Antigelul din bol ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Emil_N
    replied
    Originally posted by prometheus View Post
    Vad ca prin S.U.A. si U.K. mecanicii incep sa foloseasca un antigel mai special denumit "Waterless-coolant" care practic nu contine apa si este net superior atat la punctul de inghet(-60 grade C) cat si la cel de fierbere(180 grade C) fata de antigelul standard" etilenglicol " acum nu stiu daca poate fi pus si in motoare de Renault/Logan ? oare se gasesc firme pe la noi care sa aduca asa ceva in tara ?
    In urma cu cateva zile pe unul din canalele de documentare TV (sunt doi tipi simpatici care cumpara masini sh,le reconditioneaza,dupa care le vand si scot oaresce profit)mecanicul care repara masina,vorbea despre folosirea acestui tip de antigel fara adaos de apa,"Waterless-coolant".Unul din marile avantaje este ca aceste tipuri de antigel,nu sunt corozive si spre exemplificare arata pompa de apa si lichidul de racire care era plin de rugina. Printre altele mai spunea ca penru a inlatura orice urma de apa de pe circuit,va folosi un lichid special pe care il va sufla cu aer comprimat.Poate aveti mai multe informatii despre acest tip de antigel.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Atunci misterul "dacă este galben sau verde" rămâne. Totuși, există un strat de cam un cm la suprafață (se vede în poză, deși cam lipsea lumina) de un verde deschis.

    Dlor, se pare că problema este adâncă. Frământă și pe niște americani... Pe forumul de mai jos, cineva explică faptul că lichidul pare verde când pleacă de pe gâtul bidonului și devine galben în bol ...



    Se pare că este o iluzie optică dată de culoarea bolului. Incredibil.

    1) I put the coolant back in the car today. I poured it from the thick WHITE plastic bucket that it appeared bright yellow in, into the YELLOW plastic coolant containers that the coolant came in from the store. As i was pouring it from the white bucket i observed that it appeared to be green once it left the white bucket. It also appeared green in the yellow containers. When i poured it from the yellow containers back into the engine, it appeared very neon green once again.

    So,it was just a little trick on the eyes due to different background colors.

    2) haha, no, im not color blind.

    Really, it was just the background color making a difference. As soon as the coolant left the bright white bucket and was in mid air or entering the aluminum reservoir, it appeared neon green again and not neon yellow.
    Last edited by gecmc94; 4 December 2017, 23:20.

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Eu as zice ca a fost pus antigel de culoare galbena.

    Antigelul verde + apa demineralizata 1:1 doar ii reduce nuanta dar tot verde ramane. (acu doua zile am facut eu ptr completare un amestec 1:1 ca eram la minim)

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Originally posted by gecmc94 View Post
    Mă gândesc că a rămas stratul verde de deasupra pentru că vremea a fost rece și nu a apucat să clocotească cu totul. Asta dacă este valabilă supoziția că transferul termic îi schimbă culoarea în galben.
    Daca "clocoteste" ai pa-pa chiulasa, deci nu e cazul.
    Culoarea se schimba prin diluția cu apa, adică "paleste" din tendinta verde fosforescent la concentrație maxima în galben s.m.d. fct. de amestec.
    Îți faci prea multe probleme.

    Dupa aerisirea completa poți completa liniștit pana la nivelul maxim, oricum dupa un timp (îndelungat, dacă instalația e în mințile ei) o sa scada puțin.
    Last edited by Kojak; 4 December 2017, 17:14.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Este poza de după, cu noul antigel, de un galben intens.

    Am înțeles de la alți forumiști și discuțiile lor cu mecanicii, că lichidul se mai "lasă" în primele câteva zeci de km (acolo cca 2-300 ml). Acum la mine este pe min, așa-i. O să completez până la 1/2 dintre max și min. Când am mai făcut această manevră (astă vară, de la min la jumătate, și a fost prima și singura dată în acest an), am pus cam 250ml din sticla de apă demineralizată pe care o am permanent în portbagaj.

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Culoarea e buna, nivelul trebuie ajustat pana la maxim (la rece).

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Sper că poza e înaninte de schimbare - antigelul trebuie să fie pe maxim

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Am revenit la subiect. Am cumpărat antigelul de la AutoEco, descrierea de pe site era galben. Aiurea. Prin plasticul gri al cutiei, pe margine unde era o bandă de vizibilitate, se vedea verde. Am gândit în sinea mea: "ce naiba, de unde atâta galben că este verde toată ziua".

    Service-ul de la EuroCar mi l-a pus astăzi (foarte profesional arată totul pe acolo, husă pe scaun și volan, am vrut să mi-o pun singur dar nu m-au lăsat, geamuri mari și transparente pe unde se vede munca mecanicilor dar la distanță și au zis "avem camere și puteți vedea din fotoliu ce manevre se execută). Însă șoc. Ori am fost păcălit, ori zeama asta se transformă în galben când este diluat (și ca efect al schimbului termic). Iată cum arată vasul după 100 km de mers cu "noul" antigel. Nu am fost martorul schimbului. Sper că n-am fost păcălit (de genul hai că îi pun doar juma de sticlă, pe deasupra celui vechi, că nu se prinde fraieru', și rămâne restul la mecanic).

    Mă gândesc că a rămas stratul verde de deasupra pentru că vremea a fost rece și nu a apucat să clocotească cu totul. Asta dacă este valabilă supoziția că transferul termic îi schimbă culoarea în galben.

    Ce pot însă să garantez la imaginea de mai sus este că vechea zeamă era mult mai transparentă. Acum este un galben intens, am diluat 3 l antigel la 2.5 l apă demineralizată și voi completa doar cu apă pe parcurs până la schimbarea de peste 3-4 ani.

    Last edited by gecmc94; 4 December 2017, 16:07.

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    E acelasi produs si la unul si la celalalt magazin, identic cu ce ai tu in instalatie.
    Last edited by Kojak; 18 November 2017, 18:08.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Există antigel Dacia Glaceol RX type D de diferite culori?

    Văd aici, la evomag, 20 lei, http://www.evomag.ro/AUTO-Curatare-s...L-3600631.html
    "Caracteristici generale Culoare Verde"

    Iar aici, la autoeco, 18 lei, https://www.autoeco.ro/antigel-dacia...e-d-1l/a21558/
    "Concentrat, culoare galben."

    Eu am galben, original venit cu mașina. Să fie și altul de culoare verde? În general, când se schimbă culoarea, se face asta pentru a se evita amestecarea cu cel vechi.

    Leave a comment:


  • Fanez
    replied
    Important este ca e bine sa fie inlocuit la 4 ani. Proportia de 50%-50% e recomandata si pe bidonul de antigel. Cel putin pentru temperaturile din România. Cine vrea sa ma contraspuna sa citeasca mai mult. Are destule informatii pe net. Recomand google.

    Antigelul trebuie amestecat cu apa inainte sa fie schimbat. Nu va luati dupa "mecanicii" care spun ca "n-are dom'le nimic daca pui 1L d-ala si 1L de apa ca tot se amesteca." Nu e deloc asa. Intre timp "bucata" de apa poate ingheta pe instalatie inainte sa se amestece lichidele. Am patit-o (la...o masina) asa ca nu accept contraspuneri!
    Alta problema a fost vara (la L1) cand se supraincalzea motorul dar pe tester aparea ca totul e normal.
    Last edited by Fanez; 18 November 2017, 00:33. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Astia sunt un fel de RedLine in domeniul antigelului, iar Glaceol e ca Dacia Oil, nu stiu daca marfa romaneasca are aceleasi performante antiinghet.
    Oricum, 70% antigel e neindicat sa pui in motor, mai e si inutil, ca nu traim in Irkutsk, costa si mai mult decat e necesar.
    Last edited by mr.K; 18 November 2017, 00:19.

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Originally posted by mr.K View Post
    O fisa tehnica nu ai gasit?
    Sursa 1: fisa tehnica SEN-NO-FREEZE (Sentinel Synthetic Lubricants)

    Mai exista o carte tehnica (pe care nu pot sa o incarc aici) care specifica aceeasi temperatura de inghet pentru Ethylene Glycol (teste de laborator), in concentratie 68/32, de ~ -68.4 C. Pun doar un grafic din acea carte:

    Screen Shot 2017-11-17 at 22.56.37.jpg

    Leave a comment:


  • Fanez
    replied
    @Mr.K, nu te contraspun. Am citat ce am gasit pe net. In cartea de la L1 scria ca trebuie (sau e recomandat) sa fie schimbat la 4 ani.
    La L2, sa vedem...
    Aha... 120.000 km sau 4 ani zice fisa tehnica.
    Last edited by Fanez; 17 November 2017, 23:34.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Fane, nu stiu cine sunt proauto, doar un alt site, am zis ca si eu puteam sa copii ce spun altii pe net, dar preferam sa vad ce spun producatorii.
    Induiosatoare totusi preocuparea ta sa ma contrezi, esti pe o mana cu Iancu, ca doar el te mai suporta pe aici.
    O fisa tehnica nu ai gasit?
    Last edited by mr.K; 17 November 2017, 23:05.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google