Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silviu a explicat foarte frumos avantajele crawling-ului in postarea cu nr. #4004

    Comment


    • Am citit si eu acum, deci nu se poate nici fara el... Nasol. Poate vor dezvolta si ei pana la urma ceva... sau aduc o cutie ok...
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • Originally posted by georgstelsib View Post
        Mitocan si needucat stiintific . Zero cunostinte de fizica si chimie . Era vorba de un experiment ca in laboratoarele de fizica din scoala . Dar se vede ca unii nu prea au trecut pe acolo. Stratul ars are grosimea de zeci de microni , nu mai mult . Se pare ca toate cunostintele acestea , precum si uzantele sociale sunt mult prea mult pentru mintea ta . Termenul de mitocan este exprimarea eufemistica adresata unui asemenea individ.

        Pt. abc . In situatia descrisa de tine discul nu se va autocurata deoarece conditiile care au dus la formarea stratului se mentin. Este nevoie de cresterea turatiei si patinare prelunfita pentru a se arde stratul astfel format.

        mai zi, inca o data!
        tot din acele "laboratoare de fizica" s-a declansat si dieselgate - totu` facut numa` in laborator. pe strada, insa... stim ca altele au fost rezultatele. si ca din rezultate s-au format amenzile.
        cam la fel cum au facut si astia cutia aflata (dupa 3 ani de zile), inca, in exploatare.
        te simti lezat ca nu-ti zic intr-un mod discret ca ai gresit-o (si, deci, n-ai gindit-o) destul de mult? si de ce iei in nume personal ceva ce i-am urat mecanicului care "a recomandat" asa o treaba?
        oricum, e cam nasol!
        tre` sa-ti asumi asa-zisele "verdicte", nu sa dai vina pe altii ca-s "mirlani" cind iti arata c-ai gresit-o!

        nickey1982: volantul cu masa dubla diminueaza socurile la schimbarea vitezei in ture inalte (mai ales in treapta superioara, evident); am mai avut discutia asta cu Silviu, nu demult; el a inteles-o la timpul potrivit.

        Comment


        • Originally posted by devreg View Post
          nickey1982: volantul cu masa dubla diminueaza socurile la schimbarea vitezei in ture inalte (mai ales in treapta superioara, evident); am mai avut discutia asta cu Silviu, nu demult; el a inteles-o la timpul potrivit.[/FONT]
          Daca nu am mai continuat discutia interminabila in contradictoriu nu inseamna ca ti-am dat dreptate. DMF se foloseste pentru a izola vibratiile motorului de cutia de viteze si trenul de rulare.

          Aici nu am fost de acord desi toti marii producatori descriu foarte clar acest lucru cand vorbesc despre DMF (LuK are niste documente destul de tehnice in care explica avantajalele DMF, chiar m-am documentat cand am luat in calcul si volantul cu masa dubla ca diferenta intre JS3 si TS4).

          Mai mult, toti ceilalti producatori auto ce au motoare in 3-cilindrii folosesc DMF de multa vreme. Exista acest mit ca DMF se foloseste doar pentru motoare mari dar nu mai e asa de multa vreme (de prin anii 2000 mai exact, statisticile o spun).

          Dar fiecare cu parerea lui ...
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • nickey1982: volantul cu masa dubla diminueaza socurile la schimbarea vitezei in ture inalte (mai ales in treapta superioara, evident); am mai avut discutia asta cu Silviu, nu demult; el a inteles-o la timpul potrivit.[/FONT]
            [/QUOTE]
            Nu e adevarat. DMF are rolul de a diminua sau elimina vibratiile mai ales la plecarea de pe loc dar si in schimbarile in treptele inferioare. Arcurile discului fac acelasi lucru dar mai putin eficient.
            Primele simptome ale unui volant defect sunt vibratiile la plecarea de pe loc si zgomotul la relanti la rece. In ture inalte nu exista aceste vibratii.
            ​​​

            Comment


            • Momentul de inertie . Va spune ceva? Iar ajung la laboratoarele de fizica si la simplele experimente.

              Comment


              • Silviule: intelege o data pentru totdeauna - motorul care functioneaza, vibreaza. de-asta e prins de sasiu si de punte cu "tampoane motor".
                atitea "genii pricepute" p-aici...
                si cind vezi ca tre` sa explici fiecaruia in parte...

                Comment


                • Din pacate nu intelegi fenomenul si incepi sa folosesti epitete la adresa utilizatorilor care isi pierd timpul pentru a-ti explica. Intelege ca arcurile discului de ambreiaj sau cele ale volantului cu masa dubla au rolul de a elimina trepidatiile la cuplarea ambreiajului. Nu are legatura vibratia motorului preluata de tampoane cu faptul ca arborele cotit are variatii in viteza de rotatie determinate de detonatiile din fiecare cilindru. E un fenomen separat.
                  La turatii ridicate nu este nevoie de amortizarea acelor trepidatii induse de rotatia neuniforma a arborelui cotit. Cu cat turatia este mai apropiata de ralanti cu atat trepidatiile sunt mai importante.
                  Am avut parte atat de discuri de ambreiaj cu arcurile rupte, care vibrau foarte tare, cat si de volante cu masa dubla defecte.
                  Uite aici si explicatii pe wikipedia unde iti prezinta clar ce anume face DMF. https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-mass_flywheel
                  Last edited by valioglu; 28 May 2019, 22:20.

                  Comment


                  • Observatii personale:

                    AC pe auto mereu are un efect benefic in sensul ca estompeaza sau elimina trepidatiile. Lucrul asta imi e confirmat oarecum si de faptul ca la un testdrive cu 0.9 Easy-R ,cand a inceput sa tremure, reprezentantul Dacia s-a repezit sa porneasca AC.

                    Acceleratia ferma si continua ajuta, fara "razgandiri" de genul acceleratie inconstanta, succesiuni frana acceleratie in distante scurte ( 2-9 m). Parca scrie si in manual asta. Incerc sa evit crawling pe cat posibil.

                    Am o banuiala ca umezeala e un factor important in ecuatie.
                    In unele cazuri cred ca e un factor amplificator deoarece prin cauzalitate indirecta ​​​​​​se combina cu lipsa nevoii de a folosi AC (anotimp) si cu sezonalitatea traficului.

                    Start & Stop nu il folosesc deloc.

                    Comment


                    • AC pornit, indiferent de tipul climatizării, aduce ralanți-ul la 1000rpm - exact ce făceau* primele calibrări euro6 pe D4F și H4M

                      *La plecarea de pe loc, la apăsarea ambreiajului creștea ralantiul la 1000rpm
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by devreg View Post
                        [FONT=verdana]Silviule: intelege o data pentru totdeauna - motorul care functioneaza, vibreaza. de-asta e prins de sasiu si de punte cu "tampoane motor".
                        Sunt vreo trei tipuri de vibratii implicate in functionarea unui motor. Cele ce preluate de DMF se numesc vibratii torsionale (si nu au legatura "tremuratul" motorului; vezi ce a scris si georgstelsib poate te dumiresti mai bine; LE: si valiogu a explicat mai sus (acum am vazut)). Cred ca ti-am mai spus ultima data de ele dar tot ai insistat cu ale tale si te-am lasat in pace. Lucru pe care o sa-l fac si acum.
                        I have no special talent. I am only passionately curious.

                        Comment


                        • Citind ultimele posturi am avut de invatat cate ceva. Nu voi cita colegii dar fac un mic sumar cu multumirile de rigoare.
                          Dezactivarea crawling-ului (frana de mana ridicata un dinte) ajuta si pentru a face balans la iesirea din noroi sau zapada. O singura data am fost la limita si voi testa asta (de verifcat si dezactivarea ESC si a sistemului antiderapare).
                          AC pe auto mareste turatia la relanti si avem si o valoare de 1000rpm. Eu din necesitate folosesc AC pe auto cam 70-80% din timp si se pare ca am si ajutat putin ambreiajul.
                          Motorul in 3 cilindrii nu este perfect echilibrat si are "tremuriciul" la relanti. Dieselul este "zguduitor" prin definitie, dar are DMF-ul asta (am stat si eu in cumpana cand am avut de ales). Link-ul despre DMF este edificator si incheie discutia despre "turatiile inalte". Iar de acolo se poate ajunge la documentul celor de la Luk: http://www.schaeffler.com/remotemedi...loquium_en.pdf care explica cam totul. L-am frunzarit doar, dar il voi citi mai cu atentie.
                          Vibrations that arise during the slip phase of the clutch in the drive train of a motor vehicle and are generated in the clutch area should by definition be included under chatter. With an engaged clutch, the drive train can also vibrate in a frequency range similar to a true chatter. This “pseudo-chatter” can be caused by extreme lagging, defective engine mounts or a clunk in engagement and is often mistaken for true chatter.
                          Chatter is caused when a periodic torque change is generated in a slipping clutch, whose natural frequency range is similar to that of the drive train dynamically separated from the clutch. The first natural frequency of passenger car drive trains is between 8 and 12 Hz under these conditions and thus with an engine speed of approximately 480 to 720 rpm. In the resonance range, even the smallest excitation amplitudes are enough to cause strong vibrations in the drive train.
                          There are two different types of chatter vibrations that can occur: self-induced chatters (friction vibrations) and pressure-induced chatters.
                          Si mai scriu ei si despre arcuri de compensare, arcuri diafragma, Self-Adjusting Clutch, senzor de forta, reduceri de costuri.
                          Last edited by Gil26; 29 May 2019, 06:09.

                          Comment


                          • Originally posted by t0rquemada View Post
                            AC pornit, indiferent de tipul climatizării, aduce ralanți-ul la 1000rpm - exact ce făceau* primele calibrări euro6 pe D4F și H4M

                            *La plecarea de pe loc, la apăsarea ambreiajului creștea ralantiul la 1000rpm
                            E bine de stiut si pt. transmisia manuala, si acolo mai apar trepidatii.

                            Comment


                            • Din nou statistica; Subiectul "Easy-R a.k.a. JS3" traieste de 1354 de zile si are 4138 de interventii sau 3 interventii pe zi, coroborat cu 17 clienti profund nemultumiti, daca ai fi Dacia, ce parere ti-ai face despre succesul produsului tau?
                              Uitandu-ma pe cifrele astea imi dau seama ca am mai multe sanse sa nu am probleme cu masina, decat sa am.
                              Ma felicit ca nu m-am lasat influentat de toata aceasta discutie.
                              Eu cred ca nu se fabrica inca produsul de care sa fie toti clientii multumiti, intodeauna se vor gasi oameni care-si regreta deciziile, justificat sau nu, unii chiar nimeresc un produs neconform, altii nu-si dimensioneaza asteptarile iar altii poate chiar nu stiu sa foloseasca produsul si astfel il strica, eu cred ca aceasta echipare face probleme celor ce se incadreaza in ultimele 2 categorii. Multumesc.

                              Comment


                              • @mosoru.Deci noi ăștia care am avut probleme ori suntem șoferi prosti,ori n-am știut să ne dimensionam asteptarile.Sa dea Dumnezeu să nu ai probleme că să nu-ți fie înșelate așteptările.Aprecierile astea sa le faci după ce folosești minim 6 luni produsul.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google