Antigelul din bol ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • santi39
    replied
    salut,
    Tocmai am inlocuit antigelul, mai exact spus cea mai mare parte a antigelului, intrucat a fost schimbat prin deconectarea furtunului care intra in partea inferioara a radiatorului, deci nu a iesit tot antigelul vechi din instalatie.
    Ma ingrijoreaza proprtia amestecului de racire aleasa de mecanic, mai exact 3 litri de antigel la 1 litru de apa distilata !
    Dupa operatiunea de inlocuire, mecanicul a forjat masina pe o distanta de aprox. 1.5 km, si apoi a turat-o cateva zeci de secunde pe loc, sa se asigure ca temperatura ajunge la 4 linii.
    Cu motorul caldut (motorul a fost oprit aprox. 10 min, cat timp a durat pana sa primesc factura) am plecat de la service, in mai putin de 10 min, a juns la 4 linii, iar dupa 40 de min a ramas tot la 4 linii, in conditii de trafic aglomerat. Pe parcursul deplasarii a bagat caldura in mod normal in habitaclu.
    Intrebarea este, pot sa apara probleme datorita acestui raport de 3L antigel la 1L apa distilata ?

    va multumesc
    Last edited by santi39; 16 November 2017, 21:16.

    Leave a comment:


  • Anakin
    replied
    Dimineata merg iar la verificari cu ea...e clar din zona termostatului sau furtunelor de pe acolo ca e stropita... Nasol ce pot sa faca scurgerile astea de antigel, pina acum m-au costat un ambreiaj.... vedem mai departe...

    Leave a comment:


  • Fanez
    replied
    Eu am avut urmatoarele probleme cu pierderile de antigel:

    1.furtunul intepat.
    2. pierdea pe la pompa de apa, nesesizata la timp problema, pompa s-a dus si de acolo belele serioase.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Anakin
    replied
    Scurgeri Antigel

    Salut colegi, de citeva luni ma confrunt cu pierderi de antigel, minore la inceput dar care cu timpul au devenit din ce in ce mai vizibile. Masina a fost dusa la doi mecanici (ce mai mecanici.....) care au concluzionat ca motorul nu pierde antigel desi eu umblam cu petul dupa mine. La un moment dat am facut un drum de 100 km pe autostrada Transilvania (dus + intors) intr-o zi si a trebuit sa completez de doua ori cite un borcan intreg. Am mers a treia oara la mecanic cu motorul stropit de antigel (in partea dreapta in zona termostatului). Cind am fost prima data la mecanic i-am semnalat si o "mica" problema de ambreiaj. A inceput sa agate la pornirea de pe loc, eu am dedus ca ar fi din pricina antigelului care se scurge prin zona aceea. Mi-a schimbat omu' o piesa metalica pe care se monteaza carcasa termostatului, piesa aia fiind prinsa direct de motor. Vreo 450 lei in valoare (piesa). Intre timp problemele de ambreiaj s-au accentuat, astfel ca de astazi masina mea e posesoarea unui kit de ambreiaj VALEO nou nout, merge brici. Insa am observat din nou ca furtunele din zona aceea sint stropite de antigel. De asemeea, se vede din nou antigel prin zona motor / cutie si usor usor scade nivelul in borcan, nu asa rau ca inainte. Rulmentul de presiune scos de pe masina era praf, mincat si VERDE (de la antigel), dintii erau oxidati si...VERZI...clar ca ambreiajul s-a "dus" din cauza antigelului. Discul mai mergea lejer, masina are aprox. 95.000 km. Va intreb, v-ati mai lovit de problema asta ? La ce naiba sa ma mai uit ? Furtunele sint OK, nu scapa pe la ele...
    Last edited by Anakin; 1 August 2016, 16:59.

    Leave a comment:


  • Oti
    replied
    Am facut experiente la cealalta masina, din economie, graba am intrat in prima pravalie si am cump antigel concentrat, amestecat in prop 1/1 cu apa dedurizata, cum scria in instruct, temp -25°C, si am inlocuit antig, respect proced. Asta prin luna oct. In noiembrie, m-a mananca undeva si trag cu seringa o proba de 100ml, introduc in congelator impreuna cu un term de precizie, industrial. La -20°C apar ace de gheata, la -25°C devine gel, de consistenta unui iaurt, asa ca, mare atentie!

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
    Last edited by Oti; 8 November 2015, 12:42.

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Originally posted by Oti View Post
    Eu m-am referit la antigelul "rosu", origine necunoscuta sau contrafacut, dupa verificare practica, am constientizat riscurile.

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk
    Daca nu l-ai amestecat cu apa 50/50, performantele oricarui antigel, sunt mult mai slabe (punct de inghet mai jos, temperatura de fierbere mai joasa).
    Norma Tip D este perfect compatibila cu norma G12, ca sa stie lumea pe viitor la ce sa se uite pe ambalaj.

    Leave a comment:


  • mr.K
    replied
    Originally posted by blkegl View Post
    Salutare ,
    Am cumparat , din greseala,pentru logan 1.6mpi antigel rosu :

    Protecţie anti-coroziune: 3 ani
    Tip: Potrivit şi pentru utilizare în aplicaţii din aliaje de aluminiu
    Volum: 1Kg
    Culoare: roz

    Standarde: ANFOR NFR 15-601, a BS 6580-BS 5117, ASTM D 3306, D4656, D85, G 12, SAE J 1034, MSZ 924-82-88

    E bun sau trebuie sa il returnez si sa cumpar antigel type D ?
    Majoritatea au ethylene glycol in ele. Daca nu scrie Type D pe el, nu e agreat de Renault.
    Asta nu inseamna automat ca nu e compatibil, foarte bine poate merge perfect.
    Dar daca totusi ai nimerit un antigel care contine ceva ce il face nepotrivit pentru motorul tau? Merita sa experimentezi.
    Type D este si verde, si galben, si roz...nu culoarea conteaza.

    Leave a comment:


  • Oti
    replied
    Eu m-am referit la antigelul "rosu", origine necunoscuta sau contrafacut, dupa verificare practica, am constientizat riscurile.

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk

    Leave a comment:


  • darksid3
    replied
    Bre, n-o dati de gard cu informatiile astea din desene animate. Culoarea antigelului este IRELEVANTA, important e sa stii daca antigelul este organic sau anorganic. 90% din tot ce exista pe piata si ce folosesc constructorii de masini, e antigel ORGANIC. Nu se amesteca aceste doua tipuri de antigel (organic cu anorganic), culoarea nu conteaza.

    Leave a comment:


  • Oti
    replied
    Fa o proba cu el, juma de pahar baga-l in congelator la temp -25°C cu un termometru, dupa 24h apar apar ace, dupa 48h se face gel, asa am patit eu cu antigel rosu, l-am dat jos repede de pe masina, forteaza pompa.

    Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk

    Leave a comment:


  • Kojak
    replied
    Enjoy!
    Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari

    Leave a comment:


  • blkegl
    replied
    Salutare ,
    Am cumparat , din greseala,pentru logan 1.6mpi antigel rosu :

    Protecţie anti-coroziune: 3 ani
    Tip: Potrivit şi pentru utilizare în aplicaţii din aliaje de aluminiu
    Volum: 1Kg
    Culoare: roz

    Standarde: ANFOR NFR 15-601, a BS 6580-BS 5117, ASTM D 3306, D4656, D85, G 12, SAE J 1034, MSZ 924-82-88

    E bun sau trebuie sa il returnez si sa cumpar antigel type D ?

    Leave a comment:


  • amigos
    replied
    Originally posted by Costi-bc View Post
    Circuitul e inchis si sub presiune , deci nu se evapora nici apa nici antigelul.

    Cel mai indicat e sa schimbi antigelul la 3-4 ani , odata cu distributia.
    Pierderi in sistem nu am, dar de noua am observat ca trebuie completat anual deoarece nivelul scade aproape cu volumul dintre minim si maxim. Apropos de distributie am schimbat-o la 5ani - 3luni si arata impecabil (fff putin intinsa si fara nici o fisura), e adevarat ca km sunt la jumatate.

    Originally posted by t0rquemada View Post
    Bușonul vasului de expansiune are supapă de siguranță(1,5bari ?), deci teoretic poți "evapora" niște apă problema e în ce condiții.
    Ala mi-o fi fasaind cateodata prin partea rotii de la sofer? Ciudat ca niciodata nu trece de 4-5 liniute in bord temperatura lichidului. Auzeam la oprire din cand in cand cate 2-3 fasituri ca si cum s-ar elibera presiunea. A mai constatat cineva asa ceva?

    Originally posted by Ampt View Post
    Eu tot nu pot înţelege cum completarea cu 200ml de apă, adică 4% din capacitatea circuitului de răcire de la Logan, poate să influenţeze atât de mult punctul de îngheţ al întregului lichid de răcire (de la -10 grade Celsius înainte de completarea cu apă, la -30 grade Celsius după aceea).
    Antigelul are comportament similar cand e prea concentrat cu cel cand e prea diluat, adica solidifica aproape de 0 grC. Concentratia la jumatate are o anumita limita de solidificare, apoi cu cat creste concentratia peste o anumita limita (80%) are efect similar cu concentratia mica (20%). Eu m-am jucat cu antigel intr-un pahar cu diverse concentratii, incearca si tu.
    Last edited by amigos; 17 December 2014, 08:09. Reason: Automerged Doublepost

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Bușonul vasului de expansiune are supapă de siguranță(1,5bari ?), deci teoretic poți "evapora" niște apă problema e în ce condiții.

    Leave a comment:


  • Ampt
    replied
    Originally posted by Ampt View Post
    Şi asta în condiţiile în care capacitatea circuitului de răcire la Dacia Logan este undeva în jurul valorii de 5,45 litri, adică colegul @andreyi a completat procentual cu aproximativ 2%...
    Originally posted by amigos View Post
    Tot cu respect iti spun din propria experienta, antigelul aproape de minim imi arata -10 grC, scos cat am mai putut din bidonas (120ml) si apoi inlocuit cu apa pana la maxim, dupa care tras o tura cu masina iar la revenire masurat solutia si arata -30grC. Concluzia mea: face mai bine 200 ml de apa decat 200 ml antigel la o anumita proportie.
    Eu tot nu pot înţelege cum completarea cu 200ml de apă, adică 4% din capacitatea circuitului de răcire de la Logan, poate să influenţeze atât de mult punctul de îngheţ al întregului lichid de răcire (de la -10 grade Celsius înainte de completarea cu apă, la -30 grade Celsius după aceea).

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google