Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Se spală cu o cârpă umedă - în mai multe etape - până obosești sau te plictisești...
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Originally posted by Gil26 View Post
      Am scris de cateva ori asta [snip]
      Poti sa fii un pic mai clar, te rog? N-am inteles nimic, cine, ce, cui...

      Comment


      • Asa o fi normal? Voi aveți la fel? Dacă dau cu mana se simt mici denivelări, nu e oglinda. Sau e ok? Mulțumesc! (28mii km făcuți mulți prin munți, transalpina, Transfăgărășan, munții Greciei)

        Mulțumesc!





        Comment


        • Eu nu am vazut discuri de frana folosite care sa fie "oglinda"! Toate au rizuri sau usoare valuri in functie de cum se uzeaza placuta si de ce se mai aduna pe acolo.

          Comment


          • ei, sunt dar probabil nu la masini cu pretul asta. cel ce mi-a atras atentia avea un mondeo vechi si era lacrima. in momentul ala (nu bagasem de seama) m-am uitat in jurul meu in parcare la 3,4 masini, si nu aveau rizurile astea pe disc. Dar, daca este normal asa, ma linistesc. Era pur informativ

            Comment


            • Si la mine sunt tot cam asa, dar cred ca mai uzate. Masina are 29000 km acum si nu cred ca mai merg pina la 40000 km la cum arata acum. Si la modelul precedent de sandero Stepway am schimbat discurile undeva pina in 40000 km.

              Comment


              • Din experienta asa sunt si la Nissan si la Elantra

                Comment


                • Care aveti frana de parcare electrica? Am prins celebra coloana pe valea Prahovei saptamana trecuta si am facut nenumarate plecari din rampa cu acel "hill assist". Ce mi s-a parut ciudat este ca dupa cateva plecari se comporta extrem de ciudat, se debloca greu. La unele plecari am reusit sa omor motorul, iar la altele cand am turat mai tare a avut efect de "launch control", adica smucea. La intoarcere in Bucuresti am avut vreo 2 plecari din rampa si s-a comportat normal. S-a incins ceva? Sau care ar putea fi explicatia, alta decat ca obosisem eu de atata asteptat in coloana?

                  Comment


                  • Eu nu folosesc decat foarte rar deblocarea automata a franei de parcare, m-am obisnuit sa o deblochez din buton. Nu imi place ca in modul automat smuceste putin si parca e un pic de dezechilibru intre roti. Incearca sa folosesti butonul data viitoare si vezi daca e diferenta. Posibil sa nu-i placa genul asta de utilizare "mai in forta".
                    Last edited by 77sky; 30 August 2022, 07:29.

                    Comment


                    • După de 8 ani de HSA pe Logan II și aproape 2 ani de Logan III cu HSA și APB unii încă nu știu cum funcționează HSA și APB

                      HSA aka Hill Start Assist e o funcție a ABS-ului, adică ABS-ul frânează toate roțile pentru a te ajuta să pleci din rampă/pantă

                      APB aka Automatic Parking Brake e un calculator independent care, funcție de niște condiții blochează exclusiv roțile spate, neavând niciun rol în HSA

                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by Bonzo_Madrid View Post
                        ........Ce mi s-a parut ciudat este ca dupa cateva plecari se comporta extrem de ciudat, se debloca greu. La unele plecari am reusit sa omor motorul, iar la altele cand am turat mai tare a avut efect de "launch control", adica smucea. ........
                        Viteza de deblocare a EPB e constantă, dar cu cât rampa e mai abruptă cu atât efortul de plecare de pe loc e mai mare, iar momentul de start al deblocării EPB e controlat de pedala de ambreiaj și de viteza roților - întârzierea deblocării EPB e datorată faptului că mașina nu înainta, sau înainta prea repede față de timpul necesar deblocării complete a EPB - asta necesită în rampă o acționare diferită a ambreiajului și a accelerației față de o plecare de pe loc pe orizontală cu EPB acționat.
                        De asta se debloca greu sau te smucea.

                        Dacă nu te adaptezi cu ambreiajul+accelerația la ritmul de deblocare al EPB în rampă atunci trebuie să te bazezi pe HSA la pornirea în rampă - deci vei debloca manual EPB înainte.

                        Note privind utilizarea HSA în conjuncție cu o cutie de viteze manuală (Hill-Start Assist - sistem de asistență a pornirii în rampă):

                        - HSA nu funcționează la vale (în pantă), doar la deal/urcare, deci doar în rampă (logic), cu o excepție: dacă mașina se află în rampă - dar cu botul către vale - și dorești să dai cu spatele în rampă atunci HSA se va comporta la fel ca atunci când vrei să pornești mașina în rampă (cu botul mașinii către vârful rampei/dealului), pentru că scenariul de utilizare este același;
                        - înclinarea rampei trebuie să fie de minim 3% (mașina are un senzor de accelerare longitudinală cu care măsoară unghiul de înclinare) - din această cauză nu vă poate ajuta la orice fel de rampă;
                        - de asemenea, HSA primește informații privind: sensul și viteza roților, senzor cursă pedală ambreiaj, senzor cursă pedală accelerație, senzor poziție transmisie (treaptă), senzor presiune instalație frână de serviciu;
                        - HSA se activează doar dacă centura de siguranţă a şoferului este închisă;
                        - HSA se activează doar dacă frâna de parcare asistată este eliberată;
                        - dacă rampa este prea abruptă HSA nu se va activa (pentru că nu poate replica orice forță de frânare necesară menținerii vehiculului pe loc);
                        - atunci când HSA menţine forţa de frânare martorul luminos specific ((A)) se aprinde pe tabloul de bord;

                        Cum funcționează HSA:
                        - când HSA determină că mașina se află cu botul către vârful rampei și șoferul apasă pe frână să mențină mașina pe loc în rampă, HSA memorează presiunea din instalația de frânare și așteaptă ca șoferul să elibereze frâna;
                        - când șoferul eliberează frâna HSA intervine imediat și aplică frânelor aceiași presiune pe care a memorat-o - mașina rămâne pe loc;
                        - șoferul trece cutia de viteze în treapta 1 și apasă pe accelerație - mașina ar trebui să pornească;
                        - HSA monitorizează cuplul transmis roților - dacă acesta e prea mic HSA întărzie eliberarea completă a frânei (șoferul ar trebui să accelereze mai mult);
                        - dacă cuplul transmis roților este suficient pentru ca mașina să pornească de pe loc atunci HSA eliberează frânele cu o viteză proporțională cu gradul de înclinare al rampei;

                        Procedura de pornire în rampă cu ajutorul HSA:
                        - 1 - oprești mașina în rampă, ții frâna de serviciu apăsată;
                        - 2 - apeși ambreiajul (ții frâna în continuare);
                        - 3 - cuplezi treapta 1 de viteze;
                        - 4 - eliberezi frâna de serviciu dar menții apăsat ambreiajul;
                        - 5 - HSA ține frâna acționată pentru tine 3 secunde* (martorul luminos specific ((A)) se aprinde pe tabloul de bord);
                        - 6 - ridici ambreiajul și pornești de pe loc mașina (*în timpul ăsta HSA eliberează frânele cu o viteză proporțională cu gradul de înclinare al rampei) - (martorul luminos specific ((A)) se stinge pe tabloul de bord);
                        Pentru reușită de fiecare dată e nevoie ca pașii să NU fie executați în grabă ci mai lent (ca un șofer începător), astfel încât HSA să realizeze intenția șoferului (de a porni de pe loc în rampă). Executarea rapidă a pașilor duce de cele mai multe ori la lipsa de activare a HSA.



                        Originally posted by Bonzo_Madrid View Post
                        ..... La intoarcere in Bucuresti am avut vreo 2 plecari din rampa si s-a comportat normal.
                        Contează unghiul rampei și cum dai din pedale...

                        Originally posted by Bonzo_Madrid View Post
                        ..... S-a incins ceva?
                        Probabil nu.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by mircionesb View Post
                          Eu nu folosesc decat foarte rar deblocarea automata a franei de parcare, m-am obisnuit sa o deblochez din buton.
                          Păcat de ea...
                          Nu trebuie să te ferești de EPB, doar trebuie să înțelegi cum funcționează.

                          Originally posted by mircionesb View Post
                          Nu imi place ca in modul automat smuceste putin ........
                          Încearcă să ridici mai ușor ambreiajul și să apeși mai târziu accelerația - astfel oferi timp EPB să se deblocheze - și ca prin magie vei vedea că nu mai smucește...


                          Originally posted by mircionesb View Post
                          ..........si parca e un pic de dezechilibru intre roti.
                          Acel dezechilibru apare doar când mașina nu se află pe un plan drept, atât longitudinal, cât și transversal. Când drumul e drept roțile se blochează/deblochează perfect sincronizate.
                          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                          Comment


                          • In special cand dau cu spatele simt smucitura , care nu e cine stie ce dar se simte. Si la Honda am frana de parcare electrica dar nu e automata si probabil m-am obisnuit asa. Sincer nu as fi vrut frana de parcare electrica dar am vrut neaparat cotiera si era la pachet cu ceea ce vroiam eu asa ca m-am ales cu ea. Apropo de HSA , cand am fost intr-o parcare subterana am verificat si o tine cateva secunde imobilizata si pe coborare si pe urcare , e drept ca la inclinatii destul de mari.

                            Comment


                            • atunci când HSA menţine forţa de frânare martorul luminos specific ((A)) se aprinde pe tabloul de bord;

                              Martor dedicat/"specific" HSA nu există. Iar cel indicat e de la S&S care nu poate intra în Stop pentru că... scrie în manual (aceleași condiții de la orice Logan II cu S&S)
                              Attached Files
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Da, e o greșeală, nu e ((A)), ci ((P)).
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google