Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mosoru
    replied
    Credeam ca am descoperit eu solutia salvatoare, dar de, ghinion, au descoperit-o altii inaintea mea,poate alta data.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Nu stiu la ce "papara" te referi, am si scris "... dar totusi e bine ca ai (re)venit ..." si ca de vreo cinci ani se discuta despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost fost foarte multe posturi referitoare la acestea, fiind chiar si "variante" ale aceleiasi metode, multi colegi de forum incercand sa "compenseze" un defect de fabricatie, proiectare, dezvoltare, testare, implementare, etc... pe care din pacate cei de la Dacia NU au reusit sa il rezolve in atatia ani si pana la urma au retras aceasta transmisie inca inainte de cea a modelului.
    Iar acum (tot din pacate) posesorii acestor masini cu Easy-R care au aceasta problema tehnica trebuie sa se "descurce" cu ea ...
    Glumeam, este bine ca sa mai inveselit locul un pic. Sa fiu sincer, eu nu am mari probleme cu trepidatiile, apar cateodata dar sunt de intensitate mica iar cu metoda pe care o descriam dispar complet la prima plecarea de pe loc din zi.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu la ce "papara" te referi, am si scris "... dar totusi e bine ca ai (re)venit ..." si ca de vreo cinci ani se discuta despre aceste metode de evitare a trepidatiilor, au fost fost foarte multe posturi referitoare la acestea, fiind chiar si "variante" ale aceleiasi metode, multi colegi de forum incercand sa "compenseze" un defect de fabricatie, proiectare, dezvoltare, testare, implementare, etc... pe care din pacate cei de la Dacia NU au reusit sa il rezolve in atatia ani si pana la urma au retras aceasta transmisie inca inainte de cea a modelului.
    Iar acum (tot din pacate) posesorii acestor masini cu Easy-R care au aceasta problema tehnica trebuie sa se "descurce" cu ea ...
    Last edited by Gil26; 30 January 2024, 22:17.

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    Asa este, "..n-o sa-ti vina sa crezi" ca in urma cu vreo cinci ani s-a scris prima data in acest topic despre asta, apoi au urmat foarte-foarte multe discutii \posturi despre "frana de mana trasa ..." si "variatiuni pe aceeasi tema" referitoare la aceasta "metoda de evitare a trepidatiilor" la JS3, dar totusi e bine ca ai (re)venit cu "Hai sa va dau si eu un pont ..." si chiar daca este (foarte) cunoscut de multa vreme
    Ma bucur ca sa mai animat un pic activitatea pe aici, decedase treaba complet, chiar si cu papara luata de la GIL, tot ma bucur!

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Exact , iar pe atunci au fost si doi colegi (@ aurbrz si @ rodavidoff ) care au scris ca nu au reusit dar si unul (@ Onixer) care a reusit chiar de doua ori sa o aplice. Referitor la asta dar si la frana de mana trasa cred ca pot sa fie si softuri (resoftari) si implementari diferite.
    Tangential la asta si eu am fost mirat cand chiar la test-drive (pe o masina identica cu cea pe care o comandasem) nu a fost nevoie sa calc frana de picior ca sa pornesc masina (lucru devenit reflex in atatia ani de condus doar masini cu transmisie automata diferite marci modele si motorizari implicit si tipuri de transmisie), ulterior am mai descoperit in primele luni de utilizare cateva lucruri interesante la Easy-R diferite de celelalte, la inceput am facut chiar si cateva (nu multe) mici gafe de “incepator” din cauza “automatismelor” dobandite in atatia ani, dar apoi m-am obisnuit (si mai ales inteles bine) cu Van Diesel TS4 al meu care se apropie de sapte ani si 90k km fara cea mai mica problema tehnica iar “robotizata” se comporta ireprosabil, “ca in prima zi”.
    Insa acum vreo 5-6 ani am vazut prima oara si “pe viu” o B52 JS3 intr-o parcare cum trepida “ca posedata”, am discutat putin cu proprietarul, comparat si testat masinile (acelasi model, echipare, culoare, singura diferenta era in motorizare), etc., i-am si spus ca daca aveam problema asta fie o rezolvam fie vindeam masina, ulterior am mai vazut cateva, am ramas impresionat (negativ) de modul cum se “manifesta” aceste trepidatii, tocmai de aceea am empatie fata de colegii care le au (si am incercat sa ajut atat cat pot \stiu).
    Dar la fel de adevarat este ca am citit si intalnit si useri \persoane cu JS3 care NU au aceasta problema, sunt multumiti de masinile lor inclusiv transmisia automata.
    Last edited by Gil26; 25 January 2024, 06:30.

    Leave a comment:


  • nickey1982
    replied
    Metoda de mai sus a fost descrisa de mine. Am spus apoi ca merge si altel aplicata. Te urci in masina fara sa inchizi usa de la sofer, bagi in D sau In R cu piciorul apasat pe frana, eliberezi frana si inchizi usa. Pe display se va afisa 1 iar iconita de frana de picior nu va clipi. Atunci poti pleca cu acceleratie usoara apasand pedala de acceleratie.

    E ciudat ca nu te lasa sa stai cu frana de mana trasa un dinte sau chiar la maxim. Eu stau cu frana trasa oricat, inclusiv la semafoare, ca sa nu mai tin piciorul pe frana. Cu siguranta pot sta minute bune. Tot cu frana de mana trasa un dinte fac si balans, sa pot iesi din zapada mare.

    Leave a comment:


  • SSC42
    replied
    Cred ca am postat de doua ori

    Leave a comment:


  • SSC42
    replied
    Da, asa este, sunt multe metode descrise, le-am citit pe toate, pentru ca urmaresc topicul din 2019, de cand am achizitionat masina. Cred le-am incercat aproape pe toate, dar singurele pe care le-am putut aplica usor si cu rezultate bune au fost cele cu treapta a II-a si cu frana de mana trasa un dinte. De aceea am facut referire la ele. Ideea era alta, am vrut sa scot in evidenta faptul ca la mine nu merge sa stau cu frana de mana trasa la maxim si cuplata in D. In cateva secunde se dezactiveaza si apare N pe dispaly.
    La un moment dat cred ca am descris si eu o metoda care era 100% functionala dar... putin mai ciudata. Am incercat sa vad ce se intampla daca apas frana cu stangul iar cu dreptul incep sa accelerez. Cand am ajuns pe la 1500 de turatii sau chiar si mai mult, am eliberat usor pedala de frana (ca si cum ar fi o pedala de ambreiaj) si la turatia aceea masina pleaca fara nicio trepidatie, evident. Chiar mi-a placut o perioada sa ma joc asa, doar ca lucrul asta e posibil doar la plecarile din parcari sau acolo unde nu esti influientat de traficul din jur. Altfel, in conditii de trafic intens poate fi incomod si chiar periculos pentru ca e cumva nefiresc sa controlezi frana cu stangul. Asa ca am revenit la treapta a II-a si frana de mana trasa un dinte pentru marsarier.
    Metoda descrisa de tine mai sus a fost singura pe care nu am reusit sa o pun in aplicare desi mi s-a parut extrem de interesanta si am impresia ca are si rezultate. Dar am stat intr-o zi in parcarea unui supermarket cred ca vreo 45 de minute incercand sa fac sa imi apara pe display treapta 1 si iconita pedalei de frana. Nu am reusit nici macar o singura data. Ma luasera transpiratiile de suparare, mai ales ca distinsul coleg care a prezentat metoda spunea ca reuseste aproape de fiecare data sa faca asta, uneori chiar si la semafoare.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by SSC42 View Post
    ... Cunosc doar metoda cu frana de mana trasa un dinte, sau usa deschisa, ....
    Pe acest topic au fost "prezentate" si alte metode, ex plecarea de pe loc in treapta 2 (daca tin bine minte a fost prima despre care s-a scris), cu frana de mana trasa (tr.I-a) sau la bordura, a mai fost chiar si asta:

    Dupa ce pornesc motorul, din N cuplez D fara sa apas pedala de frana. Pe display se afiseaza iconita pedalei de frana si treapta 1 clipeste. Incep sa apas foarte usor pe pedala de frana pana cand pe display treapta 1 nu mai clipeste iar iconita pedalei de frana dispare si reapare pentru o fractiune de secunda. Cand se intampla asta, opresc apasarea si iau piciorul de pe pedala de frana. Daca se apasa prea mult pedala de frana si iconita pedalei de frana dispare, trebui trecut in N si reluat de la capat. Cu treapta 1 care nu clipeste si iconita pedalei de frana pe display, apas usor acceleratia si am parte de cea mai lenta plecare de pe loc lipsita de trepdidatii, care imi permite sa efectuez virajul maxim stanga si apoi sa apas pedala de frana. Diferenta fata de plecarea cu un dinte ridicat la frana de mana e ca acolo masina pleca cu viteza mult mai mare si trebuia sa iau piciorul de pe acceleratie imediat si apoi sa apas din nou acceleratia.
    ….
    Inca o precizare, frana de mana trebuie coborata dupa pornirea motorului si inainte de a incepe metoda. Poate fi aplicata si la plecarea in R
    etc., etc. …. plus multe alte “variatiuni” descrise si despre care s-a tot discutat in acest topic de evitare \estompare a acestor trepidatii si cu diferite “efecte”
    Last edited by Gil26; 24 January 2024, 20:00.

    Leave a comment:


  • SSC42
    replied
    Cand sunt in D, cu frana de mana trasa la maxim, daca iau piciorul de pe frana, dupa cateva secunde pe bord incepe sa clipeasca cifra 1 ( corespunzatoare treptei 1 de viteza) si apare N (neutru), insotit de cateva semnale acustice, desi levierul ramane in D. Deci softul masinii dezactiveaza singur treapta de viteza daca frana de mana este trasa. Daca las frana de mana jos, pe bord continua sa ramana indicatia N si nu pot pleca de pe loc. Ca sa pot pleca trebuie sa apas frana de picior, scot levierul pe liber si reintroduc in D. Asa ca nu prea stiu cum poti ramane cu ea in viteza 30 de secunde si cu frana de mana trasa. Cunosc doar metoda cu frana de mana trasa un dinte, sau usa deschisa, dar e cu totul altceva.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Asa este, "..n-o sa-ti vina sa crezi" ca in urma cu vreo cinci ani s-a scris prima data in acest topic despre asta, apoi au urmat foarte-foarte multe discutii \posturi despre "frana de mana trasa ..." si "variatiuni pe aceeasi tema" referitoare la aceasta "metoda de evitare a trepidatiilor" la JS3, dar totusi e bine ca ai (re)venit cu "Hai sa va dau si eu un pont ..." si chiar daca este (foarte) cunoscut de multa vreme

    Leave a comment:


  • mosoru
    replied
    Hai sa va dau si eu un pont, pornesti masina, ai frana de mana trasa, o pui in D sau in R, dupa nevoile tale, iei piciorul dupa frana si stai asa 20, 30 de de scunde cu ea bagata in viteza si cu frana de mana trasa, dapa acele 20, 30 de secunde, slabesti frana si pleci, n-o sa-ti vina sa crezi.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Tin sa te salut si eu C.Mike cu stima si respect , mai ales ca ai fost unul dintre pionierii metodelor de evitare a trepidatiilor la JS3 pe acest topic , ma bucur ca ai revenit si sa citesc ca esti OK atat tu cat si “robotizata”.

    PS: raman la parerea ca EasyR-ul (JS3 si TS4) este o transmisie simpla (tocmai de aceea am ales atunci Dacia, pentru simplitate, chiar daca puteam sa achizitionez orice alta marca \masina cu transmisie automata pana in 30k euro) si putea sa fie un real succes la un pret imbatabil daca cei de la Dacia o dezvoltau mai bine si erau mai consecventi in rezolvarea problemelor de la JS3.
    Oricum consider ca Easy-R a fost un pas inainte facut de Dacia prin introducerea “robotizatelor” care se pare ca au avut si o buna “priza” la clienti, multi colegi de forumuri (si nu numai) optand pentru aceasta motorizare.
    Drumuri bune tuturor (si transmisii fara probleme)!

    Leave a comment:


  • C.Mike
    replied
    Salutare.
    80.000 km
    Trepidatiile tinute sub control...
    Nici o problema cu masina.
    Piesele originale.
    (bine v-am regasit ...ma bucur ca sunteti bine si inca activi pe topic).
    Last edited by C.Mike; 10 December 2023, 23:30.

    Leave a comment:


  • Onixer
    replied
    Originally posted by NeMar View Post
    Fiind canicula, merg cu clima pornita si constat ca trepidatiile se reduc considerabil. Nu sunt un specialist, nu sunt mecanic dar cred ca problema asta ar fi putut fi rezolvata prin cresterea turatiei la relanti de la 750 rpm la 1000-1100 rpm cat are cu clima pornita.
    Problema nu e turația la ralantiu ci la ambreiere, nu mai sunt trepidatii teoretic la AC pentru că ambreierea se întâmplă la turație mai mare pentru a compensa sarcina pe care compresorul o dă în plus. Am văzut de exemplu LA VW Up cu automată (care tot pilotată e) că nu are deloc crawling mode, s-or fi gândit ei la trepidatii

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google