Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by lucian h View Post
    Salut, am fost la prima revizie la 0.9 tce. Au pus ulei Dacia 5w30, 4 litri. Este fix la jumatate pe joja. Am mai schimbat filtru ulei si filtru aer.
    Prima au vrut să pună ulei 10w40, dar la insistenta mea au verificat în programul Dacia și le arată 5w30. 10w40 este numai pt motorul de 1.0 de 75 cp.
    Sa stii ca la a mea 0.9 din 2018 scrie in fisa printata ca trebuie sa pun 10w40, 5w40 sau 0w40, A3/B4 . La 5w30 scrie ca e A5/B5. Acum s-au mai schimbat intre timp fisele, la un moment dat nu mai scria nimic decat dacia oil plus si atat.

    Comment


    • În programul Dacia scria 4,1 l ulei. Am văzut în programul lor.
      sigpic
      Asigurari Rca, Casco,Locuinta, Viata,etc...

      Comment


      • Originally posted by lucian h View Post
        Salut, am fost la prima revizie la 0.9 tce. Au pus ulei Dacia 5w30, 4 litri. Este fix la jumatate pe joja. Am mai schimbat filtru ulei si filtru aer.
        Prima au vrut să pună ulei 10w40, dar la insistenta mea au verificat în programul Dacia și le arată 5w30. 10w40 este numai pt motorul de 1.0 de 75 cp.
        Deci asta e noua moda.... uleiu la jumatea jojei. Cu toate ca la 4.1 L cat zic ei ca baga, ar fi trebuit sa fie spre maxim, nicidecum la jumate....

        Lucian, il lasi si tu asa la jumate? au zis colegii ca e ok... important este evident sa nu fie peste MAX sau sub MIN.....

        Comment


        • Da. Probleme sunt cand este peste sau sub nivel. Mai verific din când în când.
          sigpic
          Asigurari Rca, Casco,Locuinta, Viata,etc...

          Comment


          • Pentru ca am patit la pensionarul 1.4 sa ma chinuie bujiile, nu le-am miscat vreo 3 ani si le-am desfacut foarte greu, s-a indoit cheia, in plus de vreo jumatate de an invart rotile cu gpl, am zis ca ar fi bun sa verific starea bujiilor. Gpl-ul rontaia binisor din electrozii bujiilor de la 1.4, odata pe an, cam la 20.000 km le apropiam electrozii, iar anul urmator le schimbam cu altele noi. Am vrut sa vad ce se intampla cu astea mai avansate, cu iridium, daca nu se aplica zicala "la pomul laudat sa nu mergi cu sacul".
            Nu am gasit cheie pentru bujii 14 mm cu maner de juma' de metru, asa ca am luat o tubulara lunga 14/15 mm de la Dedeman si am polizat muchiile din partea cu 14 mm. E foarte ingust canalul unde e infipta bujia, trebuie rotunjite muchiile, altfel nu intra. Apoi cu o tubulara de 20 cu prelungitor si clichet, am prins capatul de 15 al tubularei lungi si gata scula improvizata.
            Prima data ma incurca furtunul de aer dintre radiator intercooler si turbina. Trece exact pe deasupra bobinelor. Cu doua surubelnite, simultan, se "cracaneaza" siguranta ce-l tine pe radiator si se elibereaza un capat. Nu l-am mai scos si din celalalt capat, dinspre turbina, doar l-am rotit spre filtrul de aer, sa eliberez zona de joaca. Am uitat, mai sunt si 2 piulite ce trebuie desfacute cu o cheie de 10 parca. De la suportul ce sustine acest furtun de aer deasupra bobinelor.
            Apoi am scos mufele si cate un surubel ce tine fixate cele 3 bobine de motor. Cu o tubulara de 8.
            Bujiile nu au opus rezistenta prea mare, le-am desfacut usor cu cheia improvizata si le-am scos la lumina cu ajutorul bobinei. Iar de introdus la loc, am facut la fel, am infipt doar putin bujia in varful bobinei, pana am coborat-o in canal a si iesit. Puteti face exercitii in palma, veti vedea ca bujia are in cap un fel.de vaselina verde, o introduceti cativa mm in bobina si dupa cateva secunde suspendata in aer, bujia iasa singura si cade in palma. Daca nu am explicat destul de clar, poate va lamuriti din poze.
            Am comparat distanta dintre electrozi cu a altor bujii noi, era aceeasi, am pus cate o picatura/doua de ulei pe filet si le-am montat inapoi.
            Acand doua maini stangi, am reusit sa scap una pe langa motor, a cazut pe scut, asa ca am avut de lucru suplimentar, pentru a da jos scutul. Dar cu ocazia asta am verificat nivelul uleiului din cutia de viteze, tot raul spre bine.
            Atasez si pozele, daca stie cineva de unde se poate cumpara o cheie speciala pentru schimb bujii la 0.9, rog sa-mi spuna. Ar fi mult mai usor de lucrat cu asa ceva, ea avand un inel de cauciuc pentru partea ceramica a bujiei, "bagarea si scoaterea" in/din motor, s-ar face mult mai usor, fara a se mai apela la bobine.
            Attached Files

            Comment


            • Multumim mult pentru acest tutorial. Detaliat si util.

              Comment


              • Procedura de schimbare / inlocuire a bujiilor pentru motorul 0.9 TCe;How to change or replace spark plugs for 0.9 TCe engine.


                TUTORIAL schimbare bujii Dacia / Renault - 0.9 TCe

                Comment


                • Ce de "noutăți" vechi:



                  Atenție la data postării !
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • Urs la câți km ai schimbat bujiile? ce distanță (gap) au bujiile vechi, cât și cele noi? pe capacul cutiei bujiei noi scrie distanța bujiei?

                    Comment


                    • "Ce de "noutăți" vechi:"
                      Da, multumim t0rguemada pentru cele 4 foto cu motorul desfacut pana la ultimul surub. Eu am aflat abia acum ce tu stii din 2014. Pe vremea aia eu abia calculam sa montez gpl la 1.4 (ca sa nu zic ca ma jucam cu ceva in nisip). Nu butonam deloc in zona Logan II a acestui forum. Le-am salvat acum si-mi vor fi de ajutor in viitor.
                      Daca ai aparut in zona, rog frumos spune-mi despre 0,9 varianta pe gpl din fabrica. Are alte supape si scaune ? Tratate pentru a rezista la gpl ? Sau e acelasi motor atat la varianta pe benzina cat si la cea cu alimentare dubla, benzina+gpl. Multumesc anticipat.
                      "la câți km ai schimbat bujiile? ce distanță (gap) au bujiile vechi, cât și cele noi? pe capacul cutiei bujiei noi scrie distanța bujiei?"
                      Nu le-am schimbat, am vrut doar sa le misc/verific. Sa nu ma trezesc peste 3 ani ca se rup, cand vreau sa le desfac. Au abia 11.000 km. Pe cutie nu scrie nimic despre distanta dintre electrozi. Cu lera, 0.7 mm nu intra, iar 0.6 mm intra foarte usor. Daca as fi fortat, poate intra 0.7. Dar nu am vrut sa fortez si sa modific distanta. Aceasta situatie am gasit-o la ambele seturi, atat vechi cat si nou.

                      Comment


                      • Nu se prea rup bujiile la motoarele pe benzina. Sunt ceva mai solide. La diesel sunt probleme uneori, sunt si mai subtiri, dar sunt schimbate si mai rar.

                        Comment


                        • Am facut programarea pentru a treia revizie din cele 5 asa-zis gratuite.
                          Vor schimba toate filtrele, uleiul va fi ca cel de anul trecut, adica 5W40 Elf (4 litri), se vor inlocui bujiile de aprindere si o sa verifice etanseitatea climatizarii.
                          Momentan nu exista niciun OTS pentru masina mea si imi pare bine ca totul merge asa cum scrie la carte.

                          Comment


                          • Salutare,unde pot vedea daca am OTS pentru mașina

                            Comment


                            • Vocea Clientului sau la reprezentanta.

                              Comment


                              • La pensionarul 1.4 nu m-am atins de sondele lambda vreo 9 ani. Apoi au aparut erorile "Panne sonde aval" si cand am pus fixa de 22 pe ele, am ramas cu buza umflata. Erau "cimentate". Cu greu s-au lasat desfacute, dar era spatiu de manevra suficient, una era spre radiator, la galeria de evacuare, iar cealalta sub masina, dupa catalizator spre toba intermediara. Se putea pune prelungitor la cheie pentru marirea fortei la desfacere.
                                La 0.9, jale si durere, sunt pozitionate spre stergatoare, nu incape decat "juma' de cheie", probabil ca dupa mai multi ani, cand vor trebui schimbate, va fi nevoie de dat jos motorul. Asa ca m-am gandit sa le "misc" anual, pentru a evita "lipirea" lor de evacuare. Am taiat o cheie fixa de 22 si prin ciocanirea cu un ciocanel usor, in capatul cozii cheii, s-au defacut repede, fara chin. Avantaj numai jumatate de an activitate si 11.000 km. Daca ma apucam dupa inca un an, altul era rezultatul.
                                Erau cam afumate, probabil din cauza mersului stil pensionar, turometrul sta putin peste 2000 rot si urca la 3000 doar la demarajele pentru schimbul treptei de viteza.
                                Recomand aceasta manevra celor "ciudati" ca mine, carora cuvintele "programare la mecanic" le sunt necunoscute.
                                Poate ajuta pe cineva in viitor, literele\cifrele de pe sonde sunt urmatoarele:
                                Sonda lambda "portocalie" cu 5 fire
                                HMLGT0035R
                                226930618R <443>
                                NTK JAPAN
                                Sonda lambda "galbena" cu 4 fire
                                HMLGT8169R
                                226907703R <443>
                                NTK JAPAN
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google