Revizii Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ...mai exact, cu lamelele pe verticala !

    Comment


    • Originally posted by gecmc94 View Post
      Iti dau eu certificatul de conformitate. Ce faci cu el? Nu știu ca vânzătorii retail să ți-l dea. Nu este treaba lor.
      Nu faci nimic cu el, este expirat.

      Comment


      • Originally posted by gecmc94 View Post
        Cred că prin batista mizerabilă dacă nu îmi atinge corpul.
        Deci poti respira printr-o batista pe care o tii la nas si gura fara sa le atingi! Felicitari!

        Originally posted by gecmc94 View Post
        Pe măsură de un filtru se încarcă, permeabilitatea lui scade. Deci, de exemplu, un coronavirus sub formă de aerosol (deci dintr-o micro-picătură evaporată) are șanse să treacă mult mai mici dacă filtrul de habitaclu nu este nou-nouț ci este îmbâcsit de praf fin și inofensiv.[*]Lasă mai puțin aer să treacă în habitaclu.[*]Dacă filtrul prinde niște micro-organisme sau materie vie (plante, frunze) care încep să se descompună, atunci emană mirosuri care sunt particule atât de mici ce vor trece prin orice filtru.
        E putin probabil spre imposibil ca un filtru imbacsit cu praf, sa fie mai eficient decat unul nou!
        Problema cu filtrele de habitaclu e ca acumuleaza materii organice iar aceste intra rapid in putrefactie! Iar putrefactia nu produce doar mirosuri, care fie vorba intre noi sunt chiar inofensive si noi le simtim doar pentru a ne proteja de efectul mai serios al putrefactiei si anume aparitia unor microorganisme care pot provoca infectii grave!! Acolo este de fapt problema cu filtrele neschimbate!

        Originally posted by gecmc94 View Post
        Dar eu cred ca în felul acesta neutralizez micro-organismele din el iar ce rămâne sunt materii anorganice, praf ultra-fin prins în textura filtrului pe care aspiratorul nu l-a putut extrage și care face filtrul de fapt mai bun decât unul nou-nouț.
        Sunt sigur ca tu crezi asta, ai putea de fapt sa nu mai schimbi nici odata filtrul pe durata de viata a masinii! Cu cat e mai imbacsit cu praf ultra fin cu atat va deveni mai eficient!
        Last edited by DannyMC; 18 April 2020, 16:34.

        Comment


        • Sper că ai înțeles că filtrul de habitaclu nu îți atinge corpul. Asta este diferența majoră pe care am subliniat-o. O batistă, respectiv o mască de față, au dezavantajul că se încarcă cu posibili germeni și îți ating fața. De aceea ele trebuie îndepărtate de pe față după câteva ore.

          "filtru îmbâcsit de praf".... depinde de înțelesul pe care îl dăm atributului. După aspirarea cu aspiratorul (eu am și un set de accesorii pentru aspirat spații înguste, cu perii), nu mai iese nimic din filtru. Dar nici nu capătă culoarea albă a unui filtru nou. Ce rămâne printre fibrele filtrului este o altă țesătură dar de particule din afară. Acelea sunt dezinfectate cu soluții chimice care soluții chimice se laudă că distrug 99.9% dintre germenii cunoscuți (Igienol, Sanytol).

          Aceste articole au devenit importante în perioada asta pentru că există penurie de măști. Și lumea a realizat că unii studiaseră că și măștile se pot dezinfecta și reutiliza cu mult succes de câteva ori (10-15 ori) dacă ești suficient de precaut să nu le forțezi și să le afectezi textura de filtrare.

          With shortages of N95 face masks persisting nationwide, healthcare facilities are scrambling to find ways to clean and treat the masks for reuse to

          Duke’s decision to use hydrogen peroxide to decontaminate N95 masks is based on published studies conducted in 2016, but the practice wasn’t widespread, because the industry wasn’t facing shortages.
          Consolidated Sterilizer Systems Covid-19 Pandemic: Face Mask Disinfection & Sterilization for Viruses. The most reliable and easy-to-use steam autoclaves in the world.

          În acest articol se menționează că reducerile de germeni sunt de ordinul 4 - 6 log. "5 log reduction" înseamnă o reducere de 99,999%. Mai multe detalii aici: https://www.endurocide.com/knowledge...nners-guide-2/

          Tot în acest articol ți se arată cum poate fi făcut un sistem de dezinfectat de Log 5 pe bază de abur. Se pune un litru de apă într-un vas, apoi filtrul se pune pe un suport deasupra aburilor (dar nu în apă) și se ține la temperatura de 65C-70C timp de trei ore. Eu nu am făcut așa pentru că nu am nevoie de o reducere Log 5. Asta este necesară pentru filtrele pe care pe pui pe gură. Pentru mașină m-am limitat doar la aspirarea temeinică și dezinfecția cu chimicale nedistructive pentru textură care mi-ar asigura un Log 3 (99.9%). Pentru comparație, filtrul nou pe care îl pui tu în mașină este nou doar când îl scoți din cutie. A doua zi, după 10 km, deja este contaminat. Dacă nu cumva schimbi filtrul în fiecare săptămână, nu te mai gândi la filtru nou ca fiind curat. A fost curat. Acum la tine nu mai este.

          Care este avantajul refolosirii unui filtru care are depozite anorganice rezultate din sterilizarea / dezinfectarea unui filtru reutilizat? Păi devine un filtru care filtrează mai bine particulele. Știu ca pare greu de crezut dar așa este. Studiul anterior din 1997 așa indică. Este mai puțin permeabil deoarece rețeaua lui de filtrare s-a îmbogățit. A devenit mai densă.

          Warm Moist Heat (WMH):
          A sealable container is filled with about one liter of tap water. A plastic support rack is placed in the container and this assembly is to be heated to 65℃ for 3 hours in an oven after which the mask is placed onto the support rack and returned to the oven for another 30 minutes. Use of this method resulted in an average log reduction of 4.81 of viable virus (5).
          Warm-Moist-Heat-WMH.jpg

          Comment


          • Asta e deja alt subiect de discutie! Replica ta a venit dupa ce am raspuns altui utilizator care intreba ce efecte negative sunt asupra sanatatii daca nu schimbi anual filtrul de habitaclu.
            Cred ca suntem de acord ca bacteriile ce se dezvolta intr-un filtru pe parcursul unui an nu fac bine sanatatii si nici nu fac filtrul mai eficient! Ce zici?
            Last edited by DannyMC; 18 April 2020, 18:03.

            Comment


            • Colegul gecmc94 face o dezinfectare (sterilizare) a filtrului. Il saraceste de particule prin aspirare si il expune unor dezinfectante. Bacteriile restante sunt distruse (raman insa resturile lor - care sunt importante in felul lor , dar nu este cazul aici). Cred ca a uitat sa spuna ca nu face asta la infinit cu filtrul respectiv.

              Comment


              • Seria dimensiunilor virusurilor este mare de la 20 la 400 nm, nu cred ca filtrul de habitaclu reuseste sa-i prinda.

                Comment


                • Sigur că nu la infinit. Prin insertiile / scoaterile repetate se uzează marginea lui întărită. Doar că în loc să schimb două filtre pe an, îl înlocuiesc probabil la doi ani. Depinde de cum mi se pare. Aici nu prea am sugestii utile.

                  Despre viruși și dimensiuni, nu știu din păcate cât filtrează filtrele auto (am găsit niște parametri dar erau vagi, pentru alte mărci). Ele se numesc de "polen". Dacă este așa, nu au nicio șansă.
                  Last edited by gecmc94; 18 April 2020, 19:11.

                  Comment


                  • Hai ca facem teoria filtrului de habitaclu.
                    Filtrul se schimba in primul rand pentru ca se comateaza, adica la un moment dat nu mai trece suficient aer prin el si incep sa se abureasca geamurile, climatizarea nu mai merge bine.
                    Dar nu cred ca este o idee buna sa exageram cu schimbatul si spalatul sau dezinfectatul lui. Am masini din 1995 si multe nu aveau filtru de habitaclu si alte prostii. Plus ca atunci cand mergi pe strada nu ai filtru in nari. Oricum, mie imi place sa merg cu geamul deschis sau macar intredeschis.
                    Toate lucrurile sunt bune cu masura. La fel si chestia asta cu filtrul. Cred ca este suficient sa fie schimbat la revizie. Saucand recomanda producatorul.
                    Atentie, de exemplu in lista VW nu este mentionata Romania printre tarile cu praf mult la care este recomandat alt interval de revizie si schimb de filtre. Si sincer sa fiu din ce am vazut pe la altii la noi chiar nu este praf mult.

                    Comment



                    • ei, cum sa nu ai filtru-n nas? da' n-ai par in nas, ce-i cu tine? nu retine particulele "micro" da-n rest isi face treaba.
                      pe de alta parte la VW nu era mentionat nici cit polueaza, nici ca aveau injectoare defecte din fabrica, nici consumul de ulei la niste tsi-uri, nici proiectarea defectuoasa a unor distributii, nici ca ambreiajele uscate (din automate) nu erau pentru "in oras"; mai sint vreo citeva dar ma grabesc.
                      si nici virusii nu-s chiar "vii". filtrele astea cu "aditivi" sint mai mult ca sa te apere de legionella (cea mai faimoasa, cred) si inca vreo 2-3 treburi. de anthrax nu cred ca-i cazul, ca nu prea se poarta pe la noi.

                      Comment


                      • Urmeaza sa fac revizia de 1 an la tractoru din semnatura. Sa merg la Dacoserv, Meridian sau Cobalcescu? Mentionez ca am fost la Dacoserv pentru problema cu aeru (care nu mai baga) si au pus tot o teava de tur nasoala, si acu iar pierde freon. Masina are 12500 km si 11 luni jumate.

                        Comment


                        • La revizie poti merge la oricare dintre ei! Care iti este mai aproape. Poti cere inainte, cate un deviz estimativ de la mai multe reprezentante, ca sa vezi la ce costuri te poti atepta.
                          Nu mai stiu daca tu aveai cei 5 ani fara griji, dar in oricare caz sa intrebi ce ulei iti vor pune. Sa te asiguri ca este un ulei care respecta normele cerute de motor (ACEA A3/B4 si RN0710)
                          Last edited by DannyMC; 27 April 2020, 16:19.

                          Comment


                          • La meridian cu ulei Elf 5w40 revizia e in jur de 700 de lei si nu te lasa sa vii tu cu piesele,trebuie sa le cumperi de la ei....

                            Comment


                            • Poti sa mergi la altii! Dacoserv iti accepta consumabilele tale la fel si Serus. Dar iti vor lua alt tarif la manopera.

                              Comment


                              • Chiar iesi ieftin la ei, am fost eu la Dacoserv cu consumabilele mele si am dat cam 330 lei in total pe manopera, revizie dacia si un filtru de habitaclu pe care nu l-am avut cumpărat dinainte. Plus 200 pe ulei 5w40 de la altex, in total 550 lei.
                                Filtru de habitaclu a fost foarte scump la ei (cam 100 lei) pt ca a fost singura cumparatura, de asta zic, ia-l inainte.
                                Oricum preturile difera in functie de ce duci, daca iei totul de la ei costa mult mai putin totul (de ex filtrul a fost 35 lei parca anul trecut). Anul trecut m-a costat 750 cu totul de la ei (incluzand filtru de stare gazoasa pt gpl).
                                Ca si comparatie, la automarcu's imi cereau aproape 1000 lei pe aceleasi lucruri.
                                Last edited by 77sky; 6 May 2020, 11:48.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google