Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nickey1982
    replied
    E ok, eu iti multumesc pentru idee, incercam tot ce putem, dar nu cred sa apara vreo solutie salvatoare.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by nickey1982 View Post
    Metoda presupune pornirea motorului cu frana de mana deja trasa, nu trebuie trasa in timp ce este in D.
    Dar, din pacate, nici asa, nici eu nu pot confirma ca aduce vreun beneficiu fata de asteptatul in N.
    Imi pare rau.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Metoda presupune pornirea motorului cu frana de mana deja trasa, nu trebuie trasa in timp ce este in D.
    Dar, din pacate, nici asa, nici eu nu pot confirma ca aduce vreun beneficiu fata de asteptatul in N.

    Leave a comment:


  • aurbrz
    replied
    Am incercat și eu metoda colegului mosoru și nu am observat nicio imbunatatire.Ma gândesc că la tragerea frânei de mână în D are loc doar debreierea ca și la apăsarea frânei de picior.La ceea ce-a scris nickey1982,pe lângă condițiile de rece sau cald as mai adauga și benzina de proasta calitate care duce la întețirea trepidațiilor in condițiile de mai sus.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Asa este, si eu tind sa cred asta, am si scris anterior “Referitor la asta dar si la frana de mana trasa cred ca pot sa fie si softuri (resoftari) si implementari diferite….” plus de cateva ori cand s-a mai discutat despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost si cateva polemici (am fost si contrazis chiar jignit fara argumente, etc. cand am scris ca pot sa fie si masini diferite cu softuri si implementari diferite chiar si moduri de exploatare diferite, cu “efecte” si comportament diferit, etc… si timpul imi va da sau nu dreptate).
    Iar din cate tin bine minte nickey1982 a avut trei resoftari facute, alti colegi una sau doua, masini diferite fabricate in ani diferiti …

    Dar acest lucru se poate verifica foarte simplu si usor via diagnoza (trebuie doar o interfata corespunzatoare si unul din programele derivate CLiP sau DDT2000), se poate vedea Versiune electronica, Nr. calibrare, Versiune program, dar si Nr. Vdiag, Nr. program, Referinta MPR, etc., doar ca exemplu atasat.

    Pe acest topic au fost destui colegi de forum care au folosit programele de diagnoza (ex Onixer , aurbrz , nickey1982 , Ireaza27 , …) daca doresc pot sa revina, sa posteze si sa scrie \ofere aceste informatii, cred ca pot sa fie de ajutor si altora, se pot compara datele si vedea concret daca sunt sau nu diferente.

    PS: mosoru , daca nu ai si doresti atunci ceilalti colegi pot sa iti ofere aceste programe de diagnoza (si eu am urcat de cateva ori public diferite versiuni ce au avut numeroase descarcari dar si pe PM am ajutat multi colegi cu ele) si poti diagnostica transmisia JS3 (si nu numai) de pe masina ta.
    Multumesc, imediat ce voi avea nevoie, voi apela indiscutabil.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    E o problema foarte ciudata prin faptul ca nu poti identifica situatiile in care se reproduce pentru a le evita. As zice ca face mai mult la foarte rece si la foarte cald, dar nici asta nu e o regula intotdeauna. Am tot zis ca o sa imi cumpar altceva, dar parca n-am gasit inca nimic sa imi placa cu adevarat, asa ca am ramas cu beleaua pe cap. Am inceput sa imi bat capul mai putin decat inainte daca trepideaza sau nu sau cum sa fac sa nu trepideze. Ma bucur totusi ca inca nu m-a lasat in drum inca, probabil asta ar umple paharul. Iar trepidatiile au ramas constante ca intensitate si ca frecventa.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Asa este, si eu tind sa cred asta, am si scris anterior “Referitor la asta dar si la frana de mana trasa cred ca pot sa fie si softuri (resoftari) si implementari diferite….” plus de cateva ori cand s-a mai discutat despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost si cateva polemici (am fost si contrazis chiar jignit fara argumente, etc. cand am scris ca pot sa fie si masini diferite cu softuri si implementari diferite chiar si moduri de exploatare diferite, cu “efecte” si comportament diferit, etc… si timpul imi va da sau nu dreptate).
    Iar din cate tin bine minte nickey1982 a avut trei resoftari facute, alti colegi una sau doua, masini diferite fabricate in ani diferiti …

    Dar acest lucru se poate verifica foarte simplu si usor via diagnoza (trebuie doar o interfata corespunzatoare si unul din programele derivate CLiP sau DDT2000), se poate vedea Versiune electronica, Nr. calibrare, Versiune program, dar si Nr. Vdiag, Nr. program, Referinta MPR, etc., doar ca exemplu atasat.

    Pe acest topic au fost destui colegi de forum care au folosit programele de diagnoza (ex Onixer , aurbrz , nickey1982 , Ireaza27 , …) daca doresc pot sa revina, sa posteze si sa scrie \ofere aceste informatii, cred ca pot sa fie de ajutor si altora, se pot compara datele si vedea concret daca sunt sau nu diferente.

    PS: mosoru , daca nu ai si doresti atunci ceilalti colegi pot sa iti ofere aceste programe de diagnoza (si eu am urcat de cateva ori public diferite versiuni ce au avut numeroase descarcari dar si pe PM am ajutat multi colegi cu ele) si poti diagnostica transmisia JS3 (si nu numai) de pe masina ta.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by nickey1982 View Post

    Am inceput si eu sa testez asta inca de cand ai postat. Pana acum, nu stiu ce sa zic. Eu cele 30 de secunde dupa pornirea motorului le asteptam cu frana de mana trasa si in N, dar poate in D calibreaza ceva. Pe langa asta as adauga ca daca turatia motorului nu e 1000 de RPM ci 750 sau 800 RPM, eu apas butonului Clear View pentru cateva secunde pana cand turatia urca la 1000 de RPM. Personal, nu recomand plecarea la rece cu mai putin de 1000 de RPM, cel putin unde plecarea o fac cu viraj maxim stanga, incetinire si apoi urcare de rampa.
    Si eu tot la asta m-am gandit ca in secundele alea isi face o calibrare. Ce m-au surprins, sunt afirmatiile altor posesori de Easy-r care spun ca nu le sta cutia in D cu frana de mana trasa, asta cred ca dovedeste ca au fost mai multe variante de programare, poate chiar si de calculatoare deci poate ca Dacia a incercat ceva, bine, fara finalizare.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Originally posted by mosoru View Post
    Hai sa va dau si eu un pont, pornesti masina, ai frana de mana trasa, o pui in D sau in R, dupa nevoile tale, iei piciorul dupa frana si stai asa 20, 30 de de scunde cu ea bagata in viteza si cu frana de mana trasa, dapa acele 20, 30 de secunde, slabesti frana si pleci, n-o sa-ti vina sa crezi.
    Am inceput si eu sa testez asta inca de cand ai postat. Pana acum, nu stiu ce sa zic. Eu cele 30 de secunde dupa pornirea motorului le asteptam cu frana de mana trasa si in N, dar poate in D calibreaza ceva. Pe langa asta as adauga ca daca turatia motorului nu e 1000 de RPM ci 750 sau 800 RPM, eu apas butonului Clear View pentru cateva secunde pana cand turatia urca la 1000 de RPM. Personal, nu recomand plecarea la rece cu mai putin de 1000 de RPM, cel putin unde plecarea o fac cu viraj maxim stanga, incetinire si apoi urcare de rampa.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by mosoru View Post

    Glumeam, este bine ca sa mai inveselit locul un pic. Sa fiu sincer, eu nu am mari probleme cu trepidatiile, apar cateodata dar sunt de intensitate mica iar cu metoda pe care o descriam dispar complet la prima plecarea de pe loc din zi.
    Am inteles, tocmai de aceea am dat si “Like” postului tau #6673 am pus acel “Grin” la “un pont”, plus ca si eu m-am bucurat ca ai revenit si ai (mai) scris despre asta mai ales ca trepidatiile acestea “apar cateodata dar sunt de intensitate mica … dispar complet la prima plecarea de pe loc din zi , la fel cum m-am bucurat si cand alti colegi au scris ca nu le-au avut (chiar si la peste 100k km), altii au reusit sa le estompeze \controleze, si\sau chiar cu acestea tot sunt multumiti cu “robotizata”, motorul 0.9 TCe este unul bun si fiabil, etc. … si raman la parerea ca EasyR-ul putea sa fie un real mare succes daca cei de la Dacia duceau “munca pana la capat” …

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Credeam ca am descoperit eu solutia salvatoare, dar de, ghinion, au descoperit-o altii inaintea mea,poate alta data.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Nu stiu la ce "papara" te referi, am si scris "... dar totusi e bine ca ai (re)venit ..." si ca de vreo cinci ani se discuta despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost fost foarte multe posturi referitoare la acestea, fiind chiar si "variante" ale aceleiasi metode, multi colegi de forum incercand sa "compenseze" un defect de fabricatie, proiectare, dezvoltare, testare, implementare, etc... pe care din pacate cei de la Dacia NU au reusit sa il rezolve in atatia ani si pana la urma au retras aceasta transmisie inca inainte de cea a modelului.
    Iar acum (tot din pacate) posesorii acestor masini cu Easy-R care au aceasta problema tehnica trebuie sa se "descurce" cu ea ...
    Glumeam, este bine ca sa mai inveselit locul un pic. Sa fiu sincer, eu nu am mari probleme cu trepidatiile, apar cateodata dar sunt de intensitate mica iar cu metoda pe care o descriam dispar complet la prima plecarea de pe loc din zi.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu la ce "papara" te referi, am si scris "... dar totusi e bine ca ai (re)venit ..." si ca de vreo cinci ani se discuta despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost fost foarte multe posturi referitoare la acestea, fiind chiar si "variante" ale aceleiasi metode, multi colegi de forum incercand sa "compenseze" un defect de fabricatie, proiectare, dezvoltare, testare, implementare, etc... pe care din pacate cei de la Dacia NU au reusit sa il rezolve in atatia ani si pana la urma au retras aceasta transmisie inca inainte de cea a modelului.
    Iar acum (tot din pacate) posesorii acestor masini cu Easy-R care au aceasta problema tehnica trebuie sa se "descurce" cu ea ...
    Last edited by Gil26; 30 January 2024, 22:17.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Asa este, "..n-o sa-ti vina sa crezi" ca in urma cu vreo cinci ani s-a scris prima data in acest topic despre asta, apoi au urmat foarte-foarte multe discutii \posturi despre "frana de mana trasa ..." si "variatiuni pe aceeasi tema" referitoare la aceasta "metoda de evitare a trepidatiilor" la JS3, dar totusi e bine ca ai (re)venit cu "Hai sa va dau si eu un pont ..." si chiar daca este (foarte) cunoscut de multa vreme
    Ma bucur ca sa mai animat un pic activitatea pe aici, decedase treaba complet, chiar si cu papara luata de la GIL, tot ma bucur!

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Exact , iar pe atunci au fost si doi colegi (@ aurbrz si @ rodavidoff ) care au scris ca nu au reusit dar si unul (@ Onixer) care a reusit chiar de doua ori sa o aplice. Referitor la asta dar si la frana de mana trasa cred ca pot sa fie si softuri (resoftari) si implementari diferite.
    Tangential la asta si eu am fost mirat cand chiar la test-drive (pe o masina identica cu cea pe care o comandasem) nu a fost nevoie sa calc frana de picior ca sa pornesc masina (lucru devenit reflex in atatia ani de condus doar masini cu transmisie automata diferite marci modele si motorizari implicit si tipuri de transmisie), ulterior am mai descoperit in primele luni de utilizare cateva lucruri interesante la Easy-R diferite de celelalte, la inceput am facut chiar si cateva (nu multe) mici gafe de “incepator” din cauza “automatismelor” dobandite in atatia ani, dar apoi m-am obisnuit (si mai ales inteles bine) cu Van Diesel TS4 al meu care se apropie de sapte ani si 90k km fara cea mai mica problema tehnica iar “robotizata” se comporta ireprosabil, “ca in prima zi”.
    Insa acum vreo 5-6 ani am vazut prima oara si “pe viu” o B52 JS3 intr-o parcare cum trepida “ca posedata”, am discutat putin cu proprietarul, comparat si testat masinile (acelasi model, echipare, culoare, singura diferenta era in motorizare), etc., i-am si spus ca daca aveam problema asta fie o rezolvam fie vindeam masina, ulterior am mai vazut cateva, am ramas impresionat (negativ) de modul cum se “manifesta” aceste trepidatii, tocmai de aceea am empatie fata de colegii care le au (si am incercat sa ajut atat cat pot \stiu).
    Dar la fel de adevarat este ca am citit si intalnit si useri \persoane cu JS3 care NU au aceasta problema, sunt multumiti de masinile lor inclusiv transmisia automata.
    Last edited by Gil26; 25 January 2024, 06:30.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google