitor.

        Comment


        • In crawling mode, fara nicio pedala apasata, patineaza incontinuu ambreiajul, Silviu, tu erai cu diagnoza pusa la un moment dat, ce arata in momentul in care nu aveai nicio pedala apasata, Slipping sau Closed?

          Comment


          • Nu mai tin bine minte. Filmarea este aici:

            A short movie of CLIP data collected from an Easy-R TS4 gearbox, 1.5dCi 90CP, Dacia Logan MCV2 Phase2 (2017)The voice is in Romanian.
            Last edited by Silviu; 29 November 2018, 17:05.
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • Nu am vazut in video sa se incerce modul crawling (sau poate gresesc eu). Mi s-a parut ca dupa eliberarea pedalei de frana s-a accelerat.
              Oricum, perceptia mea este ca transmisia trepideaza la trecerea dintre SLIPPING si CLOSED in treapta 1. Cu alte cuvinte, daca nu se elibereaza complet pedala de frana, nu o sa trepideze niciodata. Trepidatiile apar intotdeauna dupa ce masina parcurge 1 metru. Daca se intervine prin franare sau accelerare, trepidatiile nu apar.

              Sa ne gandim cum procedam la o cutie manuala, daca dorim sa plecam doar din ambreiaj, fara acceleratie: ridicam usor pedala de ambreiaj pana masina se pune in miscare, ramanem in acea pozitie pana cand masina se deplaseaza putin, iar apoi ridicam complet pedala de ambreiaj. Perceptia mea e ca la robotizata, timpul acela de asteptare pana cand masina se deplaseaza putin lipseste. Pedala de ambreiaj este eliberata liniar intre OPEN -> SLIPPING -> CLOSED.
              Poate rezolvarea ar fi prelungirea timpului de SLIPPING, sau cum spuneam anterior accelerarea motorului la 1250 de rotatii pe minut.

              Citeam de curand postare unui coleg de pe forumul ********* care spunea ca la al 2-lea schimb, trepidatiile au reparut la fix 200 de km. Sa fim seriosi, ce uzura poti sa ii faci unui disc in doar 200 de km? Chiar daca esti cel mai neexperimentat sofer, tot nu reusesti (exceptand faptul in care incerci sa urci o bordura si patienzi discul 10 minute).
              Sunt 99% convins ca problema e din soft.

              Comment


              • M-am uitat si eu acum din nou, intr-adevar nu testez mersul in crawling. Am sa mai fac unul cu crawling dupa ce recuperez masina din service (se recupereaza dupa un mic accident :-))
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Merita scris la "incidente din trafic"?

                  Comment


                  • Offtopic: nu cred ca are sens. Ingrediente simple: (1) nepastrarea unei distante suficiente fata de cel din fata, (2) carosabil ud, (3) placute noi de frana, (4) franare de urgenta in coloana => lovire in spate pe cel din fata. Avariile complete nu le stiu inca (masina e in service a ramas ptr constatare + reparare; trebuia demontata bara fata ptr constatare si nu am mai avut timp sa stau). Daune vizibile: bara fata + un far (s-a rupt suportul de sustinere), probabil mai exista pe sub lucruri de schimbat.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Salut. Masina are aproape 8200 de km. Mie imi trepideaza nu numai la pornirea de pe loc la rece, cand nu apas acceleratia, ci si la mersul in coloana, bara la bara. Nu mereu, dar destul de des, si apar trepidatii cand nu eliberez total pedala de frana.. spunea aici cineva ca sa accelerezi la plecarea de pe loc, pai cum sa accelerez cand se merge bara la bara?? Acum cateva zile, am observat iarasi o chestie nasoala: pornisem la rece, era ger afara, am rulat o bucata de drum, am oprit la semafor, am plecat si dupa ce a schimbat a doua am fost nevoit sa franez iarasi...ei, apasand acceleratia din nou, am simtit ca si cum nu mai vroia sa acelereze, sa schimbe a doua, dupa cateva secunde a schimbat a doua si a apoi a treia cu o smucitura, o zvacnire. alta chestie: plec de pe loc, de regula cu motorul rece, accelerez si daca se intampla sa ridic piciorul de pe acceleratie cand ea vrea sa schimbe a doua sau chiar cand schimba, smuceste putin cu un cloncanit..

                      Comment


                      • Da, de preferat cand e rece sa nu fie fortata, nu prea stie sa schimbe bine. Eu de obicei cat e rece motorul, comut in M si schimb eu vitezele. Legat de mers bara la bara, poti lasa o distanta fata de cel din fata inainte sa te misti de pe loc, astfel incat sa poti pleca accelerand

                        Comment


                        • Cand imi trepideaza in mersul bara la bara, am schimbat si eu in modul M de curios, nu mai trepideaza parca atat de tare, dar mai trepideaza.. si am plecat si la rece de pe loc in modul M si s-a intamplat sa trepideze, nu atat de pronuntat dar trepida.. Asta seara, venind spre casa am mai observat ceva, si nu e prima oara cand face asa: mers in coloana, trafic, inaintez eliberand frana si apasand usor acceleratia si, la un moment dat masina zvacneste in fata, a marit viteza si am apasat frana din instinct de teama sa nu intru in fundul aluia din fata. A mai patit cineva asta? Asta e, se pare ca aceasta cutie nu face casa buna cu motorul 0,9 TCe. Acum am luat masina, are 1 an, merg inainte, o sa fac in curand prima revizie si o sa spun acolo de treburile astea sa vedem ce solutii au. Ma tem ca or sa ridice din umeri.

                          Comment


                          • Da, confirm, am patit si eu sa zvacneasca masina inainte, fortandu-ma sa pun frana mai tare. Nu esti singurul. Ce tine de modul M sau D in ceea ce priveste trepidatiile, nu cred ca e vreo diferenta, mai degraba fiind placebo. Eu folosesc M dimineata in ideea in care nu vreau ca masina sa mearga cu a 2-a pana la 40 si dupa sa treaca brusc in a 4-a si la 50 sa treaca in a 5-a. Am patit asta de cateva ori, doar cand motorul / cutia de viteze e rece si de asta prefer sa merg primul minut-doua cu M. Eu momentan am 1000km cu al treilea kit de ambreiaj, pana acum pare ca aceasta combinatie de soft + kit nou nu face sa apara trepidatiile la fel de repede. Vom vedea in timp, oricum acum am devenit paranoic la orice miscare

                            Comment


                            • Pe asta am uitat s-o mentionez, citind randurile scrise de tine, mi-am amintit: si la mine urca prea rapid in viteze, ma trezesc ca la 50 la ora sunt in viteza a 5 a, motorul se simte ca subturat. Chiar daca apas mai energic acceleratia, mai ales cand motorul e mai rece, nu retrogradeaza..

                              Comment


                              • Ce an de fabricatie\concepere o avea aceasta cutie? Ptr ce motor si ambreaj? 1980?
                                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google