Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by paul_damian View Post
    ........am observat ca nu mai tine bateria permanent la ~15V, ci numai in "coasting".....
    Ăsta ar fi trebuit să fie comportamentul normal încă de la început:
    - să fie peste 14V doar după pornire, sau dimineața, la prima pornire;
    - să fie peste* 15V doar în frână de motor / "coasting", cum îi spui tu;
    - să scadă sub 14V și apoi sub 13V după un timp de utilizare iar automat Stop-Start să oprească motorul dacă i se dă voie;

    * pe măsură ce bateria se încarcă din ce în ce mai mult, tensiunea de frână de motor/"coasting" scade, nu este mereu fixă la 15,xV, abia atunci poți să spui că bateria e "plină" și Stop-Start intră într-o veselie, cu orice ocazie... Practic, urmărind tensiunea de încărcare în frână de motor/"coasting" cum scade poți prezice cu mare acuratețe dacă bateria a atins "pragul de sus" al capacității, alternatorul ar vrea să mai bage niște electroni, da' nu mai are în cine...

    Originally posted by paul_damian View Post
    Totusi, de dimineata, cu testerul, tensiunea era 12,04V, SOH 90%, SOC 6%. Asta dupa ce ieri am oprit-o cu S&S functionand (dupa patru luni!).
    Destul de slăbuț, bateria aia nu arată bine.

    Originally posted by paul_damian View Post
    N-am umblat la nimic, nu stiu de ce a inceput sa se comporte asa. Singura chestie care s-a schimbat a fost ca am dat protectia aceea rosie, de la borna +, jos si am pus crocodilii pe acolo, dupa cum m-ati invatat. Ma gandesc sa nu fi miscat ceva pe acolo?
    Nu știe nimeni ce s-a întâmplat - cum de și-a revenit capabilitatea bateriei de a fi încărcată suficient ca să apuce Stop-Start să să oprească motorul...

    Nu cred că scapi în final fără să-ți schimbe bateria. Frigul din Ian-Feb o să-i vină de hac.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Originally posted by t0rquemada View Post
      Firul ăla de la alarmă trebuia pus în cutia de siguranțe motor
      Da, am sa insist sa il lege unde trebuie. Au Clip, au Dialogys, au tot ce le trebuie, sa se descurce

      Originally posted by DFA View Post
      Destul de slăbuț, bateria aia nu arată bine.
      Nu cred că scapi în final fără să-ți schimbe bateria. Frigul din Ian-Feb o să-i vină de hac.
      Nu ma deranjeaza, doar sa se rezolve.
      Va tin la curent. Doar ca, dupa cum v-am spus, din cauza la un concediu medical in service, se va mai lungi.
      Va multumesc.

      Comment


      • Am post anterior problemele cu frana electrica ce nu au fost rezolvate nici dupa 3 vizite la service. In completare am mai fost la service pentru faptul ca nu functiona motor lichid parbriz, blocare clapeti radiator. Astazi dimineata nu a mai functionat aeroterma. Desi arata 3, 4 liniute nu baga aer in niciun fel. M-am saturat de atatea drumuri la service in 6 luni - aviz celor care vor sa cumpere o dacie noua.

        Comment


        • Am avut și eu acceasi problema in vara cu aeroterma. Soluția a fost înlocuirea siguranței de pe aeroterma cu cea de pe geamurile spate, care sunt la fel. Pe stoc nici vorba sa aibe o astfel de siguranță.

          Comment


          • Originally posted by paul_damian View Post
            Va tin la curent.
            Am fost azi la service. In prima faza, test de baterie, care a iesit, desigur, bun.
            Au masurat si consumul pe baterie, dupa 7 minute dupa incuierea masinii consumul era de cativa miliamperi.
            Au pus si alimentarea la sistemul de alarma la locul ei.
            Apoi au incarcat bateria cu incarcatorul lor. Dupa aceea au constatat ca, cu motorul pornit, tensiunea pe baterie nu scade sub 15,2V - asa cum apare si pe graficele mele din zilele trecute - desi bateria era incarcata. Repetat testul cu o alta baterie, identica, nou-nouta. Acelasi fenomen.
            Drept pentru care Dialogys-ul a recomandat o rescriere a softului pe calculatorul de management al bateriei. A urmat un failure, asa ca am primit un Spring sa ma duc acasa

            Comment


            • Au mai fost câțiva la care s-a înlocuit - sau la care urmează să fie înlocuit - modulul UPC-EMM (Unit Power Control - Energy Management Module)- cutie cu siguranțe și relee inteligente, aflată în compartimentul motor, include EMM (Energy Management Module - Modul de Gestiune al Energiei), controlează multiple sisteme: AC/Clima, Lumini/Blocuri optice, Keyless, Stop-Start, încărcarea bateriei & altele

              Înlocuirea a fost declanșată din alte motive decât la tine - adică de la erori în cascadă care ajung până la imobilizarea mașinii:
              Ce apare pe tabloul de bord - simultan (martori) sau în cascadă (mesaje):

              Mesaj: "Avarie sistem de frânare"
              Mesaj: "Frână de parcare activată"
              Mesaj: "Radar frontal de controlat"
              Martorul galben TPW clipește;
              Martor galben AEB aprins;
              Martor roșu STOP aprins;
              Martor galben SERVICE (cheie) aprins;
              Martor galben ABS rămas aprins;
              Martor galben ENGINE CHECK rămas aprins;
              Martor galben AIRBAG rămas aprins;
              Martor roșu de atenționare (!) rămas aprins;
              Martor roșu frână parcare (P) clipește sau rămâne aprins;
              Mesaj: "Rotește volanul + START"
              Mesaj: "Plasează card pe zonă + start"
              Mesaj: "Geamuri electr. spate deblocate"
              Last edited by DFA; 21 January 2022, 10:21.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Platforma insuficient testata pe banii firmei, o testeaza acum pe cei ai clientilor !

                Comment


                • Salutari
                  Dupa ce am citit vreo 2 zile cele 70 de pagini cu probleme mi-a venit si mie randu sa le zic pe ale mele.
                  Detin un Logan III de vreo 3 luni timp in care deja ii cunos pe nume pe aia de la reprezentanta .
                  1. Nivelul GPL din prima zi nu indica nivelul corect ,cand ii gol bazinu intra cam 42L si arata nivelul maxim (nu am avut inca probleme cu indicari de gol dupa alimentare) fac vreo 100 de Km si incepe sa scada dupa inca vreo 200 ii la jumate dupa inca 150 nu mai are nici o linie si cu indicatorul de gol mai merg inca vreo 150 km .Am testat cum a disparut ultima linie am alimentat si au intrat 32L deci 10 L de GPL nu mi indica .Alimentez de la aceiasi pompa GPL de la Petrom. Nu au ce face la reperzentanta.
                  2.Franele din fata scartaie destul de des cand ma apropi de oprire de la 5Km/H in jos cand franez usor ,cand franez puternic nu suna. La urmatoare revizie le schimb placutele.
                  3.Becul indicator de la butonu S&S functioneaza numai cand vrea el dar pe display monocrom arata ca se dezactiveaza. Cateodata S&S se activeaza si cand motorul nu a atins temperatura de functionare .Ex. pornesc dim -5C merg 500 m si la intersectie se opreste , mi sa intamplat de vro 4 ori si cand apasam butonul de dezactivare nu pornea ledul indicator. Problema este in curs de investigare.
                  4.Cand merg la un drum mai lung afara ii sub 5 grade 2 persoane in masina mi se aburesc geamurile din spate de nu mai vad nimica pe ele (am clima manuala) de obicei tin ventilatia intre 1 si 2 si caldura cam intre mijlocul liniei rosi fara AC pornit am pus ventilatia si pe 3 dar se dezabureste foarte putin, pe 4 ma sufla prin masina nu mai aud nimica. Afara era umed .La reperezentanta nu au ce sa ii faca . Dar nu mi se pare normal nu am patit asa ceva in nici o masina care am condus-o
                  5.Pornesc masina si incerc sa bag in viteza 1 si ea opune rezistenta dupa ce imping mai tare intra daca o scot pe neutru si o bag di nou intra usor. Acelasi lucru si la intersecti cand stationez mai mult aici nu face de fiecare data dar la pornire tot timpul. Urmeaza sa o raportez.
                  6.Intr-o seara de ajunul craciunului am pornit cu masina dupa 100 m sa oprit displayul multimedia (de tot ,nu mai mergea nici backlightul),am ajuns la destinatie am stat vreo 10 min si cand porneam masina motorul se oprea nu mai pornea deloc nici cu ambreajul nici cu dezactivatea S&S, luam contactul si porneam motorul din nou mergea cateva secunde si se oprea in timpul asta se oprea si displayul media si se aprindeau cred ca toate becurile in bord,am facut treaba asta de vreo 5 ori si am decis sa decuplez bateria vreo 10 min.Dupa ce am cuplat bateria motorul a pornit normal dar cand pornea motorul se oprea displayul si invers. Am lasat masina peste noapte in curte si dimineata totu functiona normal. Am mers la reprezentanta si l-am aratat pozele si filmarile si au spus sa mai urmaresc problema daca mai apare au pus si testerul dar era plina de alarme si nu stiau de inde sa inceapa.
                  7.Acuma o saptamana o aparut alarma'' Verificare apelare SOS''. La reprezentanta au spus ca trebuie sa schimbe ceva modul SOS.
                  8.Acuma 2 zile nu mai comuta pe GPL din nou senzorul de presiune bucuclas dupa care am ce astepta sa vina.
                  Cu chederele de la usi inca stau bine si ma bucur ca nu am optat pentru geamuri electrice in spate.
                  La problema cu incarcare baterie am constatat si eu ca tensiunea ii anapoda dar nu mi-a scazut inca sub 12.5V dar pentru linistea mea am in portbagaj o baterie cu litium de pornit masina luata de la LIDL cu 300 de lei ca nu stiu cand o apuca nebuneala iar tot in portbagaj am o trusa de scule cu cam tot ce trebe in ea sa fiu sigur ca nu imi pica vreo rota sau trebe sa desfac bateria in mijlocul pustietati. Acuma stiu de ce au fost asa de generosi cei de la DACIA cu portbagajul ca sa avem loc pentru dulapiorul cu scule ca la 1310.
                  Oricum is de rasul curcilor cu masina noua de 3000KM cu care am fost de mai multe ori la mecanic decat cu coaja de masina de 18 ani care am dat-o la rabla ,pe care am dat 1500Euro si am tinut-o 6 ani si nu ma lasat nicaria .
                  Inteleg ca ii masina noua "NETESTATA" si ca te bazezi pe garantie dar nimeni nu ma plateste pentru timpul pierdut pe drumuri si asteptat la reprezentanta care ii la 50KM de casa si pe nervi care ti provoca domni aia deacolo pe care trebuie sa ii convingii tu ca masina are probleme nici cu probe video nu te cred. Daca acuma noua ii asa ce ma fac dupa garantie ca au niste scoruri la piese de iti vine sa dai cu ea intr-un stalp . DE CE ne cumparam masini noi ? De bani care i-am dat pe DACIE imi cumparam cate o coja importata deafara in fiecare an timp de 5 ani si cum miroseam vreo problema o ejectam.
                  Am vrut sa fiu si eu ECO sa ajut economia tari sa nu mai contribui la umplerea Romaniei cu gunoaiele auto aduse deafara sa nu mai stau cu morcovu in fund ca ma lasa masina cand mi mai drag.
                  Dar acuma mi-a trecut . Acuma stau cu morcovul in fund in masina noua si ma rog ca electronica made in china din ea sa reziste macar 5 ani .
                  Nu am avut timp sa ma bucur de acesta masina inca pentru ca am fost ocupat cu remediarea porblemelor care nu trebuiau sa apare la o masina noua. Si ca sa iti roteasca aia de la dacia cutitu in rana au pus cel mai puternic bec portocaliu de semnalizare probleme care l-au gasit ,asa sa iti aduca aminte ca ai luat teapa de cate ori te urci la volan care impreuna cu prietenul lui ecranu de la multimedia te ajuta sa vezi tot noaptea pe drum . Si au avut grija sa nu poti sa opresti acest display sub nici o forma cat timp functioneaza masina ,poti sa il faci negru si cu luminozitate minima ca nu ajunge tot te deranjeaza noaptea.

                  Deci a mai ramas sa se strice bateria, ambreajul , si chederele de la usa si am pachetul complect de defecte ,clima nu am apucat sa o folosesc dar is sigur ca ceva creapa si la ea ca asta mi norocul.

                  ​​​​​​​

                  Comment


                  • Am uitat de o intamplare acuma o luna eram pe drum in afara orasului si aveam cam 90 KM/h si a inceput sa se panicheze sistemul de franare automata si a pus frana brusca de la 90 la 40 in cateva secunde si apoi i-a trecut si ma lasat sa imi primesc carne de la aia din spate care au crezut ca is nebun si franez anapoda in mijlocul drimului fara motiv. Drumul era uscat fara obstacole ,canale ,era o sosea banala . Imaginativa ce spaima baga in tine tampitul asta de sistem ,cat nu am luat volanu in gura .Ce facea in aceasta situatie unu mai incepator ,se panica si intra in sant ?

                    Comment


                    • Originally posted by BDorin View Post
                      Salutari
                      Dupa ce am citit vreo 2 zile cele 70 de pagini cu probleme mi-a venit si mie randu sa le zic pe ale mele.
                      Detin un Logan III de vreo 3 luni timp in care deja ii cunos pe nume pe aia de la reprezentanta .

                      4.Cand merg la un drum mai lung afara ii sub 5 grade 2 persoane in masina mi se aburesc geamurile din spate de nu mai vad nimica pe ele (am clima manuala) de obicei tin ventilatia intre 1 si 2 si caldura cam intre mijlocul liniei rosi fara AC pornit am pus ventilatia si pe 3 dar se dezabureste foarte putin, pe 4 ma sufla prin masina nu mai aud nimica. Afara era umed .La reperezentanta nu au ce sa ii faca . Dar nu mi se pare normal nu am patit asa ceva in nici o masina care am condus-o

                      ...ma bucur ca nu am optat pentru geamuri electrice in spate.


                      ...clima nu am apucat sa o folosesc dar is sigur ca ceva creapa si la ea ca asta mi norocul.
                      Referitor la punctul 4): porneste instalatia de AC, pune ventilatorul pe o turatie suportabila (2 sau daca se poate 3) si regleaza butonul de caldura cat sa fie confortabil in masina. Dupa ce se dezaburesc geamurile trece ventilatorul pe o treapta inferioara (1 sau 2) dar fara sa opresti compresorul.

                      Am mai scri aici pe forum: cu cat o masina are mai putine dotari cu atat sunt mai putine problemele care pot sa apara ulterior.
                      Stiu ca mentalitatea este sa se achizitioneze cat mai multe optionale mai ales daca au un pret bun si asta chiar daca le folosim extrem de rar.
                      Nivelul de echipare Acces are mari sanse sa inregistreze mai putine probleme (chiar raportat la numarul de unitati vandute) decat nivelul de echipare Comfort full.

                      Comment


                      • Originally posted by BDorin View Post
                        Am uitat de o intamplare acuma o luna eram pe drum in afara orasului si aveam cam 90 KM/h si a inceput sa se panicheze sistemul de franare automata si a pus frana brusca de la 90 la 40 in cateva secunde si apoi i-a trecut si ma lasat sa imi primesc carne de la aia din spate care au crezut ca is nebun si franez anapoda in mijlocul drimului fara motiv. Drumul era uscat fara obstacole ,canale ,era o sosea banala . Imaginativa ce spaima baga in tine tampitul asta de sistem ,cat nu am luat volanu in gura .Ce facea in aceasta situatie unu mai incepator ,se panica si intra in sant ?
                        Intamplarea aceasta poate fi foarte periculoasa in trafic si poate cauza accidente. De asta mi-e cel mai teama. Nu-i ok...

                        Comment


                        • BDorin, acum vreo doua saptamani ai expus aceleasi probleme in alta parte, unde mai multi am incercat sa iti raspundem, n-ai mai spus nimic, acum faci si aici acelasi lucru. Iti descarci niste frustrari pe forumuri, frustrari pe care ti le intelegem, si speram ca asta te ajuta sa mergi mai departe. Dar din realist privind, nu aici ti se rezolva problemele. Exista dealerul, exista Vocea Clientului, exista Protectia Consumatorului, in aceasta ordine, pe masura ce unul nu te ajuta treci la nivelul superior.
                          Din cele expuse de tine am numarat, cred, 6 probleme reale care se rezolva. Ai deschisa o fisa de reparatie in vreo reprezentanta? Pe baza ei - si a rezolvarilor propuse de service - poti opta pentru o reclamatie la Vocea Clientului, unde vei primi un termen de rezolvare. Daca nici atunci nu esti multumit, pe baza la aceeasi fisa de service poti apela la Protectia Consumatorului, iar acestia stiu ce sa faca.

                          Comment


                          • Originally posted by paul_damian View Post
                            BDorin, acum vreo doua saptamani ai expus aceleasi probleme in alta parte, unde mai multi am incercat sa iti raspundem, n-ai mai spus nimic, acum faci si aici acelasi lucru. Iti descarci niste frustrari pe forumuri, frustrari pe care ti le intelegem, si speram ca asta te ajuta sa mergi mai departe. Dar din realist privind, nu aici ti se rezolva problemele. Exista dealerul, exista Vocea Clientului, exista Protectia Consumatorului, in aceasta ordine, pe masura ce unul nu te ajuta treci la nivelul superior.
                            Din cele expuse de tine am numarat, cred, 6 probleme reale care se rezolva. Ai deschisa o fisa de reparatie in vreo reprezentanta? Pe baza ei - si a rezolvarilor propuse de service - poti opta pentru o reclamatie la Vocea Clientului, unde vei primi un termen de rezolvare. Daca nici atunci nu esti multumit, pe baza la aceeasi fisa de service poti apela la Protectia Consumatorului, iar acestia stiu ce sa faca.
                            Stai linistit ca nu iti da nimeni nici un termen de rezolvare. Eu astept de aproape de 3 luni sa imi rezolve problema cu retus la usile spate si lipit stickere si inca nu s-a rezolvat nimic. Dealer-ul spune ca nu aprimit stickerele corespunzatoare ( cica de 2 ori a primit niste stickere de culoare gri) si ca sa fac reclamatie la VC, , VC la care am sunat de vreo 3 sau 4 ori ba spune ca se informeaza despre problema si revine (lucrul care nu se intampla) ba ca a contactat dealer-ul si ca nu a primit nici un raspuns. In contract scrie garantie iar in realitate e un fel de "ping-pong". Sau sunt incompetenti sau nu ai intereseaza sau ceva de genul ca pina iese masina din garantie o sa se rezolve problema sau problemele.

                            Comment


                            • Originally posted by BDorin View Post
                              Salutari

                              5.Pornesc masina si incerc sa bag in viteza 1 si ea opune rezistenta dupa ce imping mai tare intra daca o scot pe neutru si o bag di nou intra usor. Acelasi lucru si la intersecti cand stationez mai mult aici nu face de fiecare data dar la pornire tot timpul.
                              si eu patesc treaba asta. am fost la service, am lasat-o cu raspuns(pe care il stiam ca va fi) defect nemanifestat. Pe mine ma intereseaza ca am raportat problema din timp, daca e sa se intample ceve, o au in sistem. Cand patesc asta, apas mai tare cu forta si intra. Sper sa se rupa/defecteze ceva intr-un final face asta primele zeci de minute (10-20) dupa pare mai ok.

                              Comment


                              • Când e uleiul rece în CV treapta 1 intră mai greu.

                                Cu cât e mai rece și cu cât mașina e mai mult staționată cu atât treapta 1 se "lasă" mai greu.

                                Mă îndoiesc că există o soluție bună la această problemă.

                                Câte privește restul problemelor expuse de BDorin - ele au fost discutate și pe DC - fac și aici Copy-Paste....

                                1. Primul plin a fost de doar 32 litri
                                Chiar dacă mașina este nouă, rezervorul de GPL nu e chiar gol, ci are cel puțin câteva rămășițe de la testul de funcționare pe GPL făcut în fabrică, iar când nivelul de GPL este scăzut, automat presiunea din interior scade, iar GPL-ul în mod natural se transformă din lichid în gaz când este la o presiune mai scăzută - deci în fapt volumul rezervorului este de fapt plin de GPL sub formă de gaz.
                                Cu rezervorul aproape fără lichid sau cu foarte puțin lichid pe fund, re-umplerea lui cu GPL lichid furnizat de stația de alimentare cu GPL va duce la compresia gazului din rezervor până la punctul în care presiunea devine suficient de mare să declanșeze valva de supraplin, alimentarea se oprește, dar în rezervor vei avea mai puțin lichid pentru că o parte din volumul rezervorului este ocupat de GPL sub formă de gaz, care da, va ocupa și volumul de rezervă (cei 20% în plus). Până când motorul nu va consuma acel GPL sub formă de gaz, GPL-ul sub formă de lichid nu îi va putea lua locul în totalitate.
                                Procesul de consum de gaz și de înlocuire cu lichid va dura câteva cicluri de consum+re-alimentare, deci vei putea atinge capacitatea maximă de aprox. 40 litri după un oarecare interval de timp, depinde de cât de repede parcurgi câți mai mulți km.


                                2. Indicator nivel GPL neliniar
                                Estimarea nivelului de combustibil o ia razna pe GPL - și nu pe Benzină - pentru că atunci când scade mult nivelul de GPL din rezervor - deci e pe terminate - scade și presiunea din rezervor. Gazele lichefiate obișnuiesc să se transforme în vapori când presiunea scade, deci odată ce lichidul din rezervor scade sub un anumit nivel scăderea presiunii duce inevitabil la vaporizarea lichidului, lucru care duce și mai rapid la scăderea nivelului de lichid, deci sonda de nivel GPL va măsura o scădere rapidă a nivelului - deși combustibilul nu dispare nicăieri - așa se explică situația în care primești avertizare de "rezervor gol" deși tu vei mai rula destul de mulți km cu mixul de lichid și vapori ce se găsește în rezervor. Benzina, deși se vaporizează și ea, e MULT mai stabilă decât gazele lichefiate și își menține starea lichidă până aproape de ultima "picătură". Din cauza asta, măsurarea obiectivă a nivelului GPL e foarte dificilă când rezervorul e aproape gol. Ca estimarea să fie cât de cât liniară ar trebui ca mașina să aibe un mecanism cu care să stabilizeze presiunea din rezervor la același nivel pe toată durata de utilizare plin-gol, astfel încât să nu permită vaporizarea excesivă și "agresivă" ce are loc când ai GPL doar pe fundul rezervorului. Dar asta ar complica inutil instalația pentru un beneficiu minor - practic, ca utilizator de GPL trebuie să știi că vei primi avertizare de "rezervor gol" mai devreme, poate de 2 ori mai devreme decât la Benzină sau Diesel - și probabil cea mai bună mișcare e să alimentezi cu GPL mai devreme - dacă se poate. Sau nu…


                                3. Franele scartaie
                                Sistemul de frânare poate produce scârțâit din mai multe motive:
                                1. Unul dintre cele mai comune motive pentru care frânele noi scârțâie este că există umiditate pe discuri. Când discurile se udă, pe suprafața lor se va dezvolta un strat subțire de rugină. Când plăcuțele intră în contact cu rotoarele, aceste particule de rugină sunt încorporate în plăcuțe, creând un sunet de scârțâit.
                                2. Plăcuțele și discurile moderne sunt ECO și uneori sunt mai zgomotoase...;
                                3. Ai căpătat mizerie pe acolo, diverse resturi de pe drum, uneori chiar și pietricele..., toate acele corpuri străine pot produce zgomote la frânare;


                                4. TPW greu de re-initializat
                                În cazul în care orice ai face martorul TPW rămâne aprins și ai urmat EXACT instrucțiunile din manual ai următoarele soluții la dispoziție:
                                - repornește motorul;
                                - execută procedura de reiniţializare în timp ce rulezi cu mașina - nu pe loc, doar cu contactul pus (da, e nerecomandat și da, trebuie să fii atent la drum, dar uneori o reiniţializare făcută în mișcare duce la o resetare corectă a sistemului TPW).


                                5. reporneste motor la scos centura
                                Dacă motorul este în așteptare (adică oprit de Stop-Start) și șoferul deschide ușa lui sau se eliberează din centură motorul va fi scos din așteptare și lăsat așa, pornit - de ce? - pentru ca bateria să nu se descarce de tot - pentru că cu motorul pus în așteptare toți consumatorii mașinii trag curent din baterie și este posibil ca tu să uiți că motorul e DOAR în așteptare și nu oprit de tot (nu face zgomot...) și când te întorci la mașină mai pornește dacă mai ai ce...
                                Poate că te enervează, dar te poate scuti de niște nervi MAI MARI..., îți dă ocazia să-l oprești de tot, așa cum trebuie.


                                6. usa zgariata
                                Se întâmplă.
                                Tot timpul.
                                La orice mașină.


                                7. frana de motor slaba
                                Frâna de motor la motoarele pe benzină și Diesel nu se realizează din compresie - pentru că efortul de compresie se irosește imediat când pistonul coboară…, adică se anulează - frâna de motor la benzinare se face prin închiderea clapetei de accelerație, clapetă care determină cât aer intră în galeria de admisie.
                                Dacă clapeta se închide de tot (cu accelerația liberă, deci fără injecție de combustibil) atunci în galeria de admisie se formează vacuum și acest vacuum face ca efortul motorului să frâneze roțile cuplate la el prin CV.
                                Dacă clapeta de accelerație nu se închide de tot, vacuumul creat e mai slab și automat frâna de motor e mai slabă.
                                La H4Dt de pe Logan/Sandero III se pare că clapeta de accelerație rămâne neașteptat de deschisă și se creează foarte puțin vacuum - deci frână de motor foarte slabă, cam cu 30-50% mai slabă decât la un motor Diesel, de exemplu.
                                Mai sunt și alte motive tehnice pentru frâna de motor slabă, legate de frecarea foarte redusă produsă în motor, de un alternator și compresor de AC care nu funcționează tot timpul și atunci când funcționează o face cât mai eficient posibil, etc.

                                8. lovitura din spate - parcă e facuta din carton...
                                Tabla de oțel folosită în industria auto a devenit din ce în ce mai subțire pe măsură ce a trecut timpul.
                                De ce?
                                Pentru că calitatea oțelului din anii 50-60-70 era mai slabă decât calitatea oțelului din zilele noastre.
                                Unele mărci folosesc tablă de 1,2mm.
                                Unele mărci folosesc tablă de 0,9mm.
                                Ghici ce grosime de tablă folosesc mărcile de buget/smart-buy?

                                Și da, atunci când mașina ta este lovită de altă mașină, cel lovit este cel care absoarbe mai multă energie cinetică din impact decât cel care lovește (evident, lucrurile în realitate sunt MULT mai complicate...).
                                Cel care lovește va fi afectat mai rău decât cel lovit doar dacă intră într-o zonă dură a mașinii tale, sau dacă a zdrobit TOATĂ zona moale a mașinii tale - dar încă mai are multă energie (că avea viteză mare, să zicem) - și ajunge la habitaclu, care opune mai multă rezistență, atunci mașina lui începe să absoarbă mai multă energie cinetică și se deformează și ea poate la fel de mult ca și mașina ta.
                                Prin urmare, este absolut normal ce s-a întâmplat cu spatele mașinii tale.

                                9. lovitura din lateral
                                Se întâmplă.
                                Tot timpul.
                                La orice mașină.

                                10. nu scapi cu viata din accidente cu Logan III...
                                În mod incredibil, e posibil să supraviețuiești unui accident fără prea mari repercusiuni în Logan/Sandero III - la fel bine sau la fel de șifonat ca în oricare ALTĂ mașină de clasă B.


                                11. reparatii scumpe, Dacia nu mai este ieftina de reparat
                                Care mașină mai este ieftină de reparat via RCA/CASCO????
                                Și de ce ar fi ieftină de reparat?
                                Nu ai nevoie tot de tablă, de suduri, de chituit, de șlefuit, de vopsit, manopera nu e la fel???
                                Dacă e o cutie pe roți ieftin de reparat cu un patent și o bucată de sârmă - de ce e așa?
                                Dacă e arătoasă și modernă dar cam țâfnoasă și scumpă de întreținut - de ce e așa?


                                12. Media Display s-a oprit imediat după plecare, și a rămas blocat, repornit masina-MD a pornit-motor pornit-MD se stingea-ridicat ambreiaj-motorul se oprea-TdB aprins toti martorii-bucla de 5 ori...-----decuplat bateria-pauza 10 min-motor pornit, nu se mai oprea la ridicat ambreiaj dar MD se oprea ----- dupa 2 zile de pauza si-a revenit complet----nu s-a mai repetat
                                Da, asta chiar e o problemă cunoscută - provocată de obicei de contacte imperfecte și/sau oxidări în tabloul de siguranțe.
                                O să-ți mai facă...
                                Desfaci capacul la siguranțe și împingi bine fiecare siguranță în parte la locul ei. Nu e nevoie să le scoți. Poți uita de unde le-ai scos.
                                Dacă totuși le scoți, fă rost și de un spray de curățare contacte, cu care să dai în socluri.
                                La loturile din prima jumătate a anului 2021 era implicată și climatizarea în dansul ăla de pornit-oprit-pornit...


                                13. martor Stop-Start nu se aprinde uneori
                                O problemă cunoscută, dar destul de rară.
                                Uneori martorul Stop-Start se aprinde cu întârziere, aprox. 1 minut.
                                În lipsa altor cauze, se suspectează un contact imperfect la mufa din spatele fasciei cu butoane de pe consola centrală.


                                14. AEB a franat fara obstacol de la 90 la 40km/h, umed pe jos
                                "Phantom braking" se mai numește - se mai întâmplă, radarul "vede" ceva, o reflexie poate, sau te-ai aflat într-o zonă cu puternice interferențe radio (senzorul radar funcționează la 77GHz, gama de frecvențe milimetrică, mmWave).
                                Nu am o cauză clară, poate fi un defect.
                                Nissan are probleme de "Phantom braking" cu AEB încă din 2017-2018 pe unele modele și nici acum nu le-a rezolvat.
                                Mercedes-Benz a avut probleme cu al său AEB - din cauze de interferențe radio, se întâmpla doar în anumite locuri, nimeni nu știa de ce, nu știau ce să-i facă...

                                15. Mesaj verifica apelare SOS, martor aprins rosu
                                Pentru problema ta există un OTS (Operațiuni Tehnice Speciale - cunoscute și ca Rechemări în service (Recall) sau Retrageri Voluntare) din Octombrie 2021:
                                - S-a identificat faptul ca nu funcționează sistemul de apelare de urgență si/ sau butonul SOS cu care sunt echipate vehiculele afectate.
                                - Scopul actiunii: reconfigurarea sistemului de apelare de urgenta cu care este echipat vehiculul
                                - Număr de vehicule afectate: 4.393
                                - Modele afectate: LOGAN III
                                - Notă: chiar și după aplicarea OTS-ului este posibil ca LED-ul de stare de la sistemul SOS să nu se aprindă… - deci problema nu se rezolvă complet din prima…

                                Deci din 15 așa zise probleme, reale sunt doar 3-4 (adică 12 + 13 + 14 + 15), la 2-3 există soluții (12 + 13 + 15), una este foarte greu de reprodus (14).
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google