Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Interesul producătorilor auto în ultima perioadă este de a micșora durata de viață a unui autoturism pentru a accelera procesul de schimbare a acestora cât mai repede posibil. De aceea tendința de schimbare a unui auto după perioada de garanție a devenit tot mai accentuată de aceea si intervalul de revizie la perioade cât mai mari nu face decât bine unui producător auto pentru că în perioada de garanție de 3-5 ani este puțin probabil să apară probleme majore dar după aceea pt producător nu mai contează decât să iei alta mașină nouă. De aceea pentru noi ca utilizatori finali ca contează foarte mult să ne administram individual după interesul fiecaruia si de ce avem de gând să facem cu propria mașină dacă urmează să o schimbam mai repede sau să ne bazăm pe ea pe o perioadă mai lungă de timp.

    Comment


    • Mecanicii de la reprezentanta Dacia, mi-au recomandat schimbul de ulei la 10k km, ca să nu am apoi dureri cu mașina, după ce iese din garanție și sa cumpăr alta, practic a devenit un bun de larg consum.

      Comment


      • Mi se pare un sfat corect pt 10000km si acei mecanici stiu ei ce știu având în vedere calitatea uleiurilor folosite indiferent că este Dacia oil, Elf sau alta marcă si aici ma refer la uleiuri de calitate medie nu uleiuri premium care au si un preț pe măsură pe care un posesor de Dacia nu cred că este foarte amator să-l plătească. Aici depinde de fiecare în parte ce planuri de viitor are cu propria mașină

        Comment


        • ...eventuale recomandari pentru ultima revizie ce se incadreaza in perioada de garantie de 5 ani ? Multumesc !

          Comment


          • Hai ca nu conducem in desert ... desi unii se duc cu Dacia prin "offroad" (drumuri pietruite). Aerul din oras, oricat de prafuit, nu este ca atunci cand mergi pe drumuri neasfaltate.
            Have you ever tried to actually read your owner’s manual, especially the part about maintenance and service? As if this kind of stuff isn’t confusing enough, there are always two schedules listed, one for a vehicle driven under “normal” conditions and another for “severe.” But what exactly does this mean? I have yet to see an automaker that actually explains, in


            Chiar si Dacia cere injumatatirea intervalului standard. Daca a fost 20 000, trebuie schimbat la 10 000 daca regimul de lucru este "dur". Ce inseamna acest regim sever, dur?
            - Drumuri scurte (sub 10-15 km), mai ales iarna. Deci cine a facut vreo 3000 km iarna, sa ii contabilizeze drept 6000.
            - Drumuri bara la bara. Aici nu avem o recomandare. Cat sa conteze o ora de ralanti in trafic in care faci 5 km? Cu o turatie dubla ai fi putut face 50 km, nu 5 km. Nu stiu. Dar daca faci 1000 km pe an in drum de oras aglomerat, ar trebui aplicat un raport de 5-10x pentru a afla echivalentul de regim de lucru normal. Deci 5-10 000 km.

            Deci exemplul de mai sus ar putea arata ca dupa 3000 km de drumuri mai scurte in iarna plus inca 1000 km de oras aglomerat in restul anului, ar putea insemna aproape 15 000 km de regim normal.

            Comment


            • Aceasta "contabilizare" nu o face acum "computer-ul" masinii care ne anunta cand trebuie schimbat uleiul?

              Comment


              • 1. nu, computerul te anunta cand te apropii de numarul de Km sau 1 an, nu contabilizeaza nimic.
                2. si ce legatura are praful cu uleiul? da, se urdareste filtrul de aer/polen, dar schimbul de ulei pentru ca este praf (parca mergem in Sahara) este un romanism inventat de soferii romani care devin super mecanici.

                3. "Mi se pare un sfat corect pt 10000km si acei mecanici stiu ei ce știu având în vedere calitatea uleiurilor folosite indiferent că este Dacia oil, Elf sau alta marcă si aici ma refer la uleiuri de calitate medie nu uleiuri premium care au si un preț pe măsură pe care un posesor de Dacia nu cred că este foarte amator să-l plătească. Aici depinde de fiecare în parte ce planuri de viitor are cu propria mașină" - este interesant cum mecanicii de la reprezentante sunt injurati si denigrati (ca sunt slab pregatiti), dar sunt experti in uleiuri )

                Comment


                • In perioada de garantie nu prea ai cum sa pui alt ulei inafara de dacia oil. Doar sa il scoti dupa revizie si sa pui tu ce ulei vrei, pe neveu... dar mi s-ar parea cam ciudat sa faci asta...

                  Comment


                  • Originally posted by oBED View Post
                    1. nu, computerul te anunta cand te apropii de numarul de Km sau 1 an, nu contabilizeaza nimic.
                    Ceva contabilizeaza el acolo! La mine dupa ~8k km facuti de la o revizie kilometrii ramasi in contorul pana la revizie scad in ritm mai rapid decat kilometrii parcursi efectiv! Anul asta spre ex. am facut cam 11200 km si contorul arata 8000 km pana la revizie.




                    Originally posted by Maskatu View Post
                    In perioada de garantie nu prea ai cum sa pui alt ulei inafara de dacia oil. Doar sa il scoti dupa revizie si sa pui tu ce ulei vrei, pe neveu... dar mi s-ar parea cam ciudat sa faci asta...
                    Bineinteles ca poti sa pui alt ulei! Cand te programezi la revizie ceri expres uleiul pe care il vrei, in cazul tau la 0.9, Elf 5W40!
                    Last edited by DannyMC; 7 May 2019, 09:42.

                    Comment


                    • Pai trebuie sa le zic eu ce sa faca? Ei nu stiu ce ulei trebuie sa puna? Nu cred ca te lasa sa vii cu alt ulei. Pierzi garantia sau se leaga ei de ceva...

                      Comment


                      • Daca nu spui nimic ei iti vor pune uleiul cel mai ieftin, probabil 10W40. Pe mine m-au intrebat o data cand le-am cerut 5w40: "Dar stiti ca asta e mai scump, da?" Nu trebuie neaparat sa vii tu cu uleiul, desi se poate si asta in functie de reprezentanta.
                        Atata timp cat ce ai cerut sau adus este conform fisei de intretinere nu au motiv sa te refuze.
                        Last edited by DannyMC; 7 May 2019, 09:52.

                        Comment


                        • O sa tin cont de asta insa eu unul am reviziile incluse 5 ani. Nu stiu daca vor pune altceva sau este posibil sa ma puna sa platesc diferenta de la uleiul mai ieftin la cel mai scump.

                          Chiar si asa mi se pare aiurea sa iti puna in motor alt ulei decat cel scris in carte. Pai le dau cu manualul in cap ! Daca acolo scrie ca trebuie mere pui mere nu pere...

                          Comment


                          • Originally posted by t0rquemada View Post
                            Din carnetul de garanție:

                            CONDITII PARTICULARE DE UTILIZARE
                            DACIA impune adaptarea frecvenței de înlocuire a anumitor piese sau fluide inlluențate de condiții particulare de utilizare.
                            Lista condițiilor particulare de utilizare și noi frecvențe asociate (Frecvența se înțelege ,,la primul din cele doua termene atinse").
                            - Autovehiculul este utilizat cel puțin 50% din timp la ralanti (exemplu: din aproape în aproape permanent, fără oprire motor). *1
                            - Cel puțin 50% din trasee sunt efectuate cu o viteza medie mai mica de 30 km/h (utilizare în majoritate urbana, taxi, școala auto, autovehicule de livrare...). *1
                            - Cel puțin 30% din kilometri sunt parcurși tractand o remorca sau o rulota cu o greutate mai mare de 500 kg (condiție exclusiv pentru autovehiculele particulare) *1
                            - Autovehiculul este utilizat într-un mediu cu praf ( șantier, mai mult de 1 000 km/an de pista...).

                            Împărţiţi la 2 frecvenţa kilometrică recomandată în condiţii normale de utilizare, adică 20000KM /2

                            *1 Condiții particulare detectate de OCS (Oil Control System)
                            Computerul "vede" calitatea uleiului si ajusteaza intervalul de revizie.

                            Comment


                            • la reprezentanta MIDA din Miercurea Ciuc mi-au facut baietii prima revizie, la 11500km, in ianuarie, doar ca au uitat sa umble la calculatorul masinii, ieri am fost sa scoata afisul de service, am 15000km de atunci, a costat 570lei, mi-au inlocuit airbag-ul prin garantie, 0,9 TCE SL Plus, 2018 iunie

                              Comment


                              • szaszhuni91 ce ulei ti-au pus baietii de acolo?
                                Cat a costat revizia la ei?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google