Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Si se foloseste Dacia oil (cu precadere 10w40) pentru situatiile cu revizie asa-zisa gratuita si la cei fara pretenti ca, deh, iese mai ieftin..

    Comment


    • Revizie (~ 1 an) Sandero 0.9 Tce la Dacoserv Preciziei.
      Pret:- 148 lei cu piesele clientului: filtru de aer + filtru de ulei + garnitura buson inferior ulei - de origine, filtru de habitaclu Mann cu carbune -> totul 132 lei, + 5 litri ulei LM 5W40 RN0710 -> 210 lei (parca atat a costat, cumparat acum 2 luni).
      Pro: desi am intarziat o jumatate de ora, masina a fost repartizata repede la un mecanic; receptia accepta piesele clientului fara obiectii; infoliat volan, schimbator, pus husa pe scaunul soferului; mecanic care stia ce face, atent, grijuliu; a lucrat curat carpa mereu aproape ca sa stearga scurgerile; a verificat articulatii si a inspectat minutios motorul cu masina pe rampa, a pus 4,1 litri in motor fara sa i se ceara, a pus bidonul cu restul de ulei in portbagaj; s-a resetat intervalul de service (desi nu aparuse inca cheita in bord).
      Contra: domnul dacotec a pus bateria pe incarcator pentru 40 de minute, desi i-am spus ca pana la service, masina a facut stop-start tot timpul (conform manual, baterie incarcata peste 80%). Desi mi-a spus ca masina nu are erori, a resetat adaptivii din calculatorul de injectie -> pornea la 1500 rpm chiar cu motorul cald, relanti instabil la 1100 - 1200 (acul de la turometru tremura vizibil), nici dupa 3 minute nu revenea la 750 rpm, chiar daca apasam acceleratia, tragea mai greu, accelera mai greu, parca era alta masina. Si-a rezolvat dupa 1 saptamana si aproape 200 km. Acum masina porneste la 1100 rpm si scade la 750 dupa aprox. 30 secunde, la 8 grade.
      M-am plans ca destul de des, in mers masina sta prea mult pe consum din baterie: desi facea stop-start la iesirea din parcare, chiar dupa pornire, dupa 20 km extraurban fara opriri, nu mai facea stop-start + A barat in bord; pe durata calatoriei din timp in timp lumina farurilor devenea galbuie pentru aprox 2-3 minute, ventilatorul aerotermei se auzea slab fara buton Eco apasat (nu folosesc deloc). A spus iar ca masina nu are probleme, a verificat sa nu exista OTS pentru VIN-ul masinii si atat, dar nu a verificat daca exista soft sau configurari mai noi, a spus ca nu e nevoie ca oricum nu aduc nimic nou.

      Comment


      • Este o cauza anume la comportamentul diferit la prima pornire la motoare de acelasi tip / cu acelasi soft?!
        Exista posibilitatea resetarii anumitor parametrii din combinatie de comenzi?!
        De ex: resetarea „adaptivii din calculatorul de injectie”, resetarea la parametrii inițiali...
        Last edited by anduvirgil; 19 May 2019, 11:20.
        Logan 0.9 TCe 2018

        Comment


        • Exista in calculatorul de injectie un set de parametri care se modifica in functie de datele primite de la senzori si de modul in care este condusa masina. Un mod de a-i imbunatati era "o tura pe autostrada", pentru masinile conduse mai mult in oras, subturat si cu viteze mici -> motorul trage mai bine o vreme, pana readuce parametrii la valorile pentru oras.
          Resetarea (se face doar cu tester clip) ii inlocuieste cu valori neutre, sigure, cu care va functiona orice motor de acel tip (indiferent de nr. de km sau probleme pe care le are). Asta nu inseamna neaparat ca va functiona mai bine, va avea nevoie de x km ca sa restabileasca un set adecvat. Dupa resetare se facea de obicei o proba de drum in conditii precise de turatie si viteza, pentru ca "injectia" sa invete rapid anumite valori (cel putin la Supernova / Solenza / Logan 1).

          Comment


          • @ bogdanmardare, interesante explicatiile. Nu ma pricep la soft dar si la mine a fost la fel dupa ultima revizie. Fara erori, resetat adaptivii iar masina s-a comportat ca si atunci cand am iesit prima data pe poarta reprezentantei (turatie, lag la TS4,...). Mi-a luat vreo doua saptamani pana am adus-o asa cum ma obisniusem eu cu ea. Si tot asa: talpa pe autostrada plus condus combinat. Acum e iarasi in toate mintile ei.
            De notat si legatura S&S si incarcarea bateriei. Nu il folosesc dar voi verifica si asta.

            Comment


            • Să înteleg că adaptivitatea ECU are influență și în comportamentul primei porniri?!
              Se știe că prima pornire este în funcție de temperatura exterioară.
              Ideea este că, în aceleași condiții de mers, la prima pornire (peste 16-18 gr exterior) stă turată spre 2 minute față de anul trecut cand statea fix ca aici https://www.loganclub.ro/forum/forum...23#post2525023 Aveam peste 4000 km făcuți.
              Mașina merge în regim combinat..Pe săptămână în oraș, wek 150-200 km exterior.

              Ca idee 980 km, 62 litri, consum 6,32 l / 100, cost benzina 360 lei - consum plin/plin, prima oprire a pompei


              Logan 0.9 TCe 2018

              Comment


              • Nu pot sa afirm cu certitudine (nu am de unde sa stiu), dar avand in vedere ca la mine relantiul si-a revenit intr-o saptamana (odata cu restul comportamentului motorului), ma face sa cred ca da. Explicatiile de mai sus (care se aplica si la motoarele noastre) mi-au ramas in minte de pe vremea cand aveam Solenza, au fost postate la acea vreme pe ********* de catre colegi cu adevarat pasionati.

                Comment


                • Nu mai inteleg nimic... La Dacoserv Salaj au zis ca imi pun 5w30, dar in fisa scrie 5w40. Au cautat in calculator s au gasit ca am 5w40 in functie de VINul meu. E posibil sa se afle exact uleiul? La VC si la simpotrans colentina au zis ca nu se stie ce ulei am.
                  La simpotrans au zis ca pun 10w40 in fiecare zi si nu sunt probleme. Ei pun doar dacia oil asa cum scrie in fisa de intretinere. Deci 5w40 nefiind de la dacia nu pun.
                  Pe site scrie Elf, pe fisa mea scrie Dacia.
                  Am senzatia ca nu stie nimeni exact sau ca nu ii intereseaza, de aici si probleme cu pornirea la rece, oscilatiile la relanti de care citim pe forum etc etc.

                  In final inca caut sa ma lamuresc. Mai am 7 zile pana se face anul. Pot sa si depasesc fara sa pierd garantia?
                  ​​​​​​

                  Comment


                  • Dacia Oil 10W40 ,ACEEA A3/B4
                    Dacia Oil 5W30, ACEA: A5/B5,
                    Elf 5W40 ACEEA A3/B4, RN0710

                    Salutare. De ceva timp sunt noul posesor de logan 0.9 90 CP turbo. La prima revizie de 20.000 km am fost la Renaul si unleiul folosit de ei a fost 10w40. Am intrebat angajatul de la receptie de ce au pus 10w40 cand eu stiu de ani de zile ca uleiul pana in anumiti km se foloseste 5w30. raspunsul sec a fost : Asa recomanda

                    Logan 0.9 TCe 2018

                    Comment


                    • Am citit si acolo, sunt unii care recomanda 5w30 care nu are a3b4... O sa incerc sa merg pe 5w40 elf sxr sau rntech. Din pacate nu exista o evidenta undeva sa scrie ce ulei are din fabrica. Inteleg ca are 5w40, dar in topicul ala scrie ca e 10w40 la prima umplere din fabrica...

                      Comment


                      • iatagan

                        Am oferta celor "5 ani ......" si la prima revizie mi-au pus fix 4 litri 10w40. Este drept ca nici nu am cerut altceva pentru ca nu aveam habar. Altora, cu aceeasi oferta, li s-a pus 5w40.
                        Concesionarul de unde am luat masina are si Renault si Nissan. La 0,9 TCe de pe Renault se pune uleiul 5w40 (RN0710). Am intrebat la VC de ce se procereaza asa, dar nu am primit raspuns.
                        Pe 6 iunie, la a doua revizie o sa cer 5w40 si vedem ce se intampla. Pana acum nu am facut caz de ulei. Avand in vedere ca nu depasesc 8000 km pe an si fortez foarte rar motorul nu cred ca ar fi un capat de tara. Probleme cu pornirea la rece nu am mai avut asta iarna de cand am ales sa ciupesc un pic acceleratia la cateva secunde dupa pornire iar nivelul a ramas acelasi. Acum porneste usor si se stabilizeaza repede la turatia de ralanti fara necazuri.

                        Concesionarul meu accepta si depasiri de cateva zile ale termenului fara a se pierde garantia, in special daca te duci la o revizie pe care o platesti. Nu sunt chiar asa de sigur daca la cei cu "5 ani ..." procedeaza la fel, asa ca mai bine nu risc nimic. Mai bine suna-i si intreaba-i, sa nu faci o nefacuta.
                        Last edited by gabrieln1960; 20 May 2019, 13:16.

                        Comment


                        • Originally posted by gabrieln1960 View Post
                          iatagan

                          Am oferta celor "5 ani ......" si la prima revizie mi-au pus fix 4 litri 10w40. (...) Probleme cu pornirea la rece nu am mai avut asta iarna de cand am ales sa ciupesc un pic acceleratia la cateva secunde dupa pornire iar nivelul a ramas acelasi. Acum porneste usor si se stabilizeaza repede la turatia de ralanti fara necazuri.
                          Mersi pt raspuns!
                          Sa inteleg faptul ca au fost si probleme la pornirea la rece iarna? Eh, din ce am vazut la mine, nu am avut deloc (Bucuresti -10 grade, -15 minim). D-asta mi-as fi dorit sa existe o baza de date cu ce ulei are fiecare masina in motor din fabrica.
                          gabrieln1960

                          Comment


                          • Dacia a reusit sa se saboteze singura la capitolul ulei pentru 0,9 TCE. Unii au elf in fisa, altii dacia oil. Unii au 5w30, altii 5w40, altii 10w40. Acelasi motor cu 6 feluri de ulei... buna treaba Dacia !

                            Comment


                            • @iatagan
                              "Probleme" e cam mult spus. Eu le-as numi usoare neplaceri cauzate uneori de o cadere a ralantiului la cateva secunde dupa pornirea motorului undeva la 500 rpm (deja celebra "balbaiala"). In cele mai multe cazuri isi revenea imediat dar s-a intamplat de cateva ori sa se opreasca si motorul, in special cand il porneam cu aerul conditionat in functiune. De cand ciupesc usor acceleratia cand ajunge cam la 1000 rpm nu s-a mai intamplat. Prin ciupire inteleg un pic turat motorul, nu mai mult de 1500, maxim 2000 rpm si nu mai mult de o secunda.

                              @Maskatu
                              La mine in fisa sunt trecute toate iar la recomandarea producatorului scrie mare Dacia Oil.
                              Last edited by gabrieln1960; 20 May 2019, 14:11.

                              Comment


                              • La mine in fisa primita de la dealer (dacia) scrie dacia oil, iar pe site in myDacia apare elf... deci?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google