Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu nu cred ca se intampla nimic rau, iar acele resetari ale treptei 1 nu cred ca au legatura cu aceasta metoda.
    Mult mai periculoasa mi se pare patinarea pe loc cand se forteaza transmisia si se supraincalzeste discul de ambreiaj.

    Comment


    • Ce se intampla cand patinezi discul cu frana de mana trasa (tr.I-a) sau la bordura :
      - se compreseaza arcurile discului (fara bruscare) , deci uzura si riscuri nule
      - pinionul prizei directe ale cutiei apasa pe dintii pinionului tr.I , fara "lovituri de ciocan" si fara sa se roteasca , deci uzura zero
      - in continuare se ataca pinionul diferential , tot fara lovituri "de ciocan" , deci uzura transmisiei zero
      - uzura materialului de frictiune la o actionare de 10 - 15 secunde poate fi considerata insignifianta daca o comparam cu situatiile ipotetice de iesire din innamoliri , etc , sau tractarea unui alt vehicul , situatii luate in calcul de constructor

      Cat priveste demararea in tr-II-a manual , aduce turatia motorului la cca. 1500 de ture , turatie care place la prima pornire a zilei ,( mai ales ca cuplul motor de 140 Nm permite aceasta) si in plus autocurata suprafetele fiindca in continuare ( de cateva ori bune) se poate pleca in modul automat tr.I -a. Cat despre uzura ferodourilor in aceasta varianta nici nu mai trebuie sa vorbim .

      Comment


      • Cele ce am scris referitor la contorizarile reinitializarilor actuatoarelor se bazeaza pe date\fapte\cifre pe care le am de cateva luni de zile, reale si dovedite. Acum pot sau atasez o captura (si pot extrage mai multe altele pentru JS3 dar nu doresc sa mai pierd timpul cu asta). Aceste contorizari sunt generate cand nu sunt indeplinite anumite conditii si sunt prezente in mai multe interconditionari din softul transmisiei (si un bun exemplu de pe aici este ”recalibrarea” actuatorului). Plus ca aceste contorizari ale reinitializarilor actuatorului (treapta1 in cazul de fata) nu se pot reseta (sau ma rog, nu chiar asa simplu si usor).
        Cine tine cont de ele bine, cine nu....iarasi bine (si nu voi mai intra in vreo alta "discutie" pe aceasta tema)


        Toate cele bune!

        PS: iar asta este o alta dovada a utilitatii modului Demo, si sper ca este clar pentru toata lumea ca aceste date au fost generate ”in vivo” (cum se tot place sa se scrie) de pe o masina cu JS3 (si pe care le pot analiza\accesa oricand)
        Attached Files
        Last edited by Gil26; 5 January 2021, 18:56.

        Comment


        • Da, asa e, date/fapte/intimplari ... ca la parchetul de pe linga curtea ... daca era si martori caz resolvat 120 %

          Comment


          • @ george.sce , dar din pacate a fost si un caz cu .... destul necaz (iar eu am ajutat atat cat am stiut si am putut)

            (si bine ar fi sa se evite astfel de "cazuri", sunt mult mai greu de rezolvat)

            Comment


            • In postul #6017 distinsul coleg ne ”iexplica” (scriu intentionat asa) ”ce se intampla” si mai ales ”concluziile” sale ”...deci uzura si riscuri nule... deci uzura zero.... deci uzura transmisiei zero... poate fi considerata insignifianta.... despre uzura ferodourilor in aceasta varianta nici nu mai trebuie sa vorbim”.
              Iar despre uzura ferodourilor a mai ”iexplicat” cu putin timp in urma ”ce se intampla”:
              Se intampla, cum v-am spus de atatea ori pana acum, ca dupa cca. 5000km se modifica proprietatile fizico-chimice ale ferodourillor datorate supraincalzirii(pana la ardere) , in sensul cresterii coeficientului de frecare .
              Ca de obicei cand ne ”iexplica” ce se intampla, ce inseamna asta,.... pentru cunoscatorul nostru coleg principiile si legile naturii se aplica ”pe invers” si este clar ca nu intelege notiuni elementare.
              Nu voi intra in detalii legate de modul de functionare si exploatare al unei transmisii mecanice (cutie de viteze), cuplu si putere, turatie, temperatura (mai ales celei foarte joase dar si foarte ridicate), etc, etc si influenta lor asupra uzurilor, insa regret ca nu pot atasa cateva capturi dintr-o carte mai veche (pe care am imprumutat-o cuiva si ”dusa” a fost) in care era un capitol de vreo 20 de pagini despre aceste uzuri si vreo 5-6 pagini cu date, calcule, grafice, coeficienti, experimente, exemple, etc strict legate de cele scrise de catre colegul nostru (care daca doreste poate gasi informatii destule)
              Lasand insa teoria, orice sofer cu experienta care citeste acest post #6017 se va amuza copios. Plus ca toata aceasta ”teorie a ferodourilor” (tinuta de nenumarate ori) este facuta de unul care a ramas practic fara frane tocmai din cauza lor.
              Desigur insa ca sunt si colegi care pot fi de acord cu ”deci uzura si riscuri nule, ...asa cum am mai scris pana la urma fiecare intelege ce\cum doreste si procedeaza in consecinta. Dar una este sa aplici anumite ”metode” intelegand bine si corect consecintele\efectele (uneori si din ”nevoie”) si alta este sa le aplici bazat pe asemenea ”iexplicatii” care frizeaza ridicolul.

              PS: am tot atasat capturi cu date, informatii, vederi explodate, etc cu transmisia Easy-R si JS3 in particular. Atasez inca o captura cum este fizic actionarea ambreiajului la un JS3 (iar la ”metode” si ”uzuri” cred ca ar trebui luate in considerare si actionarile)
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 17 January 2021, 13:55.

              Comment


              • Astăzi am avut programare pentru constatare trepidații la plecarea de pe loc. Mașina face 3 ani în mai, deci garanție activă. Constată inginerul de la garanție cele spuse de mine, trimite un raport către uzină, aștept 30-40 de minute și stupoare. Vine răspunsul de la Dacia: fiind un motor in 3 cilindri aceste ,,manifestări,, sunt normale PUNCT Aveam de gând să vând masina și să cumpăr modelul nou de Logan. După această experiență, mă tem că NU.

                Comment


                • Dacă răspunsul este scris,intrați pe siteul Anpc scanati actele care le aveți și le trimiteți, nu vă costă nimic,nu aveți nimic de pierdut,durează 5 minute.Dacă e normal să facă așa atunci de ce au schimbat atâtea ambreiaje la alți deținători de easy-r?
                  Last edited by playmaker831; 2 February 2021, 23:19.

                  Comment


                  • Ca sa te incurajez putin, va povesteam de curand de patania foarte recenta a unui francez: https://forum-auto.caradisiac.com/to...e/11/#comments
                    Pe scurt, problema trepidatiilor, s-a inlocuit pe garantie discul si volanta, iar masina nu schimba mai departe de treapta 3. S-a comandat un al 2-lea set de disc si volanta, toata intamplarea a durat o luna, pana la inceputul lunii ianuarie 2021. Dupa 3 zile, problema trepidatiilor a reaparut. Acum masina a fost expertizata de o firma independenta, problema confirmata si asteptam deznodamantul.
                    Cred ca ai fost si mai nemultumit daca pateai la fel.

                    Comment


                    • Originally posted by Suiram16 View Post
                      Astăzi am avut programare pentru constatare trepidații la plecarea de pe loc. Mașina face 3 ani în mai, deci garanție activă. Constată inginerul de la garanție cele spuse de mine, trimite un raport către uzină, aștept 30-40 de minute și stupoare. Vine răspunsul de la Dacia: fiind un motor in 3 cilindri aceste ,,manifestări,, sunt normale PUNCT Aveam de gând să vând masina și să cumpăr modelul nou de Logan. După această experiență, mă tem că NU.
                      Hm... și eu vreau să mă duc prin martie - aprilie să încerc să-mi schimb a doua oară ambreiajul (tot în mai face și a mea 3 ani). Sunt curios ce-mi vor spune, dar dacă sunt "manifestări normale", de ce mi l-au schimbat prima dată la doar 6000 km?

                      Dacă chiar vrei să dai mașina asta și să-și cumperi tot Dacia, vezi că au program de buy back - dai mașina veche (până în 6 ani), ți-o evaluează și plătești diferența: https://www.dacia.ro/promotii/promotii-trade-in.html

                      Comment


                      • Originally posted by Suiram16 View Post
                        Astăzi am avut programare pentru constatare trepidații la plecarea de pe loc. Mașina face 3 ani în mai, deci garanție activă. Constată inginerul de la garanție cele spuse de mine, trimite un raport către uzină, aștept 30-40 de minute și stupoare. Vine răspunsul de la Dacia: fiind un motor in 3 cilindri aceste ,,manifestări,, sunt normale PUNCT Aveam de gând să vând masina și să cumpăr modelul nou de Logan. După această experiență, mă tem că NU.
                        Nu e chiar asa, au angajati noi la fabrica a venit unu desta nou care inca nu a aflat ce masini bune a fabricat Dacia cu motor 3 cilindri si cutia robotizata,
                        Din pacate le-au scos din productie, pacat, ca orice lucru bun ne batem joc de el .

                        Presupun daca inca nu l-a dat afara pe respectivul inginer sigur nu prinde martisoru in uzina !
                        Last edited by george.sce; 3 February 2021, 09:55.

                        Comment


                        • Eu pot sa iti dau un raspuns scris, cu explicatia subliniata de ce l-au inlocuit prima data:

                          Prestația de plecare de pe loc este influențată de soluția constructivă aleasă pentru vehiculele cu motor cu aprindere prin scânteie, cu 3 cilindri, având o capacitate cilindrică de 0,9 litri, asociat unei cutii de viteze robotizată (cutie de viteze mecanică acționată de un robot electric pilotat de un calculator).
                          Menționăm că această soluție constructivă nu permite în niciun caz prestații de plecare de pe loc cu fața sau cu spatele, similare unui vehicul echipat cu motor cu mai mulți cilindri, de capacitate mai mare și cutie de viteze automată cu convertizor de cuplu sau cutie de viteze cu transmisie continuu variabilă (CVT).
                          Aceasta prestaţie nu face în niciun caz vehiculul neutilizabil, nu împiedică în niciun fel utilizarea acestuia în siguranță și în conformitate cu parametrii constructivi indicați în fișa de produs și manualul de utilizare aferent.
                          De asemenea, vă informăm că niciunul dintre ambreiajele înlocuite, nu s-a defectat, acestea fiind înlocuite pentru ameliorarea ( îmbunătățirea ) unei prestații.
                          Totodată, Constructorul a lucrat și lucrează în permanență la ameliorarea prestațiilor produselor sale, prin aplicarea unor soluţii tehnice succesive aduse diverselor componente ale sistemului de ambreiaj ( atât organe cât și software ).
                          Prestația dobândită în urma acestor evoluții este una îmbunătățită față de prestația iniţială, iar această evoluție face parte din demersul continuu al Constructorului de ameliorare a caracteristicilor produselor sale, atât noi cât și cele deja livrate.
                          Având în vedere aspectele prezentate mai sus, concluzionăm că autoturismul dumneavoastră funcționează corespunzător și poate să fie utilizat în condiții normale.

                          Comment


                          • Din punctul meu de vedere, cel mai bun argument pentru noi ca și client e că atunci când mașina era nouă, sau după un anumit număr de kilometri de la schimbarea ambreiajului, efectul nu se manifestă. Deci se poate cere foarte ușor să aducă mașina în parametri. Plus că în manual nu înștiințează clientul că pot aparea vibrații la plecarea de pe loc.

                            Comment


                            • E clar ca Dacia nu are dreptate si ca acel argument al lor poate fi atacat de orice avocat. Ei singur admit ca au ales un motor incompatibil cu aceasta cutie.

                              Comment


                              • Deci motorul incompatibil cu cutia sau cutia incompatibila cu motorul, te rugam frumos sa intelegem si noi ?

                                Nu de alta dar poate intreaba in instanta avocatul uzinei sa stie ce raspunde

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google