Easy-R a.k.a. JS3
Collapse
X
-
Atunci a fost foarte norocos, sau poate sunt eu un sofer foarte prost. E bine asa? E vreo una din cele doua presupuneri corecta?
-
nickey1982 , niciuna din :presupunerile" tale nu este corecta, din cate stiu gabrieln1960 nu circula doar "in trafic putin aglomerat" si nici nu merge "foarte incet", isi foloseste masina in toate conditiile de trafic dar in mod conform si cu chibzuinta, daca citesti posturile sale vei vedea asta, inclusiv ultimele.
Ba mai mult, nici acum nu am uitat savuroasa povestire inca de pe la inceput cu Harap Alb si Spanul cel rau cand bidiviul sau care mancase jar s-a luat chiar la intrecere cu bemeveul cel fioros. ... (chiar merita citita asta, modul cum a scris \narat colegul este absolut superb, demn de cel al lui Ion Creanga)
Leave a comment:
-
Gabriel esti exceptia care se abate de la regula. Probabil mergi foarte incet, in trafic putin aglomerat sau pur si simplu ai avut noroc. Nici eu nu mi-am batut joc de masina, banuiesc ca e de la traficul intens in care ma nimeresc si unde chiar nu am incotro decat sa merg dupa celelalte masini.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Iti multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca am putut fi de folos candva asa cum si tu mi-ai dat o uriasa mana de ajutor atunci cand am avut nevoie.Originally posted by Gil26 View Postgabrieln1960 , am dat "Like" posturilor tale dar doresc sa si scriu cateva cuvinte: ma bucur nespus ca mai postezi si pe acest forum, posturile tale sunt foarte obiective si bine detaliate aducand plusvaloare iar din experienta ta fiind foarte multe de invatat. De fapt inca inainte de livrarea masinii actuale am citit cu mare interes posturile tale din acest topic, din jurnalul de bord de aici sau de pe celalalt forum si pot spune ca toate acestea mi-au fost de mare ajutor, am invatat multe lucruri utile iar cand am primit masina aveam foarte multe "teme facute" deja,.
Tocmai de aceea te-am citat si dat ca exemplu ulterior, cine doreste chiar are de invatat din toate acestea, posturile de mai sus sunt inca o dovada a experientei tale si subcriu la tot ceea ce ai scris, as mai adauga doar ca si modul de exploatare al masinii conteaza si tinand cont de tot ceea ce ai scris pana acum cred ca nu este de "mirare" ca nu ai aceste "trepidatii", masina ta nu cred ca este una mai "speciala" cu soft si componente "deosebite"\diferite, la fel ca si ale altor useri sau cunoscuti cu JS3 care nu au pana acum aceste trepidatii (chiar si dupa ani buni si zeci de mii de km).
- Likes 1
Leave a comment:
-
Cred ca este de la sine inteles ca postarea de mai sus a fost adresata userului nickey.
Leave a comment:
-
Partea asta cu ce poti sau nu accepta, cu ce te poti obisnui sau nu si cu ce poti sa traiesti sau nu este strict problema ta personala.
Eu nu pot spune decat ca am aceeasi masina, aceeasi transmisie si totul merge fara repros, cel putin pana acum. Atunci cand o sa se strice si nu o sa merite reparatia, o schimb.
- Likes 1
Leave a comment:
-
gabrieln1960 , am dat "Like" posturilor tale dar doresc sa si scriu cateva cuvinte: ma bucur nespus ca mai postezi si pe acest forum, posturile tale sunt foarte obiective si bine detaliate aducand plusvaloare iar din experienta ta fiind foarte multe de invatat. De fapt inca inainte de livrarea masinii actuale am citit cu mare interes posturile tale din acest topic, din jurnalul de bord de aici sau de pe celalalt forum si pot spune ca toate acestea mi-au fost de mare ajutor, am invatat multe lucruri utile iar cand am primit masina aveam foarte multe "teme facute" deja,.
Tocmai de aceea te-am citat si dat ca exemplu ulterior, cine doreste chiar are de invatat din toate acestea, posturile de mai sus sunt inca o dovada a experientei tale si subcriu la tot ceea ce ai scris, as mai adauga doar ca si modul de exploatare al masinii conteaza si tinand cont de tot ceea ce ai scris pana acum cred ca nu este de "mirare" ca nu ai aceste "trepidatii", masina ta nu cred ca este una mai "speciala" cu soft si componente "deosebite"\diferite, la fel ca si ale altor useri sau cunoscuti cu JS3 care nu au pana acum aceste trepidatii (chiar si dupa ani buni si zeci de mii de km).Last edited by Gil26; 1 July 2024, 17:42.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Nu cer performanta de la cutie, ci doar sa nu schimbe cand nu trebuie (cu asta m-am obisnuit si pot sa traiesc) si sa nu trepideze la plecarea de pe loc sau la franare (asta nu pot accepta).
Leave a comment:
-
In afara de primele zile, cand experimentam masina si am facut si kick down, nu stiu daca am facut in traficul normal mai mult de doua ori.
Vreau accelerație rapida, trec maneta in M, retrogradez manual una sau doua trepte cu un mic impuls aplicat manetei controlând eu masina si nu sa ma controleze ea pe mine. Dar si asta o fac foarte rar chiar daca nu am nici cea mai mica retinere sa ma joc cu maneta schimbatorului in timpul mersului intre M si D.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Robotizatele noastre sunt cele mai simple cutii automatizate. Cutia propriu-zisă este aceeasi ca la cele fara Easy-R. Din acest motiv, atunci când se schimba treapta, fluxul de putere catre roti este intrerupt. La o manuală poate nu-ti dai seama dar la robotizata da, cel putin pana cand te inveti cu ea. Foarte rar pasagerul din dreapta resimte schimbarile de treapta, soferul insa le resimte mult mai des. Este singurul tip de cutie automata/automatizata care face asa.
Eu nu am facut nimic la masina. In afara de reviziile celor 5 ani fara griji, de lamelele stergatoarelor, de o antena si geamul uneia dintre retrovizoare furate, masina este aceeasi cu cea iesita pe poarta fabricii in iunie 2017.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Cu prima versiune de soft, de multe ori facea aiurea kick-down din 5 in 3, doar ca in 3 era deja la peste 6000 de rpm, deci imediat schimba in 4. Intr-o depasire era periculos, pentru ca se pierdeau cam 2-3 secunde inutile decat daca ar fi trecut din 5 in 4. De asta stiu ca s-au plans mai multi colegi.
Leave a comment:
-
Nu apare N, dar se simte intre schimbarile de viteze. De exemplu la coborare abrupta, masina coboara in frana de motor in treapta 1, apoi masina accelereaza brusc si apoi franeaza din nou cand trece in treapta 2, unde frana de motor e mai slaba decat a fost in treapta 1.
Eu am primit 2 actualizari de software, daca imi aduc aminte nu stiu daca tu ai facut-o pe prima.
La mine asa face si la urcare si la coborare, de fiecare data in fix aceleasi locuri. Am dat un exemplu parcarea subterana din Park Lake din Bucuresti, unde trebuie sa trec in manual, daca vreau sa nu am surprize in mijlocul rampei. Schimba si daca apas usor si daca apas tare acceleratia. Cred ca schimba in functie de distanta parcursa. Face asta si in normal si in ECO. La urcare nu ating frana, ci tip piciorul doar pe acceleratie, fara sa reduc din acceleratie.
Legat de CC, nu face probleme in ECO ci doar in normal si doar cand nu am deloc piciorul pe acceleratie. Altfel kick-down-ul pe care il face, nu face decat sa prelungeasca timpul de acceleratie pentru o diferenta de doar 10 km/h.
Plecarea fara acceleratie se face cu trepidatii. Are doar o plaja ideala de temperatura in care nu trepideaza, de obicei intre 5-10 minute de la prima pornire. Cu motor rece sau putin incalzit, trepideaza.
Leave a comment:
-
Scuze că mă amestec și eu dar nu pricep ce zici cu trecerea prin neutru la schimbarea automată a treptelor. Apare litera N în bord? Mutarea în N se face doar prin actionarea manuală a manetei, atât. În automat schimbă crescător 1-2-3-4-5 și descrescător 5-4-3-2-1 cu maneta în D, nu apare N nicio fracțiune de secundă.
Am aceeași mașină și aceeași robotizată. Nimic din cele descrise de tine nu a apărut, cel puțin până acum în peste 51.000 km. La mine este oare un soft scris de cineva care are permis și știe să conducă o manuală? Prima robotizată a fost pe benzinar, robotizata de la Diesel este apărută ulterior și dezvoltarea ei a fost făcută în România, de către români sub monitorizare franceză.
Eu oare am un alt soft pe mașină?
Chiar și la urcările cele mai abrupte nu s-a întâmplat să schimbe în treapta superioară fără a avea suficient cuplu. Cum să facă așa ceva? Nu are cuplu, nu schimbă chiar dacă apăs mai tare accelerația. Dacă apas prea tare schimbă crescător dar dacă nu mențin apăsarea, schimbă imediat descrescător. Uneori mă enervează că nu schimbă mai repede și duce turația mai sus decât îmi place mie așa că o mai scot în M și schimb eu treptele astfel încât să nu se ducă peste 3000. Sau o accelerez mai tare și o forțez să schimbe. Dar să nu poată sau să tremure sau să o ia înapoi, exclus. Dacă sunt cu a doua și urc abrupt schimbă fără probleme în prima treapta, nici vorbă să se oprească și să dea înapoi nici măcar un centimetru. A da, dacă apăs frâna oprește si se duce în 1 indiferent dacă este maneta în M sau D. Eliberez frâna, știu că stă cam trei secunde până la primul semn că vrea să o ia înapoi, timp mai mult decât suficient pentru a pleca din loc .
Nici la coborâre nu înțeleg ce probleme ai. Dacă se turează prea mult într-o treaptă, ori o controlez din frână, ori dau un impuls în accelerație pentru a o face să crească o treaptă, ori o mut în M și mă joc cu treptele după cum vreau.
La Cruise Control în linie dreaptă poate fi real. Să zicem 110 in treapta a cincea. Frînez, se decuplează CC-ul, ajung la viteza necesară, să zicem că rămâne tot a cincea.. Activez CC-ul, accelereaza mai mult sau mai puțin puternic, schimbă o treaptă în jos apoi revine rapid la treapta superioară. Face așa dar tot așa face și dacă bag mai tare talpa în accelerație. Așa trebuie să facă, vreau accelerație, mă înfig în pedală, retrogradează una sau chiar doua trepte, ține turația spre roșu și ăn funcție de cum eliberez pedala se duce în treapta care trebuie, mai repede sau mai încet.
La CC pe autostrada în zona deluroasă a Dobrogei urcă cu a cincea cât poate ea săraca să ducă, apoi schimbă a patra, se turează merge așa până se schimbă înclinația după care revine la a cincea tot cu accelerare rapidă. Am mers o singură dată așa, nu mi-a plăcut, așa că acolo nu folosesc CC-ul. Automata unui motor mult mai potent sigur schimbă mult mai rar în aceste condiții.
Plecarea fără accelerație. Cum să nu plece? Pleacă foarte bine singură chiar și la înclinația minimă la care actionează HSA-ul.Last edited by gabrieln1960; 1 July 2024, 16:49.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Da, e prima mea cutie automata si da sunt de acord ca se poate pleca fara acceleratie, dar probabil nu la motorul pe benzina al meu. Motorul tau diesel are cuplul mai mare si poate permite plecarea de pe loc cu relantiul motorului.
Eu la scoala de soferi pe care am facut-o in 2001 pe Dacia 1300, am invatat ca la plecarea de pe loc se apasa si acceleratia si nu cred ca am invatat gresit. Faptul ca la masina mea, la plecarea de pe loc trepideaza cu turatii mici, dar nu mai trepideaza cu o turatie un pic mai mare, mie imi zice ca dezvoltatorii de softului de cutie au gresit. Asta daca nu cumva softul s-a dezvolat si testat pe motorurul diesel si apoi folosit si pe motorul pe benzina, modificand doar cativa parametri, fara testare suficienta.
Cred ca am mai spus in trecut, cand livrezi o solutie completa, hardware + software nu ai nici cea mai mica scuza sa nu functioneze perfect. Neajunsurile sau limitarile hardware, le poti compensa prin software. Sa nu uitam ca ale noastre cutii robotizare sunt de fapt niste cutii cu hardware-ul de la cutiile manuale asa ca probabil trebuia avut in vedere comportamentul uman cu patinarile ambreiajului prelungite de rigoare in dezvoltarea softului. Cand dezvolti o solutie de la 0, hardware + software nou e mai simplu si poti face modificari de ambele parti, dar cand ai un hardware deja existent, trebuie sa mulezi software-ul pe acel hardware. Atat timp cat cutia functioneaza bine actionata manual, trebuie sa functineze cel putin la fel de bine si actionata automat.
Leave a comment:
-
nickey1982 este clar ca aceasta este prima ta masina cu transmisie automata, eu in mai bine de 30 de ani am avut si condus doar masini cu transmisie automata diferite tipuri marci, modele si motorizari. Toate plecau de pe loc cand dupa pornirea motorului se punea in Drive sau Automat fara sa se calce acceleratia, asa ca la pct. 1 cel care mai are de invatat cred ca esti chiar tu, valabil si pentru punctele 2 si 3 cu urcarea si coborarea in panta (chiar daca la unele mai "inteligente" si dotate se tinea cont si de asta), iar pentru pct. 4 pot da ex chiar masina actuala (Easy-R TS4) care nu are acest "comportament" al CC.
Apoi toate acestea nu prea au legatura cu aceste "trepidatii" care repet ca sunt generate de un cumul de factori, atat SW cat si HW.
Iar referitor la "Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software." incerc sa iti expĺic mai pe "intelesul" tau, daca tin bine minte lucrezi "in domeniu" deci conosti ca o problema HW nu se poate rezolva doar SW (oricat ai incerca si orice soft ai scrie \face tu) sau chiar invers, ba mai mult, cele doua sisteme "lucreaza" si chiar se dezvolta impreuna, valabil si pentru Easy-R si pentru ex turbina si problemele cu ea de pe Logan\Sandero III, etc ...
Leave a comment:

Leave a comment: