Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aha,... sincer nici eu nu m-am gandit la asta dar acum am inteles mai bine, iar daca ai incercat sa fii mai atent la toate aspectele si conditiile de drum sa poti sa gasesti o logica cand trepideaza si cand nu atunci iti sugerez sa studiezi si alinierea planetelor eventual si horoscopul de dimineata, vezi ex cand Mercur este retrograd daca ai sau nu trepidatii ori daca acestea cresc in intensitate (cu rezervorul plin si gol pentru a analiza ambele situatii si elimina variabilele) si apoi desigur ca poti detalia toate acestea (la fel ca toate celelalte bazate pe aceeasi logica) si poti sa le adaugi si la ”Metode de evitare a trepidatiilorJS3”, eventual poti deschide si un topic nou despre asta pentru ca acesta a ajuns deja la 430 de pagini ”cu de toate”, serios acum: orice experienta care ii poate ajuta pe ceilalti este desigur binevenita.

    PS: iar referitor la "aspecte si conditii de drum" destul de probabil ca @ gabrieln1960 a incercat si scenariul acesta cu ”rezervorul” (a circulat si cu el plin dar si la jumatate\gol, insa nu stiu daca poate detalia intensitatea trepidatiilor, pentru ca din cate a scris nu le are pana acum)....

    Comment


    • Lasand la o parte glumele ieftine cu cu alinierea planetelor si horoscop, colegul nostru gabrieln1960 cred ca e singurul de aici care nu are trepidatii cu JS3.
      Nu cred ca masina lui e diferita cu nimic de a noastra, ci doar poate face ceva in plus sau in minus fata de ce facem noi inca de la inceput si cu siguranta nu isi da seama, ori poate e ceva legat de locul unde locuieste, gen presiune atmosferica, umiditate.
      Ca sa dau si un exemplu concret, el a fost primul care s-a plans de faptul ca este obositor sa tina piciorul pe frana la semafor si ca ridica un dinte frana de mana, pentru ca ambele picioare sa se poata odihni, ca la o manuala. Poate daca a facut acest lucru de la inceput, fata de noi care am tinut piciorul pe frana sau am scos pe liber, acest lucru a prevenit aparitia trepidatiilor. Si eu folosesc acest artificiu, doar ca la mine este tarziu, poate daca l-as folosi dupa un schimb de ambreiaj, ar fi bine.
      Acesta e doar un simplu exemplu, poate e vorba despre altceva, gen sta 1 minut cu motorul pornit si apoi pleaca, iar eu plec in primele 30 de secunde. Alt exemplu, am un prieten care inainte sa plece de pe loc, invarte volanul jumatate de tura stanga si jumatate de tura dreapta, pe loc. Cred ca o face de acum involuntar si nici nu isi da seama.
      La noi, ma astept sa fie o ciudatenie si un lucru marunt facut, dar foarte important care face diferenta.

      Comment


      • nickey1982 pai asta cu ”rezervorul” cam tot o gluma ieftina cred \consider ca a fost, nimic altceva...
        Referitor la modul de exploatare al masinii (inca de la inceput) am scris si eu de nenumarate ori ca si asta poate ”face diferfenta” dar pe aici care mai de care s-au dat ”experti” si in ”robotizate”, mie mi-a trebuit destul de mult timp pana sa ma obisnuiesc cu EasyR-ul de pe masina mea chiar daca am condus anterior si altele, am facut chiar si unele mici greseli la inceput dar nu grave, etc...
        Si da, toate acestea conteaza (insa @ gabrieln1960 nu este singurul cu JS3 care nu are aceste trepidatii si nici probleme cu transmisia, ca el mai sunt si multi altii), iar pentru a gasi raspunsul la intrebarea ”de ce nu are?” nu este nevoie sa se ”inventeze roata” (ca toate celelalte pana acum in acest topic) cred ca este suficient sa se citeasca mai cu atentie postul #6440 dar si celalalte anterioare ale colegului (repet, eu le-am citit cu atentie si interes inca de la inceput, plus ca si eu procedez la fel iar toate aceste "detalii" conteaza) si atunci poate este destul de clar si raspunsul...

        Comment


        • Originally posted by nickey1982 View Post
          Lasand la o parte glumele ieftine cu cu alinierea planetelor si horoscop, colegul nostru gabrieln1960 cred ca e singurul de aici care nu are trepidatii cu JS3.
          Nu cred ca masina lui e diferita cu nimic de a noastra, ci doar poate face ceva in plus sau in minus fata de ce facem noi inca de la inceput si cu siguranta nu isi da seama, ori poate e ceva legat de locul unde locuieste, gen presiune atmosferica, umiditate.
          Ca sa dau si un exemplu concret, el a fost primul care s-a plans de faptul ca este obositor sa tina piciorul pe frana la semafor si ca ridica un dinte frana de mana, pentru ca ambele picioare sa se poata odihni, ca la o manuala. Poate daca a facut acest lucru de la inceput, fata de noi care am tinut piciorul pe frana sau am scos pe liber, acest lucru a prevenit aparitia trepidatiilor. Si eu folosesc acest artificiu, doar ca la mine este tarziu, poate daca l-as folosi dupa un schimb de ambreiaj, ar fi bine.
          Acesta e doar un simplu exemplu, poate e vorba despre altceva, gen sta 1 minut cu motorul pornit si apoi pleaca, iar eu plec in primele 30 de secunde. Alt exemplu, am un prieten care inainte sa plece de pe loc, invarte volanul jumatate de tura stanga si jumatate de tura dreapta, pe loc. Cred ca o face de acum involuntar si nici nu isi da seama.
          La noi, ma astept sa fie o ciudatenie si un lucru marunt facut, dar foarte important care face diferenta.
          Este adevarat ca foarte rar stau cu piciorul pe frana la semafor pentru ca:
          a) folosesc S&S;
          b) trag frana de mana doar atat cat sa nu plece masina de pe loc (adica un dinte);
          c) scot maneta in N din timp si folosesc frana doar pana la oprirea completa.

          Ce as putea sa fac in plus sau in minus? Daca vreti sa ma intrebati ceva in mod clar, faceti-o si am sa incerc sa raspund.
          Ma urc dimineata in masina, pun contactul, astept sa se stinga martorii de pe tabloul de bord, imi pun centura, dezactivez S&S (cand imi aduc aminte), pornesc motorul, astept cateva secunde sau zeci de secunde functie de cat de grabit sunt si de pretul benzinei in perioada respectiva, introduc maneta in D sau in M (dupa cum am chef in ziua respectiva), dau drumul incet de tot la frana cu acceleratie usoara sau fara (in functie de locul unde am lasat masina peste noapte), nu invart aproape niciodata volanul pana la maxim, merg pe aleile dinntre blocuri pana la bulevard de obicei in treapta 1 dupa care o las sa-si faca treaba (sau o fac eu cand sunt in M).
          Ce am observat? La rece primele schimbari de treapta le face la turatie mai mare decat in mod normal iar daca esti in acceleratie chiar usoara din trei in patru schimba extrem de repede, aproape ca nici nu-ti dai seama. Dupa asta totul merge absolut normal si firesc atat crescator cat si descrescator. Si doua ultime observatii, folosesc ECO aproape non-stop si nu las niciodata sa se aprinda becul la rezervor.
          Chiar azi am de gand sa plec intr-o plimbare la munte, daca sunteti interesati o sa va spun luni inainte de a ma duce la a cincea revizie cum a mers masina.

          Gil26, multumesc pentru disponibilitatea de a ma ajuta cu resetarea intervalului de service. O sa discutam mai in amanunt dupa ce fac si revizia asta ultima.




          Comment


          • Legat de pornirea cu motor rece dimineata si plecarea de pe loc atasez in graba si un grafic din transmisie (sunt mai multe despre asta, dar trebuie sa le ”prelucrez” putin pentru a le atasa), confirm ce a scris colegul gabrieln1960 anterior si se poate observa destul de usor cum conduc si mai ales cum se comporta masina, fara alte comentarii....
            Attached Files

            Comment


            • Din tot ce povesteste colegul gabrieln1960 (ii multumesc pentru toate postarile) sigurul lucru pe care nu il fac eu este sa scot maneta in N din timp (banuiesc ca se refera cand ruleaza intr-o treapta superioara si se apropie de semafor), deoarece mi se pare ca scoate pe liber masina singura, inainte de oprirea completa. Scosul in N cand mergi bara la bara mi se pare obositor.

              Comment


              • Că stai (0km/h) în D cu frâna apăsată sau în N pe liber e indiferent, ambreiajul e deschis/debreiat/deschis/whatever you want call it, deci mai devreme sau mai târziu te vei lovi de problema colegului Ireaza27.

                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Inca de la scoala de soferi, cred ca toti am invatat ca nu se sta lungi perioade de timp cu pedala de ambreiaj apasata. Nu au gasit inginerii o metoda sa contrabalanseze asta la Easy-R? Probabil ca nu sau nu le-a pasat...

                  Comment


                  • Nickey sa te convingi ca nu au gasit o solutie fa cum iti spun eu,masina pe neutru salta capota uitate la cablu si pozitia actuatorului (iti vei da seama dupa burduf) dupa care dute si pune doar contactul la masina nimic altceva nu face si vei vedea diferenta poate vei intelege. Weekend placut tuturor.

                    Comment


                    • Originally posted by t0rquemada View Post
                      ... deci mai devreme sau mai târziu te vei lovi de problema colegului Ireaza27.
                      Foarte bine si corect scris, iar asta o spune unul care a schimbat ambele actuatoare la o ”robotizata”, au ”picat” ambele in acelasi timp cam pe la 140k km si pretul a fost mult mai mare (daca tin bine minte vreo 1600 euro cu totul). Desigur ca puteam sa schimb doar periile colectoare, existau experiente si informatii destule (problema era ”binecunoscuta”, se gaseau chiar romanesti de dimensiuni apropiate trebuiau putin "ajustate" atata tot, mai era varianta de actuatoare SH (se gaseau la mai putin de jumatate din pret) dar am preferat sa le schimb cu unele noi. Cand am scris despre toate astea pe aici am fost puternic ”contrat” de cativa ”cunoscatori” jignit si chiar injurat, doar stiau ei mai bine ce si cum cu toate astea, ei erau singurii soferi-de-soferi, profesori in tot ce tine de masini, aveau foarte mare experienta cu JS3 calibrari si ”altecele”, etc...ignorand complet ca principiul de functionare este acelasi si la Easytronic Tiptronic TS4 JS3 etc si tine doar de timp pana cand actuatoarele ”pica” (desigur ca asta depinde si de o serie de factori printre care si modul de implementare \exploatare, etc.)....
                      Cand l-am achizitionat pe Sanderica stiam si eram ”pregatit” pentru asta, intrebarea era doar cum\cand, dar dupa cum se comporta cred ca vor mai duce mult si bine (si aici as adauga ca si motorul\injectia ajuta), insa la primul semn de ”oboseala” de la atata ”taca-paca” in secunda doi le voi schimba, nu fac compromisuri nici cu asta.
                      Iar pentru ”cunoscatorii” care au scris ca doar ambreiajul si nu actuatoarele sunt ”o problema” citez un post cu doar cateva ore in urma de pe un alt forum:
                      Eroarea cu cele 3 linii si intrarea cutiei in avarie la mine a fost din actuatorul de ambreiaj , l am comandat , l am schimbat , masina merge perfect acum are deja 6000 km !
                      PS: si sunt sigur ca va ”aparea” iar cineva pe aici sa ”contrazica” si asta, doar stie el cel mai bine, are JS3 si foarte mare experienta cu toate astea (restul habar nu au), in 1...2...3....

                      Comment


                      • LE (acum am citit si nu mai pot sa editez): legat de actionarea prin cablu si potentialele probleme s-a tot discutat, chiar inca de la inceputul topicului s-a atras atentia asupra acestui lucru (am citat si eu posturile respective de cateva ori, ulterior am si detaliat\subliniat), evident insa ca "profesorii" in JS3 au ignorat complet si asta...

                        Comment


                        • Eu personal te asigur ca am citit tot ce ai scris pe acest forum si am stat si am reflectat indelungat. Cu unele chestii am fost de acord, au logica perfecta (judecand dupa logica mea), cu unele nu si cred ca e si normal, cand intram pe forum si scriem, trebuie sa acceptam si sa fim contrazisi, chiar daca in sinea noastra suntem convinsi ca avem dreptate.

                          Comment


                          • Am mai scris asta, timpul le rezolva pe toate si pana la urma fiecare intelege ce poate \ cum doreste si desigur "procedeaza "in consecinta"...
                            (si raman la parerea ca problemele la JS3 sunt generate de un cumul de factori, chiar si efectele pot sa fie diferite si sa aibe cauze diferite, nu cred ca este bine sa generalizam fara sa abstractizam, etc...dar\iar asta cred ca depinde de fiecare...)

                            PS: am mai scris asta, ma bucur ca "baietii" de la Titu au facut un lucru mult mai bun\bine decat toreadorii spanioli...

                            Comment


                            • "Cutia de viteze propriu-zisa n-ar avea motive sa nu duca 1.000.000 km. Ambreiajul, mecanismele de schimbare a treptelor si de actionare a ambreiajul plus calculatorul cutiei minim 150.000 km (sunt cam optimist, nu-i asa?)."

                              Acesta a fost un citat dintr-un clasic in viata (adica subsemnatul) care face parte dintr-o postare ceva mai lunga de pe SF din 26 mai.
                              Trebuie ca tuturor sa le fie clar un lucru. O transmisie automata (indiferent cum se numeste ea) duce mai devreme sau mai tarziu la costuri de reparatie mult mai ridicate decat la o cutie manuala.
                              Acesta este dezavantajul (pe langa costul de achizitie mai mare) si fiecare trebuie sa stie in mod clar acest lucru inainte de a cumpara o masina cu aceasta transmisie.
                              Din punctul meu de vedere merita asumat acest risc din doua mari motive: siguranta mai mare la condus pentru ca poti tine incontinuu ambele maini pe volum dar mai ales confortul oferit care este net superior celui oferit de o manuala.
                              Cel mai comod mod de a conduce aceasta secventiala a noastra este evident cel in care maneta sta in D, S&S fiind activat. Daca conditiile de activare ale S&S sunt indeplinite atunci nici macar nu este nevoie sa mai stai cu piciorul pe frana cand esti oprit sau sa tragi frana de mana. Insa dupa cum stim cu totii S&S nu intra cand vrem noi asa ca trebuie ori picior pe frana ori frana de mana trasa.
                              Eu folosesc destul de des varianta cu scosul in D nu pentru ca astfel as proteja mai bine componentele transmisiei ci pur si simplu ca, de multe ori, imi este mai comod asa decat altfel.
                              Azi de exemplu, venind de la revizie, am mers doar cu maneta in D si cu S&S dezactivat pentru ca, pur si simplu, asa am avut chef si traficul mi-a permis.
                              Nu trebuie sa fim rigizi in exploatarea transmisiei ci trebuie sa conducem asa cum simtim noi ca ne este mai bine la momentul respectiv. De stricat se va strica ceva in cele din urma, asta nimeni nu o poate controla. Important este sa gasim piesele de schimb necesare pentru reparatie si sa ne bucuram de placerea condusului fara piciorul stang.
                              Last edited by gabrieln1960; 6 June 2022, 14:59.

                              Comment


                              • Tocmai de aceea (exceptie batrana Dacie din scoala de soferi) am condus doar masini "cu doua pedale" si pana voi pune permisul in rama tot "automate" voi conduce.

                                Legat de faptul ca (asa cum am mai scris) tine doar de timp pana cand actuatorul ambreiaj "pica", perii colectoare \carbuni uzate imi permit sa citez un post foarte recent, fara alte comentarii (punctez doar ca a fost la 124k km iar userul respectiv a facut singur si fara probleme atat demontarea \montarea cat si calibrarea):

                                Dacia logan 2016 124k km eroarea a fost ,,circuit captor ambreiaj ‘’ca simptome cand mergeam pe oras cu vitezele 1,2,3 intra cutia in avarie adic a apareau cele 3 liniute orizintale si nu mai pleca de pe loc, o lasam sa se raceasca circa 30 min si mergea iaradi dar surt timp, am schimbat actuatorul ambreiaj marca sachs singur deoarece cei de la dacia mi au spus ba ca nu il au pe stoc ba ca vine intr o luna … l am comandat pe epiesa cu 1600 ron si l am schimbat eu , calibrat ambreiaj, calibrat cutie . Am optat pt demontare spoiler fata si radiatoare sa pot sa il schimb , nu am vrut sa dau cutia jos deoarece multi au facut asta si au distrus cablaju calculatorului, trepidatii nu am deocamdata dar am pus kit ambreiaj Luk acum 10000 km .
                                Problema nu e in sinea lui actuatorul partea mecanica ci partea de motor electric de e pe actuator dar din pacate nu se vinde separat, o sa pun poze cu el desfacut are 2 carbuni ff mici ce se consuma si tot praful de la ei se depune pe rotorul motorului si de aici cand se incalzeste face surt in rotor , principiul e al electromotorului dar cu dublu sens. Dacia logan 0.9
                                Last edited by Gil26; 6 June 2022, 15:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google