B-96-CGK "Albinutza"[CastigatorCampionat-Cea Mai Tiganita Masina Editia 2010/2012

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ca sa va dati seama de o chestie .
    Cu chiulasa comprimata 1 mm si admisie polisata si cu softul ce il aveam pentru axa , masina merge foarte foarte bogat ,adica benzina nearsa cu tona , comparativ cum mergea cum era arderea cu axa , deci corpu clapeta marit e fix frectie .
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • Lasa-ma sa inteleg ceva, Cristi_XP. scria undeva RacingCode ca senzorul pentru aer (sa zicem ca specific pentru Logan) isi opreste masuratoarea la un debit maxim, la a carui valoare corespunde 255 (maximul electronic in 8 biti pe care il capteaza un microprocesor). deci pentru corpuri marite, supraalimentari sau filtre sport ar fi nevoie de o "recalibrare" a senzorului de debit aer , fie pentru a capta si valori mai ridicate, fie o inlocuire completa cu altul mai capabil. cert este ca microprocesorul are nevoie sa fie reprogramat pentru a percepe o valoare mult mai mare de debit ca fiind 255, valoarea de fabica maxima fiind acum declarata, sa zicem, 150. daca nu se intelege, am sa incerc sa fac un desen.

      Comment


      • nu cred ca este depasit senzorul de un corp clapeta si de un filtru.

        sincer daca astia de la renault sunt macar un pic destepti au facut senzorul sa mearga sa functioneze si sa citeasca si o presiune usor mai mare decat presiunea atmosferica. ca sa fie safe.

        @ cristi xp daca zici ca merge bogat cum e cuplul in ture joase ? ar trebui sa fie foarte bun.
        stiu ca amestecul bogat imbunatateste comportamentul in zona joasa si medie de viteza a motorului

        @ razvan amza daca senzorul citeste de ex valoarea 200 ECU stie ca trebuie sa dea 3 ms timp de injectie. daca rescrii softul ca pentru valoarea 200 sa dea 3.5 ms timp de injectie logic ca va rezulta un amestec bogat .
        valorile din ECU corespunzatoare valorilor citite de senzor sunt programate in functie de un amestec prestabilit de producator ca fiind ideal pt motorul masinii de ex intre 12 si 13
        in stabilirea amestecului ideal la un moment si situatie data ECU ia informatii de la : lambda 1, senzor temp apa, senzor temp aer, senzor presiune, senzor pozitie clapeta fluture
        softurile si ECU adevarate au in ele si informatii despre traseul de admisie : lungime diametru, diametru corp, dimensiuni galerie admisie
        Last edited by alessandro; 3 October 2010, 20:43.

        Comment


        • ma prefac ca n-am auzit. oare renault face calcule in plus fiindca pui tu turbina? no way. aici ar avea o vorba de spus baiatul cu compresorul....

          Comment


          • e simplu de aflat : 255 corespunde carei valoare de presiune ?
            ma gandesc ca il feceau macar sa mearga pana la valoarea de 1 atmosfera. sau macar sa dea o eroare daca este depasit de presiunea (vacumul) din galerie
            eu asa vad logic.

            scuze de off daca vrei sa vorbim hai pe alt thread ca ii poluam lu cosmin pe aici

            Comment


            • ))
              una e presiunea si alta este vacuum . Senzorul stie doar vacuum , pana la o anumita valoare,probabil undeva la -1 bar pana undeva aproape de 0,avand in vedere ca la relanti sta undeva la -0.7, Corpul marit e fix o chestie de forma pe care o facem ca sa ne gasim in treaba . Marxule masina mere foarte bine jos in ture , da nu datorita amestecului ,pentru ca ala se imbogateste sus in ture , nu la 2000-3000 ,de la 6000 rpm incepe sa fie undeva sub 11 , adica ca la un turbo , pe cand cu axa incepea sa sa saraceasca un pic peste 13 .Deci evident ca de la 6000 rpm masina nu mai trage de nicio culoare . La amestec bogat pierzi ceva putere din cauza ca explozia nu mai e asa puternica,dar mergi safe cu masina , oricum AFR de 11 nu e ce trebe . AFRul trebuie sa fie undeva intre 12.5-13.5 .
              Noi nu avem senzor de captare a debitului de aer , avem doar un senzor de presiune)(vacuum) .Debitul de aer se masoara cu debitmetru(MAF senzor, mass air flow) si e din alt film nu din asta cu loganul .Daca se inlocuieste senzorul de presiune(vacuum) , cu unul care stie si presiune , ECU tot nu stie sa lucreze cu presiune ,tocmai din cauza ca valorile o sa fie offscale .MAPul stie sa citeasca mai multe valori decat este necesar tocmai din cauza presiunii atmosferice din diferite zone ,cum ar fi nivelul marii si muntii inalti ,unde se modifica densitatea aerului si iti permite sa arzi mai multa benzina .
              Last edited by Cristi_Xp; 3 October 2010, 22:13.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • Eu m-am chinuit ceva cu corp clapeta marit.Cu softu si cu stabilizarea relantiului.Eu zic ca nu prea se merita,adevaru e ca mergea masina f bine in ture joase dar sus parca era sugrumata..Acelasi raspuns am avut si eu de la cineva care a incercat sa imi faca recalibrare la senzori,ca nu face fata senzorul de presiune la debitu de aer dat de corpu mare.Ori schimbi senzorul ori un corp putin mai mare ca stock.Stock are 44mm diamateru eu il aveam pe la 51 si un pic.
                De ex e cineva care a avut o super nova si il facuse pe la 48mm si mergea bine masina si avea si relantiu cum trebuie.
                AG 16 Y M A

                Comment


                • mie imi merge bine masina cu corpu marit..sta si relatiu sta tot....
                  Nu putem admite existenţa unui lucru dacă nu-i putem atribui o semnificaţie.

                  Comment


                  • @ cristi xp stiu ca vacumul e diferit de presiune. vacumul e o presiune negativa ca sa zic asa.
                    noi la logan avem pentru aer si senzor de temperatura. una e sa intre aer la 40 grade si -0.5 bari si alta e sa intre la 10 grade si -0.5 bari.
                    AFR 11 in 6000 rpm este enorm. nu iti da benzina pe toba ?

                    cum pot sa pun ceas de AFR la mine pe 16v ?
                    Last edited by alessandro; 4 October 2010, 08:12.

                    Comment


                    • Ieri dupa ce am shimbat pompa de benzina masina mi-a fost luata la condus de RAZVANIPO de la 23August pana in Dristor si cand s-a dat jos din masina mi-a zis ca smuceste de jos (trage bine din ture mici)

                      La mine dupa ce mi-am reglat corpul din avans , nu agata si nici nu ramane turata (nu a ramas in 2 saptamai de cand am corpul)

                      AM pus OBD-ul pe masina si toti senzorii functioneaza perfect (temperatura, turatie, presiune) ..am o singura eroare senzorul de clima (pentru ca am dat AC-ul jos)

                      Comment


                      • ce inseamna ture mici ? eu prin ture mici inteleg de la 2000 rpm in sus. sub 2000 e aberant

                        da mi niste idei pentru cuplu in ture joase ca eu am ramas fara.

                        Comment


                        • cosmin, la MCD-ul nu apar erori fiindca el are deja softul custom, care probabil acopera si aceste "calibrari" pentru diversi senzori din motor, lucru logic si normal, dat fiind ca mototrul lui (1.4) lucreaza probabil cu valori de debit aer si benzina complet diferiti (mai mari in principiu) fata de un 1.4 obisnuit. probabil se va putea pune cu incredere un corp de 50mm plus filtru sport (sau deloc daca doresti ), daca se va calibra din nou computerul pentru a inregistra valori peste pragul maxim.

                          Chiar daca Renault a prevazut un prag superior ceva mai mare, oricum probabil este "anti-tuning", cel mult depasind cu putin valoarea maxima obisnuita (0m, nivelul marii, presiunea cea mai mare a aerului, debitul cel mai bun). o recalibrare aici sunt convins ca face minuni. si uite ca mi-ai dat de gandit. eu caut cuplu bun la ture mici, deci probabil corp marit plus serpi de cuplu (diametru putin mai mic) ar trebui sa dea rezultate bune pe 1500-4000rpm cum doresc eu.

                          Comment


                          • senzorii aia functioneaza simplu. sunr 2 care sunt la fel de importanti. unul de temperatura si unul de vacum.

                            chit ca suntem la mare chit ca suntem la munte aerul este alcatuit din 20% oxigen si 80% azot (am aproximat)

                            presiunea atmosferica este de 760 mm Hg = 1 atm la 0m alt si 0 grade celsius

                            in conditiile astea putem spune intr un volum dat x spatiul este ocupat de 20% oxigen si 80 % azot

                            pe masura ce urcam in altitudine scade presiunea. de ex luam 0.95 atmosfere
                            asta inseamna ca intr un volum dat x doar 0.95 % din spatiul respectiv va fi ocupat de 20 % oxigen si 80 % azot

                            deci cand presiunea exterioara este mare motorul inspira 10 litri de are in care are 2 litri de oxigen iar cand presiunea e mica motorul in 10 litri de aer va avea doar 1.5 litri de oxigen

                            diferentele de temperatura, presiune, altitudine nu vor influenta sau pacali niciodata dar niciodata functionarea corecta a senzorilor si nici nu se vor depasi limitele lor. deci o "calibrare" ar fi absolut inutila

                            singura piesa care stie cu exactitate cat oxigen a intrat in motor este sonda lambda 1 care simte oxigenul in plus sau in minus de pe evacuare

                            p.s. putem sa punem corp clapeta cu diametrul de 100mm ca dimensiunile galeriei de admisie tot alea sunt iar presiunea din ea nu va depasi niciodata 1 atmosfera. ECU stie ca prin galeria de admisie care o are la vacumul x si la temperatura y este imposibil sa treaca alta cantitate de aer decat cea calculata din informatiile primite de la cei doi senzori. si chiar nu are cum sa treaca
                            Last edited by alessandro; 4 October 2010, 12:24.

                            Comment


                            • unul la servici care nu are ce face si altul acasa ...

                              @Amza- MCD cand a facut Custom Soft nu avea corp clapeta , acesta a fost montat ulterior, iar dupa o perioada s-a autocalibrat cu mici ajustari alea avansului !

                              @Alex - iti faci serpi si vei avea cuplu jos...maresti corpul clapeta si vei observa iarasi diferente jos ..jos inseamna peste 1500 de ture (treptele 1, 2) si de la 2000(treptele 3,4)

                              Comment


                              • @Cosmin, nu te bate un gand sa faci un test pe dyno? Chiar is curios care e castigul serpilor si a clapetei marite.
                                I don't ride low, I fly high...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google