Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ursamajor View Post
    Si la mine face la fel schimbatorul. Intra usor, dar are acel zgomot.
    Mie mi se pare ca inainte se misca mai silentios timoneria si nu aveam feeling-ul asta de frecare asa de pronuntat. Parca a disparut vaselina dintre piesele in frecare. E acces pe undeva pe sus la schimbator sa vad cum sta treaba?

    Comment


    • Da. Eu ma plangeam ca intra greu in viteze. in special 1,2 si 5,6. Parca trebuie sa treaca de un prag, si dupa cupleaza. De cateva ori cand dai de acel prag ai senzatia ca e bagata in viteza si ai tentatia sa dai drumul la ambreiaj.

      Comment


      • După vizionarea clipului de mai sus pe YouTube, al colegului, am făcut și eu proba la rece (Logan). Se aude zgomotul de cuplare, dar nu mi se pare că și freacă.

        Comment


        • Vezi si postul #562 (in sarcina plus clipul).

          Comment


          • Originally posted by DFA View Post

            E cunoscută problema --- încă fără o rezolvare oficială, temporar se fac pauze cu AC OFF --- ai scris pe mail la Voce Clientului Dacia?
            Pai da... cam de o saptamana, dar niciun raspuns inca!

            Comment


            • mergi la un service auto de aere condiționate sa facă o constatare la masina, sa iti zica ce e defect. După care le spui la Dacia ce trebuie reparat.

              Comment


              • Desigur ca poate "le spui la Dacia ce trebuie reparat" doar daca (conditie necesara dar nu neparat si suficienta) cei de la "aere condiționate" identifica cauza problemei

                Comment


                • După părerea mea umilă, problemele cu aerul condiționat la Logan/Sandero III se pot clasifica astfel:

                  1. AC Manual:

                  a) Simptom: nu mai răcește;
                  - fluxul de aer rece se reduce gradual până aproape de zero;
                  - dar dacă aproprii degetele de aeratoare se simte că încă mai circulă un pic de aer rece;
                  - poți umbla la toate cele 3 tipuri de comenzi (ventilație, temperatură, direcție) că nu se rezolvă nimic;
                  - dacă oprești compresorul în mers (AC OFF) după un timp fluxul de aer rece revine la normal;
                  ​​​​- dacă oprești mașina, după un timp fluxul de aer rece revine la normal;
                  - odată cu venirea toamnei acest simptom nu mai apare;

                  b) încălzirea aiurea a habitaclului aparent nu apare la AC Manual;


                  2. Climatronicul monozonă:

                  a) Simptom: nu mai răcește;
                  - fluxul de aer rece se reduce gradual până aproape de zero;
                  - dar dacă aproprii degetele de aeratoare se simte că încă mai circulă un pic de aer rece;
                  - poți umbla la toate cele 3 tipuri de comenzi (ventilație, temperatură, direcție) că nu se rezolvă nimic;
                  - dacă oprești compresorul în mers (AC OFF) după un timp fluxul de aer rece revine la normal;
                  - dacă oprești mașina, după un timp fluxul de aer rece revine la normal;
                  - odată cu venirea toamnei acest simptom nu mai apare;

                  b) Simptom: nu mai răcește, ci încălzește!!!
                  - fluxul de aer rece se reduce;
                  - aerul încă mai circulă prin aeratoare - nu se oprește!;
                  - aerul care iese din aeratoare este CALD în loc de rece!;
                  - în habitaclu se face saună (dacă deschizi geamurile constați că afară e răcoare..., deși poate fi caniculă...);
                  - zgomotul făcut de ventilator este ciudat - modificarea vitezei de ventilație și/sau activarea recirculării face zgomotul și mai ciudat;
                  - poți umbla la toate cele 3 tipuri de comenzi (ventilație, temperatură, direcție) că nu se rezolvă nimic;
                  - dacă oprești mașina de tot (închis motor, închis uși, plecat) și faci o pauză își revine;
                  - odată cu venirea toamnei acest simptom nu mai apare;

                  În cazurile 1. a) și 2. a) cauza pare a fi faptul că vaporizatorul îngheață și fluxul de aer nu mai trece prin el către aeratoare;

                  În cazul 2. b) cauza ar putea fi o poziție aiurea a voleților de mixare cald/rece și a voleților de direcționare a aerului (adică calculatorul climei se "zăpăcește" în mers și comandă aiurea voleții, conducând la încălzirea habitaclului deși temperaturile de afară sunt foarte mari (caniculă);

                  În toate cazurile expuse mai sus, temperaturile exterioare contează FOARTE mult în declanșarea defectelor. Odată cu răcirea vremii incidența defectelor se reduce până la dispariție. Nu mă aștept ca în sezonul rece ele să reapară.

                  Deci am avea 2 cauze distincte posibile, cu simptome diferite, dar care pot fi confundate ușor.
                  Last edited by DFA; 29 September 2021, 09:19.
                  Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                  Comment


                  • Bine prezentat si structurat (ca de obicei, toata stima!) fiecare simptom in parte, inclusiv cauzele potentiale, si mergand mai departe cu intrebarile de ce ( "5 why") se poate ajunge si la cauza (cauzele) radacina, iar despre rezolvarea lor desigur ca poate sa fie alta diacutie.

                    Comment


                    • Azi mi a aparut si mie eroarea cu "Umfla pneuri si initializeaza". Le am umflat, am incercat sa resetez (repaus + motor pornit/oprit) si nema... a ramas atat martorul aprins, cat si mesajul de eroare. Fcuk, Dacia!
                      Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                      Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                      Comment


                      • Cât timp a trecut de la ultima reinițializare a TPW (a fost făcută vreuna?) - sau cât timp a trecut de când ai ridicat mașina?
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Originally posted by ursamajor View Post
                          Azi mi a aparut si mie eroarea cu "Umfla pneuri si initializeaza". Le am umflat, am incercat sa resetez (repaus + motor pornit/oprit) si nema... a ramas atat martorul aprins, cat si mesajul de eroare. Fcuk, Dacia!
                          Eu am resetat fara sa verific presiunea si s-a resetat

                          Comment


                          • Originally posted by ursamajor View Post
                            Azi mi a aparut si mie eroarea cu "Umfla pneuri si initializeaza". Le am umflat, am incercat sa resetez (repaus + motor pornit/oprit) si nema... a ramas atat martorul aprins, cat si mesajul de eroare. Fcuk, Dacia!
                            Resetarea ai facut-o si din meniu, nu?
                            La mine eroarea m-a dus la vulcanizare de unde am plecat cu un piron si un petic

                            Comment


                            • DFA, am intializat o singura data la primirea masinii in iulie 5. Acum are aproape 3 luni. A scazut presiunea de la schimbarea de temperatura ambianta, cred. Erau toate la 2,2 bari. Le am facut 2.4, dar nu s a resetat.
                              damian, despre ce meniu ascuns vorbesti? E unul singur unde apare si acolo am dorit sa resetez, cu degetul e OK peste 5 secunde.
                              Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
                              Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

                              Comment


                              • Colegul DFA probabil ca a intrebat referitor la cele 6 luni sau 10000 km de la ultima resetare, atasat si cateva capturi din manualul de utilizare L3 (si nu cred ca este vreun meniu ascuns), la L2 insa se mai preciza ca ”reiniţializarea se efectuează după câteva minute de rulare” (daca tin bine minte erau si vreo min 5km) pentru a (re)calcula valorile, dupa schimbul de anvelope si eu l-am reintializat de cateva ori, pot sa spun si ca sistemul TPMS indirect detecteza destul de OK diferentele, am avut o roata la 1.9 bar (verificat apoi imediat) si m-a avertizat.
                                Tinand cont ca ”Le am umflat, am incercat sa resetez (repaus + motor pornit/oprit) si nema...” cred (doar o parere atat si nimic mai mult) ca ai putea sa incerci sa reinitializezi (dupa verificare din nou la rece a presiunilor) cu motorul pornit apoi sa rulezi imediat un timp, daca tot nu ”dispare” atunci poate sa fie si alta cauza, si nu stiu la L3 cum\care este (la masina mea pot sa fac oricand doresc diagnoza).
                                Attached Files
                                Last edited by Gil26; 29 September 2021, 20:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google