Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe pagina de Wiki colegul DFA a scris destul de clar referitor la pasii de urmat:

    ...
    8. La pornirea mașinii veți avea inevitabil eroarea: "Verifică apelare SOS" - doar dacă nu ați respectat pasul 1 sau ați făcut alte greșeli sau mașina e într-o stare neconformă din punct de vedere al sistemelor de siguranță critice (ABS/AEB/etc);
    9. Va fi necesară reprogramarea/resetarea TCU cu Renault CAN CLiP - dacă la pasul 8 aveți erori;
    Atasat doar ca exemplu (am subliniat asta) si un extras cu procedura din CLiP:​
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by mecanicosu View Post
      Salutare, dar odată ce am eroare In bord se poate stinge dacă urmez pași si Inlocuind bateria ?
      Evident că nu...

      Ideea este să înlocuiești bateria TCU în mod corect fără să ajungi la erori memorate și pe care să fii nevoit să le ștergi cu tester...
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Originally posted by ursamajor View Post
        La mine se auzea un zgomot ca un rontait la ralanti, numai din interior. Pe afara, nimic, doar motorul cu mersul lui normal. M-am programat pentru o constatare, dupa ce m-au amanat o data ca era persoana calificata in CO, apoi m-au reprogramat, ca nu terminase tipul concediul... Ma rog, intre timp masina a-nceput sa manifeste si alte bubite: sarea de pe GPL pe benzina si nu mai putea fi data inapoi pe GPL, plus faptul ca maneta schimbatorului de viteze se blocheaza uneori...
        Ultima belea au testat-o si ei si nu s-a manifestat, in concluzie nu s-a intervenit. La treaba cu GPL-ul au facut update de soft pe partea de GPL, iar la "rontait" au constatat uzura la un tampon de la cutia de viteze. L-au comandat, iar acum astept inlocuirea... pe garantie.

        Tija zornaitoare la mine inca nu s-a manifestat (68.000 km la bord), dar erorile acelea multiple cu "verifica injectia, verifica draci-laci" le-am avut. Si i-au facut tot update de firmware. Iar cineva ma contrazice cand zic ca Dacia baga gunoiul sub pres...
        Ma simt inca confortabil ca am cei "5 ani fara griji". Vedem ce-o mai fi acum in ultimul an, ca s-au dus 4.
        Marti sunt programat pentru inlocuirea tamponului. De atunci tot astept sa ma sune pentru programare. Daca nu ma duceam peste ei, cred ca mai trecea o luna. S-au prostit rau astia de la APAN Braila...
        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

        Comment


        • Legat de schimbarea bateriei avem doi colegi de forum asitaka (in postul 3412 foarte bine detaliat ) si RuginaDacica care au schimbat bateria fara sa fie nevoie sa arunce in sus cu moneda de 100 lei si sa vada “cum sar cu clipu sa stearga defecteletoti fraerii au clipi destia de Renault”:

          Originally posted by RuginaDacica View Post
          Am reusit si eu schimbarea bateriei, tot fara sa apara eroare in bord. Cu ocazia asta ii multumesc lui DFA pentru toate informatiile de pe site ul ala fenomenal si lui asitaka pentru pozele din postarea asta, au facut tot procesul o joaca de copii.
          ...
          Last edited by 77sky; 24 August 2025, 15:50.

          Comment


          • Am facut revizia de 4 ani, 59.000 km an 2021:
            - schimb pompa apa cu cea ranforsata 210512523R
            - antigel verde ( cel scurs era deja aproape transparent)
            - curea accesorii Gates 7PK1165SF
            - bujii 224019960R ( dupa schimb nu am observat ceva major imbunatatit, decat poate foarte putin )

            Sau depistat iarasi pata de ulei la capacul de distributiei si protectiile praf la amortizoare fata ( dreapta desprins complet, stanga pe duca )

            O las asa capacul distributiei, vad la urmatorul schimb de ulei cum se manifesta.

            De asemenea este o scurgere de ulei la teava din circuitul charge air cooler. Nu pare mult deci o las asa pana cand.

            Piesele le-am procurat singur, lucrari la un service multimarca.
            Attached Files
            Last edited by 77sky; 24 August 2025, 15:51.
            Să ne țină turbinele!

            Comment


            • Ar fi oare compatibile protecțiile praf 37647 FEBI BILSTEIN cu amortizoarele față?
              Să ne țină turbinele!

              Comment


              • Originally posted by asitaka View Post
                Ar fi oare compatibile protecțiile praf 37647 FEBI BILSTEIN cu amortizoarele față?
                Raspuns: nu sunt compatibile protectiile praf (logan 2) FEBI 37647 cu 540505532R ( logan/sandero 3 )

                Cat despre intrebarea eterna - turbina

                DFA a mentionat ca putem folosi o turbina second hand de pe Clio 2019, acolo insa vad motoare ca H4D 450 452 460 472 cu numarul piesei pentru turbina BorgWarner 16319980063 ( Dacia cross reference 144102778R / 144108727R ) care nu ar avea problema cu tableta si tija.

                Putem procura aceasta piesa de noua, in loc de turbina anume pentru Dacia? Sau trebuie sa cautam in dezmembrari.

                Sau cei cu Clio au acceasi problema fiind aceeasi piesa BorgWarner?

                Sau e vorba de defectul prezent doar la turbinele noi vs cele vechi? ( spre ex. astea noi borgwarner 16319980063 ar zornai, indiferent ca este pentru renault sau dacia )

                Este diferenta de piesa turbina noua, spre exemplu, pentru renault, dupa codul ei de producator sau dacia? Ceva pe ce putem conta si fara buletine tehnice aplicate.

                La instalarea turbinei noi este necesar de a da comanda la ECU de un reset adaptiv sau e plug&play orice alta turbina, noua sau la mana a doua?

                Compatibilatea piesei BorgWarner 16319980063, in poza 2 144108206R
                image.pngimage.png​​
                Attached Files
                Să ne țină turbinele!

                Comment


                • Salutare ,revin cu problema modulului SOS ,am găsit acumulator pentru modul,dar nu găsesc tester pentru a-l reseta ,la reprezentanta nu vor să-l reseteze, vor doar să-l Înlocuiască, cei care ați schimbat bateria unde ați găsit tester? ,eu sunt din tecuci jud galati

                  Comment


                  • Daca te intereseaza si eu nu ma suspenda forumul pot da nume / tel la un bun prieten din Galati care te poate ajuta cu tester si reset la Loganul tau.
                    Ramine intre noi, nu mai spui la nimeni ! Dai PM

                    Comment


                    • Originally posted by asitaka View Post
                      ...
                      DFA a mentionat ca putem folosi o turbina second hand de pe Clio 2019, acolo insa vad motoare ca H4D 450 452 460 472 cu numarul piesei pentru turbina BorgWarner 16319980063 ( Dacia cross reference 144102778R / 144108727R ) care nu ar avea problema cu tableta si tija.
                      ....
                      La instalarea turbinei noi este necesar de a da comanda la ECU de un reset adaptiv sau e plug&play orice alta turbina, noua sau la mana a doua?​​
                      Da, pe Clio V (2019) se afla si motorul tau H4D470, iar turbina are codul OE 144105083R, electrovana 144G14731R.
                      La schimbarea electrovanei de descarcare turbocompresor se aplica procedura dupa reparatie, se lanseaza resetarea RZ070 PROGRAMARE TURBOCOMPRESOR, se trimite o comanda 2E24C38000 si se urmeaza pasii din CLiP, vezi doar ca exemplu si atasat, cu mentiunea ca in softul tau nu este starea ET1008 si nici parametri PR855 si PR857, dar ai urmatorii parametri:
                      PR249 COMANDĂ CLAPETĂ LIMITARE SUPRAALIM. ex 1.76 %
                      PR346 POZIŢIE SUPAPĂ WASTE GATE DE TURBO ex 4.93 %
                      PR766 VALOARE PRESTABILITĂ POZIŢIE TURBO ex 4.93 %
                      Attached Files

                      Comment


                      • Originally posted by T09V View Post
                        Cam așa se aude la mine tija -> https:// youtube . com/shorts/XwWVJU_E_C4 (sunt două filmulețe, unul după altul). Sincer, probabil că se aude deja de mii de kilometri, dar nu mi-am dat seama. Eu mă așteptam cumva să se audă ca un zornăit mai înalt. Am crezut probabil că pârâie eșapamentul.
                        Revin cu un update. Astăzi am făcut update-ul de soft. Am mers cu ea 4 kilometri. Totul OK. Pe decelerare nu se mai aude absolut nimic. Pe accelerare la plecarea de pe loc mai zornăie un pic până la 2000 de ture, însă probabil 20% din cum se auzea înainte. Până acum sunt mulțumit.

                        Comment


                        • Daca in prima faza nu am sesizat zornaiala, acum face de la prima cheie, mai mult ca timp si mai des, la turatii intre 800-2500, inclusiv pe accelerare .

                          Ciudat mod de a „remedia” defectele....mai ale ca dupa 2024 nu ar trebui sa se mai defecteze si presun sa nu mai aiba simptome evidente.
                          0.9 TCe 2018, ECO-G 2025

                          Comment


                          • Este vorba despre o mașină 2025, Andu? Câți kilometri are acum?

                            Comment


                            • Originally posted by anduvirgil View Post
                              Daca in prima faza nu am sesizat zornaiala, acum face de la prima cheie, mai mult ca timp si mai des, la turatii intre 800-2500, inclusiv pe accelerare .

                              Ciudat mod de a „remedia” defectele....mai ale ca dupa 2024 nu ar trebui sa se mai defecteze si presun sa nu mai aiba simptome evidente.
                              Noua turbină ranforsată (Oct.2023 - prezent) poate zornăi ca și cea originală (Oct.2020 - Oct.2023) - DAR NU SE MAI DEFECTEAZĂ ca cea originală​.

                              Din Oct.2023 nu s-a mai plâns nimeni de defecte, deci aproape 2 ani de la rezolvarea problemei, prin urmare poți ignora zornăitul.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • DFA, dar cum de mai zornăie, totuși, de moment ce se scrie soft-ul "anti-zornăit" pe ele din fabrică? Sau nu se mai scrie pe variantele noi, cu turbină ranforsată?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google