Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • logan mcv cu easy-r

    Bună ziua,
    Încep prin a vă spune că dețin din decembrie anul trecut un Logan MCV, 1.5 dCi, cutie EASY-r. După mai bine de 3 luni și 3000 de km cred că mi-am format o părere avizată despre această cutie și o expun aici cu speranța că le va fi de folos și altora.
    Pe scurt, am ocazia să conduc la serviciu mașini dotate cu cutii automate ”adevărate” , mărcile Mercedes G-Class (2004) și Toyota Land Cruiser (2014). Dacă e să fac o comparație și să acord un punctaj: cutia de pe Toyota – 10 puncte din 10, cea de pe Mercedes – 9 puncte și Easy-r de pe Logan 6.5 puncte.
    De ce am acordat doar 6.5 puncte?
    Sunt mai multe motive însă cel mai important e acela că la viteze mici de până în 20 km/h (adică chiar acolo unde ar trebui să te ajute cel mai mult o cutie automată, în trafic aglomerat) are tendința să frâneze destul de pronunțat. Devine chiar deranjant în următoarea situație: la plecarea de pe loc atunci când mașina rulează în modul crawl, dacă ating foarte ușor pedala de accelerație și apoi o eliberez mașina va frâna puternic, revenind brusc la viteza de crwal. Nu trepidează dar te împinge în față destul de neplăcut.
    Un alt motiv ar fi acela că se întâmplă ca atunci când frânezi să ai senzația că mașina urmează să se oprească ca apoi să ”zvâcnească” și să mai meargă câțiva zeci de centimetri – nu știu cum să descriu mai bine dar oricum nu e o senzație plăcută în aglomerație, repet, acolo unde ar trebui să profiți de o cutie automată.
    Ar mai fi și altele, legate de subturare și de cum și cât sunt menținute unele trepte, dar nu au contribuit așa mult la depunctare.
    Mai am un incident pe care vreau să vi-l relatez, petrecut recent, dar care nu are legătura cu cutia (sper ): sistemul stop – start a intrat într-un fel de buclă, mașina încerca să pornească din jumătate în jumătate de secundă. A trebuit să scot cheia și să repornesc. Deocamdată a fost un incident izolat, nu s-a mai repetat.

    Comment


    • Multumesc celor care au acceptat provocarea. Pentru mine cel putin este clara situatia: setarea turatiei din calculatorul cutiei la plecarea de pe loc este defectuoasa. Prin cuplarea AC am suplinit nevoia de turatie a masinii, pentru ca aceasta sa nu plece cu trepidatii de pe loc la motor rece. Masina este subturata si alaturi de alte piese necalibrate nevoilor masinii duc la aparitia acestor probleme. Cred ca cei de la Dacia vor lua in calcul si dezactivarea din soft a modului eco.
      Oricum, astept chemarea in service si resoftarea zbuciumatului de calculator al cutiei.
      Ce a reclamat JohnnDoe, cum ca la franare uneori da senzatia ca vrea sa zvacneasca este reala. Si eu am patit-o, speriindu-ma chiar, crezand ca masina vrea cu tot dinadinsul sa loveasca masina din fata. Acest lucru se intampla cand turatia motorului inexplicabil are oscilatii.

      Comment


      • Originally posted by JohnnDoe View Post
        Un alt motiv ar fi acela că se întâmplă ca atunci când frânezi să ai senzația că mașina urmează să se oprească ca apoi să ”zvâcnească” și să mai meargă câțiva zeci de centimetri – nu știu cum să descriu mai bine dar oricum nu e o senzație plăcută în aglomerație, repet, acolo unde ar trebui să profiți de o cutie automată.
        .
        Asta cu "zvacnitul" am patit-o si eu de multe ori. Inainte de oprire de la o viteza relativ mare atunci cand ma apropiu de o coloana sau un semafor, se intampla ca masina sa accelereze singura pentru o fractiune de secunda, incat am impresia ca ma "infig" in cel din fata.Senzatia este intr-adevar extrem de neplacuta

        Comment


        • Confirm si eu fenomenul cu zvacnitul, am patit si eu de cateva ori, chiar ma bucur ca a fost adus in discutie, ma gandeam ca am inebunit eu si am halucinatii, imi era jena sa expun problema pe forum.

          Comment


          • E momentul cand cutia debreiaza complet si se anuleaza frana de motor (pronuntata in tr.1) dar ea mai are inertie si continua sa ruleze. In acel moment nu trebuie slabita frana (daca o slabiti spre zero atunci incepe sa ambreieze sanfaca crawl). Se comporta exact ca la manuala doar ca senzatia e ciudata din cauza lipsei controlului ambreiajului.

            Dupa vreo 10k de km o sa va obisnuiti.


            Sent from my Mi A1 using Tapatalk
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • [QUOTE=JohnnDoe;1789392]Bună ziua,
              De ce am acordat doar 6.5 puncte?
              Sunt mai multe motive însă cel mai important e acela că la viteze mici de până în 20 km/h (adică chiar acolo unde ar trebui să te ajute cel mai mult o cutie automată, în trafic aglomerat) are tendința să frâneze destul de pronunțat. Devine chiar deranjant în următoarea situație: la plecarea de pe loc atunci când mașina rulează în modul crawl, dacă ating foarte ușor pedala de accelerație și apoi o eliberez mașina va frâna puternic, revenind brusc la viteza de crwal. Nu trepidează dar te împinge în față destul de neplăcut."

              Sunt cumulati doi factori :
              1. intra in frana de motor abrupt , tr.II sau I .
              2. diferenta de cuplu in jurul turatiei de intrare a turbinei (1750), intra sau iese din functie turbina ceea ce mai adauga un plus de zmuncituri . Totusi tin sa precizez ca aceste zmuncituri sunt prezente in primii km cand motorul este rece . La cald sunt mult mai estompate sau chiar lipsesc.

              Comment


              • Salut, e un aspect pe care nu am vazut sa-l precizeze nimeni si anume cati oameni erati in masina cand aveti aceste probleme? Sunt curios daca face asa urat masina doar cu soferul ce se intampla dimineata daca incercati sa plecati cu masina plina(5oameni).

                Comment


                • Originally posted by Silviu View Post
                  E momentul cand cutia debreiaza complet si se anuleaza frana de motor (pronuntata in tr.1) dar ea mai are inertie si continua sa ruleze. In acel moment nu trebuie slabita frana (daca o slabiti spre zero atunci incepe sa ambreieze sanfaca crawl). Se comporta exact ca la manuala doar ca senzatia e ciudata din cauza lipsei controlului ambreiajului.

                  Dupa vreo 10k de km o sa va obisnuiti.


                  Sent from my Mi A1 using Tapatalk
                  Foarte buna explicatia, cred ca este corecta.

                  Comment


                  • Eu am Sandero Diesel cu Easy R de 5500km. Am avut inainte Honda CRV si Honda Accird automate. Pot sa va spun ca sunt super incantat de Easy Rul de pe Dacie. Da, este un pic diferita dar te obisnuiesti. Singura mea problema este la pantele prea mici ca sa intre Hill Assistul. Insa cu viteza de picior si eventual frana de mana se rezolva. Per total super incantat.

                    Comment


                    • Insa cu viteza de picior
                      In mod normal folosesti viteza de mână, sau ce?
                      Poti sa traduci, te rog?

                      Comment


                      • Este evident ceea ce vrea sa spuna, doar pentru unii nu este clar indiferent ce ar spune. Chiar si pentru fanii altor marci se poate spune ca daca tragi frana de mana sau mergi mai repede cu actionarea pedalelor se poate compensa. Doar daca vrei sa fii contra nu merge...
                        Last edited by valioglu; 16 March 2018, 23:32.

                        Comment


                        • Thx @valioglu.
                          Si ca sa fie clar care imi sunt preferintele, am vandut CRVul recent si acum astept Dusterul, evident automat. O sa il folosesc si eu insa sotia va fi beneficiarul real.
                          @mr. K - nu mai folosesc din tinerete viteza de mana... ;)
                          Last edited by cristiandan; 17 March 2018, 14:24.

                          Comment


                          • Confirm efectul negativ in mod eco.
                            Trepidatiile exista oricum, dar in modul eco sunt mult mai violente. In plus am intalnit o situatie dubioasa in modul eco : in timp ce coboram, inclinatie nu foarte mare, in treapta 1a, am apasat putin frana, ambreiajul a luat-o razna, debreia complet, dupa care ambreia complet si foarte brutal, parca nu mai stia ce vrea, asta cam de vreo 4 ori, producand socuri, nu trepidatii. Este prima oara cand intalnesc fenomenul, sa fie de la modul eco?

                            Comment


                            • Originally posted by DannyMC View Post
                              Eu sunt convins ca subturarea este cauza problemelor! Pentru ca vibratia apare si la cutiile manuale la plecarea de pe loc subturat cu motorul rece! Diferenta e ca la cutia manuala poti alege cat sa patinezi ambreiajul si cat sa ridici turatia pentru a elimina problemele!
                              Sunt de aceeasi parere. Am si Corsa Easytronic, la pornire turatia este 1200 rpm, dupa aprox 3 minute scade la relanti 800 rpm. La Dacia pare si o probleme de soft. Este indicat asa cum a spus si Gabriel in primele sute de metrii sa nu acceleram brusc.

                              Referitor la modul Eco, pe Sandero Stepway 1.5 dci, cand l-am folosit am avut de cateva ori probleme la schimbarea treptei 2-3 (se tura prea mult pana sa schimbe). De cateva luni nu-l mai folosesc si pana acum in 10 000 km nu am probleme. M-am obisnuit eu cu Easy-rul si el cu mine. Pot sa spun ca la 500 euro face toti banii. Si am mers doar in modul automat.
                              Last edited by Gil26; 19 March 2018, 19:02.

                              Comment


                              • Gil26
                                Easy-r pe motorizare 1.5 dci nu are probleme, cel putin pe forum nu s-au raportat . In schimb pe 0.9tce cu easy-r sunt probleme(trepidatii).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google