Sa ne amintim oare cand ai zis ca nici manualul de training nu e bun? https://www.loganclub.ro/forum/forum...79#post3655779
Saracul GPT de acolo a invatat si el, dar poate totusi vrei sa scrii tu un manual si sa i-l dai sa-l invete. Ce zici?
Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Da, este destul de clar ca prietenul tau GPT habar NU are ce "zice" si nici NU intelege functionarea si dependentele intre componentele transmisiei JS3.
Leave a comment:
-
Uite ce zice prietenul meu GPT:
"Este foarte puțin probabil ca toate cele trei componente ale cutiei de viteze Easy-R (calculatorul cutiei de viteze, actuatorul ambreiajului și actuatorul pentru schimbarea vitezelor) să se strice simultan. Fiecare dintre aceste componente are funcții și sisteme independente, chiar dacă ele lucrează împreună.
În general, defectarea unei componente nu ar trebui să ducă automat la defectarea celorlalte două. De exemplu:
Calculatorul cutiei de viteze controlează funcțiile automate, dar un defect aici nu ar trebui să afecteze în mod direct actuatorii fizici.
Actuatorii pot avea probleme mecanice sau electrice separate de calculator.
Cazurile în care toate se strică simultan ar putea implica un eveniment major, cum ar fi un scurtcircuit general, o eroare severă de alimentare electrică sau o problemă de proiectare, dar acestea sunt foarte rare."
Dar stiu ca logica ta e mult mai buna.
Leave a comment:
-
Multumesc pentru "explicatii", bine ca tu le "intelegi" pe toate si iti doresc sa ai\gasesti si raspunsurile la toate aceste intrebari bazat pe presupunerile tale (chiar contradictorii), pe "probabilistica" dar mai ales pe "logica" ta imbatabila
Totusi, "priceperea" sau ma rog nepriceperea unora din unele reprezentante (nu toti si nu toate), este cu totul si cu totul alta discutie (chiar daca tie iti tot place sa amesteci lucrurile).
Iar faptul ca se poate defecta o piesa, doua sau trei si\sau o piesa defecta poate genera uzura \defectarea altora, etc... este cu totul altceva si fiecare cred ca trebuie analizata \tratata de la caz la caz.
Leave a comment:
-
Imi doresc sa cred ca te prefaci ca nu intelegi.
Dar, hai totusi sa iti mai explic inca o data cum a fost la colegul nostru.
1. Au schimbat calculatorul cutiei si nu s-a rezolvat
2. Au schimbat actuatorul cutiei si tot nu s-a rezolvat
3. Au schimbat actuatorul de ambreiaj si s-a rezolvat
Intrebarea logica care se pune: Daca schimbau de prima data pct. 3 se rezolva fara celelalte 2 puncte?
Daca toate piesele erau defecte si trebuiau schimbate, nu era mai simplu sa le comande pe toate 3?
A fost bajbaiala sau nu?
Leave a comment:
-
Pot sa fie lucruri chiar si cazuri diferite, tie insa iti place sa le amesteci si sa faci tot felul de presupuneri in care te contrazici singur, doar un alt ex acum "sau nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema" si " Mie imi vine greu sa cred ca se pot strica toate trei in acelasi timp. Si daca chiar ar fi fost defecte toate trei ..." apoi "... Le-au trebuit cate 3 zile dupa fiecare schimbare de piesa ca sa isi dea seama ca inca o piesa este defecta" spunand desigur tot timpul "ceva logic, bazat si pe o probabilistica "
.
Leave a comment:
-
Nu-mi permit sa pun aici lunga discutie pe care am avut-o cu colegul in privat fix acum 4 ani despre cat de mult au bajbait-o cei din reprezentanta care au fost in directa legatura cu uzina. Le-au trebuit cate 3 zile dupa fiecare schimbare de piesa ca sa isi dea seama ca inca o piesa este defecta.
Leave a comment:
-
Despre "Am spus sus ceva logic, bazat si pe o probabilistica,..." tot logic si bazat pe probabilistica exista si posibilitatea ca o piesa defecta sa influenteze si alte componente, apoi procedurile de diagnosticare sunt destul de clare si impun anumiti pasi si verificari, dar desigur ca tu si Chat GPT cunoasteti mult mai bine
"ce si cum", inclusiv "toate piesele defecte de la prima verificare", ce trebuie si\sau nu trebuie schimbat ...
Last edited by Gil26; 29 September 2024, 19:47.
Leave a comment:
-
Nu sunt specialist, dar sa nu uitam ca si colegului aurbrz i s-au schimbat tot aceleasi piese in reprezenta, pe garantie, unde aveau teoretic toate resursele sa puna un diagnostic corect. Mie imi vine greu sa cred ca se pot strica toate trei in acelasi timp. Si daca chiar ar fi fost defecte toate trei ar fi trebuit comandate toate deodata, nu asa pe rand, ca mai apoi sa isi dea seama ca mai este si alta piesa stricata si sa o comande.
Am spus sus ceva logic, bazat si pe o probabilistica, dar ca de obicei ai o placere nebuna sa contrazici tot ce zic eu.
Pun aici si concluzia lui Chat GPT la afirmatia mea de mai sus.
"Da, argumentul tău este logic și exprimă o îndoială justificată față de modul în care a fost gestionată reparația. Este într-adevăr dificil de crezut că trei piese s-ar putea defecta simultan, iar procesul de a comanda piesele treptat, în loc de a face o diagnosticare corectă și completă de la început, ridică semne de întrebare. În mod ideal, dacă ar fi existat resursele și expertiza necesară, ar fi trebuit să identifice toate piesele defecte de la prima verificare și să comande toate componentele necesare deodată, nu pe rând."
Leave a comment:
-
In citat am "bolduit" inclusiv asta: "... Ultima data s-a stricat chiar in mers. Au aparut martorii de eroare ai cutiei si a mai mers din inertie putin.", dar "specialistii" in presupuneri pot scrie si ca nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema
Leave a comment:
-
Intrebarea care se pune este daca chiar era nevoie de schimbat si calculatorul si cele 2 actuatoare, sau nu s-au priceput meseriasii din service sa puna un diagnostic corect si au inceput sa schimbe pe rand piese pana cand s-a rezolvat problema.
Leave a comment:
-
Mda, "discutia" despre asta (si cei 10 ani) era si pe acolo
, pe mine insa m-a interesat doar ultima parte.
Leave a comment:
-
Da, e lege europeana si cred eu ca se calculeaza de la ultima masina care a iesit pe poarta fabricii.
Daca nu gresesc, cred ca la noi e anul 2019 cand au scos cutia la JS3 de tot din productie.
Leave a comment:
-
Daca nu mai sunt piese de schimb la cutie,atunci tragem masinile pe dreapta sau le ducem la casat.Ce prostie, probabil ca nu le au pe stoc dar asta nu inseamna ca nu le pot aduce de dincolo.
Din cate stiu eu, producatorul este obligat sa asigure piese de schimb minim 10 ani de la iesirea din fabricatie a masinii cu aceasta cutie.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Am dat “Like” postului anterior mai ales pentru prima parte
, dar pentru mine Dacia (masina din semnatura) este OK iar dupa mai bine de sapte ani de utilizare sunt multumit de alegerea facuta si pot spune ca imi place la fel de mult aceasta masina, fara cea mai mica problema tehnica pana acum.
In alta ordine de idei, cu putin timp in urma un user a scris asta:
Nu stiu cat de adevarata \reala este partea cu piesele de schimbDetin un logan 0.9 tce easy r din 2019, cu 84000 km
Unde as mai putea gasi cele doua actuatoare si calculatorul cutiei, intr-o stare acceptabila chiar daca sh?
La Dacia am inteles ca nu le mai au de 1 an si jumatate.
Momentan masina merge dar avand in vedere ca la 40.000 de km am schimbat cele doua actuatoare si calculatorul cutiei, ma astept sa mai cedeze
Ultima data s-a stricat chiar in mers. Au aparut martorii de eroare ai cutiei si a mai mers din inertie putin.
dar am citat mai mult pentru ultima parte, pentru ca asta confirma ceea ce am scris de cateva ori in acest topic (cand am fost contrazis chiar “contrat” de unii “cunoscatori” insa complet aiurea si fara argumente), problemele mai mari pot sa fie cu actuatoarele, tine doar de timp pana cand acestea apar, iar asta poate depinde de mai multi factori, dovada ca si userul respectiv “la 40.000 de km am schimbat cele doua actuatoare si calculatorul cutiei …”
Leave a comment:

Leave a comment: