If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
@iancu_mic: ce-are zgomotul la rulare (datorat profilului anvelopei) cu azotul? cum se raceste ala vara, comparativ cu aerul? azotul se supune acelorasi legi ale fizicii, ca orice alt gaz[....] iar apoi, distanta de franare cum o infleunteaza? nu vad avantajul azotului.
Cam asta reiese din ce ai spus,ca sa respectam adevarul.
Dar,poate nu-i atat de important...
ok, deci e cam ce-am zis si eu. avantajele azotului sunt ca elimina in principal apa si alte molecule mai mici in diamteru, dar asta nu-l face gazul ideal, tot legile fizicii dicteaza. in principiu, avantajele exista, dar cred ca din motve de marketing si castiguri, sunt un pic exagerate, ami ales cand intervine efectul placebo, pe care nimeni nu-l poate controla.
Da o videaza si pe urma face presiunea cu azot si iar extrage oxigenul si a doua oara baga iar azot si face presiunea definitiv.
Nu stiu cum face in alta parte dar mie asa mi-a facut.
cum scoate oxigenul, iti videaza anvelopa? sau doar sufla azon in ea, apoi lasa sa se echilibreze presiunea si separa oxigenul, dupa care umfla iar. oricum ati da-o, azot 100% nu va fi nici o data in anvelopa decat daca se monteaza pe janta intr-o incapere cu 100% azot in ea. inca n-am vazut vulcanizarea cu cosmonauti si camere etanse in care sa se bage azot in roti.
@iancu_mic: ce-are zgomotul la rulare (datorat profilului anvelopei) cu azotul? cum se raceste ala vara, comparativ cu aerul? azotul se supune acelorasi legi ale fizicii, ca orice alt gaz. il incalzesti se dilata. ca nu asa tare ca vaporii de apa din aer (astia fiind de fapt marele circ in variatiile de presiune din anvelopa), ok, dar tot se dilata. iar apoi, distanta de franare cum o infleunteaza? ca nedilatandu-se, guma se comporta si peste 3 ore de mers ca la pornire? da, ar fi o explicatie. dar, pe partea cealalta, atata timp cat macar o data/luna verifici presiunea si o corectezi, daca e cazul, nu vad avantajul azotului. faptul ca ai azot in gume nu te scuteste de verificari si nici nu-ti garanteaza ca guma aia va trai vesnic cu 2.1 bari in ea. iar la verificare/completare, ghici ce? tre' sa bagi tot azot, altfel, dupa parerea unora, nu esti "trebdy" si nu prezinti siguranta in circulatie.
Cu un asa aparat se separa si se scoate oxigenul din anvelopa in ea ramanand azotul dupa care se reface presiunea doar cu azot.
Costa in jur de 3000 lei. Daca cineva cumpara la vulcanizare asa ceva doar pentru a pacali clientii va inselati.
Eu va recomand fara a face publicitate vulcanizarea de pe Ferentari vizavi de blocurile rosii cand vii de la Sebastian spre Piata Ferentari pe partea stanga dupa semaforul de la intersectia cu strada Salaj, unde se termina linia de tramvai care imita calea ferata.
Este langa spalatorie si are si geometrie de roti cu unde laser la 80 lei iar presiunea cu azot costa 3 lei de anvelopa.
Servire ireprosabila, prompta si in ordinea sosirii.
Lucreaza si patronul acolo Dl. Vali.
Scuza-ma dar nu asta e metoda prin care sa ramai cu azot in anvelope; in felul acesta presiunea anvelopei se va pierde si...iar va trebui sa adaugam azot-78% si alte gaze 22%,si iar... si iar.
Sunt niste generatoare care produc azot %, niste pistolete speciale.
Aerul contine cam 78% azot, in timp, prin intermediul microfisurilor din anvelopa se vor pierde celelalte elemente din aer si asa veti ramane cu un procentaj maxim de N in anvelopa... Poate la masinile de circuit sa conteze cele aproximativ 22% diferenta de concentratie, la Logan cred ca e degeaba. Da, stiu, sunt gica contra.
Vizavi de utilizarea azotului in anvelopele auto,am observat(reclame pe firma) ca tot mai multe ateliere specializate s-au dotat cu generatoare in acest sens;probabil peste cativa ani, utilizarea acestui gaz se va face la scara mai mare,date fiind multiplele avantaje.
Diminuarea scurgerilor si limitarea variatiilor de volum al gazului in anvelope, implicit si a presiunii sunt avantajele folosirii azotului.
Aerul e in proportie covarsitoare format din azot, pentru diferenta, as vrea sa vad cum o vulcanizare obisnuita aduce in anvelopa puritatea gazului macar la 99%.
Cred ca lumea isi pune capacele verzi doar ca sa se simta mai aparte.
Din cate stiu printre avantajele utilizarii azotului in anvelope ar fi;
-diminuarea scurgerilor prin microfisurila anvelopei
-eficienta la supraincarcare
-cresterea aderentei si eficienta in cazul franarii
-rulaj mai putin zgomotos
-diminuarea gradului de uzura.
Eu stiam ca'i vorba, in primul rand, de temperatura.
Astfel, vara e recomandat sa umfli anvelopele cu azot, pentru a pastra o temperatura mai scazuta, in interiorul lor.
E un gaz ceva mai stabil. Nu var rostul azotului la o masina "civila", mai ales la un Logan. Azotul e folosit, spre exemplu, in anvelopele avioanelor comerciale dar, acolo e vorba de forte imense.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Leave a comment: