Viteză + pedală de accelerație eliberată/neapăsată = Frână de motor ... e tragic că unii nu știu chestia asta.
Logan III - Probleme Tehnice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Da, Stop-Start e blocat temporar de un SoC scăzut și în final e dezactivat de tot de un SoH scăzut.Originally posted by Matu View Post...........Concluzie personala:Am obs ca in zilele in care nu fac drumuri lungi sistemul star/stop nu imi functioneaza,.........
Un Stop-Start care nu este executat decât foarte rar sau deloc e cel mai bun martor pentru o baterie care e pe punctul de a ceda definitiv. Evident, pentru asta el trebuie să fie ACTIV. Deci nu dezactivat din reflex.
Drumurile lungi nu produc încărcarea pe care o așteptați pentru că ALTERNATORUL NU ESTE ÎN SARCINĂ DECÂT TEMPORAR - ÎN FUNCȚIE DE NEVOILE MAȘINII.
S-au dus vremurile când alternatorul producea curent permanent!
Alternatorul încarcă în cicluri ON/OFF (în funcție de nevoi) și oportunistic (la acționarea frânei de serviciu, la vale, sau în frână de motor).
Pornirea "la sfert" se face MEREU dacă lași mașina să-și facă verificările și pornești motorul DUPĂ ce se termină verificările cu bine. Nu bateria lungește pornirea motorului!Originally posted by Matu View PostAsta inseamana ca am bateria slaba si atunci face mult mai des pornirea greoaie.
Aici ai dreptate, se încarcă DOAR când are nevoie și ÎN SPECIAL la acționarea frânei de serviciu, la vale, sau în frână de motor.Originally posted by Matu View Post..... zici ca se incarca cand are ea chef......
Nu, așteaptă ca mașina să termine verificările și va pornit mereu "la sfert".Originally posted by Matu View PostDeci eu zic ca e de la baterie,nu are destula putere de a porni la sfert de cheie.
QUOTE=Matu;n3665055]
Staf pt dacia(poate e vreun agent sub acoperire pe aici):Sa faca acel update de soft prin care sa ridice pragul in care incepe alternatorul sa incarce bateria,am senzatia ca o incarca doar cand ajungi la limita incat sa nu mai poata porni.
[/QUOTE]
Așa cum zice și t0rquemada mașina are baterie cu încărcare parțială - ea va fi mereu undeva într-o zonă de 70-80% pentru cei care utilizează mașina zilnic și folosesc frâna de motor și în zona de 50-60% pentru cei care o utilizează mai rar și NU utilizează frâna de motor.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 3
Comment
-
Păi să vedem...:Originally posted by Red_Alin View PostCare frana de motor?La aceasta masina frana de motor e aproape inexistenta......
- motor cu cilindree mică;
- Otto;
- cu mase mobile ușoare;
- cu frecare redusă;
- cu alternator deconectat mai mereu;
- cu compresor AC cu cilindree fixă ON/OFF;
- direcție electrică;
- consumatori electrici deconectabili în funcție de bugetul energetic;
Toate coduc către o sarcină foarte mică când motorului i se taie combustibilul.
Normal că mașina se duce sanie la vale...
Consumul mic și poluarea mai mică vine cu acest preț.
Vrei frână de motor adevărată și utilă? Treci pe electrice, sau hibride cu B-Mode...
Asta e, aplici frână de serviciu adițională..., nu ai ce să faci...Originally posted by Red_Alin View PostDaca te bazezi pe frana de motor cand cobori o panta ai mari sanse de un impact.
Nu, mașina ta nu are nici o problemă - și a mea face la fel - la câmpie eu pot parcurge mai mult de 1Km în frână de motor de la 110-100km/h până la 60-50km/h...Originally posted by Red_Alin View PostAm condus multe masini si de firma si personale si de generatie mai noua si mai veche si diesel si benzina si toate au frana de motor mai activa decat logan 3.sau poate are a mea o problema.
La 1.5dCi-ul precedent parcurgeam cam 800m în aceleași condiții, deci acum am o frână de motor "mai proastă" cu 30-40%...Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 6
Comment
-
Nu știu nimic concret - doar că mi s-a întâmplat și mie.Originally posted by Matu View PostEu am patit asta de vreo 3 ori,desi era singurulelement comun am zis ca s eu nebun ca nu ar avea de ce sa fie din cauza ca e in rampa.Stii despre ce ar fi vorba?
Am bănuit că e ceva cu rampă+benzină veche.
Am consumat benzina veche, am pus proaspătă și nu a mai făcut.... dar nu pot spune că asta e cauza. Poate fi doar o coincidență.
Aștept să mai facă la fel, să pot verifica teoria.
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 1
Comment
-
Benzina veche isi pierde progresiv fractiunile volatile care "iau foc" repede si ingreuneaza pornirea , mai ales la rece . In plus se formeaza acele gome parafinice care pot infunda cate ceva , daca sunt trase de pompa .
La masinile cu GPL trebuie tinut cont de asta .
- Likes 2
Comment
-
Nu este coincidență. Am avut instalație GPL pe vechiul Logan, 8 ani. La un moment dat, deși afară erau peste 30°, pornea foarte greu. Am mers la câțiva "specialiști". Schimbat cititorul de volanta, uitatat la pompa de benzina. La fel. Până când cineva, întrebat, de când nu am mai mers pe benzina. Nu mai mersesem, de luni de zile. A dat toată benzina afară (se făcuse un maro închis la culoare) pus ⛽ benzină noua și nu au mai fost probleme. Deci, trebuie mers (și) pe benzină din când în când...Originally posted by DFA View PostNu știu nimic concret - doar că mi s-a întâmplat și mie.
Am bănuit că e ceva cu rampă+benzină veche.
Am consumat benzina veche, am pus proaspătă și nu a mai făcut.... dar nu pot spune că asta e cauza. Poate fi doar o coincidență.
Aștept să mai facă la fel, să pot verifica teoria.
- Likes 4
Comment
-
Mie a inceput sa imi apara eroarea aceasta (stiu calitatea nu e cea mai buna... dar trebuia sa am grija la drum). Apare dispare, e foarte aleatoriu, dar nu ramane tot timpul in bord. cand apare se schimba ledul,de langa butonul de SOS, in rosu. E doar enervant, ca daca vreau sa vad alte valori gen viteza sau consum, apare mesajul asta si trebuie sa apas butonul de sus sau jos sa revina ce aveam inainte. Cateodata dispare si apare foarte rapid si mut displayul pe altceva. Am sunat la reprezentanta si doar in noiembrie m-au programat sa verifice problema
Attached FilesLast edited by 77sky; 18 October 2021, 19:35.
- Likes 3
Comment
-
Confirm treaba cu incarcarea bateriei preponderent in frana de motor. Am cumparat un voltmetru/termometru din acela care se pune la bricheta masinii, si arata foarte bine cum in frana de motor (adica atunci cand masina merge din inertie, dar e in viteza) voltajul este in jur de 15 volti, deci incarca, iar la acceleratie sau relanti sta in jur de 12 volti. Dar are si unele perioade cand bateria nu e incarcata suficient, si atunci am vazut ca incarca chiar si la relanti (voltaj in jur de 15) si atunci nu prea intra in functiune sistemul start/stop.
- Likes 5
Comment
-
Atasez spre exemplificare cateva grafice din trei monitorizari suprapuse pentru masina mea, se poate observa cum functioneaza incarcarea pilotata in diferite conditii la L&S2, incarcarea bateriei la mine a fost pana acum cam intre 86-93%, bateria este OK dupa mai bine de 4 ani iar dupa alte masuratori facute cu alte aparate se pare ca mai duce probabil inca cel putin un an, toate celelalte componente functioneaza conform. M-am ”jucat” putin si prin incarcare si EEM modificand cateva lucruri dar analizand am ajuns la concluzia ca mai OK sunt setarile din fabrica si am revenit la ele (sunt insa si useri care au dezactivat\modificat si sunt multumiti de rezultate).
Subscriu celor scrise foarte bine si corect de catre cei doi colegi, din pacate asa este, la L&S3 partea de energy management e mai ”agresivă”, probabil impusa si de noile norme, as mai adauga si ca sunt cateva briz-brizuri in plus si nu pare sa fie nici prea bine testata\implementata rezultand si destule probleme.Last edited by Gil26; 18 October 2021, 20:50.
- Likes 3
Comment
-
Oare in ce masura afecteaza modul ECO bateria?As fi tare curios sa vad niste grafice cu modul ECO activat si apoi dezactivat.Originally posted by Bizonul View PostConfirm treaba cu incarcarea bateriei preponderent in frana de motor. Am cumparat un voltmetru/termometru din acela care se pune la bricheta masinii, si arata foarte bine cum in frana de motor (adica atunci cand masina merge din inertie, dar e in viteza) voltajul este in jur de 15 volti, deci incarca, iar la acceleratie sau relanti sta in jur de 12 volti. Dar are si unele perioade cand bateria nu e incarcata suficient, si atunci am vazut ca incarca chiar si la relanti (voltaj in jur de 15) si atunci nu prea intra in functiune sistemul start/stop.
- Likes 1
Comment
-
Am cateva monitorizari si cu modul ECO activat, la masina mea sunt ceva diferente legate de incarcare si gestionarea energiei, trebuie insa sa le prelucrez pentru a le atasa, dar in urma analizelor si a tuturor comparatiilor modul ECO la mine este in permanenta dezactivat, (butonul a si prins "paianjeni"), l-am folosit doar pentru teste cu ceva timp in urma, nu imi place.
Comment
-
Eu am Sandero Stepway, recall-ul e pentru Logan din ce am vazut. Oricum ma gandesc ca cei de la Dacia ar trebui sa ma anunte, daca si masina mea face parte din cele cu probleme.Originally posted by madi View Post@darkleo, defectul menționat de tine face obiectul unui recal Dacia Renault. Reconfigurare apelare de urgenta.
- Likes 2
Comment
-
Nu am grafice, dar pur empiric, ECO afectează următoarele:Originally posted by Red_Alin View PostOare in ce masura afecteaza modul ECO bateria?As fi tare curios sa vad niste grafice cu modul ECO activat si apoi dezactivat.
- lungește timpul de accelerare;
- micșorează durata de timp în care compresorul AC este activ;
- lungește timpul în care aeroterma atinge nivelul dorit de temperatură;
- la aeroterma automată micșorează treapta de ventilație;
La drum lung eu activez/dezactivez ECO simultan cu Cruise Control. Mi-ar place să am opțiunea de a le sincroniza, ECO+CC.
În oraș ECO mă scoate din sărite.Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 4
Comment







Comment