Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E pe undeva vreun clip cu sunetul acela metalic provenind de la turbina, despre care am tot auzit vorbindu-se pe-aici?
    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

    Comment


    • Pe decelerare se aude zgomot din cauza jocului tijei care actioneaza wastegate-ul turbinei. Defectul a fost constatat de dealer-ul Dacia de aproape 8 luni si...

      Comment


      • Da, este exact sunetul pe care il am si eu.

        Comment


        • Multumesc. Am verificat si eu la al meu si nu face. Am ~23.000 km cu masina, din iulie 2021. In schimb, motorul unui coleg cu S.S. cu ~8.000 km la bord are deja zgomotul respectiv. Va face curand revizia de 1 an si i-am recomandat sa anunte chestia. El credea ca zornaie toba.
          Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
          Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

          Comment


          • Originally posted by gabrieln1960 View Post

            Ai citit probabil postarea mea pe diagonala si de aici ai dedus ceva ce nu am afirmat niciodata. Am afirmat eu ca se da drumul la ambreiaj in panta la fel ca pe drum drept? Nu, nici vorba am spus cu totul altceva.
            Nu am citit pe diagonala si nici nu am afirmat ca ai zis tu ceva despre datul drumului la ambreaj ca pe drum drept. In schimb, ziceai ceva despre "echilibrul intre pedale" iar eu prin acea afirmatie am vrut sa-ti arat ca nu e asa de simplu cand vine vorba de o panta. Si ti-am mai zis ca e imposibil sa nu patinezi ambreajul pe o panta mai abrupta, fara a pleca cu scârț (de exemplu, pe Transfagarasan cand mergi in coloana). Nu inteleg de unde atatea concluzii si acuzatii, ca am zis eu ca ai zis tu...!? Se pare ca singurul care s-a suparat ai fost chiar tu...

            Originally posted by gabrieln1960 View Post
            ​ Pentru ca nu ai avut amabilitatea de a face un efort minim si de buna-credinta de a incerca sa pricepi cele afirmate de mine nu o sa-mi repet observatiile. In schimb cand tu afirmi o enormitatate o dai pe "poate" si pe "nu are relevanta".
            Am destula amabilitate, dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu tot ce zici. Ai zis ca in 90% din cazuri, noi nu stim sa folosim pedalele corespunzator si ca de asta apare mirosul de ambreaj. Iarasi, pot fi de acord doar daca e vorba de un drum drept. Si o dau pe "relevante" deoarece vin unii si altii, care au citit pe diagonala asa cum ai zis tu despre mine, si trag concluzia ca eu nu as sti ce inseamna HSA doar prin simplul fapt ca ti-am dat un exemplu in legatura cu ce ai zis tu despre plecarea din panta cu frana de mana.

            Originally posted by gabrieln1960 View Post
            Dupa cum stii (sau nu) HSA exista mai demult la Dacia si deja am experienta de cateva zeci de mii de km cu acest sistem folosindu-l atat la plecarea de pe loc la deal cu fata cat si uneori (atunci cand am avut nevoie) cu spatele la deal.
            Nici la masinile cu cutie manuala nu am patinat niciodata ambreiajul astfel incat sa se incinga pana la a apare acel miros neplacut. Strict din punctul meu de vedere, atunci cand un ambreiaj care nu are un defect de fabricatie miroase a incins, principala cauza trebuie cautata in modul cum acesta este exploatat de catre sofer. Nu am aroganta de a fi crezut pe cuvant cu toate ca tot ce spun eu pe aici nu vine din carti sau din povesti spuse de unii sau de altii pe internet sau pe aiurea ci doar din propria experienta si am crezut ca aceste explicatii ar putea ar fi de folos chiar si pentru o mica parte din cei de pe acest forum.
            Asta chiar nu stiam. Am avut doar Logan 1, Supernova. Chiar nu stiam de HSA pe dacia pana sa-mi iau logan 3. Mersi de info.

            Comment


            • Originally posted by Gil26 View Post
              Modul de functionare al unei componente (sau sistem) consider ca este relevant, acesta poate sa determine si modul de exploatare (corespunzator), evitarea si\sau rezolvarea unor probleme tehnice, etc...
              Total de acord. Insa, nu era vorba despre asta. A fost inclus in discutie ca un 3rd party doar pentru ca am mentionat eu ca face acelasi lucru ca si atunci cand tragi frana de mana intr-o panta.

              Comment


              • Originally posted by Th3T1ger View Post
                ................ pana sa-mi iau logan 3.,,,,,,,,,,,,,,,,,,
                Felicitari pentru achizitie. Nu pot sa-ti doresc altceva decat ceea ce-mi doresc si pentru mine, adica sa nu avem parte de service decat pentru reviziile periodice.
                -----------------
                Cat despre HSA sau orice alt subiect este foarte bine ca exista pareri diferite.

                "Când toţi gândesc la fel, nimeni nu gândeşte prea mult"

                Comment


                • Th3T1ger , cred ca tocmai despre asta era "vorba", si citez si cealalta parte a postului tau:
                  Originally posted by Th3T1ger View Post
                  ...Ce am vrut eu sa scot in evidenta este faptul ca HSA se comporta exact ca si atunci cand ai actiona tu frana de mana la plecarea din rampa...
                  reciteste mai cu atentie tot ceea ce au scris ceilalti colegi, modul de functionare al franei de mana NU este exact ca cel al HSA vezi postul lui t0rquemada (iar frana de parcare asistata este alta discutie) plus explicatiile colegului gabrieln1960 la care subscriu 100% (avand si aproape aceeasi varsta, experienta, mod de condus, etc...), mai adaug ca si eu folosesc HSA de la Dacia de peste 5 ani foarte des, sunt obisnuit si multumit de\cu asta, miros de ambreiaj nu am avut pe masina din semnatura chiar daca am folosit-o si in conditii destul "de grele", ambreiajul este OK, si eu tin cont de "jocul cu cele doua pedale", sistemul de franare la fel (ca info voi schimba placutele de prim montaj la urmatoarea revizie = cam 80k km), etc...iar in afara de reviziile periodice nu am schimbat altceva si nu am avut vreo problema tehnica pana acum (pentru mine Dacîa este o masina fiabila de care sunt multumit). Insa clar ca nu voi intra in vreo polemica pe tema asta cu tine (indiferent daca citesti si asta "pe diagonala" asa cum ai facut cu celelate posturi ale colegilor).
                  PS: iar ca sa fiu ontopic, pot spune dupa peste 30 de ani de condus ca unele probleme tehnice pot sa fie evitate si prin exploatarea \folosirea corespunzatoare a masinii...
                  Last edited by Gil26; 20 September 2022, 18:37.

                  Comment


                  • Originally posted by Th3T1ger View Post
                    nu stim sa folosim pedalele corespunzator si ca de asta apare mirosul de ambreaj.
                    Fixed!
                    Iti trebuie calificare serioasa sa scoti fum dintr-un ambreiaj. ;) E 100% user error, am zis-o altfel, dar mi-au sters postarea.

                    Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                    Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                    Comment



                    • Nu-ti trebuie calificare, îți trebuie doar lipsa de respect pt "banul muncit" a lu taticu, necunoașterea valorii lucrurilor , dezinteres total pt orice și "vointa".
                      Exemplu amic:
                      Plecat la vânătoare, Toyota Land Cruiser (ia-o tu, ca a ta e mai buna), 4 insi, rămas în noroi pana la 1/2 rotii și ambiția de a nu te da jos și a impinge, sau de a lega troliul, ("poi nu iese, o mananc") au dus la fum si arderea ambreiajului , masina imobilizata . Deci, dacă vrei poți.
                      ps ; nu e aluzie la nimeni, e doar un exemplu cu "da, se poate", a se trata ca atare.
                      Last edited by alex1ioan; 20 September 2022, 20:50.

                      Comment


                      • Stie careva daca se poate schimba unghiul stropitorilor de la parbriz? As vrea sa bata un pic mai sus. Acum stropesc jos si apa urca pe parbriz din presiune si este intinsa de stergatoare.

                        Comment


                        • Originally posted by Gil26 View Post
                          cred ca tocmai despre asta era "vorba", si citez si cealalta parte a postului tau:

                          reciteste mai cu atentie tot ceea ce au scris ceilalti colegi, modul de functionare al franei de mana NU este exact ca cel al HSA vezi postul lui t0rquemada (iar frana de parcare asistata este alta discutie)
                          Totul a pornit de la aceasta fraza a lui gabrieln1960​:

                          "In plus sunt destui care nu stiu cum sa se foloseasca si de frana de mana in situatia in care unghiul de inclinare al drumului este mare avand teama opririi motorului."

                          Unde am adaugat asta:

                          "Dupa cum stii (sau nu), noul logan are hill assist, deci partea cu frana de mana se aplica automat in cazul acesta."

                          Si de aici a degenerat totul cum ca eu nu stiu ce inseamna HSA ), fapt ce ma amuza teribil.

                          Originally posted by Gil26 View Post
                          modul de functionare al franei de mana NU este exact ca cel al HSA vezi postul lui t0rquemada (iar frana de parcare asistata este alta discutie)


                          Am zis eu ca e acelasi lucru? NU! Am zis ca FACE exact acelasi lucru. De exemplu, pot sa replic cu frana de mana pe un Logan 1... exact ce poate face HSA pe un Logan 3. De aia zic, t0rquemada a venit cu niste informatii utile prin care explica principiul de functionare al HSA-ului dar totodata era irelevant pentru ceea ce incercam eu sa zic.

                          ----
                          ursamajor​, te-ai dus in extrem, asa ca intru in jocul tau. Iti zic eu ca si cel mai "necalificat" poate sa scoata fum din ambreaj in conditiile de drum potrivite. Iti recomand (ca tot esti aproape de zona VN) sa faci un drum pana la Andreiasul de Jos (focul viu) si sa incerci sa urci pana sus. Sa vedem si noi cum iei tu curbele alea stranse, mai ales daca iti vin masini din fata, cum "dansezi" din pedale ) si astfel sa ne dam seama cat esti de calificat. Viata bate filmul de cele mai multe ori.
                          P.S: ia si un al 2-lea extinctor cu tine, ca nu se stie cat fum o sa iasa

                          Comment


                          • Originally posted by Bonzo_Madrid View Post
                            Stie careva daca se poate schimba unghiul stropitorilor de la parbriz? As vrea sa bata un pic mai sus. Acum stropesc jos si apa urca pe parbriz din presiune si este intinsa de stergatoare.
                            da,cu o surubelnita mica (cum erau la masinile de cusut). Ai un reglaj cu cap de surubelnita in lateralul stropitorului.
                            Vezi aici in tutorial https://www.tutorialelogan.ro/2014/0...gauri.html?m=1
                            ​​​​​​

                            Comment


                            • Th3T1ger , totul a ”pornit” din postul#1731 si ”nedumerirea” ta, DannyMC (un alt coleg de forum pentru care am toata stima) a raspuns scurt si corect:
                              Originally posted by DannyMC View Post
                              Ambreiajul miroase doar cand patineaza. Daca cupleaza complet si corect nu trebuie sa miroasa indiferent cat fortezi masina.

                              Apoi ceilalti la fel, iar tu ai continuat aiurea pe vreo doua pagini o polemica fara rost \sens si ”pe diagonala” cu ”am zis si ai zis” in care te mai si contrazici singurel.

                              PS: doar ca info am facut toate ”Trans-urile”, pentru ca ai mentionat Transalpina inca pe vremea cand era drum forestier, cu Sanderica de cateva ori, nu am avut nici probleme si nici miros de ambreiaj, cu o alta ”fosta” insa mai ”in forja” (trebuia sa ajung in aceeasi zi la Cheile Nerei) am ”incins” ambreiajul, locuiesc intr-un loc inconjurat de munti, am luat curbe foarte stranse si urcat pante foarte abrupte de nenumarate ori asa ca pot spune din experienta (”viata bate filmul”) ca are importanta ”cum "dansezi" din pedale”.
                              Tu intrebi si apoi tot tu raspunzi \contrazici fiind un bun ”cunoscator”, eu ma opresc aici cu ”discutia” asta, e clar ca indiferent cine\ce iti spune tu stii cel mai bine, si la fel ca gabrieln1960 iti doresc multi km fara probleme tehnice (chiar daca asa cum bine s-a scris anterior parafrazand o binecunoscuta veche reclama: daca vrei cu adevarat poti, inclusiv sa ”pui pe chituci” masina).
                              Sa auzim numai de bine! (si fara probleme tehnice (prea multe) si la LoganIII)

                              Comment


                              • Originally posted by Leo0608 View Post
                                da,cu o surubelnita mica (cum erau la masinile de cusut). Ai un reglaj cu cap de surubelnita in lateralul stropitorului.
                                Vezi aici in tutorial https://www.tutorialelogan.ro/2014/0...gauri.html?m=1
                                mie mi le-au reglat cu un ac

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google