Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SSC42
    replied
    Multumesc pentru raspunsuri!
    Astazi am rezolvat problema, am inlocuit acumulatorul original cu unul Moll Germania 60Ah, pret 650 lei, tehnologie AGM. Aveau si tip EFB dar vanzatorul mi-a recomandat tehnologia AGM ca fiind superioara celei EFB. Nu pot sa comentez nimic, nu cunosc. Am incercat sa vad daca in urma schimbarii acumulatorului se simte vreo modificare in comportamentul cutiei, asa cum citisem pe forum (ca la schimbarea bateriei s-ar ameliora acele trepidatii, cel putin pentru o vreme). N-am sesizat nicio schimbare. La mersul cu spatele mi s-a parut ca are tendinta sa inceapa sa trepideze, asa ca am tras imediat frana de mana un dinte si am renuntat la orice probe. Ramane totul ca si pana acum: mersul cu spatele il voi face cu frana de mana iar plecarea de pe loc cu treapta a doua si apoi trec pe automat. A devenit cumva o rutina. S&S in continuare il dezactivez la pornire. Nu folosesc nici functia eco. In astfel de conditii, la 20.000 de km, masina se comporta ok, absolut nicio trepidatie, nimic deranjant nici pentru mine nici pentru ceillalti pasageri (cu exceptia motorului in trei cilindri care ma dispera). Astazi am mers cu vechiul Logan 1 pana in parcarea supermarketului unde ramasese Sandero si nu imi mai venea sa cobor din el. Mi s-a parut ceva de vis acel motor de 1.6. Cat de frumos, rotund si stabil poate sa mearga... mi se parea ceva ireal in comparatie cu motorul de pe sandero in trei cilindri care oscileaza tot timpul relantiul, vibreaza de imi sare ceasul de la mana cand tin mana pe volan... in fine..
    Va multumesc inca o data pentru sfaturi si amabilitate. Va doresc drumuri bune.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Subscriu celor scrise de colegi, mai ales de gabrieln1960 si confirm: masinile prevazute cu S&S au incarcare pilotata si un regim de incarcare \gestionare a energiei diferit de cele “clasice”, ex atasat si cateva grafice in care se poate observa acest lucru, de aceea au o baterie corespunzatoare chiar daca se foloseste sau nu S&S.
    Nici eu nu fac recomandari dar mentionez ca bateria mea de prim montaj inca este OK dupa peste 6 ani si 82k km, ex acum am incarcare 89% si tensiune 12.4V, nu folosesc S&S dar nici nu l-am dezactivat \inhibat permanent din soft pentru ca imi poate da “indicii” despre starea masinii fara diagnoza (incarcarea bateriei sub 80%, regenerare, etc.), dar asa este nu avem un “indicator” referitor la asta insa starea bateriei se poate monitoriza \masura periodic via diagnoza si tester baterie, destul de probabil ca in toamna o voi schimba preventiv (chiar daca poate sa mai “duca”) cu una tot EFB si avand aceleasi caracteristici (vezi atasat si cred ca tot Rombat sau Exide) pentru ca softul masinii tine cont si de acest lucru.

    Dar despre baterie s-a mai discutat in aceasta sectiune si nu numai, revenind on topic tangential la asta insa trebuie tinut cont si ca actuatoarele sunt destul de mari consumatoare (ex atasat un grafic, sunt mai multe), iar masina stie sa isi gestioneze destul de bine energia, insa o baterie neconforma poate “genera” anumite probleme si in transmisia “robotizata”. Asa cum am mai scris eu nu folosesc S&S (dezactivarea din buton face parte din “procedura” de pornire) si nici modul ECO insa fiecare procedeaza asa cum doreste, si ma bucur ca transmisia mea Easy-R functioneaza si se comporta ireprosabil dupa mai bine de sase ani fara cea mai mica problema tehnica, la achizitie eram pregatit ca dupa cativa ani sa apara dar se pare ca nu este cazul, iar cei de la Dacia consider ca au facut o treaba buna cu aceasta, fiabila la un pret imbatabil, care daca este exploatata \intretinuta conform atunci se pot evita si problemele tehnice.

    Drumuri bune si mai ales fara probleme tehnice (inclusiv la Easy-R) tuturor!
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 20 July 2023, 06:56.

    Leave a comment:


  • nelu_242000
    replied
    Eu am 5 ani și 116 k km. Pana acum e totul în regula. Nu folosesc s&s doar când uit sa îl dezactivez.
    Atunci știu ca e ok bateria când întra în funcțiune s&s.

    Leave a comment:


  • gabrieln1960
    replied
    Masinile cu S&S au incarcare pilotata si recuperarea energiei pe franare adica atunci cand iei piciorul din acceleratie sau franezi bateria se incarca mai puternic. Lucrurile astea se intampla indiferent daca ai activat sau nu S&S. Nu sunt specialist dar presupun ca o baterie clasica o sa tina mai putin decat una EFB. Ba as spune chiar ca EFB sau AGM ar trebui sa tina mult mai mult decat una clasica in conditiile in care nu folosesti de loc S&S. Poate alti colegi mai priceputi decat mine pot confirma sau infirma cele spuse de mine. Sunt chiar curios ce recomandari o sa primesti pentru ca eu o am de mai bine de 6 ani si cu peste 45.000 km parcursi si am inteles ca bateriile astea te pot lasa pur si simplu din senin adica exact asa cum ai patit si tu.

    Leave a comment:


  • SSC42
    replied
    Buna seara!
    Peste 2 luni se implinesc 4 ani de la achizitie si 20.000 de km. Comportament acceptabil, fara probleme majore, cu micile inconveniente specifice marcii si modelului: antifonare proasta, masina inalta, rigida si inconfortabila, motor mizerabil in 3 cilindri, instabil, cu vibratii... Cutia de viteze isi face treaba, schimba singura si frumos, asa cum a fost proiectata, celebrele trepidatii au aparut pe la 8000 de km dar pana acum am reusit sa le evit linisitit si sper sa o pot face si pe viitor fara sa fiu nevoit sa ajung cu ea in service. Cu un mic ajutor dimineata (frana de mana trasa un dinte, sau plecare cu treapta a 2-a, etc) totul e ok.
    Astazi am patit o mica problema: m-a lasat acumulatorul chiar in parcarea unui supermarket desi nu are nici 4 ani si nu am folosit aproape niciodata functia stop/start.
    Daca aveti vreo recomandare pentru o anumita marca de baterie ceva mai fiabila, mai rezistenta... v-as multumi.
    Si v-as mai ruga un sfat: daca tot nu folosesc functia stop/start, ma gandeam sa pun un acumulator clasic, adica fara tehnologia EFB asa cum ar trebui pentru masinile cu stop/start, pentru ca si-asa bateria cu care a venit masina din fabrica vad ca nu m-a ajutat deloc. In afara faptului ca nu voi mai primi garantie la acumulator (lucru pe care sunt dispus sa mi-l asum), exista vreun incovenient de natura tehnica?
    Va multumesc!​

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Exact!

    Pe banii altuia recomanzi ORICE..., dacă mușcă..., mușcă...

    Leave a comment:


  • nelu_242000
    replied
    Da, am mai auzit care recomandau schimbul la 10k, ca e negru. Șefa de service!
    Ori era ori făcea pe proasta! Cred ca doar făcea, pentru bani cine nu face!

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by prometheus View Post
    Oare ?
    DA! Este normal ca culoarea uleiului să vireze de la galben la roșu și apoi spre maroniu și în final la negru.

    Culoarea, în ciuda miturilor care circulă, NU arată gradul de uzură al uleiului.​

    Uleiul își schimbă gradual culoarea prin:
    1. încălzire în urma frecării din CV;
    2. acumulare a diverselor materiale din și de pe mecanisme;
    3. precum și din procesul natural de oxidare;

    Uleiul are si proprietăți de curățare (gen detergent). Când speli rufe murdare te aștepți sa rămână apa curată în urmă?

    Iar uleiul din motoarele termice..., e și mai rău tratat decât cel din CV, în motor este încălzit la fiecare aprindere din cilindru plus că acumulează și cenușa rezultată din arderi...

    Oare cei cu motoare Diesel ce ar putea să facă? Să-l schimbe la fiecare 2-3-4.000 km când aproape că devine negru? La benzinare se face negru aproape de 3 ori mai lent decât la Diesel.

    Leave a comment:


  • nelu_242000
    replied
    Și totuși, câți km aveți de l-ați schimbat?

    Leave a comment:


  • prometheus
    replied
    Nu cred ca mai gasiti NFJ, unii il mai au in oferta, dar doar virtual, la o comanda lansata, cel mai probabil o sa fiti anuntati ca nu este pe stoc(sau ce se mai gaseste prin depozite, stocuri vechi), asa am patit eu, poate voi aveti noroc, oricum nu duc dorul sortimentului vechi, cutia merge foarte ok si cu noua formula, chiar mai bine, mai ales iarna.
    Originally posted by DFA View Post
    .......
    Schimbarea culorii NU este un semnal de uzură - vezi foto atașat cu ulei de CV la 30.000km comparativ cu unul nou.
    Oare ?

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    TRANSELF NFJ 75W-80
    Lubrifiant extrem presiune, obtinut prin tehnologie de sinteza, pentru cutii de viteze manuale.
    Lubrifiantul TRANSELF NFJ este adaptat vehiculelor Renault ce au in echipare cutii de viteze de tip J, TL4, NDX si in special vehiculelor Renault Twingo, Modus, Clio, Mégane (cu exceptia Mégane / Scenic II Pk4) si Laguna (cu exceptia motorizarii 2, 2DT, dci si V6 ), Espaces (2.0 si 1.9 dti) si Kangoo.

    TRANSELF NFX 75Wa
    Lubrifiantul de ultim generatie, ce asigura un consum redus de combustibil, dezvoltat pentru a satisface cerintele tuturor cutiilor manuale Renault-Nissan-Mitsubishi, inclusiv cele recente (cutii de viteze si reductoare plug-in E-TECH si reductoare E-TECH pentru vehiculele Zoe).
    TRANSELF NFX ofera, de asemenea, compatibilitate completa cu normele cutiilelor de viteze intalnite in familiile J, TL4 si NDX de generatie anterioara.







    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Am dat like dar tin sa si multumesc pentru info (corectare), nu mai tin minte pe unde am citit ca nu se mai produc si au fost inlocuite de NFX, mea culpa ...

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Se produc


    https://www.dedeman.ro/ro/ulei-motor...-1-l/p/1027505

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    corect, asa este, uleiul folosit si recomandat de producator este ELF TRANSELF TRJ \NFJ 75W80 APIGL4 MIL-L-2105 C sau D dar acestea din cate stiu nu se mai produc si se gaseste inlocuitorul NFX 75W80, subscriu si celorlate scrise anterior.
    Mai adaug ca in cutia JS3(002) intra aprox 2.6 L iar umplerea se face pana la preaplin \revarsare, atasat si procedura de golire \umplere (se foloseste o garnitura noua, cuplul de strangere al busonului de golire este de 25 Nm, in plus este bine ca schimbul sa se faca cand uleiul vechi este putin “caldut” pentru eliminarea cat mai multor impuritati, etc…)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Bănuiesc că poți folosi uleiul ELF TRANSELF NFX GL4 75W - API GL-4 SAE75W.

    În genere, operațiile de întreținere sunt doar:
    - verificare nivel ulei;
    - completare nivel ulei;

    Neavând un program de întreținere, schimbarea uleiului poate avea loc doar dacă constați la verificare că uleiul este:
    - Ars - miroase a ars, semn că a fost încălzit puternic;
    - Contaminat – de exemplu cu pilitură metalică sau non-metalică;
    - Degradat în orice fel;

    Schimbarea culorii NU este un semnal de uzură - vezi foto atașat cu ulei de CV la 30.000km comparativ cu unul nou.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google