Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Din moment ce e alt motor*, toată partea soft e alta (diferită de era înainte).

    *=motor + calculator injecție + normă poluare.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Am înțeles, mulțumesc frumos. Pe scurt, astea noi cu turbina ranforsată nu vin cu BT71538 aplicat din fabrică.

      Dar, acuma că-s curios, există vreo variantă de BT71538 pt. motoarele noi? Sau compromisul e că nu se mai rupe turbina dar trăim cu zornăitul?

      Comment


      • Nu ai înteles nimic.

        Alea noi au alt soft, care deja are corecțiile aplicate, că au/vor avea alte probleme și vor fi alte OTS-uri e altceva.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • Îmi pare rău, torquemada, dar m-ai băgat în ceață complet.

          Am înțeles că modelele mai recente au alt soft complet, și că nu mai poate fi aplicat BT-ul menit pt. modelele vechi. Am înțeles că modelele mai recente au deja corecțiile aplicate. Ce nu pricep este următorul lucru: dacă astea noi au deja corecțiile aplicate, de ce le mai zornăie EWG-ul de moment ce nu mai este ținută supapa în fluxul de gaze de eșapament?

          Comment


          • Originally posted by T09V View Post
            DFA, dar cum de mai zornăie, totuși, de moment ce se scrie soft-ul "anti-zornăit" pe ele din fabrică? Sau nu se mai scrie pe variantele noi, cu turbină ranforsată?
            corecțiile respective din soft nu sunt "anti-zornăit" per se, ci sunt anti-defect, turbinele ranforsate suferă și ele de o parte din problemele celor originale (din cauza asta și ele zornăie) - DAR NU SE MAI DEFECTEAZĂ.

            Dacă vrei să știi DE CE zornăie, zgomotul respectiv nu e de la tijă, cum cred toți....., ci pentru că lagărul axul supapei de descărcare începe să se lărgească și axul joacă în lagăr, mai întâi discret, apoi din ce în ce mai tare.

            Turbina ranforsată are câteva modificări care previn efecte catastrofice (cum ar fi lărgirea exagerată a lagărului) dar ea NU VA FI NICIODATĂ O TURBINĂ SILENȚIOASĂ ȘI "BUNĂ", CA CELELALTE TURBINE... BorgWarner a dat cu oiștea în gard cu turbina lor pentru H4D, asta e clar - și nu există o ALTĂ cale de a rezolva această situație, decât să schimbi mașina...

            Oricum H4D nu va supraviețui trecerii la Euro7 și va fi retras - probabil odată cu Ph2 sau după el.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • DFA, îți mulțumesc și ție pentru răspuns.

              Am citit cu mare atenție atât ceea ce s-a scris pe wiki cât și aici, pe forum, și am înțeles că zornăie supapa din capătul tijei (și nu tija per se). Am confirmat asta și fizic, pe mașina mea: am oprit jocul tijei cu mâna în timp ce tura un amic motorul dar zgomotul nu a dispărut. Am înțeles și că remedierea defectului pe modelele vechi este un soft care va ține supapa deschisă complet sau închisă complet astfel încât să nu se mai manifeste efectul de "tamburină" al supapei. Ce nu pricep este de ce se mai uzează lagărul supapei la modelele noi, de moment ce supapa nu va mai sta deschisă parțial (deci nu va mai fi vibrată de către fluxul de gaze, deci nu va mai căpăta joc lagărul).

              Comment


              • Pe mine mă deranjează că zornăitul se amplifică și se manifestă din ce in ce mai des. (an 2025 și 7500 km).
                Soluția de remediere (turbina ranforsat) este doar o ascundere sub preș a problemei.
                Au remediat cat sa nu mai apară defectul turbinei, dar zgomotul a rămas.
                Deci, în final, toată lumea e mulțumită.
                0.9 TCe 2018, ECO-G 2025

                Comment


                • Originally posted by anduvirgil View Post
                  ..... dar zgomotul a rămas.
                  Nu cred că încălzește pe nimeni, dar sunt destule motoare pe lumea asta care au turbine la care zornăie Waste Gate-ul - BMW N54, E30, Ford Ecoboost, VAG 1.5 TSI ar fi doar câteva exemple...



                  Originally posted by anduvirgil View Post
                  Deci, în final, toată lumea e mulțumită.

                  Asta e ideea, da.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • salut!

                    Observ ca de cateva zile, la plecarea de pe loc, se scutura de bot de 3,4 ori rapid, cand ridic ambreajul.un fel de vibratie, doar in botul masinii. ba face mai tare, ba face mai soft, depinde.inclin catre ambreaj, insa am mai primit o informatie cum ca ar fi volanta si sa merg pana pica ambreajul.... eixta ceva teste pentru a determina cat de cat? sau doar la mecanic sa dezasambleze toata masina ?

                    2 intrebari

                    1. ce sa fie oare?
                    2. daca e ambraej, e musai sa schimbi si volanta?!
                    Last edited by Mihai2k4; 1 week ago.

                    Comment


                    • 1. poate face urât inclusiv și din cauza tamponului de la CV..., nu doar ambreiaj+volantă...
                      2. fără să se observe uzura volantei e greu de spus dacă trebuie ȘI volanta schimbată...
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • 1. Dacă era de la tamon, nu făcea tot timpul? De ex azi merg de 3 ore și a făcut o singura data.
                        2. Întrebam dacă e o regula. In sensul ca tine cat ambreiajul. Sau dacă se schimba ala se schimba și ea

                        Comment


                        • 1. Poate fi o combinație de defecte la tine..., aia cu tamponul era doar o posibilitate, nu o certitudine..., dar trebuie inspectat și el.
                          2. În general, când volanta este cu masă dublă ea se schimbă împreună cu ambreiajul, pentru că cele 2 formează un "sistem" care funcționează împreună. Dacă volanta e cu masă simplă atunci poți schimba doar ambreiajul dacă volanta arată bine. Dar tu ai cu masă dublă...
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • mda... deci cu alte cuvine, comand pachet, ambreaj plus volanta... eu tot inclin catre asta. face cand plec de mai multe ori de pe loc, in scurt timp, cateva secunde. si tremura cand plec mai intins, adica cand nu ridic imediat piciorul de pe ambreaj. su, daca fac consecutiv, plecare de pe loc, in 5 secunde, de 3,4 ori... viata normala la un ambraej (imi spunea un mecanic hater de dacia ieri in masina) ca normal, sare de 200 mii km, insa nu la dacia, ca sunt piesele muci, si ca e ovalizata volanta, de asta tremura, cat e? 100 mii cat am eu acum, facuti si ride sharing cam jumatate din ei, o fi cam la limita?

                            Comment


                            • Desigur ca acel super "mecanic hater de dacia" stie cel mai bine "care, ce, cand si cum" , inclusiv ca sunt multe masini Dacia la 200k km si mai mult cu ambreiajul din fabrica plus multe-multe alte piese "muci" de prim-montaj ...

                              (iar ambreiajul si volanta se schimba doar cand/daca este necesar, desigur functie si de modul de exploatare al masinii)

                              Comment


                              • iti imaginezi ca ii mirost instant si l-am lasat in lumea lui. doar ca mi-au spus pana acum din discutii, 4 oameni, ca cica e volanta care face asa , nu ambreajul... fiind imposibil sa testezi asta... o sa fie la ghici... o sa merg asa cu ea pana ... o sa se intample ceva probabil ce e trist e ca in octombrie acum vroiam o turcie cu ea si nu mai am incredere sa ies din bucuresti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google