Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nickey1982
    replied
    Am fost fix in acceasi situatie ca tine. Dupa 9 luni de stat in provincie am revenit la inceput de septembrie in Bucuresti, pregatit sa caut piese si un service sa schimb kitul disc ambreiaj si apoi sa o vand. Dar, surpriza, nu am avut timp si dupa vreo 2 saptamani de stat in garaj si iesit zilnic pe rampa cu inclinare mare de minim 2 ori pe zi, masina merge din nou perfect. Sa vedem cat tine, am 57.000 de km. Am renuntat total la plecarea de pe loc cu treapta 2, pentru ca mi se pare mie ca mai rau face.

    Acum merg in mod normal (fara ECO) si doar automat. Ce mai fac in plus, dar nu neaparat pentru evitarea trepidatiilor, ci pentru confortul meu. La orice oprire mai mare de 5 secunde, ridic un dinte frana de mana, ca sa imi pot odihni piciorul drept si sa nu il tin pe frana. Cu alte cuvinte sa fiu fix ca la o manuala, unde ambele picioare se odihnesc. La plecare, pun piciorul pe acceleratie, eliberez frana de mana si concomitent accelerez, nu apuca sa bipaie ca am plecat cu frana de mana trasa.
    Daca anticipez o oprire mai lunga de 30 se secunde, dupa ce am ridicat un dinte frana de mana, scot si pe liber sa faca S&S (o mica economie de carburant si se mai raceste si discul).

    Imi asum schimbarea cablului de la frana de mana daca se rupe, desi nefacand cursa maxima a franei de mana si cursa cablului e scurta, deci uzura e mai mica.

    Nu stiu daca disparitia trepidatiilor are legaura cu scaderea temperaturii de afara, sau cu faptul ca peste noapte masina sta la 22 de grade constant, sau cu plecarea de pe loc concomitent cu eliberarea franei de mana, sau cu urcarea usoara a rampei sau poate toate cele de enumerate.

    Leave a comment:


  • NeMar
    replied
    Originally posted by nelu_242000 View Post
    Dacă schimbi viteze manual în oraș, cum ar fi?
    S-ar îmbunătăți cu ceva?
    mers inapoi nu poti pe manual. Asta una. Si doi, trepideaza si daca plec cu a intaia in manual de pe loc. Daca plec cu a doua de regula nu trepideaza, dar uite azi de exemplu am iesit usor cu a doua manual dintr o parcare, cativa metri si apoi am fost nevoit sa franez din nou si a intrat in trepidatii chiar si asa. Desi am calcat frana mai tare, trepida ca la nebuni! Am fost nevoit s-o scot pe N ca sa se potoleasca. Nu styiu, am senzatia ca parca crawl-ul, inertia e prea puternica pentru cuplul motor, si de aici apar trepidatiile. Poate daca s-ar putea cumva reduce viteza de crawl si mari turatia la relanti, ar disparea aceste trepidatii.

    Leave a comment:


  • NeMar
    replied
    Originally posted by aurbrz View Post
    Îl schimbi degeaba, după câteva mii de km iar îți face asa, daca pui Valeo.. Vorbesc din experiență, am schimbat 3 pana acum.
    O sa schimb cu ce pune Dacia, nu am incredere sa pun altceva pe la vreun Dorel de cartier.. ma gandesc dupa ce schimb ambreiajul s-o si vand, ca sa iau un pret mai bun pe ea.

    Leave a comment:


  • nelu_242000
    replied
    Dacă schimbi viteze manual în oraș, cum ar fi?
    S-ar îmbunătăți cu ceva?

    Leave a comment:


  • aurbrz
    replied
    Îl schimbi degeaba, după câteva mii de km iar îți face asa, daca pui Valeo.. Vorbesc din experiență, am schimbat 3 pana acum.

    Leave a comment:


  • NeMar
    replied
    am trecut de 43 de mii de km si la mersul inapoi face urat de tot, trepideaza nasol. Nu i vorba ca trepiudeaza si la mersul la relanti insa nu atat de nasol. Imi vine de multe ori sa cobor si s-o las acolo, in strada sau sa merg la Dacia sa le-o fac guler si sa le cer banii inapoi. Nu am ce face, ma vad nevoit sa inlocuiesc ambreiajul, stiu ca nu e o rezolvare definitiva, dar asta e..

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Si aceasta nu este singura omisiune \inadvertenta din documentatia oficiala, insa consider ca aceasta ajuta clar la fata locului "pe pacient", desigur insa ca functie si de tehnicitatea, experienta, priceperea si indemanarea fiecaruia acestea se si pot "adapta" pe masina (inclusiv procedurile din diagnoza)....

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Din fericire procedura de reasamblare a actuatorului nu e în documentația aia, deci repunerea capacului va da cu virgulă - asta dacă nu ai 2 mâini stângi

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Atasat si procedura de demontare \montare a calculatorului JS3 (motor H4B408), la fel ca si la actuatorul ambreiaj am subliniat si aici ca la sfarsit trebuie aplicata procedura ”dupa reparatie” din diagnoza.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Despre "ungerea" asta parca s-a mai discutat si pe aici, despre demontarea \montarea actuatorului am atasat si capturi din procedura oficiala iar celilati colegi au oferit si ei destule informatii\ experiente, etc.... si nu cred ca este chiar asa de complicat pentru cine chiar doreste sa faca asta, dar desigur ca trebuie vointa, ceva cunostinte, "unelte" si putina "tehnicitate"....

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Si pe cineva care stie ce face sa mai pleci si cu masina dupa aia.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Păi e simplu, trebuie doar să vrei să faci operațiunea și să ai scule (a se citi elevator sau canal)

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Oricum si asta cred ca este tot din "ciclul":
    Originally posted by nickey1982 View Post
    N-am sustinut ca schimbarea bateriei rezolva problema, ci doar am mentionat ca doi colegi (NB: germani) care au raportat asta. De altfel, atat timp cat bateria mea inca nu e dusa nu as schimba-o decat daca ar confirma rezolvarea problemei mai multe persoane.
    ...

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Multumesc, mi-am luat gandul. Credeam si speram ca e mai simplu.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    ...

    La ruși nu au JS3+H4B ci JS3+K7M - alt soft, altă distracție

    Trebuie dat calculatorul cutiei jos, ai acces la actuatorul ambreiajului, poți da capacul jos și ungi ce vrei, remontatul o să fie distractiv - evident se poate da jos și actuatorul și ai acces, dar remontatul o să fie și mai distractiv.

    P.S. Nu cred că mai trebuie precizat că mașina va fi imobiliată până la remontare.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google