Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se pare ca se inmultesc ”cazurile” (sau necazurile) cu erori si greseli in urma lucrului cu derivatele din DDT, unelte foarte bune si puternice dar si ”primejdioase” uneori (reamintesc ca DDT2000 era\este folosit de inginerii de dezvoltare de la Renault). Ar trebui avut grija mai ales cand se lanseaza resetari sau Prise en compte des configurations, New FULL configuration application, etc., cand aveti campuri cu NO DATA sau in bara de jos Bad ELM response:WRONg RESPONSE: NR: SubFunction NotSupported(7F3E12), atentie si la Can timeout sau erori. Iar un back-up al configuratiei initiale este foarte indicat (se poate face foarte simplu si usor in\cu diferite programe) mai ales inainte sa se faca orice modificare.
    Asa cum am mai tot scris, desigur ca orice se ”strica” se poate si repara, insa cred ca este mai usor sa se previna decat sa se ”remedieze”. Cu putina grija, atentie si rabdare se pot evita problemele. Si tocmai de aceea am tot recomandat si modul Demo (atat de mult hulit si blamat de un foarte ”cunoscator” si ”experimentat” coleg de forum = cel care stim ca este si inventatorul rotii, dar ”pe invers”), este mai bine sa se inteleaga ce si cum trebuie procedat (plus efectele) apoi sa se aplice.
    Doar simple si umile pareri, atat si nimic mai mult, pana la urma fiecare procedeaza cum doreste cu\pe masina sa (uneori si ale altora).

    PS: mai "nou" vad ca sunt si colegi care isi aroga (as scrie cu nerusinare+lipsa bun simt) si lucruri ce nu le ”apartin”, se lauda ca au creat ei ”butoane” in programele de diagnoza cand de fapt le folosesc pe cele facute de altii. Am tot scris (si pe acest topic) ca am o mare stima si apreciere pentru dezvoltatorii acestor programe (cei 5-6 mai importanti) dar si cei care le-au tot imbunatatit (si i-am tot numit care sunt, dar lista este mai lunga), datorita muncii, timpului si altruismului lor noi avem,ne bucuram si folosim aceste unelte utile. Tocmai de aceea imi repugna lipsa de respect (si bun simt ”elementar”) a unora care nu au absolut nici un merit (in afara de copy-paste si click-next) dar se lauda complet aiurea (trist este ca mai sunt si unii care chiar ii cred).

    Numai de bine! (si lucru pe CAN cat mai placut, util si mai ales fara probleme)

    Comment


    • Salut colegii,

      Pentru cei care doriti sa va dezactivatii senzorii de presiune pentru ca va fac mai multe probleme decat va ajuta, cel putin asta a fost in cazul meu, o sa las mai jos niste explicatii care sper sa va fie de folos. Ii multumesc mult lui Gil26 care m-a ajutat cu baze de date, sfaturi si programe utile, fara el nu as fi reusit!

      Eu am un Sandero 2 din 2014 si am valve cu senzori in roti (aka TPMS direct). De fiecare data cand schimb „gumele” unul din senzori cade si trebuie sa dau din nou jos anvelopa si sa schimb senzorul. Consumator de timp si bani... In 7 ani de cand am masina o singura data m-au anuntat acei senzori ca imi sacde presiunea dintr-o roata. Deci am decis sa ii dezactivez si sa ma sutesc de niste bani cheltuiti si timp/nervi.

      Pentru asta am folosit ddt4all. Recomand ca inainte sa faceti orice modificare masinii sa va jucati un pic cu programul in modul Demo. Dupa asta, la prima conectare la calculatorul masinii cel mai bine e sa folositi functia de scanare din ddt4all (acea lupa din dreapta dropdown-ului de unde va selectati modelul masinii). In cazul meu modelul masinii este X52 – Logan/Sandero II. Daca in urma scanarii toate calculatoarele masinii va apar cu verde in partea de jos a interfetei programului ddt4all inseamna ca baza voastra de date este compatibila cu toate calculatoarele masinii voastre. Daca unul sau mai multe apar cu rosu ar fi bine sa cautati o alta baza de date pentru calculatorul respectiv pentru ca s-ar putea ca in cazul modificarii unor functii sa o dati in bara(daca va uitati cateva postari in urma o sa vedeti la ce ma refer). Am gasit la fratii nostrii Rusi o baza de date din 02 Februarie 2021 cu o versiune de Cluster/TDB compatibila 100% cu masina mea (adica la scanare aparea cu verde). Versiunea compatibila cu masina mea este V3.4. Initial Gil26 mi-a trimis o baza de date care continea versiunea V5.0 care nu era 100% compatibila cu TDB-ul meu. Las aici un link cu baza de date pentru cine doreste sa o descarce: http://kintor.org/programmy/raznoe/1...-multi-ru.html

      Pentru a dezactiva TPMS direct, este nevoie sa fie dezactivat atat din BCM/UCH, cat si din Cluster/TDB. In UCH la TPMS system à TPMS System – Configuration la parametrul TPMS_PRESENCE_SSPP daca valoarea READ este 1, inseamna ca senzorii sunt activi. Pentru a-i dezactiva este necesar sa se treaca valoarea 0 la WRITE, activat Expert Mode si apasat Send. Apoi la READ va aparea 0, iar martorii din bord pentru lipsa senzorilor de presiune se vor aprinde.

      Pentru dezactivearea martorilor, din Cluster/TDB -> CLUSTER V5.0 (sau versiunea compatibila cu masina voastra) -> GENERAL CONFIGURATION -> GENERAL CONFIGURATION – Screen 1 se va modifica parametrul TPMS_PRESENT din coloana READING -> With Direct TPMS in coloana WRITING -> Withowt TPMS. Apoi se va activa expert mode si se va apasa butonul din dreapta TPMS.

      La sfarsit este neaparat nevoie de un restart al calculatorului, altfel martorii nu se vor stinge. Pentru restart am folosit PyRen.

      Am atasat si cateva capturi.

      Sper sa va fie de folos, numai bine!
      Attached Files

      Comment


      • Am dat un like dar doresc sa si scriu asta: Ma bucur cand citesc un astfel de post bine structurat si detaliat, cu informatii care pot sa fie de folos si altora, iar dorinta de a ajuta si pe altii cu experienta proprie merita toata aprecierea. Sa urmezi un drum "batatorit" este una, sa construiesti unul este cu totul altceva, iar colegul l-a explorat cu rigurozitate, si avand astfel de posturi nu este nevoie sa mai cautam pe alte forumuri (chiar si straine).
        S-a dovedit din nou utilitatea acestor programe de diagnoza, folosite corespunzator nu mai este nevoie sa se apeleze la altcineva (uneori chiar si contracost), plus satisfactia lucrului bine facut singur si cunostiintelor acumulate. Si cu cat numarul celor care folosesc aceste programe creste, cu atat experienta se mareste si putem invata unii de la altii.
        @ and3231 toata stima pentru acest post, am tot respectul pentru astfel de OAMENI!

        Comment


        • In postul #390 am oferit baza de date full V206 inclusiv folderele necesare extragerii documentului pe baza seriei VIN (BVMEXTRACTION si DocDB_RO), dar din graba am uitat sa adaug si doua fisiere necesare: mod_mtc.py (in noile baze de date nu se mai gaseste fisierul REF.dat si a fost necesara modificarea acestuia) si doc_maker.py ”tratat” pentru limba romana (am pus doar DocDB_RO, restul sunt prea mari, doar dezarhivarea lor dureaza ceva timp).
          Atasat doua arhive cu fisierele respective, se extrag si se inlocuiesc cele existente in C:\...\...\pyren.
          Attached Files

          Comment


          • O intrebare pentru colegii mai experimentati in diagnoza. Problemele cu inghetarea instalatiei de AC la 1.2 16v Euro 5 se rezolva cu un update de soft la ECU?
            Masina are instalatie AC R134 originala montata artizanal si functioneaza ok daca pornesc si opresc AC-ul din buton. Altfel compresorul sta pornit non-stop si dupa o perioada nu mai baga aer rece. Am schimbat deja senzorul de inghet din habitaclu (de langa pedala de acceleratie) si nu s-a rezolvat nimic.

            Mentionez ca dupa ce am montat instalatia, AC-ul a mers din prima fara sa activez nimic din ECU. Pur si simplu am umplut-o cu refrigerant, am apasat butonul de AC si a pornit compresorul.

            Comment


            • Pentru cine doreste ofer si aici o arhiva cu baza de date PyRenV207 pe: https://gofile.io/d/dyVHyk
              Folderele necesare documentului pe baza seriei VIN le-am pus intr-o arhiva separata, am inclus si fisierul doc_maker.py necesar pentru pyren in RO (este full Dacia\Renault, dezarhivarea dureaza ceva timp, asta este...)
              Lucru pe CAN cat mai placut si util!

              PS: arhiva pyrendata.zip pentru PyClip o voi urca ulterior doar pentru Dacia.
              Din curiozitate m-am uitat putin si peste un CVT din baza de date, interesant: cuplu rapid si lent, presiunile , dar mai ales contorul de uzura al uleiului, atasat cateva capturi (nu am\stiu mai multe date si detalii, de vazut cand\cum se va schimba, asteptam informatii si mai ales impresii de la primul coleg care a achizitionat masina cu transmisia asta).
              Attached Files
              Last edited by Gil26; 1 week ago.

              Comment


              • Am urcat (link valabil 14 zile) si arhiva pyrendata_207LS.zip pentru PyClip (dar se poate folosi si pentru PyRen) pe: https://transfiles.ru/dlvjq
                Este doar pentru Logan\Sandero 1, 2 si 3 , nu se dezarhiveaza, se pune asa in locatiile necesare.

                Comment


                • Pentru cine doreste am urcat baze de date DDT2000 si ddt4all din februarie 2021 pe : https://gofile.io/d/ORJr7U

                  Comment


                  • Salutari,
                    Multumesc Gil26 pentru baza de date DDT2000, am testat-o cu Eco Tweaker, super programul, acum nu mai trebuie sa ma duc cu laptopul la masina.

                    Nu am reusit sa identific ecranul in care sa vad erorile (failures). Exista un meniu special in aplicatia pentru Android?

                    Comment


                    • Pe scurt, pentru erori cu EcuTweaker trebuie intrat in fiecare calculator al masinii, apoi ales un submeniu si avem butonul cu "cheia", vezi captura atasata (facuta in graba). Dar verificare\descriere\stergere erori se poate si cu derivatele CLiP: PyRen respectiv PyClip (pentru Android).
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Multumesc.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google