Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @playmaker831, asta nu intelegi: in probe nu s-a auzit s-au vazut nimic suspect pentru ca vaselina aia nu curge imediat (e viscoasa). I-a luat mai mult timp pana a ajuns in punctul de a ramane fara.

    Poate chiar l-au "stricat" fara sa-si dea seama dar de la piulita aia sigur nu avea cum sa se strice. Sigur la ei e problema ca la ei a fost in service si nu la altcineva. Vina este clar a lor si bine ca l-au rezolvat.

    Originally posted by aris86 View Post
    Multă mecanica nu știu, dar acei senzori care au indicat problema
    Pai au indicat in momentul in care s-a gripat rulmentul.

    Daca nu stii sau intelegi anumite fenomene atunci mai bine sa nu-ti dai cu parerea...

    Daca nu era din vina lor, se codeau, încercau sa zică uzura normala.
    La 30.000km nu avea cum sa fie "uzura normala" si masina a fost la ei, rulmentul era fara vaselina prin urmare si-au dat seama ca s-a intamplat ceva cand au lucrat la ea.
    Last edited by Silviu; 19 October 2018, 15:51. Reason: Automerged Doublepost
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Nu va mai chinuiti, in cartea de service de la vw scrie clar ca e interzis sa slabesti piulita de planetara cu rotile pe sol deoarece poate afecta rulmentul. Daca mergi cu ea asa il distrugi sigur.
      Intreg ansamblul fuzeta / rulment / portfuzeta e tinut de planetara, nu exista alt surub acolo. Daca slabesti piulita distrugi repede rulmentul. Am patit la fel mai demult la o Dacie.
      De aia am zis din prima ca se distruge rulmentul si de aia serviceul a recunoscut greseala si schimba piesa.
      Last edited by valioglu; 19 October 2018, 16:05.

      Comment


      • Faza cu pierdutul rotii sau accident din cauza acelei piulite slabite nu cred ca este cazul , fuzeta nu are cum sa o faci pierduta chiar daca acea piulita este slabita pentru ca este prinsa (fuzeta) in mai multe puncte , unu este prin pivotul care face legatura cu bascula , al 2-lea este in partea de sus prin 2 suruburi babane conectate la corpul amortizorului si al 3-lea ar fi in capatul de bara unde se actioneaza directia.

        Ciudat cum de s-a reusit stricarea rulmentului de catre mesteri ?! cumva s-a batut cu barosul la greu in el pentru scoaterea planetarei ? S.I.D ? (Service Induced Damage) ? pentru ca si mie mi se pare mare coincidenta defectului cu interventia avuta pe partea de cutie.

        Oricum nu este bine , trebuia sa se verifice de 2 ori pana sa predea masina clientului , pentru strangere suruburi/piulite , piese etc etc , prin asta poti vedea defapt ca nu sunt seriosi.
        Probabil acei senzori au generat erori si datorita fix acelei piulite care strange capatul de planetara in fuzeta , acum n-am idee daca senzorul ABS citeste doar de pe capul planetarei sau/si de pe rulment.

        Draga @Silviu este un forum , asa ca fiecare este liber la propria opinie , sunt multi care nu lucreaza in acest domeniu al mecanicii auto , aici ma numar si eu , dar asta nu inseamna ca n-am dreptul la replica , decat sa vi cu replici gen "...tunci mai bine sa nu-ti dai cu parerea..." vino cu contraargumente solide la opinia care crezi ca-i incorecta.
        Last edited by prometheus; 19 October 2018, 16:13.
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • prometheus confunzi fuzeta cu portfuzeta.

          Comment


          • Da , cred c-ai dreptate , am scris gresit , este portfuzeta cea in discutie , oricum ce am vrut sa subliniez este ca n-ai cum sa pierzi roata doar din acea piulita slabita.
            Last edited by prometheus; 19 October 2018, 16:23.
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Originally posted by valioglu View Post
              Intreg ansamblul fuzeta / rulment / portfuzeta e tinut de planetara, nu exista alt surub acolo.
              Serios? Portfuzeta nu e prinsa de fuzeta prin niste suruburi cu piulita? Cel putin doua? Iar rulmentul stim ca este presat deci nu are ce joc sa aibe.

              Nu e lego tot ansamblul ala ci gandit sa reziste la sarcini mari....

              In fine, fiecare se "pricepe" si toti au dreptul la opinie, in cunostinta sau necunostinta de cauza.

              @prometheus, i-am explicat si eu si IancuMIC si Seba dar a continuat cu eroarea, constient fiind ca nu are habar despre ce vorbeste.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • Serios acum , nici tu si nici IancuMic n-ati explicat mai nimic , singurul care a dat informatii pe intelesul tuturor legat de acea piulita a fost Seba .

                Hai sa revenim la subiect , acea vaselina , ma rog , acea protectie care tine vaselina in rulment pentru ca rulmentul este capsat , a fost distrusa cred in opinia mea de catre mecanici atunci cand au scos planetara.



                Ciudat , uite ca si mai marele Streulea pomeneste de Fuzeta nu de portfuzeta , pe ce se prinde si mai ales unde-i rulmentul.

                http://www.tutorialelogan.ro/2016/03...-fara-abs.html
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • prometheus
                  Hai sa revenim la subiect , acea vaselina , ma rog , acea protectie care tine vaselina in rulment pentru ca rulmentul este capsat , a fost distrusa cred in opinia mea de catre mecanici atunci cand au scos planetara.
                  IancuMic:
                  Altceva a stricat rulmentul, iar vaselina cursa din rulment inseamna ceva, pentru cei care chiar stiu
                  Silviu:
                  La 30.000km nu avea cum sa fie "uzura normala" si masina a fost la ei, rulmentul era fara vaselina prin urmare si-au dat seama ca s-a intamplat ceva cand au lucrat la ea
                  playmaker831:
                  Imediat ce au vazut ca nu au strans piulita inginerul care era acolo a verificat rulmentul si asa a vazut ca are vaselina,nu cred ca sunt ei asa baieti buni sa schimbe un rulment daca nu ar fi din vina lor.
                  Pana la urma bine ca au admis si schimbat rulmentul in urma interventiei.
                  Pe de alta parte am un coleg ce a lucrat pe la SNR si avea cateva istorioare despre rulmentii astia "capsati".

                  Deci la schimbarea kitului ambreiaj (trepidatii) trebuie avute in vedere si efectele colaterale.

                  Comment


                  • Originally posted by Silviu View Post
                    Serios? Portfuzeta nu e prinsa de fuzeta prin niste suruburi cu piulita? Cel putin doua? Iar rulmentul stim ca este presat deci nu are ce joc sa aibe.
                    Am sa iti raspund doar pentru a clarifica lucrurile, nu e important subiectul, dar trebuie sa stie cei care lucreaza acolo ca planetara ttebuie stransa la cuplu.
                    Portfuzeta este butucul rotii care trece prin interiorul rulmentilor fata. De fuzeta se prinde discul de frana si janta. Prin interiorul ei trece planetara.
                    La exterior rulmentii sunt presati in portfuzeta.
                    Rulmentii au camasa exterioara solidara, pare un singur rulment. In interior sunt doua randuri de role si doua camasi interioare. Aceste doua camasi trebuie stranse cu surubul / piulita planetarei altfel ansamblul va avea joc si isi va pierde etanseitatea.
                    Fuzeta nu e prinsa cu cel putin doua suruburi, daca o vei identifica vei realiza ca e prinsa doar de axul planetarei ce trece prin interiorul ei.

                    Comment


                    • Sa continuam off ul inceput, ca poate invata cineva ceva.
                      Ce tot spui omule acolo?
                      Nu pare ca e un singur rulment, e chiar unul, adica un radial axial cu doua randuri de bile; evident e o singura camasa interioara, chiar daca are o prelucrare la interior. Nu de aia se strange piulita planetarei, esti intr-o eroare crunta atunci cand sustii ca rulmentul ala e un ansamblu format din doua piese care trebuie stranse, iar piulita planetarei se strange pe butuc, nu e in contact cu rulmentul, ca altfel l-ar lua dracu. La fel si la interior, planetara nu e in contact cu rulmentul, nici n-ar avea cum fiindca acolo e o siguranta.
                      Prin urmare , planetara poti s-a strangi cat vrei, nu e in contact fizic direct cu rulmentul.
                      Attached Files
                      Last edited by IancuMIC; 21 October 2018, 15:19.
                      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                      Comment


                      • Ia priveste cu atentie fotografiile si filmul. O sa vezi cum o camasa interioara ramane pe fuzeta iar cealalta in rulment.http://www.tutorialelogan.ro/2011/07...uzeta.html?m=1
                        Acel ax cu caneluri al planetarei care intra in fuzeta se sprijina spre tripoda pe camasa interioara a rulmentului iar in partea cealalta piulita planetarei strange fuzeta.
                        Practic acel ax fixeaza fuzeta in rulment la partea interioara. Da e si presata fuzeta in rulment dar e tinuta de planetara.

                        Comment


                        • Si ca sa incheiem discutia iata pagina din manualul de service in care zice sa nu mergi cu planetarele nestranse la cuplu ca distrugi rulmentul.
                          Cer scuze pentru discutia asta lunga si pentru poluarea topicului.
                          Attached Files
                          Last edited by valioglu; 21 October 2018, 16:30.

                          Comment


                          • Mda, m-am uitat si eu pe manual (il am si eu) si da, se pare ca rulmentul poate fi distrus din cauzele aratate mai sus. Cuidat e ca piulita aia a fost slabita doar, iar la cuplu, nu prea am vazut sa stranga cine prin service (foarte rar folosesc cu cheie dinamometrica)E posibil sa fi fost si o alta eroare, dar daca manualul spune asta, trebuie sa-i dam crezare.

                            Revenim la subiect.
                            Last edited by IancuMIC; 21 October 2018, 16:57.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Al 2 lea chenar roșu, completare valabilă la X52, poza de mai sus NU e pentru X52.
                              Attached Files
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Pentru ca unii au fost in service, unde a fost nevoie de a fi demontat tot ansamblul rotii din partea soferului pentru a schimba kitul de ambreiaj, inclusive eu, va spun ca seful de atelier vine cu o vopsea speciala si marcheaza piulitele de la tot ansamblul rotii demontate. La fel s-a intamplat si in situatia colegului, cu deosebirea ca lui nu I-au marcat cu vopsea. A fost vina celor din service si bine ca si-au recunoscut greseala.
                                In alata ordine de idei, eu am mai scris in trecut faptul ca pun problema trepidatiilor pe seama calculatorului care, spre deosebire de masinile pentru extern, au un calculator mai bun, care proceaseaza actuatoarele mult mai rapid si din aceasta cauza nu au probleme. M-am interest si diferenta la pret intre un calculator care da rateuri si unul bun este de cca 1000 euro. Cred ca Dacia prefera schimbarea kiturilor de ambreiaj cand apare problema, decat sa inlocuiasca acel calculator care da comanda mai ferm catre actuatoarele cutiei. Problema nu este ca se schimba kitul, problema este ca dupa 30 k, proprietarul trebuie sa participle financiar la schimb kit, gradual in functie de km, ceea ce nu este ok.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google