Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am derapat pe zăpadă și m-am lovit de bordura cu ambele roti pe dreapta la o viteza de cca 20 km/h.
    Cu 2 jante putin cioplite, am făcut reglarea unghiurilor pe partea din față și am scăpat.
    Roata dreapta spate și-a schimbat unghiul de cadere cu 0.5-1 grad de la valorile din fabrica, stânga a rămas ideala. Mecanicul care făcea reglarea unghiurilor a presupus că o fi ceva la kitul de rulment ce trebuie schimbat ( nu cunosc denumirea pieselor in parte a ansamblului), sa un cel mai rău caz cava la bara.
    Ceva zgomot/huruit/vibratii de la rulmenti nu sesizez.
    Planific sa fac o diagnoza inainte de a pleca la reprezentanta pentru a nu plati extra pe piese si manopera. Inainte de a cumpara desigur ca voi desface ansamblul pentru a vedea unde anume este problema.
    Cunoaste cineva daca piesa din poza de la Logan 2 merge și la Logan 3? Asta ar fi primul suspect pe lista.

    Attached Files
    Să ne țină turbinele!

    Comment


    • Originally posted by DFA View Post
      Nu te mai răzgâia cu acuze false de beții..., nu ai nici o dovadă indubitabilă că timpul de comutare s-a lungit - nici măcar nu ai măsurat anterior timpul, distanța, temperatura exterioară și cea a motorului ca să poți face o comparație indubitabilă după schimbarea senzorului că s-a modificat ceva..., e doar o presupunere, un feeling personal. Atât.

      Și presupunerile nu țin loc de dovezi indubitabile, că tot îți place cuvântul...

      S-a lungit timpul de comutare pe gpl dupa schimbare senzor, pt mine e dovada clara/indubitabila ca tot imi place sa folosesc cuvantul
      Daca inainte cu senzorul vechi in momentul in care turometrul ajungea la 950-1000rpm comuta pe gpl, acum nici la 800 rpm (ce arata in bord) NU trece pe gaz.
      In mers fac acelasi drum zilnic, cu plecare de pe loc fara sa stau sa incalzesc masina imi comuta dupa 7-800metri, acum fac ~dublu distanta pana trece pe gaz.
      La rece cand se incalzea filtrul de particule (aka nu mai dadea in nas) trecea instant pe gaz, acum nu o mai face, o mai tine pe benzina, cat distanta/timp nu-si au rostul masuratorile pt ca sunt subiective, doar din diagnoza ai putea vedea concret.

      Eu nu vin aici sa vand gogosi, indiferent ca fac observatii obiective sau subiective, sunt experientele mele si trebuie luate ca atare.

      Ce acuze vorbesti?? Ce betii vorbesti ?
      Masoara-ti cuvintele si argumenteaza contra cu un limbaj demn de experienta si imaginea pe care ti-ai facut-o (buna)

      Comment


      • Originally posted by DFA View Post
        Cel mai probabil zgomotul e de la frâne.
        Apare mai ales când plăcuțele au o oarece uzură și afară este rece și umed.
        Inclusiv tamburii de pe spate pot genera diverse zgomote asemănătoare.
        asa se pare ca e... pff. am scapat de alta buba! Thx!



        Acum vine parte 2. ieri am luat 2 persoane in spate. pentru prima data, a inceput un sunet clipocit, dupa care a inceput sunetul de centura. wtf! adica niciodata in 2 ani, nu a facut asta. dupa ce si-au pus centurile, a fost ok. prima data era ceva de genu, ticotac ticotac (sunt maestru in a imita sunetul) )))))

        Comment


        • E ok Octavian daca trece pe gpl cand ajunge apa la o anumita temperatura. De fapt ajuta vaporizatorul sa lucreze in parametri, pentru ca stii ca agentul de racire trece si prin acel plaman vaporizator. Probabil inainte era setat altfel gplul din fabrica si trecea pe benzina imediat cum sarea de x turatii cum zici tu.

          Comment


          • Mie mi-a fost înlocuit senzorul gpl prin februarie 2023, dar tot la fel de repede trece pe gaz. La voi e posibil să fi făcut o reconfigurare.

            Comment


            • Pai si atunci care este procedura pentru schimbarea acestui senzor? Plug & Play sau se face si o calibrare a instalatiei pentru noul senzor. La mine a umblat in calculator.Nu stiu cum a fost la voi. Oricum atunci cand l-a schimbat nu avea nimic, l-au schimbat pentru ca am intrebat eu de el. Inginerul s-a mirat ca nu am primit nimic ca informare sau pe situl Dacia la verificare VIN. Cand am intrebat de ce nu am gasit nimic a spus ca este o treaba interna Dacia.

              Comment


              • Originally posted by Octavian View Post
                Daca inainte cu senzorul vechi in momentul in care turometrul ajungea la 950-1000rpm comuta pe gpl, acum nici la 800 rpm (ce arata in bord) NU trece pe gaz.
                Dovada clară că nici până acum nu știi ce ANUME duce la comutarea de pe Benzină pe GPL... Dar tu ai dovezi indubitabile că timpul s-a lungit... Pe bune???? Și vrei să fii luat în serios...
                De cât timp ai mașina?
                Câte veri și ierni ai trecut cu ea?



                Originally posted by Octavian View Post
                .... cat distanta/timp nu-si au rostul masuratorile pt ca sunt subiective, .....

                Măsurătorile sunt subiective dacă nu știi CE să măsori...



                Originally posted by Octavian View Post
                .... doar din diagnoza ai putea vedea concret.

                Păi i-a pune tu un tester să citești de exemplu..., hmmmm.... TEMPERATURA LICHIDULUI DE RĂCIRE..., că poate îți pică fisa și îți dai seama care e "magia" din spatele "variabilității" timpului de comutare pe GPL...

                Poate vei observa că motorul comută de pe Benzină pe GPL când antigelul atinge 20-25 grade Celsius vara și 30-40 de grade Celsius iarna (în realitate lucrurile sunt ceva mai complicate, pragul de comutare Benzină-GPL este dinamic și depinde de mai mulți factori, nu doar de temperatura antigelului)...

                Dar, nu, tu continuă să "măsori" turația, continuă să "măsori" timpul, continuă să "măsori" distanța...
                Sigur vei obține dovezi indubitabile din ele...
                Da!
                Sigur...


                Originally posted by Octavian View Post
                Eu nu vin aici sa vand gogosi, indiferent ca fac observatii obiective sau subiective, sunt experientele mele si trebuie luate ca atare.

                Cât timp dovezile tale "indubitabile" SUNT COMPLET SUBIECTIVE ȘI PE BAZE GREȘITE, da, vii să vinzi gogoși - gogoși care trebuie refuzate, pentru că sunt destui care nu vor să gândească și se iau după tine și apoi se creează (s-a creat deja...) o adevărată isterie cu schimbatul senzorilor T-MAPC97 care provoacă diverse "defecte" și probleme inexplicabile care apar prin magie DUPĂ schimbare...


                În concluzie, schimbarea senzorului T-MAPC97 de pe Continental pe Dell'Orto NU DUCE LA NICI O SCHIMBARE!!!!

                ABSOLUT NICI O SCHIMBARE!!!

                Cei 2 senzori sunt perfect echivalenți și PLUG-AND-PLAY - nu necesită nici o reprogramare, NIMIC, NIMIC, NIMIC!!! Orice client putea să facă acea operație de schimbare dacă ar fi avut acces la noul senzor Dell'Orto și instrucțiuni de bază..., apoi pornea mașina cu noul senzor, ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic...

                Nu se schimbă nici "turația / timpul sau distanța" de comutare, nici consumul, sau mai știu eu ce trăznaie vă mai trece vouă prin cap...

                Cine vrea să priceapă, bine.

                Cine nu, să aducă dovezi, măsurători obiective (captură) de parametri injecție - cum a fost cu Continental - cum e acum cu Dell'Orto. După aia vorbim de schimbări.
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Originally posted by Octavian View Post
                  S-a lungit timpul de comutare pe gpl dupa schimbare senzor, pt mine e dovada clara/indubitabila ca tot imi place sa folosesc cuvantul
                  Și că tot ai vorbit de timp, distanță și comutare pe GPL...

                  Ca să-ți faci o idee ce trebuie să măsori (TEMPERATURA ANTIGEL) și cam la ce rezultate te poți aștepta în funcție de TEMPERATURA EXTERIOARĂ, de REGIMUL MOTORULUI și de TIPUL DE RULAJ/TRASEU.

                  În cât timp/km se încălzește iarna motorul de pe Logan/Sandero III/Jogger?
                  În lipsa unui tester OBD2 care să vă citească exact temperaturile de funcționare ale motorului, există câteva indicații vizuale care să vă ghideze în ce privește diversele etape de încălzire ale motorului/mașinii în sezonul rece:
                  - cu antigelul sub 30 de grade Celsius Climatronicul Monozonă doar dezaburește parbrizul cu viteză redusă (pentru a nu mări disconfortul, adică să nu facă și mai frig decât este…);
                  - când antigelul atinge 30-40 de grade Celsius, instalația GPL în mod AUTO comută de pe Benzină pe GPL;
                  - indicatorul de temperatură antigel din Calculatorul de Bord începe să afișeze temperatura minimă la 51 de grade Celsius - tot la ~ 50 de grade se stinge și martorul albastru de motor rece din TdB, la modelele post-NBI/NIC (Nov-2022—-);
                  - cu antigelul de la ~ 30 de grade până la 62 de grade Climatronicul Monozonă face doar dezaburire/dezghețare parbriz și geamuri laterale față (1 singură direcție de aer);
                  - cu antigelul de la 62 de grade Celsius în sus Climatronicul Monozonă comută direcția aerului pe 2 direcții - parbriz + picioare;
                  - cu antigelul de la ~ 70 de grade Celsius în sus Climatronicul Monozonă comută din nou direcția aerului pe 1 singură direcție - la picioare;

                  Iată câteva exemple.

                  În mers:
                  - la 0 grade cu ECO-G 100 = antigelul atinge 51 de grade Celsius în 1,1 km parcurși urban în ~ 4 minute (cu semafoare, treceri de pietoni, etc., deci nu s-a mers în continuu 100% din distanță + o pre-încălzire de CAT+GPF de ~ 1-2 minute);
                  - la 0 grade cu ECO-G 100 = antigelul atinge 60 de grade Celsius în 2,4 km parcurși urban în ~ 7 minute (în aceleași condiții de mai sus);
                  - la 0 grade cu ECO-G 100 = antigelul atinge 51 de grade Celsius în 2,2 km parcurși urban în ~ 5 minute;

                  În staționare/ralanti:
                  - la -7 grade cu ECO-G 100 = antigelul abia atinge ~ 30-40 de grade Celsius în 15 minute, când motorul se comută de pe Benzină pe GPL;

                  Este complet nerecomandat să încălziți motorul la ralanti - motorul se încălzește ÎN MERS, deoarece uleiul se uzează cel mai mult când are sub 80 de grade Celsius - implicit motorul se va unge insuficient și se va uza prematur!!!

                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Originally posted by Cristi822 View Post
                    E ok Octavian daca trece pe gpl cand ajunge apa la o anumita temperatura. De fapt ajuta vaporizatorul sa lucreze in parametri, pentru ca stii ca agentul de racire trece si prin acel plaman vaporizator.
                    Corect!

                    Originally posted by Cristi822 View Post
                    Probabil inainte era setat altfel gplul din fabrica si trecea pe benzina imediat cum sarea de x turatii cum zici tu.
                    ​Nu există nici o setare înainte și după legată de senzorul T-MAPC97 nou și vechi, mașinile nu au suportat nici o modificare în acest sens.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Originally posted by Doctorutm View Post
                      Mie mi-a fost înlocuit senzorul gpl prin februarie 2023, dar tot la fel de repede trece pe gaz.
                      Firește.

                      Originally posted by Doctorutm View Post
                      La voi e posibil să fi făcut o reconfigurare.
                      Nu, nu au nici o reconfigurare...
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • Originally posted by madi View Post
                        Pai si atunci care este procedura pentru schimbarea acestui senzor?
                        Simplu, se schimbă și atât.


                        Originally posted by madi View Post
                        ...Plug & Play ....
                        ​Exact, scos senzor vechi, pus senzor nou, făcut acte OTS 0DQW, scos mașina din service.

                        Originally posted by madi View Post
                        .... sau se face si o calibrare a instalatiei pentru noul senzor.
                        ​Nu, nu se face nici o calibrare pentru noul senzor...

                        Originally posted by madi View Post
                        La mine a umblat in calculator..
                        A "umblat" pentru altceva - OTS 0E03 - RECONFIGURARE - ACCES LIBER LA CAN BUS/OBD2 PENTRU CITIRE SI ȘTERGERE ERORI - care s-a făcut cam simultan cu OTS 0DQW, pentru că au apărut unul după altul - de unde și confuzia că senzorul necesită "reconfigurare"...



                        Originally posted by madi View Post
                        Cand am intrebat de ce nu am gasit nimic a spus ca este o treaba interna Dacia.
                        Nu ai găsit nimic pe VIN pentru că cele 2 OTS-uri, 0DQW și 0E03 sunt OTS de tip Albastru - adică tip Normal, se efectuează la prima intrare în service a mașinii, nu se anunță în prealabil clientul.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by DFA View Post
                          modelele post-NBI/NIC (Nov-2022—-);
                          Ce inseamna aceste acronime?

                          Originally posted by DFA View Post
                          - cu antigelul de la ~ 70 de grade Celsius în sus Climatronicul Monozonă comută din nou direcția aerului pe 1 singură direcție - la picioare;
                          Asta n-am vazut-o niciodata. Am verificat azi din nou, temperatura exterioara ~6 grade, drum de vreo ora, clima puse pe auto la 22 de grade. Nu s-a schimbat pe directia 'numai la picioare'.

                          Comment


                          • NBI - new brand identity adica sigla cea noua si noile culori

                            Directionarea aerului la picioare este stabilita in functie de temperatura aerului la iesire din cutia de climatizare, temperatura interioara setata, temperatura interioara realizata si temperatura exterioara. Cu cat mai frig afara, cu atat mai mult aerul pe parbriz sa nu se abureasca.
                            Posibil pe la 21 grade setate, sa se mute mai repede.

                            Comment


                            • Originally posted by paul_damian View Post
                              ...
                              Asta n-am vazut-o niciodata. Am verificat azi din nou, temperatura exterioara ~6 grade, drum de vreo ora, clima puse pe auto la 22 de grade. Nu s-a schimbat pe directia 'numai la picioare'.
                              De multe ori cei de la Dacia ne spun povesti frumoase despre comportamentul si functionarea componentelor \sistemelor iar in realitate se intalnesc destule anomalii sau chiar probleme cu acestea.
                              Pe langa verificarea “fizica” a distributiei aerului stiu ca ai posibilitatea unei diagnoze iar daca doresti poti verifica mult mai bine parametri si starile aferente climatronicului inclusiv distributia aerului functie de temperatura setata si temperatura interna, vezi doar ca ex si atasat (din pacate “softistii” au scos PR002 =Temperatura exterioara din AC dar valorile acesteia le poti vedea in TdB, iar in injectie PR064 =Temperatura apa).

                              PS: ma bucur ca din ce in ce mai multi colegi de forumuri (inclusiv de pe cele straine) pot sa isi diagnosticheze, monitorizeze, citeasca erorile, sa vada \verifice functionarea componentelor si\sau eventualele probleme cu acestea, etc. … pe masinile lor L&S3 XJF si NU neaparat sa ia tot ceea ce spun unii (nu toti) de la Dacia sau din unele (nu toate) reprezentante ca “litera de lege”.
                              Attached Files
                              Last edited by Gil26; 16 December 2023, 07:35.

                              Comment


                              • LE: desigur ca toate aceste lucruri se pot vedea \verifica si in derivatele DDT2000 la fel de simplu si usor, doar ca exemplu atasat:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google