Revizii/reparatii 1.0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    Originally posted by timarian View Post
    Pe langa astea, am mai schimbat bateria cam la 2 ani (foarte putin din punctul meu de vedere) si muuuulte becuri de faza scurta si de stop frana, in special pana la schimbarea bateriei. Cred ca era defecta din fabrica, sau foarte proasta, oricum. Am mai avut un geam usa spate spart din senin, in mers, in primul an de folosinta, precum si parbrizul fisurat pe partea pasagerului, pe care inca nu l-am schimbat. Daca e afectata cam o treime din parbriz pe partea pasagerului, trec ITP-ul? Sau trebuie sa il schimb?

    Originally posted by Cristi822 View Post
    La becuri am gasit ceva bun si ieftin h7 osram ultra life cu ambalaj verde. Am aproape 1 an cu ele si nu s-au ars in conditii de taxi ​...
    Bateriile din fabrica sunt slabe, tehnologie effb, nu stiu daca acum au bagat altceva, dar merita luat un agm in schimbul ei.

    Legat de becuri si eu in primul an dupa achizitia masinii am schimbat becurile faza scurta, daca tin bine minte tot Osram am pus dar nu mai stiu de care, atunci am banuit fie becurile fie regimul de incarcare tinand cont ca si bateria era aproape noua dar nu am masuratori \monitorizari si log-uri de atunci ca sa pot confirma asta (atasez insa un grafic mai recent cu tensiunea bateriei in care se pot observa unele spike-uri, probabil ca atunci erau mai mari, nu stiu), le-am mai schimbat inca o data iar pana acum acestea sunt inca OK.

    Despre baterie cea de prim montaj se apropie de sase ani si inca se ”tine bine”, atasat si doua valori de acum trei zile, daca am timp azi voi pune si testerul de baterie pentru Ri si SOH (ultima oara si acestea erau bune), probabil va mai duce un an-doi, o voi schimba tot cu una avand aceleasi caracteristici L3 70Ah 720A EFB, cele AGM din cate stiu necesita si un alt regim de incarcare, colegii cu mai multa experienta pot confirma sau infirma asta, ramane de vazut marca, dar cred ca tot Rombat (deh, si putin subiectivism si putin ”patriotism”) iar daca ma va tine macar jumatate din cat a tinut cea de prim montaj sunt multumit.

    Legat de parbriz si eu l-am avut fisurat \ciobit de cateva ori (circul destul de mult pe putinele autostrazi pe care le avem si mai ales una din ele are mult ”pietris”), trei dintre ele le-am reparat ca aproape nici nu se vad (mai am un kit de reparatie de rezerva, sunt multumit de cum a iesit), insa ultima ”luata” acum cateva luni este destul de mare, vreo 8-9 cm jos pe partea dreapta, nu a ”plecat” mai departe si nu afecteaza vizibilitatea dar urmeaza ITP-ul si clar ca voi schimba parbrizul, dar asta nu consider o ”probleme tehnica” si nici ”vina” lui Sanderica (poate cel mult aerodinamica sa).

    Toate cele bune!
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 11 March 2023, 07:43.

    Leave a comment:


  • Cristi822
    replied
    La becuri am gasit ceva bun si ieftin h7 osram ultra life cu ambalaj verde. Am aproape 1 an cu ele si nu s-au ars in conditii de taxi. Pe spate la stopuri ma manca mana sa bag tot osramuri pe led, dar sa dau aproape 300 si ceva de lei pe toate parca e prea mult.
    Bateriile din fabrica sunt slabe, tehnologie effb, nu stiu daca acum au bagat altceva, dar merita luat un agm in schimbul ei.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Originally posted by alex1ioan View Post
    Nu știu cum calculează , dar se pare ca la dânșii , anul calendaristic , e mai scurt. ...
    Da, asa este, in ”calcul” sunt 360 de zile si\sau 20000 km, vezi doar ca ex atasat cum este la masina mea, plus ca softul injectiei ”stie” cand s-au facut reviziile (sau ma rog resetat intervalul de revizie) si un alt factor de care se tine cont este si procentul de diluare ulei motor (o valoare interpolata de soft pe baza altor parametri, daca acesta este mai mare de 5% apare avertizarea).
    Desigur ca aceste valori se pot modifica, eu nu am facut asta pentru ca nu am nevoie, chiar daca cei trei ani de garantie au trecut tot la cam 10k km (sau 7-8 luni) fac reviziile.

    Drumuri bune tuturor! (ca masini bune\fiabile avem , inclusiv acest motor 1.0 SCe )
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Catalin12345
    replied
    Salut! Dupa parerea mea curelele trebuiesc schimbate la 60-80k km sau 4 ani, la fel si lichidul de racire, unii nu schimba uleiul la cutie sau servo dar eu l-as schimba la 80-100k km. Ar mai trebui verificat sistemul de franare (desprafuire, inlocuire elemente franare daca este cazul), reglare frana de mana. Cat despre parbriz, daca este afectat in zona de actionare a stergatoarelor nu ar trebui sa dea itp-ul. Mare grija ce parbriz iti pui, eu am luat la un moment dat unul aftermarket prin care nu vedeam daca era soare afara. Mi-am pus pana la urma unul original in reprezentanta care costa in jurul la 1500 lei.

    Leave a comment:


  • timarian
    replied
    Pe langa astea, am mai schimbat bateria cam la 2 ani (foarte putin din punctul meu de vedere) si muuuulte becuri de faza scurta si de stop frana, in special pana la schimbarea bateriei. Cred ca era defecta din fabrica, sau foarte proasta, oricum. Am mai avut un geam usa spate spart din senin, in mers, in primul an de folosinta, precum si parbrizul fisurat pe partea pasagerului, pe care inca nu l-am schimbat. Daca e afectata cam o treime din parbriz pe partea pasagerului, trec ITP-ul? Sau trebuie sa il schimb?

    Leave a comment:


  • timarian
    replied
    Salutare! Am si eu un Logan 1.0 SCE 2018 si ma declar multumit de el, in mare. Cam la 105000 km am schimbat bujii şi discuri, la 155000 km amortizoarele faţă, la 175000 km ambreiajul si termoflotul (aveam ulei in lichidul de racire), iar acum, la 185000 km, urmează sa schimb capetele de bara si daca s-o mai găsi ceva. Merg pe GPL cam de la 30000 km. Martorul motoras s-a aprins periodic o perioada intre 150000 si 175000 km, iar acum sta aprins. Martorul airbag s-a aprins recent pe la 180000, cred ca am apasat prea puternic pe scaunul soferului cu genunchiul (e doar o banuiala). Martorii ABS si ASR s-au aprins dupa schimbarea ambreiajului, banuiesc ca a fost o greseala a mecanicilor, sper sa o remedieze cand merg la revizie. În tot acest timp am tocit un singur set de anvelope (cele de vară), cele de iarnă le mai pot folosi cel puţin un sezon. Imi recomandaţi sa schimb si curelele de accesorii? Presupune acest fapt inlocuirea lichidului de racire? Recomandati si schimbarea uleiului in cutie? Alte recomandari de interventii? Multumesc!

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Nu știu cum calculează , dar se pare ca la dânșii , anul calendaristic , e mai scurt. Eu am făcut revizia pe 3 aprilie 2022 și am cheia aprinsa de o săptămână și ceva, aproape 2.Din aceasta cauza, am decalat termenul, de la an la an, de am ajuns , dupa 5 ani, cu o luna fata de data de achizitie. Ținând cont ca e ultima revizie , în garanție, o sa trag cât mai aproape de data de expirare.
    Last edited by alex1ioan; 9 March 2023, 12:44.

    Leave a comment:


  • Onixer
    replied
    Cheia de service apare cu o luna inainte de data ultimei revizii deci esti ok. In momentul in care apare cheia de service acompaniata de martorul in zig-zag de culoare portocalie, ai depasit termenul de revizie

    Leave a comment:


  • CostiC
    replied
    Salutare,

    Azi de dimineata mi-a aparut cheia de "service" mentionez ca nu am facut mai mult de 12000 km in ultimul an, Iar ultima revizie a fost in Aprilie 2022. Mai pot astepta cateva zile cu revizia sau trebuie sa o efectuez imediat? ( Macar pana reusesc sa comanda piesele)

    Merci

    Leave a comment:


  • bossake
    replied
    Eram curios dpdv tehnic, ce o fi diferit la noul catalizator de exemplu sau de ce reductia face sa nu se mai aprinda becul.

    masina nu mai este in garanție de vreo 2 ani, este 2018,dar tocmai am deschis un tichet la vocea clientului, poate se încadrează la vreun OTS pe partea de catalizator

    Leave a comment:


  • Cristi822
    replied
    Originally posted by bossake View Post
    In privinta problemei cu catalizatorul de la 1.0 sce, as dori sa stiu cateva informatii tehnice.

    De ce se aprinde becul la masinile cu catalizatoarele originale? . Multa lume spune ca nu are absolut nimic daca mergi asa dar atunci ce anume e diferit la catalizatorul nou de nu mai aprinde becul? De asemenea, ce anume exact face acea reductie pentru sonda lambda?!
    Si in final, este apelarea la reductia asta o metoda safe?!

    e vorba de o masina cu 30.000km FARA gpl.
    De ce sa nu fie safe? Consumul e bun, catalizatorul nu se strica, cel putin la mine dupa mai mult de 1 an jumate sunt foarte ok gazele. Daca stau sa compar lipsa acestei probleme la 0.9 tce, ma gandesc ca e problema de setare alegere sonda lambda. Iar la mine problema a inceput sa apara pe la 140k, primii 100k mergand doar pe benzina. Reductia e montata undeva la 170k, iar acum am 245k, o sa revin prin mai cu update de la urmatorul itp facut. La tine apare problema doar pe benzina la 30k km, foarte dubioase aceste probleme.
    Dar daca e inca in garantie mergi si schimba catalizatorul pe garantie cum au facut multi si se pare ca s-a rezolvat.

    Leave a comment:


  • bossake
    replied
    In privinta problemei cu catalizatorul de la 1.0 sce, as dori sa stiu cateva informatii tehnice.

    De ce se aprinde becul la masinile cu catalizatoarele originale? . Multa lume spune ca nu are absolut nimic daca mergi asa dar atunci ce anume e diferit la catalizatorul nou de nu mai aprinde becul? De asemenea, ce anume exact face acea reductie pentru sonda lambda?!
    Si in final, este apelarea la reductia asta o metoda safe?!

    e vorba de o masina cu 30.000km FARA gpl.

    Leave a comment:


  • Cristi822
    replied
    Zgomotul facut de una dintre acele doua curele de accesori poate scoate un chitait semanator cu o rola intinzatoare ce e pe duca si dispare cand se incalzeste motorul, dar nu e semn de schimbare curele, eu le schimb la 70-80k de obicei. Probabil acel chitait apare de la fulia de la vibrochen, care pe interior unde calca cureaua e turnat un strat cauciucat si probabil cand se incalzeste materialul de la frecare dispare acel chitait. Asa ca nu au treaba acele doua curele cu zgmotul parerea mea.

    Leave a comment:


  • alex1ioan
    replied
    Acest topic, a început cu cu o problema grava la acest motor; problema ungerii, relatata de un coleg, fara a detalia prea mult, circumstanțele in care s-a produs, doar ca a fost montata instalatia GPL și ca, Dacia, s-a absolvit de vina. Distinsul coleg, disparut , imediat , din viata forumului, a creat suficiente valuri și incertitudini,posesorilor ,indemnand la precautie in privinta motorului si nivelului uleiului .Din fericire, acest lucru nu s-a mai reprodus, la nivel de forum, dar a fost suficient pt a creea insomnii, posesorilor, cu fixatia de a saltă capota zilnic. Se pare ca, pt mulți " entuziaști ", de la vremea respectiva, a fost un pariu pierdut, motorul dovedindu-se unul, extrem de fiabil , econom și ușor de întreținut.

    Leave a comment:


  • cbota
    replied
    alex1ioan multumesc mult...e adevarat...acel zgomot s-a auzit mai mult doar cand a fost rece afara...azi dimineață chiar am urmarit si nu mai l-am auzit...sau ma rog a fost insesizabil....

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google