Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Confirm zgomotul de cuplare/decuplare la AC automat dar tinut pe manual. Am sa incerc si pe automat, sa vad daca sunt diferente. Cand cupleaza AC in mers se simte o scadere a puterii. Cel mai bine se observa daca te prinde in frana de motor, brusc ai decelerare de 1.4 aspirat . Cuplarea e insotita de acel fasait in habitaclu, sunt curios daca "asa face toate"sau e lipsa presiune freon.
    Ca idee, Meganul 3 1.5dci facea exact la fel, minus fasaitul ala. A mers 4 ani cat am tinut masina fara macar sa fie nevoie sa completez. Racea gheata. Suparator dar asa fac compresoarele astea on/off...

    Comment


    • Pentru ca ai mentionat 1.5 dCi pe masina mea AC-ul nu "face exact la fel", nu se aude zgomotul de cuplare\decuplare nici fasait nu are si nici nu se simte o scadere a puterii, e adevarat insa ca la pornire si putin timp dupa este putin mai "zgomotos" (vezi si zona aceea din grafice) dar apoi nivelul de zgomot scade si este OK, in 5 ani nu am completat cu freon (vezi si presiunea din grafice), functioneaza ireprosabil ca in prima zi si isi face bine treaba, il folosesc cam 80% din timp pe an doar pe automat cu reglajul temperaturii 20-21C vara si 24-25C iarna, pana acum sunt multumit de el, fara vreo problema tehnica.

      Comment


      • Si eu am observat aceasta problema cu cuplare deasa a compresorului si din pacate nu poti sa ii faci nimica ,asa a fost construit sistemul . Este un video pe youtube cu un tip care a modificat acest tip de sistem pe un sandero 2 are 3 parti ( https://www.youtube.com/watch?v=R2yK...nel=AlexStoica ), dar trebuie sa ai cunostinte in electronica si pierzi garantia.
        Faza cu bruscarile la cuplarea compresorului incep sa devina enervante mai ales ca acuma incepe sa fie nevoie de clima tot mai mult ,ajungem ca in videoclipurile ala cu aia care dau din cap in masina pe ritmul muzici iar noi pe ritmul compresorului.
        Am vazut intr-un videoclip de la un coleg mai de sus ca si lui ii vibreaza destul de tare motorul in relantiu si nu mi se pare normal ca un motor nou sa vibreze in halul acesta ,cand stau in masina efectiv aud cum suna suporti de la motor si daca mai esti si pe gaz injectoarele suna exagerat de tare .Sunt persoane care ma intreaba daca am motorul pe diesel si le zic ca am motor mixt si prin simpla apasare a unui buton trec de pe motorina pe benzina si faza cea mai tare ca am reusit sa conving pe cativa de aceasta minciuna.
        Dupa un concediu de 2 luni fara probleme masina mea sa hotarat sa isi faca un update la lista de probleme ca sa nu ramana in urma si sa hotarat ca imi prinde bine si mie problema cu vibratile de la tija turbo .Asa ca de cateva zile am inceput sa aud la fiecare dezaccelarare, oprire un sunet metalic ( CRRRRRRR) care este sesizabil doar cand este liniste dar incepe sa sune tot mai tare.
        Azi o sa investighez starea acestei tije si in caz ca ea este vinovata de acest sunet voi cauta o solutie sa remediez problema cel putin temporar pana ce destepti de la dacia gasesc o solutie permanenta . Ma gandesc la ceva non invaziv care sa tensioneze tija pe bratul mobil de la wastegate Ex. (un arc infasurat o spira pe tija iar capetele lui agatate pe bratul mobil ) .Cred ca aceasta este solutia cea mai buna pentru ca nu va afecta cursa wastegate-ului , tija va fi tinuta tot timpul in tensiune pe acel brat si din aceasta cauza nu va putea vibra ,iar aceasta lipsa de vibrati nu va mai accelera deteliorarea tijei si a nervilor nostri. In caz ca apare o solutie de la dacia acel arc se poate demonta usor fara sa lase urme.
        O sa revin cu poze dupa ce aplic remediu.

        Comment


        • BDorin înregistrează repede metoda cu arcul... Sa nu ajungă la Dacia sa o folosească... Ingenioasa!

          Comment


          • Originally posted by sapte62 View Post
            Confirm zgomotul de cuplare/decuplare la AC automat dar tinut pe manual. Am sa incerc si pe automat, sa vad daca sunt diferente. Cand cupleaza AC in mers se simte o scadere a puterii. Cel mai bine se observa daca te prinde in frana de motor, brusc ai decelerare de 1.4 aspirat . Cuplarea e insotita de acel fasait in habitaclu, sunt curios daca "asa face toate"sau e lipsa presiune freon.
            Ca idee, Meganul 3 1.5dci facea exact la fel, minus fasaitul ala. A mers 4 ani cat am tinut masina fara macar sa fie nevoie sa completez. Racea gheata. Suparator dar asa fac compresoarele astea on/off...
            exact asta simt si eu. daca merg de ex cu treapta 3 , la 2.5k turatii, ba scade si isi revine cand cupleaza, daca ma prinde pe frana de motor, e un gol si incepe sa franeze altfel cand se cupleaza si decupleaza. practic, daca voi merge cateva sut de km, ajunt terminat psihic cu balanganelile alea constante. imi e scarba sa merg cu aerul... mai bine luam fara

            Comment


            • Intradevar .Trebuie sa brevetez ideea . O voi numi ''Sistem de inlaturare a zgomotului technologic normal a tijei de la wastgate'' .La felul cum apare aceasta problema o sa ma fac milionar. Dar o sa ofer reducere de 100% pentru nefericiti care trebuie sa indure aceasta minune technologica Made by Dacia care te avertizeaza ca ai luat piciorul de pe acceleratie.

              Comment


              • Inainte sa brevetezi ideea trebuie totusi sa o realizezi, implementezi, testestezi si mai ales sa verifici "efectul" tinand cont si de rolul functional, sau altfel spus o problema (tehnica) nu este o problema doua probleme sunt o problema , apoi desigur ca iti trebuie rabdare si tutun pentru omologare (din experienta celor trei patente internationale obtinute)...

                Comment


                • Din pacate problema cu zgomotul tijei a aparut si la mine.
                  Din pacate cineva (nu mai stiu cine) ca nu zgomotul e important, problema rezida in interior, zgomotul e doar un efect. Trebuie inlaturata cauza, nu efectul.

                  Comment


                  • Am dat un like postului precedent, unul foarte mare ...(asta dupa ce m-am amuzat cu o buna parte din postul #1383)

                    Comment


                    • Sunt foarte constient ca aceasta rezolvare este ca si cum ai matura gonoiul sub covor si saptamana viitoare o sa vizitez reprezentanta sa ma plang ,dar avand in vedere promptitatea cu care se rezolva defectele (2 luni pentru un senzor presiune GPL ,2 luni jumate pentru un modul SOS ) si entuziazmul celor de la reprezentanta sa rezolve aceasta problema ,estimez si 6 luni pana ce se intampla ceva daca se va intampla. In tot acest timp eu va trebui sa conduc aceasta masina . La mine inca suna incet deabea sesizabil si ma deranjeaza deja ,daca patesc ca la uni colegi la care suna de zici ca au montat o bormasina sub capota is destul de sigur ca vor cadea nervi mei inaintea turbinei .Prefer un defect mut decat un defect pe care il aude toata strada. Rezultatul final este la fel si turbina trebuie inlocuita dar macar raman eu sanatos.
                      Ar mai fi o solutie prin acoperirea nivelului de zgomot cu sistemul audio dar risti sa ti se termine volumul si vei fi nevoit sa tot adaugi difuzoare si tuburi de bas si voi ajunge ca sarmani aia pe care ii auzi de la 1Km ca le bubuie masina pentru ca nu au bani de mecanic. Dar daca alegeti calea aceasta va recomand sa gasiti melodi care se sincronizeaza cu cuplajul compresorului de la clima iar masina o sa se zgataie in ritmul muzici.

                      Comment


                      • care\ce "rezolvare"???

                        Comment


                        • eu sunt curios. a apelat careva la anpc? stiu ca orice problema de garantie, daca nu se aduce in starea conforma de cand a fost sesizat, in 14 zile (lucratoare) sunt obligati, prin lege, sa inlocuiasca produsul cu altul nou (masina noua in acest caz) sau returnarea banilor. ei sunt scutiti cumva de legi in romania?!

                          Comment


                          • 14 zile calendaristice de la sesizare, nu lucratoare, nu e vina consumatorului ca reprezentanta face programarea din lipsa de timp peste o luna. Sesizata reprezentanta in scris si dupa 14 zile direct reclamatie ANPC (se poate face si online).

                            Comment


                            • pai si la cate probleme sunt, daca se strangeau macar 20-30 de mail-uri la anpc, poate se sesizau si intrau pe fir... asa daca da cate un ratacit, parca nici nu au chef. stiu ca asa a fost problema cu ford cu motorul ecoboost in anglia. lua foc pe strada si aia nu recunosteau. asta pana au inceput sa sa se stranga lumea sa faca scandal(legal) nu pe forumuri... intr-un final au recunoscut si au inceput demersurile pentru reparatie.
                              Last edited by Mihai2k4; 15 May 2022, 10:16.

                              Comment


                              • Problema (sau problemele) cu turbina este destul de cunoscuta si din pacate des intalnita la multe modele si motorizari Dacia\Renault (si nu numai), iar asa cum bine a scris si colegul @ DFA in postul #1347 se pare ca este emis si un Buletin Tehnic 71538 din decembrie 2021, vezi si aici: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:ots-rechemari

                                (insa ca si in alte cazuri\reclamatii de acest fel poate sa existe un ping-pong destul de mare\lung intre producatorul auto si furnizor, vezi si ex ” REZOLVARE: se așteaptă o soluție (turbină fără defect) de la fabricant: la sfârșitul lunii Septembrie 2022” plus termenele anterioare)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google