Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nickey1982
    replied
    Da-mi te rog voie sa raman la parerea mea ca e strict o problema de calculare a punctului de ambreiere si un soft foarte prost scris. Parerea mea e ca cine a scris softul ori nu are permis de conducere, ori e un sofer foarte slab. Ca sa dau cateva exemple:

    1. Eu ca sofer, daca as conduce o cutie manuala, niciodata nu as pleca de pe loc folosind doar pedala de ambreiaj, fara sa accelerez macar pana la 1200-1300 RPM, mai ales la un motor pe benzina. De asemenea, instinctiv la viraj total, as patina mai mult ambreiajul, marind un pic mai mult si turatia motorului. Cine a scris softul nu a invatat plecarea de pe loc cu o cutie de viteze manuala.

    2. Urcarea unei rampe cu inclinare mare unde cutia schimba aiurea. Exemplu, iesirea din parcarea de la Park Lake, unde pe automat, daca plec cu acceleratie foarte usoara si constanta, masina urca frumos pana aproape de varful rampei cu treapta 1, dupa care decide sa schimbe treapta 2, fara a avea cuplu suficient, continua foarte putin cu treapta 2, masina tremura si nu mai poate inainta, se opreste, cat timp schimba din nou din 2 in 1 trecand prin neutru se deplaseaza cativa cm inapoi, dupa care reuseste sa finalizeze urcarea cu treapta 1. Masina stie sa citeasca inclinarea, pentru ca foloseste aceasta inclinare la Hill Assist, ca sa decida cand activeaza functia si cand nu.

    3. Coborarea unei rampe cu inclinare mare unde cutia schima din nou aiurea. Acelasi exemplu de mai sus, masina incepe coborarea cu treapta 1 in frana de motor, dupa care te ia prin surprindere schimband treapta 2, iar in momentul in care trece prin neutru, masina prinde brusc viteza mare, daca nu esti atent. Din nou, masina stie inclinarea, deoarece Hill Assist merge si invers, cand esti inclinat cu botul in fata si vrei sa pleci cu spatele.

    4. Cruise Control si calcule proaste. Masina se afla pe pilot automat la viteza de 110 km/h in treapta 5, traficul cere o reducere a vitezei pana la 100 de km/h, iar la reactivarea Cruise Control fara pedala de acceleratie apasata, masina ruleaza putin cu treapta 5, dupa care din senin face kick down in treapta 4, accelereaza ca nebuna, ajunge de la 100 la 110 km/h, dupa care schima din nou in treapta 5. Ca si timp dureaza cred ca 4-5 secunde, pe cand simpla acceleratie in treapta 5, cred ca ar dura 2-3 secunde. Un calcul foarte prost facut de catre cine a scris softul.

    Sau cum am mai zis anterior, poate capacitatea de procesare a calculatorului cutiei de viteze e atat de mica, incat suporta foarte putine instructiuni, asa incat codul software scris e foarte scurt si nu a permis scrierea mai multor conditii in diferite situatii. Dar, procedura de ambreiere e prost scrisa, asta clar.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Se pare ca doar tu ai aceasta “satisfactie”, dar dupa patru “etape” sper ca macar acum ai inteles ceea ce ti-am explicat atat eu cat si ceilalti colegi de forum legat de acest subiect.
    Apoi nu stiu cat te asteptai sa “tina” minunea dar este bine ca te-ai lamurit si cu asta chiar daca era clar ca va “tine” chiar mai putin ca ex celebrele “recalibrari”.
    Iar despre “Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software.” nu stiu ce iti “spune” tie dar si despre asta s-a mai discutat de nenumarate ori, daca citesti acest topic inca de la inceput vei vedea ca nu este doar o problema software (daca era asa cei de la Dacia o rezolvau destul simplu si usor cu acele rescrieri \update de soft si nu schimbau ambreiaje “pe banda rulanta”, chiar 2-3 la aceeasi masina), aceasta fiind o problema atat HW cat si SW sau mai bine\corect scris un cumul (din pacate “nefericit”) de factori, si poate incet-incet vei intelege si tu (si) asta

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Ca sa ii dau satisfactie colegului, n-a tinut decat vreo 700 de km minunea, mai mult de cat ma asteptam.
    Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software. Nu o sa stau sa fac reseturi decupland borna de la baterie.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Si macar acum in “etapa patru" sper ca este clar pentru toata lumea: o baterie noua chiar incarcata 100% (sistemul oricum o aduce destul de repede la o incarcare mai mica) NU rezolva aceste trepidatii, deconectarea bateriei (am subliniat asta) pentru o perioada mai mare de timp implicit reinitializarile aferente poate avea o “influenta” temporara dar nici asta NU rezolva problema.
    Tinand cont si de “experientele” cu recalibrarile cand se dorea executia acestora chiar la fiecare oprire intreb doar din curiozitate daca aceste “reinitializari” (sau cum se mai doreste sa se numeasca) facute de (prea) multe ori au sau nu au vreun “efect” si asupra actuatoarelor \sistemului.
    Last edited by Gil26; 6 June 2024, 06:37.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Da, la schimbarea sau mai exact deconectarea bateriei pentru un timp mai mare la reconectare se fac cateva reinitializari , printre care si calculatorul \actuatoarele, daca timpul este mai scurt unele nici nu se mai fac, iar unele se pot face si via diagnoza, insa dupa schimbarea \deconectarea bateriei trepidatiile apar din nou, dupa o perioada mai mare sau mai mica functie de mai multi factori, tocmai de aceea am citat si ceea ce au scris ceilalti colegi care au schimbat bateriile (chiar de cateva ori).
    Schimbarea \deconectarea bateriei NU rezolva problema trepidatiilor (si nicio baterie noua), cel mult o "amelioreaza" un timp, la fel ex ca si recalibrarile daca sunt facute in mod conform, atata tot.
    Last edited by Gil26; 6 June 2024, 05:49.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Ceva de rumegat/ronțăit:

    - dacă există impresia că schimbarea bateriei și implicit tensiune 0V pe alimentarea calculatorului de cutie face minuni, eu aș implementa o soluție tehnică ce permite simularea asta de fiecare dată.

    Se poate face, chiar plug&play, dar nu e pentru oricine.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Ai adus "informatia", aici dar NU ai aplicat-o, ai asteptat doi ani de zile ca mai multe persoane (nu una) sa confirme rezolvarea problemei ca apoi sa o faci si tu (iar acum doar de nevoie ai facut-o), intre timp ai mai adus-o in "discutie" de cateva ori chiar daca alti colegi de forum au infirmat asta (chiar si unul din userii germani), la fel ca toate celelalte "informatii" (unele chiar aiurea) pe care NU le-ai testat \aplicat, dar le-ai tot "reiterat" pe aicivin repetate randuri \posturi si ai asteptat ca altii sa le faca.

    Asta am citat \subliniat (exact ceea ce ai scris).si nu ceea ce denaturezi tu acum.
    Last edited by Gil26; 5 June 2024, 22:02.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Da, au fost 2 nemti care au raportat asta si eu am adus informatia si aici. Unde e greseala sau minciuna?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Iar ca sa fie si mai clar acest lucru l-ai scris pe 23 Mai 2022 (subliniez asta), imediat dupa acest post:

    Originally posted by nickey1982 View Post
    Inca un coleg german raporteaza disparitia trepidatiilor dupa scimbarea bateriei.
    Last edited by Gil26; 5 June 2024, 21:31.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Exact, la fel ca toate celelalte "solutii" pe care le-ai tot propus altora dar tu NU le-ai aplicat:

    De altfel, atat timp cat bateria mea inca nu e dusa nu as schimba-o decat daca ar confirma rezolvarea problemei mai multe persoane.
    Last edited by Gil26; 5 June 2024, 20:33.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    N-avea rost sa incerc sa schimb bateria inainte sa ii sune ceasul. Am zis clar ca n-am sperante prea mari ca o sa rezolve problema permanent. Momentan am facut 4 drumuri in oras de maxim 10 km in total si am eliberat total pedale de frana atat la plecari cat si la parcari si nu a trepidat. Nu inteleg unde ma contrazic singur. E posibil ca acea calibrare care a facut-o la primul contact pus cu bateria noua sa conteze. Maine vedem cum merge cu motorul rece.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    In primul rand eu NU te-am contrazis cu nimic, doar am citat si subliniat ceea ce au scris ceilalti colegi dar mai ales tu, si se pare ca te contrazici singur.
    Apoi ai tot propus tot felul de "solutii" dar tu NU le-ai aplicat, ai asteptat ca altii sa o faca, exemplu chiar acesta cu bateria, daca e nevoie iti citez si postul din prima "etapa" (plus ca le tot repeti la diferite intervale de timp), insa nu am timp si nici chef de astfel de "discutii", dar tu poti continua.

    PS: iar "solutia" ta cu bateria noua NU rezolva rezolva problema trepidatiilor, doar ca ex si posturile pe care le-am citat, iar asta era clar inca de la "bun inceput". Punct.
    Last edited by Gil26; 5 June 2024, 20:10.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Intentiile mele pe acest forum sunt cele mai bune posibile. Sunt si eu in aceesi oala cu restul de posesori nefericiti care au aceasta problema a trepidatiilor. Pana acum n-am facut decat sa prezint experiente personale (sincere) si sa preiau de pe alte forumuri sau grupul de FB spusele altora (corecte sau nu) care mi s-au parut importante. Nu o sa inteleg niciodata rolul tau de a ma contrazice la fiecare postare sau de a baga batul prin gard.
    Cine intra pe forum si citeste sau chiar pune in aplicare o solutie o face pe propria raspundere si isi asuma riscurile. Pana la urma asta e tot ce ne-a mai ramas atat timp cat producatorul ne-a abandonat...

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    nickey1982 de fapt ai adus “tema” aceasta in trei (nu doua, mea culpa) “etape”, vezi si:

    Originally posted by aurbrz View Post
    N-au nicio treaba bujiile sau bateria cu trepidațiile, poate benzina cu care alimentezi. Eu am schimbat vreo 3 baterii pana acum și bujiile la 60kkm și nu s-a schimbat nimic în bine sau în rău, mașina merge tot asa. ….

    sau cea anterioara in care chiar tu ai scris si asta:

    Originally posted by nickey1982 View Post
    Nu stiu ce sa zic, colegul Ireaza27 a schimbat 4 baterii pana acum si la el nu s-au rezolvat. ...


    Ti-am explicat, detaliat, exemplificat, valori, etc. pe care le-ai ignorat “cu desavarsire”, dar acum daca tot ai pus baterie noua iti sugerez (de aceea am adaugat acest post, cred ca este mult mai important) dupa un timp de utilizare sa si urmaresti acest lucru, cu un tester de baterie poti masura SOC eventual si SOH, U, Ri in diferite conditii si intervale de timp, daca nu ai tester de baterie poti vedea via diagnoza (din cate stiu ai posibilitatea aceasta, iar valorile acestea sunt de fapt si cele de care tine “cont” softul masinii) PR1521 =INCARCARE BATERIE eventual si PR074, PR002, PR1029 plus ceilalti legati de incarcarea pilotata si gestionarea energiei, vei avea cateva “surprize -surprize” si te vei convinge singur si practic de toate acestea referitoare la bateria noua, despre trepidatii find aceeasi lunga “discutie” din pacate

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    LE: plus postul acesta:

    Originally posted by Onixer View Post
    Au mai aparut din pacate, la fel ca inainte. Interesanta chestia, dar ma gandesc ca bateria pe jumate n-ar insemna ca nu mai intra start-stop?
    si ceea ce ai scris \citat chiar tu:

    Originally posted by nickey1982 View Post

    Cum mai stai cu trepidatiile? Au reaparut?

    O posibila explicatie:

    Hello,
    the jerking at the first start is very annoying.
    I have a problem with the battery management because the battery is always only half full.
    I charged the battery (EF) and the cold star trucking was gone. Had been
    on the road for a week and the battery was tested again only half full and the cold star trucking was back.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google