Nu stiu ce sa zic...eu la 1.4 mpi 8v (an fabr. 2006) folosesc de cca. 10 ani incoa', DOAR bujii Denso Iridium IK20 (Iridium Power), diferite fata de IK20TT.
Le schimb anual, sau la maxim 1,5 ani (cca. 2 schimburi de ulei motor).
La ITP-ul pe care-l fac anual (facut pe bune!), noxele ies mereu in parametrii.
O singura data am pus IK20TT si mi s-a parut ca exista o diferenta sesizabila fata de IK20 dpdv. al raspunsului acceleratiei la turatii joase si medii, primele fiind mai "lente", avand un comportament clasic, sa zic. Le-am dat afara dupa 5000km si am revenit la IK20.
Bujii Logan
Collapse
X
-
Dupa ce am fost respins la ITP din cauza gazelor am inceput cautariele .
Denso IK 20 TT NU sunt adecvate motorului 1.6 mpli 8v productie pana in 2008 !
Denso K 20 TT superb
Renault cu 168 la coada superb
NGK BKR6E (sau cod 6962) CELE mai bune bujii din toate punctele de vedere
Am testat de la DEnso 3 coduri, renault 3 coduri , NGK 2 coduri iridium 2 coduri clasice cu 1 si 2 electrozi
Testul a fost realizat pe baza de emisie noxe la statie ITP pe parcursul a 30 zile
Sfat : lasati "avioanele" la motorul k7m 710 .
Bujiile incompatibile "comunica" foarte rau cu calculatorul si acest test il puteti face singuri : dupa montaj se reseteaza din bord parametri, se pleaca la drum , in primi 30 km se observa o variatie a consumului aproape in timp real la o bujie ce comunica bine ( de exemplu 12,8 litri la prima plecare iar dupa 2 km ajunge sub 9 litri ) iar la buji incompatibile afisajul este foarte lent si cu variatii nesemnificative .
Cu IK 20 TT am avut valoarea la gaze dubla fata de norma E4 , m-a intrebat cel de la statie daca nu am pornit 2 motoare cumva ...atunci mi-am amintit de unica modificare la motor respectiv bujiile
Cu NGK bkr6e motorul functioneaza ireprosabil , consum perfect , pornire usoara adica nu simt diferenta intre denso iridium si clasice , raspunde perfect la reprize fara lag , nu " da in nas" la plecare de pe loc cum facea cu Eyquem .
Una peste alta la 2 schimburi de ulei intra si setul de buji la 50 lei 4 bucati .
Inainte de alte discutii repet, este vorba STRICT de motorul K7M 710 1,6 mpi 8v .
Leave a comment:
-
Contează și de unde sunt achiziționate bujiile iridium. Pe piață există și copii. Copiile nu au pastilă iridium.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Nu știu de unde a rezultat această demonizare a bujiilor IK20TT și nu vreau să las impresii greșite prin ce am scris mai sus, deci voi completa.
În primul rând acestea sunt bujii cu iridiu, cu performanțe superioare bujiilor cu electrozi de nichel, cupru sau alte table.
De asemenea acestea au o durată de viață mai mare decât a celor menționate mai sus, cu mențiunea că distanța trebuie verificată și refăcută, electrodul subțire uzându-se treptat, așa cum reiese și din pozele puse mai sus.
Se poate verifica acest lucru în răspunsul pedalei, consum, stabilitate a ralantiului, evident fiecare raportându-se la mașina sa și la starea ei.
Personal cred că 35.000 km cu GPL este o durată de viață bună pentru unul din cele mai ieftine seturi de bujii cu Iridiu de pe piață (sub 200 lei).
Și le recomand, bineînțeles nu cui dorește să dea 30 de lei pe set și să le țină toată viața mașinii.
- Likes 1
Leave a comment:
-
De cateva zile motorul merge neregulat, mai ales in primele doua minute dupa pornire. Banuiesc ca sunt de vina bujiile, alte cauze n-ar fi decat benzina proasta dar am benzina luata acum doua saptamani, iar mersul prost al motorului a inceput acum vreo 3-4 zile. Nu stiu cati km am, dar cam pe la 40k. Bujiile sunt cele din fabrica (2016).
Desigur, conteaza si cum exploatezi masina, cate porniri faci etc.
Leave a comment:
-
Dupa ce am citit aici pe forum despre problema bujiilor denso iridium IK20TT despre care stiam ca tin 60000km eu avandu-le montate pe un clio symbol motor 1.4 mpi cu 78.000km reali, este al tatalui meu si merge cam rar cu masina dar avand uneori rateuri la pornire , bujiile avand maxim 20.000km am comandat pe cele originale cu 2 electrozi renault 7700500168 si cand am facut schimbul s-a confirmat uzura lor si gapul marit. Dupa ce am pus bujile originale masina porneste perfect si nu mai miroase a benzina nearsa la esapament asa ca decat sa cumparati bujii cu iridium denso care sunt scumpe si nu tin nici macar 20.000km mai bine originale si ieftine care tin lejer 30.000km si costa 9 lei buc.
Leave a comment:
-
Poate le-a schimbat si nu a mentionat. 55+85=140. Daca au tinut atat si n-ai probleme, mai tine-le....Originally posted by Cherubino View Postam „sărbătorit” 55000 km parcurși cu Loganul 1,4 din dotare... (achiziționat la mâna a doua, cu 85000 km la bord)...
Eu le-as schimba preventiv. Am 39kkm si deja mi se pare ca nu prea merge motorul ca acum 10.000km, iar prima banuiala e ca ar cam trebui schimbate bujiile. Mecanicul care mi-a facut revizia a zis ca ar tine ok 80.000 dar tu zici ca ai 140.000 fara sa se vada la consum (nu e foarte mult influentat de bujii) si nici la mersul motorului sau la pornire.... Mie mi se pare ciudat.
Leave a comment:
-
Săptămâna asta am „sărbătorit” 55000 km parcurși cu Loganul 1,4 din dotare , omul le verifică ș(achiziționat la mâna a doua, cu 85000 km la bord). Când am cumpărat mașina, primul proprietar mi-a înșirat piesele pe care le înlocuise anterior vânzării, dar printre ele nu se regăseau bujiile. Cunoscând și eu faptul că la 30000 km ar trebui înlocuite bujiile, de fiecare dată când merg la mecanicul meu la revizie (asta se întâmplă cel puțin de 3-4 ori pe an) îl întreb când îmi schimbă bujiile. De fiecare dată omul le verifică și răspunsul său este, invariabil, același: „mie mi-e foarte ușor să ți le schimb și să câștig niște bani de pe urma ta, dar asta ar însemna să te fraieresc, fiindcă bujiile sunt în stare foarte bună”.Originally posted by abc View PostEu am 40 000 Km cu bujiile originale (motor 1.4). Nu le-am verificat niciodata. Motorul functioneaza ok, inclusiv la temperaturi scazute. Masina are parte de revizii (nu doar schimb de ulei+filtre) la reprezentanta. Ce-i drept in manualul de intretinere scrie ca bujiile se inlocuiesc la 30 000 Km dar am vazut ca la masinile mai noi intervalul a fost extins la 60 000 Km. Consumul este ultimul lucru care ma intereseaza avand in vedere ca fac in medie 3000 Km/an.
Nu știu ce să mai cred: oare chiar atât de mult să țină bujiile astea? Adevărul este că motorul trage foarte bine și consumul de benzină este „de manual”, dar știu eu...?
Leave a comment:
-
Denso iridium ik 20 fara tt la capat , la 28000km plec dimineata sacadeaza puternic in treapta 1 a , ajung la un magazin si primul gand la buji m-a dus, cumpar renault originale 2 electrozi , le schimb , imediat si-a revenit . Identic, electrodul central la 2 era inexistent iar la celelalte mai bine de jumatate disparut .Originally posted by Kavarnap View PostÎntr-o zi de la sfârșitul lui 2019 am avut curiozitatea de a verifica și bujiile, mai ales că la schimbul de ulei din toamnă nu o făcusem. Greșeală!
Electrozii centrali ai săracelor IK20TT erau consumați 100%! Nu degeaba dăduse săracul motor semne de oboseală în ultima vreme!
Cu electrodul central erodat complet distanța sărise de 1,6mm, mă mir cum mai pornea biata mașină.
Așadar după puțin peste 35.000 km IK20TT s-au cerut schimbate.
Am pus rapid un set de Denso VK20T, să vedem ce-or putea. Se simt foarte bine, motorul trage foarte frumos inclusiv la turații mici.
Preventiv am schimbat si fisele sa stau linistit macar 20000 km
De acum incolo la 2 schimburi de ulei zbor si setul de buji, voi pune originale , clasice , parerea mea e cam mai bine des si nou decat sf-uri rar . Pe renault (Beru la baza) am dat 10 lei/bucata , exact cat am dat pe 1 bucata Denso iridium . Posibil platinium sa reziste peste 60000 dar nu mai fac experimente .
- Likes 1
Leave a comment:
-
Eu am 40 000 Km cu bujiile originale (motor 1.4). Nu le-am verificat niciodata. Motorul functioneaza ok, inclusiv la temperaturi scazute. Masina are parte de revizii (nu doar schimb de ulei+filtre) la reprezentanta. Ce-i drept in manualul de intretinere scrie ca bujiile se inlocuiesc la 30 000 Km dar am vazut ca la masinile mai noi intervalul a fost extins la 60 000 Km. Consumul este ultimul lucru care ma intereseaza avand in vedere ca fac in medie 3000 Km/an.Last edited by 77sky; 21 January 2020, 18:44.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Într-o zi de la sfârșitul lui 2019 am avut curiozitatea de a verifica și bujiile, mai ales că la schimbul de ulei din toamnă nu o făcusem. Greșeală!
Electrozii centrali ai săracelor IK20TT erau consumați 100%! Nu degeaba dăduse săracul motor semne de oboseală în ultima vreme!
Cu electrodul central erodat complet distanța sărise de 1,6mm, mă mir cum mai pornea biata mașină.
Așadar după puțin peste 35.000 km IK20TT s-au cerut schimbate.
Am pus rapid un set de Denso VK20T, să vedem ce-or putea. Se simt foarte bine, motorul trage foarte frumos inclusiv la turații mici.
- Likes 2
Leave a comment:
-
inelul de la evacuare https://www.epiesa.ro/inel-etansare-...did-800801210/ care este intre teava si galerie sau chiar galeria fisurata https://www.autovit.ro/anunt/galerie...-ID7GxbJe.html . Vezi pe forumul celalalt este topic cu poze.
Leave a comment:
-
Bujii strase insuficient sau nu au curatat scaunul bujiei cum trebuie, sau furtun recirculare gaze carter fisurat sau nepus daca s-a umblat la carcasa filtrului de aer.Alta chestie ar mai fi evacuarea cu scapari de gaze.Verifica si joja daca e bune infipta.
Leave a comment:

Leave a comment: